Että mä olen väsynyt… niin totaalisen väsynyt
Nukuin viime yön tosi huonosti. Eilen oli alkoa vain maistamiseksi asti, hunajarommia hieman pullon pohjalla. Ei vaan nukuttanut. Varmaan on pitkiä öitä tullut vedeltyä tässä viime päivät…
Olen tehnyt vakavaa ajatustyötä pitkin joululomaa. Juominen on tänä syksynä lisääntynyt. Mikä lie vaikutus isän kuolemalla… ja tämä pimeä, tämä on yhtä tuskaa. Onneksi meillä on edes lunta, että se helpottaa vähän. Ja psyykkinen tietoisuus siitä, että päivä on jatkumaan päin. Se helpottaa.
Olen mielessäni pureskellut ajatusta Lopettajiin siirtymisestä. Joka tapauksessa aloitan tipattoman tammikuun ja toivon sen jatkuvan siitä sitten eteenpäin, pysyväksi olotilaksi. Tänään on ensimmäinen selvä päivä vaikkei tammikuu olekaan. Pienen takaportin olen jättänyt Uudelle Vuodelle, että jos keskiviikolle ilmenee juhlintaa, niin olen antanut itselleni luvan ottaa. Tällä hetkellä juhlia ei ole onneksi tiedossa. Joka tapauksessa 1.1.2009 se alkaa, tipattomuus.
En jaksa olla enää väsynyt ja vihainen, ylipainoa keräävä tasapainoton nainen.
Luotan siihen, että vaikeiden alkupäivien jälkeen alkaa helpottamaan. Mutta näissä alkupäivissähän se onki se vaikeus… Näitä “päätöksiähän” on toki tehty ennenkin, mutta nyt olen yrittänyt itselleni ylipuhua ettei minulla ole vaihtoehtoa. Tissuttelu ja “joskus ruuan kanssa” ei minulle käy, koska en osaa enää edes tissutella. Tai jos tissutteluksi lasketaan vähintään plo viiniä ja jotain lisukkeita päälle…
Ei vetele enää.
Lopettajien puolella joku kirjoittikin, että SINÄ ITSE PÄÄTÄT! Siis sehän on just niin. MINÄ PÄÄTÄN, otanko tänään.
MINÄ PÄÄTÄN !
Haluan jatkaa kirjoittamista, näistä tarinoinneista on apua. Lopettajien ilmapiiri on vain toisinaan sellainen, että en ole varma sovinko sinne. Vaikuttaa, että suurin osa siellä on “vanhoja konkareita”, toisilleen tuttuja. Sopiiko sinne joukkoon “uusi”, joka on vähentäjissä aaltoillut? Välillä ollut niin toivoa täynnä, välillä syvissä vesissä.
Tosin kukapa sen lopettamisen kieltää Vähentäjissäkään? Täällä on minulla tämä ystäväpiiri
Te monet ihanat ihmiset, joten…
Joka tapauksessa HYVÄÄ UUTTA VUOTTA teille kaikille, jos ei tässä viestitellä sitten aiemmin…