Irti pitäisi päästää....

Puoli ploa viiniä meni eilenkin :blush: Kävin sen kuntosaliohjelman tekemässä läpi ja olo oli kyllä kuntoilun jälkeen ihan hyvä. Silti otin. Ei sitten minkäänlaista syytä ottaa, ei yhtään mitään! Mutta eipä se kyllä tuntunutkaan mitenkään erikoiselta, vaikka otinkin. Eli aivan turhaa koko pullon avaaminen.

Tänään maalle mummolaan. Siideriä on jääkaapissa, mutta niitä ei oteta mukaan. On ainakin selvä perjantai. Ja lauantai, mikäli kaksi yötä mummolassa ollaan. Ja sunnuntaina en ota, kun maanantai aamuna pitää taas lentää Helsinkiin. Ja yhtään krapulaisena en koneeseen mene, muutenkaan se lentäminen niin herkkua ole…

Mukavaa viikonloppua kaikille :smiley:

Taas kirjoiteltiin yhtä aikaa, niinkuin monta kertaa ennenkin :slight_smile: harmi kun sulla meni se puoli pulloa, mutta toisaalta olisihan sitä voinut mennä enemmänkin… täytyy aina muistaa ne vähentämisen tavoitteet, viikkosaldot, selvät päivät jne.

Mä olen nykyään tyytyväinen siihen puoleen pulloon, ennen kiskaisin aina 4-5 annosta oli arki tai pyhä. Yritä tsempata myös se lauantai-ilta, jos olette kotona, ettei mene ihan överiksi. Mulla itsellä on sellainen pelko, kun olen tällä viikolla ottanut vain 3 annosta, että haitanneeko tuo mitään jos lauantaina menee vähän enemmän. No haittaahan se ainakin sitä sunnuntain fiilistä. Mutta näillä näkymin viikkosaldo tulee olemaan taas ihan bueno. Kukapa olisi uskonut tätä vuosi sitten.

Sinua on kyllä niin mukava “kuunnella”, kun olet “elävä esimerkki” siitä, että vähentäminenkin voi onnistua :smiley:

Minäkin olen opetellut nyt sitä armollisuutta itseäni kohtaan. En ole niin jyrkkä esim. syömisen suhteen. Toki jarruttelen ettei mene herkuttelut kohtuuttomuuksiin, mutta en kiellä herkkujakaan itseltäni kokonaan. Ja samaa yritän nyt sitten juomisen suhteen. Ei ahdista niin, kun ajattelee tosiaan, että saan ottaa. Ja kun on itsellä levollisempi olo, niin ehkä se juominenkin vähenee. Ei tarvitse ainakaan siihen pahaan oloon juoda… Levollisin mielin odotan sitä mummolan viikonloppuakin. Siellä on oma rauhansa ja rentoa yhdessäoloa, ilman viinaa :laughing:

Mun on itsekin välillä vaikea tajuta sitä tosiasiaa, että olen oikeasti pystynyt vähentämään. Silloin keväällä tuli niin paljon takapakkia että se tuntui ihan toivottomalta. Ennen jouluakin oli niitä pahoja viikkoja kun palasin entiseen. Ei tässä silti selvillä vesillä (hehe osuva sanonta täällä meidän piireissä) olla, en tiedä olenko koskaan, koska siihen entiseen on kuitenkin niin helppo palata. Mutta toisaalta nyt on hyvässä muistissa se, kuinka päädyin lähes jokapäiväiseen tissutteluun ja kuinka vaikeaa siitä oli päästä eroon. Ehkä se auttaa tässä matkalla kohtuukäyttäjäksi.

Oikein iso hali sulle rianpa ja hyvää viikonloppua! Palataan kuulolle taas ensi viikolla. Sulla olikin se työmatka, yritäpä ottaa iisisti!

Hienoa, että teillä näyttää pysyvän juomis asiat aisoissa, kohtuudella.
Kyllä se mies sen mököttämisen jossain vaiheessa taas lopettaa. Sun
pitää vaan taas näyttää, että ok.
Mulla on vieläkin se nolla linja, mutta ihana lukea teidän kuulumisia, kun
ei siitä omasta lopettamisesta niin kauaa ole. (reilut 9 kk)
Rauhallinen viikonloppu tiedossa!
Tein tänään ensimmäistä kertaa elämässäni suklaakeksejä ja hurraa, onnistui.
Ja taidetöitäni olen taas jaksanut ahertaa ja niissä se aika vierähtää kummasti.
Hyvää viikonloppua ja kaikkea hyvää!

Nyt sitä saa kuntoilla koko alkutalven puolesta. On pitänyt tarttua kolaan vähän väliä ja pian pitää mennä taas. Pitää ajatella positiivisesti ja nauttia tuosta talvesta. Loppuisi vain tuo hyytävä tuuli.
Viime viikko meni hienosti. 5 perättäistä kuivaa iltaa. Hyvä minä :laughing: No sittenhän se perjantai ja lauantai menikin tutulla kaavalla. Mutta ei mitään morkkiksia. Viikkosaldo on kuitenkin 13.
Tänään tulee iki-ihana Tuulen viemää ja sen katson kyllä appelsiinin voimalla. Viikolla on parina iltana pakollisia menoja, joten uskon, että voi tulla taas kiva viikko.
Olen taas lukenut noita muiden plinkkiläisten kokemuksia, kyllä meitä on paljon ja niin tutuntuntuisia kuin myös vähän rankempiakin elämänkohtaloita siellä esiintyy. Kiitos zepe, kun jaksat kannustaa niin monia.

Thanks. Toivottavasti antaa voimia ja kannustaa jaksamaan.
Samassa veneessä sitä on ollut itsekkin ja silloin olisi kyllä kaivannut
tukea. Eikä esim. sitä miehen mökötystä tai omia morkkiksia.
Toivottavasti Rianpa:n viikonloppu meni hyvin.
Hyvää alkuviikkoa kaikille! Pikku askelin…

Hyvää viikon alkua. Viikkosaldo 12, ke 3, pe 4 ja la 5. Lauantai ei harmita, oltiin ravintolassa koko perheen voimin syömässä, ei siis mitään kännäilytouhua vaikka annoksia tulikin 5. Perjantaina klo 22 jälkeen nukkumassa ja lauantaina klo 23…vanhuus ei tule yksin ja kunnon yöunet on parasta mitä tiedän.

Mä möllötin kanssa eilisen illan tv:n edessä katsomassa Tuulen viemää :smiley: Ei siihen olis mikään lasi sopinutkaan vierelle. Tänään on hyvä energinen olo. Tänään en ota.

Moi vaan kaikki! Vantaalla olen ja aurinko paistaa tosi hienosti! Tää on onneksi päivän keikka ja autolla menin lentokentälle eli auto odottaa kotimatkallekin = ei mitään lentokenttäjuopottelua :wink:

Perjantai meni nollille siellä mummolassa. Lauantaina tultiin kotiin ja toinen puolikas plo viiniä meni siinä. Ja jälleen kerran, jostakin mitättömästä syystä, sunnuntaina 3 siideriä. Ne ahdistaa vähän, mutta muuten ok. Viikkoannokset oli 20 :open_mouth: . Tänään en ota. Ja tällä viikolla panostan taas siihen kuntoiluun. Kyllähän se minun tissuttelu siihen kotirauhaankin vaikuttaa. Tai lähinnä se salailu ja pullojen piilottelu :blush: Mutta yritetään, hetki ja päivä kerrallaan…

Mahtavaa kuulla Sinunkin hienoja kuulumisia, 021108. Hyvä viikko on ollut viime viikko! Jatka samaa rataa!

Ei todellakaan se vanhuus tule yksin. Ennen meni paketti nenäliinoja Rhettin ja Scarlettin seurassa, nyt ei edes silmä kostunut
Taas on mennyt kaksi iltaa nollilla, tänäänkin menee, sillä on pitkä iltameno.
Tytön kanssa käytiin yhdessä perhepalaverissa ja saimme mukavaa ihanaa palautetta. Taas jaksaa tsempata.
Meilläkin paistoi aurinko niin ulkona kuin sisälläkin. On aivan mahtava fiilis, ei nämä vähentämiset sittenkään ole hukkaan menneet.
Iloista viikkoa teille kaikille :smiley: . Pitää lähteä sinne kursseille saamaan päästötodistus.

Turmiollisen tiistain ajatuksia. Koko päivän hyvä energinen fiilis, koko elämä mallillaan. Kello puoli kahdeksan, “jaa kyllä tässä voisi tietenkin lasillinen maistua, kun tuota viiniä hyllystä löytyy”. Korkki auki ja lasi pöydälle ja tv:n viereen. Ensimmäisen lasin jälkeen alkoi ramaista, mutta kun kello oli vielä niin vähän niin aattelinpa, että otetaan tosta toinen lasi vielä kun ei tarvitse mennä nukkumaan ja katsonpa samalla yhtä dvd:tä aikani kuluksi. Viini maistui hyvälle ja puoli kymmenen päätin, että lorotan lasiin vielä hiukan lisää ja sen jälkeen otan jotakin iltapalaa. Sen viimeisen lasillisen aikana tuli sellainen olo, että hitsi vie, nyt kun ei olis työaamu edessä, niin tätähän voisi ottaa vieläkin lisää kun maistuu… :unamused: No otin sitten kuitenkin sen iltapalan ja menin ajoissa sänkyyn kolmen viinilasillisen jälkeen.

Lopputulos: huonosti nukuttu yö takana, pieni päänsärky ja maha sekaisin. :frowning: Ei kannattanut. Ei mulla isompaa morkkista ole, jotenkin koin tuon eilisen illan kokeiluna ja itsetutkiskeluna; mitä päässä liikkuu ja miten päädyn tuohon viikolla ottamiseen, mitä silloin ajattelen, minkälainen päivä takana jne. En tajua, miten sitä haluaakin vaihtaa sen ihanan, energisen olotilan juomattoman illan jälkeen tällaiseen nuutuneeseen oloon. Kello ei ole vielä edes yhdeksää mutta odotan jo huomista aamua jonka saan aloittaa pirteänä ilman edellisen illan alkoholihuuruja.

Aika monta kokeilua on tän alkoholin kanssa tullut tehtyä ja tuntuipa että tässä taas yksi vedenjakaja. En osaa selittää, mutta luulen, että mun viikkotissuttelut oli tässä; eipä ole ollut ongelmia tässä vähentämisessä enää muutamaan viikkoon, joten jätän senkin vähän pois. Viini kuulukoon tästä eteenpäin viikonloppuihin ja hyvän ruuan ja ihmisten seuraan.

Vau! Kylläpä kuulostaa hyvälle, MMM :smiley: Minä olen kans kuutioinut tuota viikolla tissuttelua. Että mitä järkeä on avata se yksi tai kaksi siideriä, mitä siitä saa? Se ei nouse vielä edes päähän ja tulee vaan turhia kaloreita. Joo, on tätä keskusteltu aiemminkin, mutta nyt taas nousee mieleen. Että, jos viikonlopuksi säästäisi sitten nekin annokset ja avaisi sen viinin. Viinipullon jälkeen on jo seuraavana aamuna sellainen olo ettei taas hetkeen tee mieli :laughing:

Ja se kavala tiistai meni eilen, nollilla!! Hyvä fiilis haettiin kuntosalilta :smiley: Miljoona kertaa todettu asia sekin, että liikunnasta saa hyvää mieltä ja totta se on!

Hienoa rianpa, että selvisit tiistaista! Mä kirjoitin pitkän sepustuksen tänne vielä mun tuntemuksista, mutta oli pakko sulkea koko selain kun työkaveri tuli kysymään asiaa ja alkoi töllätä tätä mun konetta…

Mulla on ollut yhtenä syynä tähän juomiseen ihan olematon itsetunto ja kas kummaa, nyt kun olen pystynyt vähentämään niin onkin käynyt niin, että itsetunto on vaan kasvanut. Se häpeän tunne juomisesta on oikeastaan jäänyt jo melkein kokonaan ja olen ylpeä siitä mitä olen saavuttanut. Ravintolassakin olen tosi ylpeä itsestäni kun voinkin tilata vettä sen ainaisen viinilasillisen sijaan. :smiley:

Oikein hyvää viikon jatkoa kaikille!

Hienoa lueskella teidän onnistumisia vähentämisestä ja olla päiviä kokonana ilman.
Olo paranee kummasti kun on vähän pidemppän juomatta, vaikka se viikko tai pari.
Eipä oo enää sellaisia kohmeloita ja kaloripommeja. Ja tunnontuskia.
Josta sitten tulikin, että liikuntaa on ollut pakko lisätä, kun kilot ei pelkällä
ruokavaliolla karise. Ja siitäkin tuli hyvä mieli, suihkupuhdas ja tee tulossa.
Sauvakävelyä reipas tunti. Ja kahden Alkon ohi… ilman entistä imuvoimaa
siihen suuntaan.

Heippa pitkästä aikaa!
Onpa mukavaa lukea, kun teillä on ollut viimeaikoina niiiiiiiiiiiin positiivia fiiliksiä. Hienoa!
Omat fiilikset on paljon synkempiä ja olo on sellainen, kuin tarpoisi jossain syvässä mudassa
ikuisessa pimeydessä. Tuntuu, että mikään ei auta, tai no tietenkin päivittäin on pienen pieniä
parempia hetkiä, mutta ne kestää noin kolme minuuttia kerrallaan. Onneksi päivä jo pitenee,
elän toivossa, että lisääntyvän valon myötä myös ajatukset muuttuu hieman valoisimmiksi.
Lueskelin päivemmällä Anu68:n kirjoituksia ja sieltä löytyi todella paljon samoja juttuja mitä
löytyy omastakin nupistani. Ei auta, kuin työstää ajatuksia ja katsoa mikä on lopputulos.
Viime viikolla tuli kupitettua ja mokattuakin ihan lahjakkaasti, sehän se sitten ottaa pattiin
päivätolkulla. Kyllä se on varmaa, että jos on masennusta, niin viinasten voimalla se ei kun
pahenee vaan…Tämä viikko on tähän asti mennyt tipattomana, mutta äskettäin kävin kyllä
itseni kanssa melkoisen henkisen taiston, kun piru olkapäällä muistutti, että lähikaupassa ois
lonkeroa tarjolla :imp: Onneksi kello meni yli yhdeksän ja hillitsin itseni tällä kertaa siihen
asti, kaapista ei löydy mitään, joten luvassa on kunnon yöunet. Perjantaina menen taas
moikkaamaan A-tätiä, jospa sieltä löytyisi motivaatiota pitää taistelutahtoa taas yllä.
Ei muuten pelota yhtään, toisin kuin eka kerralla. Reipasta mieltä teille kohtalotoverit!

Wau! :slight_smile:

Wau, tosiaankin! Minua, kun nuo Alkot suorastaan repii sisään :imp:

Juominen karkaa taas käsistä. Hirmuista vuoristorataa. Eilen reilu puoli ploa viiniä ja 2 siideriä. Tänään puoli ploa viiniä… Kun ostin varalta kaksi pulloa, että riittää joksikin aikaa. Joo, riittäähän se. Kahdeksi, ehkä kolmeksi, päiväksi… Että mä inhoan itseäni :neutral_face:

Joo, veihän se aikaa ettei se imu ollu siihen juomakaupan ovesta sisään.
Ja mitä ostin niin varmaan meni kurkusta alas, ei jääny seuraavalle
päivälle :blush: . Eli siinä mielessä sähän pärjäät kohtuudella.
Koeta vaan Rianpa jaksaa.

Mä jotenkin hoidin itseäni alkoholilla. Palkitsin päivän jälkeen jne. jne.
Itseasiassa se oli työuupumusta ja parisuhde oli viturallaan.
Eli mun ois pitänyt kuulemma jäädä sairaslomalöe ja erota jo silloin.
Hakea ratkaisua muuta kautta. Suorittaja luonne kun on niin aina
kaikki viimesen päälle. (Myös juominen)

Oman tahdonvoiman ja jaksamisen mukaan.

No niin se mullakin meni vuoristoradan puolelle. Olen taas koko viikon taistellut yöllä sen unettomuuden takia. Joku yö tuntunut että korkkaan kyllä kaljan, kun uni ei tule vaikka minkälaisia taikatemppuja tekis. Onneksi en kuitenkaan sortunut, mutta eilen illalla sitten jotenkin repesi, että ensi yönä nukun ja kittasin 5 kaljaa. Kieltämättä, mä nukuin paremmin kuin koko viikolla, mutta aamulla tuntui, että oliko se sen arvoista. Paha minä sanoo, että oli, hyvä minä tietenkin sai aikaan morkkiksen. Positiivista ne nollaillat mutta eilinen byyäää :angry: .
Viikonloppu menee rempatessa lasten huoneita, aloittelin jo eilen illalla tyhjentämäään niitä. Huh mikä urakka, mutta josko se sunnuntaina kiitos seisoo.
Tsemppiä kaikille etenkin sulle bonfire. Hengessä mukana.

Ihan hyvä fiilis tänään :smiley: Onhan nyt perjantai kuitenkin! Mitään ihmeellistä ei viikonlopulle odotettavissa. Tänään teen pizzaa, herkutellaan. Huomenna kuntosalille, tämän viikon toinen kerta tekemättä :wink:

Hienosti sulla, 021108, on noita nollapäiviä nyt ollut! Tosi hienoa :smiley:

Eteenpäin mennään, anyway…