Irti pitäisi päästää....

Tsemppiä nyt rianpa! Itse sä päätät ja itse sä muutoksen teet. “Tekoja - ei puheita.” Tuota mä hoen itselleni aina aika ajoin. Oletkin jo keksinyt kuntoilutekemistä. Kehittele vaikka vielä huomisaamuksi jotain virikkeellistä ja ajattele sitä raittiina, ilman tämän päiväisiä juomisia. Aurinkoisena ja selvänä ja mukavana. Jotainhan sitä pitää itselleen saada juomisen tilalle

Voimia Jaakobin painiin. Jaakob on helevetin nopea ja kova vastus, mutta olemalla tarkkana voi pärjätä…

-pd-

Sisukkaasti nyt tämä tiistai!!! Päivä kerrallaan.
Vähitellen pikku hiljaa. Niin se etenee.

Nyt on kyllä mahdottoman kovaa tsemppausta :smiley: Kiitoksia, kun olette hengessä mukana! Se perinteinen viinipullon haku on kyllä kovasti mielessä, mutta näin kovalla tsemillä JOUTUU OIKEASTI ajattelemaan asiaa uudelleen :wink:

No miten sulla meni pirullinen tiistaipäivä? Mulla kävi viini mielessä ihan vanhasta tottumuksesta, sitä löytyy hyllystä monta pullollista. Olin sitten kuitenkin niin väsynyt ja oli kaikennäköistä pikku hommaa että lopulta jätin viinit korkkaamatta ja menin sohvalle katsomaan Frendejä :smiley:

Päivä kerrallaan, niin se menee.

No. Kyllähän minä olin niin vahvasti päättänyt sen viinin ostamisen, että toteutin myös sen. Puoli pulloa meni. Ja sain mieheni suututettua sillä ottamisella :angry: Nyt ollaan taas varmaankin mykkäkoulua. Tietysti mielessä on ajatus, että pitikö kotirauha rikkoa pelkällä viinillä??

Toisaalta. Loppuviikolle on sen verran paljon ohjelmaa, että jos juomiseni jää tuohon puolikkaaseen pulloon - ja vaikka menisi se loppukin - niin silti olen sitä mieltä, että tällä viikolla on vähentäminen onnistunut! Kyllä tästä selvitään…

Hei!
Ajattelin kysäistä, että onko tuo tiistai oikeasti jotenkin erityisen vaikea päivä meikäläisille?
Onko siinä joku psykologinen juttu, vai mikä ihme…Eilen kävi mulle nimittäin niin, että ostin
pari olutta ihan vaan rentoutumismielessä. Hyvälle maistui, eikä ollut tarkoitus edes humaltua
tai mitään…ja sitten se piru pääsi irti! Siis päässä ihan selvästi naksahti taas jotenkin, onneksi
ei ollut yhtään enempää juotavaa ja kellokin niin paljon, että kaupat kiinni. Hitonmoinen, pyöritys
kävi päässä, kun muka lupasin itselleni, että tänään sitten otetaankin enemmän ja ylihuomenna
vielä vähän, mutta lauantaina sitten kunnolla…Kammottava skenaario!!! Siis selkeästi se on
joku ajatuskuvio, joka rupesi rakentumaan nyt noinkin laajoihin mittoihin, luultavasti vain siitä
järkytyksestä, että enempiä juomia ei ollut…En ainakaan tietoisesti ole tuommoisia pitkäntähtäimen
“päätöksiä” normaalisti tehnyt. Johtuikohan tämä nyt sitten tällä kertaa siitä, että on tullut pohdittua
näitä asioita tavallistakin enemmän? Jotenkin tuohon ajatuksen kulkuun pitäisi saada uusi kaava…
No onneksi heräsin aamulla normaalissa mielentilassa ja ihmettelin itseäni syvästi, mutta tulipa nähdyksi
alkoholin voima taas kerran. Työreissua mullekin pukkaa loppuviikoksi, joten on laitettava asenne taas
kohdalleen, että pysyy homma lapasessa! Kivaa päivää kaikille teille kohtalotovereille!

Mulla on se tiistai aina jotenkin vaikea, se on niin keskellä viikkoa siinä ja tylsä päivä…liian pitkä matka viikonloppuun. Siihen olis oikeasti tosi hyvä saada joku harrastus tai muu meno ettei yksinkertaisesti pystyisi juomaan silloin.

Toinen vaikea “turha” juomispäivä on mulla perinteisesti ollut sunnuntai. Siinä iltasella on ollut mukava ottaa muutama lasillinen ettei töihin meno tuntuisi niin raskaalta…joopa joo, se väsynyt, päänsärkyinen olotila onkin oiva keino aloittaa työviikko :confused: Siitä yritän vieläkin takkuilla eroon, muutaman kerran oon onnistunut ihan hyvin ja viime sunnuntainakin meni vain 1,5 lasia, tosin ihan turhaahan sekin oli.

Joo ja Ypsilon mulla on tullut tuo sama ajatuskuvio yhä vahvemmaksi, kuin sullakin, että on lupa ottaa jos huvittaa mutta hyvin voin olla ilmankin. Se on auttanut mua todella paljon kun se pakonomainen juomisen kieltäminen ei ole koko ajan mielessä. Ihme juttu (no ei ehkä sulle, mutta mulle :smiley: ).

Hei kaikille!
Ja tiedän mykkäkoulun kokemuksen, minulla se juominen johti eroon v. 2005.
Kun ei pysynyt lapasessa niin ei pysynyt lapasessa. No siinä samalla meni siiten
duuni paikkakin. Kun ei pysynyt lapasessa niin ei. Älkää tehkö samoja virheitä mitä
minä tein.
Minullakin se oli vaan tapa. Kun tulin töistä niin rentouttavaa viiniä (siis aluksi)
ja ok olo. Vähitellen pikkuhiljaa salakavalasti käyttö lisääntyi ja siirtyi väkevien
puolelle. Ihan vakiokuviot, kuulostaa niin tutulta. Ja entäs, käyttekö aina samassa
Alkossa. Minä en ainakaan enään kehdannut, piti vaihtaa ja käydä muissa.
Entäs onkos pulloja piiloteltu? Hyviä jemmoja löytyy eikö totta?

Kävin lenkkillä, suihkussa, hieronnassa ja söin äsken. Hyvillä mielin, kun ei
ole sitä vääntöä enää että lähdenkö hakemaan sen viina (ei viini) pullon vai en.
On itsellä helpompi olla.
Pienin askelin etenemään päin.

Mulla on ihan eri tilanne kotona tämän juomisen kanssa. Miehen kanssa on tullut tavaksi tissutella yhdessä, sitä on tehty tosiaan jo 15 vuotta. Väkevät eivät maistu, yleensä otetaan se punaviinipullo, mies myös helteillä (!) saattaa oluset huitaista huiviin. Jos ei toinen juo niin ei sitten yleensä toinenkaan. Kännissä ei oikeastaan olla koskaan, joskus juhannuksena ja vappuna vähän hiprakassa. Ja pulloja ei ole tarve piilotella. Alkoja riittää meidän kulmilla, joten sekin homma on hoidossa :smiley:

Se tässä se huono puoli onkin ollut pitkin matkaa, että kun meidän parisuhde on ok ja rentoutuneena parin lasin jälkeen on mukava turista yhdessä päivän kuulumiset ja retkotella koko perheen voimin sohvalla niin on äärimmäisen vaikeaa luopua siitä mukavasta tavasta lasillisten kanssa…Heräsin sitten tosiaan siihen kun se alkoi olla jokapäiväistä ja ne määrät kasvoivat mulla liikaa.

Että niin monta on kyllä tarinaa kuin on juojaakin täällä.

Vaikka olenkin juonut päivittäin, niin kas kummaa, tiistai on ollut aina se päivä, jolloin vaimo lähtee illaksi harrastuksensa pariin ja minä jään itsekseni kotiin. Silloin sitä vasta olenkin vetänyt, kun ei ole ollut vaimo vahtimassa. Ja pulloja olen piilotellut. Viime aikoina tein jopa paukkuja valmiiksi laseihin, joita sitten laittelin sopiviin paikkoihin piiloon, yläkomeroihin, saunan lauteille, tietokoneen näytön taakse (nyt naurattaa jo itseänikin, miten idiootti olen ollut). Kun paukut oli valmiina, ei tarvinnut koko ajan lampata jääkaapilla tekemässä uusia, eikä vaimo siis (kai) huomannut mitään. Kun vaimo meni olohuoneeseen, niin kävin paukulla makkarissa ja päin vastoin. Varastoa olen myös “siivonnut” todella ahkerasti. Siivous on kylläkin kohdistunut siellä jemmassa oleviin viinapulloihin, eikä muuta tulosta ole juurikaan tullut.

Tänään on ollut matalavireinen päivä. Toisin sanoen on vituttanut ja väsyttänyt. Nukuin parin tunnin tirsat, mutta eipä se oloa korjannut. Selkä on kolmatta viikkoa kipeänä ja viikko sitten alkoivat iskiasoireet. Nyt on oikea jalka melkein tunnoton ja jalkaterä niin voimaton, että kävely on omituista läpsyttämistä. Arvauskeskuksessa lääkäri kirjoitti tulehduskipulääkettä. Saa nähdä miten se vaikuttaa. Illalla lähden piipahtamaan Helsingissä eli se tietää useamman tunnin istumista autossa, ei hyvä. Siitä saan kuitenkin samalla tekosyyyn olla juomatta, kun ilta menee aika myöhään auton ratissa.
Torstain jälkeen on tästä vuodesta mennyt tipattomana 10 % eli ollaan kohta punaviinin prosenteissa.
Kaikille tsemppiä vähentämisessä!

Juuri samaa itselläni. Sunnuntaina olen aina tokaissuut: minäpä juon yhden oluen. Sitten salaa kaapille ja 1L leijonapullosta suullinen ja irvistys päälle. Sitten nopsasti kaljaa naamaa, ettei leijona haise. Hyi helvetti.
Elämän suunnittelukin ollut välillä laskelmointia, että varmasti saa viikonloppuna tissuteltua joka ilta. Jos lauantaina on pitänyt ajaa autolla, niin perjantaina on pitänyt jarrutella, joten lauantaina sitten tissuteltu vähän enemmän.
Tosi kummalista tuo kaapista juominen. Se on sellaista agenttielämää. Sitten muka teeskennellä selvää :confused:
Varmaan yhtä uskottavaa ku tässä videossa:

youtube.com/watch?v=4xCfjTjl … re=related

Heippa tytöt. Kiva kuulla kuulumisia ja etenkin MMM.
Mullakin menee suhteellisen hyvin, on kohtuukäyttäjän viikkoja 13 annosta ja joku viikko menee 3 liikaa. Mutta kaikin puolin olen tyytyväinen itseeni. Ehkä siihen vaikuttaa että noissa annoksissa on aika monta ykköskaljaa, viikolla on mennyt saunailtakin ihan ykkösen merkeissä. Eihän siitä sitä olotilaa tule, jos ottaisi kolmosta, mutta se kaljan maun nautinto, jolla huijaan itseäni :astonished: .
Mullakin on se tiistai jonkinlainen kynnys, eilen se onnistui kun sain hemmotella itseäni kampaajan käsissä. Saa nähdä tämä ilta, se kun pitkään ollut taas se kuiva ilta.
Kiitos MMM kun kerroit tuosta menetelmästäsi, että lupaat itsellesi ottaa jos haluttaa. Mullakin on ollut joulun jälkeen semmoista tsemppaamista, että on aika usein muistutettava omia päätöksiä. Se tuntui ennen joulua ihan selviölle, olin päättänyt etten ota, ja illat kuluivat ihan mukavasti. Nukkumaanmennessäni huomasin ettei se kalja pyörinytkään koko iltaa mielessä. Nyt täytyy tunnustaa, että pyörii. Minäpä kokeilen tuota sun keinoa. Katsotaan että auttaako se mullakin.

Nyt mun ei tarvitse piilotella tyhjiä pulloja mihinkään,kiitos avoimet suhteeni lasteni kanssa. Mutta voi sitä aikaa, kun salaa kuljetti ne tyhjät pantit auton peräkonttiin, ja yritin käydä yksin kaupassa. Kieltämättä lähikaupasta en kaljaa osta ja tyhjät vien aina mennessäni, ettei pullovuoria tule. Silloin kun sitä kaljaa meni salkkutolkulla, opin ostamaan sitä viikonloppuisin niin paljon, ettei sitä viikolla muka “tarvinnut hävetä ostaa”. Siitä kai on jäänyt tapa, että sitä pitää aina olla kaapissa varalta. On siinä hyvätkin puolensa, kun osaa olla ottamatta vaikka tietää, että sitä kaapista löytyy. Positiivista nykyään on se että se salkun tyhjeneminen kestää pari viikkoa. :smiley:
Kevät on alkanut, nousevan kuun aikana mun saintpauliat saivat uuden mullan ympärilleen ja esikot odottelevat maan sulamista, että pääsevät tuonne ulos kukkiakseen sitten ensi keväänä. Toivottavasti saan pidettyä ne jotenkuten hengissä sinne asti.
Raitista viikkoa, tai sitten yksi tai kaksi, muttei sen enempää :laughing:

Tulin vielä moikkaamaan 021108, ihana kuulla, että sullakin menee tosi hyvin. Ne onnistumisen tunteet on niin mahtavia kun on oikeasti saanut vähennettyä. Kun vielä siihen tosiaan oppii, ettei se ole maailmanloppu jos muutaman ottaa silloin tällöin. Siihenhän tässä on koko ajan pyritty. Hyvä me :smiley:

Hienoa, että täällä ihan oikeasti tsempataan vähentämisen puolesta.
Ja tuetaan positiivisesti!
Kevättä kohti!

Hei MMM, tämähän konsti toimii, ainakin tänä iltana. Uutiset alkaa pian ja vieläkin nollilla. Eipä sitä enää kannata aloittaakaan. Katson Pirunpelon ja painun nukkumaan. KAUNIITA UNIA kaikille.

Hienoa 021108! Mulla on ollut monta kertaa sama juttu, että kun kello on tullut kahdeksan niin en enää viitsi mitään juomistouhuja edes ajatella vaan otan iltapalan ja painun sänkyyn hyvän kirjan kanssa. Syrensis sanoi joskus niin hyvin tuolla äitiketjussa että menee hyvä känni ihan hukkaan, kun joutuu kuitenkin arki-iltana menemään aikaisin nukkumaan ja heräämään aamulla :laughing:

No, mä kyllä otin 3 annosta illalla yhdessä miehen kanssa. Se toi vähän rentoutusta stressaavaan viikkoon, mutta eipä mitään ihmeempää euforista oloa kuitenkaan. Tänään illalla olen harrastamassa ja lauantaiaamuna noustaan kukonlaulun aikaan lapsen kisamatkalle, joten pari iltaa menee kuivin suin. Hyvä näin.

Hymyssä suin piti katsoa tuota Youtubea :laughing: Siis just tuollaistahan se on. Kuvitellaan ettei olla humalassa, mutta monet pikkujutut paljastaa… ei onneksi tuossa mittakaavassa :laughing: Ja eihän se mikään ole niin kekseliäs kuin alkoholisti! Koti on mahdollisia pullon piilotuspaikkoja täysi!

Eilinen meni selvinpäin. Tänään menen tekemään toisen kierroksen kuntosaliohjelmaa ja huomenna on tarkoitus suunnistaa mummolaan. Eli odotettavissa on monta selvää iltaa. Tosin valtavasti v…ttaa ukon yhä jatkuva mökötys, mutta itsepä olen sen aiheuttanut…

Siis hittolainen, mihin mun viesti katosi? Painoin vahingossa “tallenna” ja nyt sitä ei löydy mistään…

Mummolareissut on tosiaan siitä hyviä, että siellä ei tule juotua mitään, tosin on joskus reissun jälkeen sellainen olo, että viinaa tänne ja äkkiä :laughing: Kauheeta, toivottavasti ei oma lapsi aikanaan ajattele samalla tavalla… :wink:

Oikein hyvää, kohtuullista viikonloppua. Huomenna illalla on tarkoitus mennä perheen kanssa ravintolaan syömään ja hyvää punaviiniä aion nauttia ruuan kanssa. Toivottavasti pysyn kohtuudessa ettei mene sunnuntai ihan piloille.

Tsemppiä kaikille tavoitteisiin!