Irti pitäisi päästää....

Täällähän minä edelleen olen, hengissä :angry:

Jälleen kerran istun Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Söin just hyvän salaatin ja nautin pari lasia viiniä. Pitkä aika on taas odottaa kyytiä kotiin… No, mitään ihmeellistä ei ole tällä välin tapahtunut. Viikkoannokset on yhä siellä 20:nen kieppeillä. Tietysti on ollut pikkujouluja jne, mutta siltikin.

Olen lopettanut Jepen täyttämisen, se kun ei näytä vaikuttavan tähän juomiseen. Juoppo mikä juoppo.

No, suunnitelmia on tietysti uudeksi vuodeksi. Olen ilmoittautunut kuntosalille sellaiseen koeryhmään, missä sitoudun käymään salilla 3 kk:n ajan 2 krt/vkossa. Lisäksi vakaasti yritän itseäni ylipuhua tipattomalle tammikuulle. Se luultavasti vaatii AA-kerhoa, mutta…

Hei rianpa, ihanaa kuulla susta!!! Vaikka vain olisit tullut käymään, niin kiva kuitenkin kuulla, että kaikki on ok.

Hieno homma tuo kuntosalisitoutuminen, mä arvon tässä myös, lähtisinkö harrastuksen pariin tammikuusta. Vuoro olisi perjantai-iltaisin, joten olis tosi loistopaikka jättää perjantaitissuttelu väliin, mutta toisaalta tulee se olo, että jaksaako sitä kuitenkaan; olis niin paljon helpompi jäädä kotiin, kun on pimeää ja sateista…

Nyt ei muuta kuin oikein hyvää joulua sulle, muista joulun sanoma (mikä se kellekin sitten on, sen saa jokainen itse päättää) :slight_smile: Toivottavasti kuulen susta taas ensi vuoden puolella!

Että mä olen väsynyt… niin totaalisen väsynyt :frowning: Nukuin viime yön tosi huonosti. Eilen oli alkoa vain maistamiseksi asti, hunajarommia hieman pullon pohjalla. Ei vaan nukuttanut. Varmaan on pitkiä öitä tullut vedeltyä tässä viime päivät…

Olen tehnyt vakavaa ajatustyötä pitkin joululomaa. Juominen on tänä syksynä lisääntynyt. Mikä lie vaikutus isän kuolemalla… ja tämä pimeä, tämä on yhtä tuskaa. Onneksi meillä on edes lunta, että se helpottaa vähän. Ja psyykkinen tietoisuus siitä, että päivä on jatkumaan päin. Se helpottaa.

Olen mielessäni pureskellut ajatusta Lopettajiin siirtymisestä. Joka tapauksessa aloitan tipattoman tammikuun ja toivon sen jatkuvan siitä sitten eteenpäin, pysyväksi olotilaksi. Tänään on ensimmäinen selvä päivä vaikkei tammikuu olekaan. Pienen takaportin olen jättänyt Uudelle Vuodelle, että jos keskiviikolle ilmenee juhlintaa, niin olen antanut itselleni luvan ottaa. Tällä hetkellä juhlia ei ole onneksi tiedossa. Joka tapauksessa 1.1.2009 se alkaa, tipattomuus.

En jaksa olla enää väsynyt ja vihainen, ylipainoa keräävä tasapainoton nainen.

Luotan siihen, että vaikeiden alkupäivien jälkeen alkaa helpottamaan. Mutta näissä alkupäivissähän se onki se vaikeus… Näitä “päätöksiähän” on toki tehty ennenkin, mutta nyt olen yrittänyt itselleni ylipuhua ettei minulla ole vaihtoehtoa. Tissuttelu ja “joskus ruuan kanssa” ei minulle käy, koska en osaa enää edes tissutella. Tai jos tissutteluksi lasketaan vähintään plo viiniä ja jotain lisukkeita päälle…

Ei vetele enää.

Lopettajien puolella joku kirjoittikin, että SINÄ ITSE PÄÄTÄT! Siis sehän on just niin. MINÄ PÄÄTÄN, otanko tänään.

MINÄ PÄÄTÄN !

Haluan jatkaa kirjoittamista, näistä tarinoinneista on apua. Lopettajien ilmapiiri on vain toisinaan sellainen, että en ole varma sovinko sinne. Vaikuttaa, että suurin osa siellä on “vanhoja konkareita”, toisilleen tuttuja. Sopiiko sinne joukkoon “uusi”, joka on vähentäjissä aaltoillut? Välillä ollut niin toivoa täynnä, välillä syvissä vesissä.

Tosin kukapa sen lopettamisen kieltää Vähentäjissäkään? Täällä on minulla tämä ystäväpiiri :laughing: Te monet ihanat ihmiset, joten…

Joka tapauksessa HYVÄÄ UUTTA VUOTTA teille kaikille, jos ei tässä viestitellä sitten aiemmin…

:bulb:

Onhan tuolla lopettajissa pari ihmistä, jotka tykkäävät kirjoitella enimmäkseen toisilleen (ja olla aina oikeassa), mutta on siellä meitä uusiakin lopettajia, jotka yrittävät totutella ympäristöön :smiley:

rianpa, suosittelen kyllä lämpimästi sinulle kokonaan lopettamista. Kokemuksieni mukaan juomisen hillitseminen on ainaista tuskaa ja asia on koko ajan mielessä. Ei se lopu ikinä, etkä ikinä pääse tasapainoiseen tilanteeseen. Ainakaan minä en olisi päässyt. Kun lopettaa, koko elämä on taas avoinna. No, itse en ole ollut juomatta kuin muutaman kuukauden, mutta tämäkin on ollut elämäni parasta aikaa :slight_smile:

Ja vuodenvaihde ollaan toki selvin päin, vai mitä? :wink:

Joo, kyllä me siitä lähdetään, että vuoden vaihde ollaan selvinpäin…

Kohdallani vähentämisessä on taustalla koko ajan se, että on lupa juoda. Ja minulla se ei näytä todellakaan toimivan! Jokapäiväinen muutama siideri on muuttunut muutamaksi selväksi päiväksi ja sitten viikonloppuna rajat täyteen :imp: Ei käy enää!

Toki en ole sanomassa, että lopettaminen on ainoa oikea tapa! Jotkut voivat ottaa sen muutaman lasillisen ja hallitsevat tilannetta. Minulla viina vie, rengistä on tullut isäntä.

En halua palata siihen enää…

Joo, onhan niitä jotka ottavat pari ja se on siinä. Minä en kuulu heihin, koska haluan tempaista aina kunnon kännit, jos päätän juoda. Mitä iloa se pari siihen tuo? Siitähän tulee vain hieman höntti olo… Siksi kokonaan ilman on paras vaihtoehto. Ja lisäksi saa elää muodikasta päihteetöntä elämää :slight_smile:

:bulb:

Toinen täysin tipaton päivä menossa… Viinaa tekee mieli. Sylki suorastaan tunkee suuhun! Kaupassa kävin ja viinakaupan vierestä kävelin, mutta mitään en ostanut.

Minä olen päättänyt lopettaa. Minä olen päättänyt lopettaa. Minä olen päättänyt lopettaa…

MINÄ OLEN PÄÄTTÄNYT !

Kolmas päivä menossa ilman alkoa. Huomenna pelottava Uusi Vuosi. Kuoharia tekisi mahdottomasti mieli… Mutta mutta mutta mutta kun… Nyt, jos otan, ihan vain Uutta vuotta ajatellen, niin siitä se taas lipsuisi. Olisi helppo morkata taas itseään etten sitten pystynyt olemaan ottamatta ja siihen v…tukseen ottaisi lisää…

Nyt ei voi enää avata korkkia, edes Uuden Vuoden kunniaksi. Jospa tämä mieliteko joskus loppuu…

No niin, vuosi on vaihdettu ja ihan kunniallisesti. Eilen otin muutaman lasin viiniä, ensimmäisen vasta klo 21 jälkeen :wink: Mitään morkkista ei ole päällä. Sen sijaan nyt on aloitettu se tipaton tammikuu :sunglasses: Ok, myönnettäköön että aamulla join viinipullon pohjat eli lasillisen verran :blush: Mutta nyt on talo tyhjennetty täysin alkoholista ja puoliso on mukana tipattomalla vaikkei alko hänelle ongelma olekaan.

Luotan siihen hyvään fiilikseen mikä ehti jo tulla eilisen päivän aikana. Ja siihen varmuuteen, että minä pystyn tähän.

MINÄ OLEN PÄÄTTÄNYT!

Anteeksi, kun tuota toistan, mutta itselleni pitää sitä hokea.

Ja kevään lapsi kun olen, niin helpottaa elämää jo pelkkä ajatuskin siitä, että päivä jatkuu koko ajan ja kesää kohti ollaan menossa :laughing: Nyt, jos koskaan, on mahdollisuus onnistua tipattomassa ja sen jälkeen jopa lopettamisessa :wink:

Lauantai aamu ja kuplavettä lasissa. Näitä kivennäisvesiä eri mehuilla lantrattuna menee nykyisin aika paljon. Kunhan on jotain kallisteltavaa :laughing: Nämä kaikenlaiset pyhät on sotkeneet viikonpäivät. Eilen olin pitkästä aikaa töissä ja olikin jo perjantai :laughing: Eli perjantai-illan tissuttelu meni ihan vahingossa ohi :wink:

Kuukausi tuntuu tällä hetkellä pitkälle ajalle, mutta nyt pitääkin mennä päivä kerrallaan. Tänään en ota. Ja TOIVON, että tämän tipattoman tammikuun aikana jäisi sellainen ote päälle, että tipattomuus jatkuisi helmikuun, maaliskuun… jonnekin jumalattoman kauas asti!

Hienoa rianpa. Tosi hienoa. Olisipa meillä muillakin sisua tuohon sinun päätökseesi. Olemme varmasti hengessä mukana. Mulla meni joulun pyhät tissutellessa. Ei pahasti, mutta en voi kehua kuin kahdella nollaillalla viikossa. Mutta tsemppiä sinulle. Nostan hattua

Moi! Tosi kiva kuulla Sinustakin 021108!

Luulen, että mulla tuli mitta täyteen joulun pyhinä. Join joka ikinen päivä! Aattona anopin kanssa glögiä kossulla, ruuan kanssa viiniä, saunan jälkeen olutta. Koko porukka pikku hiprakassa aattona! No, hauskaa toki oli :confused: Seuraavana päivänä muut lopetti, minä jatkoin. Ruualle viiniä ja sit kellarista illan mittaan lisää. Siinä vaiheessa “heräsin”, kun viini maistui pahalle. Että mitä hittoa minä tätä enää vedän naamaani :imp: No, eihän se siihen tietenkään loppunut. Seuraavana päivänä lisää, kun tuli vieraita.

Toinen “herätys” on ollut se, että kun menen Alkoon niin en enää tiedä mitä haluaisin?!? Ja taas perään kysymys, että miksi sitten juomaan, kun ei kerran edes mieleistä löydy?

Niinpä olen päättänyt yrittää. Nyt on neljäs päivä menossa, tai kolmas TÄYSIN raitis. Ensimmäisenä päivänä meni se lasi viiniä :angry: Näitä negatiivisia asioita on vaan niin paljon: väsymys, alakulo, painon nousu, piilottelu, valehtelu, rahan meno jne jne jne…

Nyt sitten tekee tietysti viinaa mieli, kun on päättänyt olla ottamatta. Ihan kaikki kävisi, ei olisi valinnan vaikeutta Alkossakaan :unamused: Mutta kun olen päättänyt, niin en ota!

Tänään on kamala päivä… Siis TOSI paska päivä :imp: Viiniä tekee mieli, kas kummaa kun nyt se maistuisi! Kotona ei onneksi ole mitään juotavaa…

Kaikki vaan suututtaa, ihan kaikki. Koti on sekaisin, vaatehuone pursuaa niin ettei sisään sovi. Sen AJATTELIN tänään siivota. Tietysti lapsi ilmoittaa tähän saumaan haluavansa luistelemaan :confused: No, tokihan minä luistelemaan lähden. Jospa se tuolla hapessa tämä kiukku häviäisi…

Ruokaa olen laittanut ensi viikkoa silmällä pitäen. Huomenna töihin evääksi ja lapselle koulun jälkeen helposti lämmitettävää. Ja KASVISKEITTO porisee hellalla (se paino…). Ja työmatkat kävelen nykyisin. SIIS VOITTEKO KUVITELLA MIKÄ MUUTOS??? Tällä hetkellä se ei vain tunnu hirmu hyvälle :frowning:

Joo, tiedän. Aikaa tälle pitää antaa. Mutta, jos koko kuukauden jaksan tätä linjaa, niin kuun lopussa pitää jo näkyä tuloksia! Painon alenemisena sekä viinanhimon vähenemisenä :smiling_imp:

MINÄ OLEN PÄÄTTÄNYT! Ihan oikeasti olen…

No niin, helpompaa tänään :wink: Siivosin eilen sen vaatehuoneen luisteluretken päätteeksi :smiley: Heti on helpompi olla! Olen minä outo tapaus…

Viime yönä oli kamala päänsärky. Mistä lienee johtunut, viinan vähyydestä? En jaksanut särkylääkettä hakea, aamulla onneksi helpotti sitten lääkkeen jälkeen. Unia näen nyt paljon enemmän, kun en juo. Kaikenlaista sekalaista asiaa, ei onneksi painajaisia. En tiedä voiko 6 alkoholitonta päivää vaikuttaa asiaan, mutta joka tapauksessa unia nyt näkyy.

Ja reippailua -18 asteen pakkasessa töihin ja takaisin :open_mouth: Kyllä mä tästä selviän…

Sitä viinin kehnoa tekee vain mieli. Pelkään, että sitten kun tammikuu päättyy, niin juhlin sitä viinipullollisella…
TOIVON kuitenkin, että siihen mennessä mieli tasaantuu ja tuo viinin himo talttuu, että voisin jatkaa pitemmälle tipattomuuttani…

Hienoa rianpa. Olen tosi onnellinen sun puolestasi. Kuusi alkotonta päivää. Tsemppiä vaan edelleenkin. Minä otin myös itseäni niskasta kiinni ja yritän palata niihin neljään nollailtaan viikossa. Jouluna lipsui ja paluu arkeen ei olekaan ihan niin helppoa kuin kuvittelin. Itse en uskaltanut luvata tipatonta tammikuuta, mutta se, että sinä sen teit antaa uskoa, että me heikommatkin saatamme tehdä sen tulevaisuudessa. Tsemppiä

Äläpäs puhu “teistä heikommista”, samassa veneessä tässä ollaan :wink: Onhan tuokin jo askel eteenpäin, että pyrit taas vähentämään!

Mä olen kyllä hirmuinen ennakkoon asioista huolehtija… Aamulla kävi mielessä, että entäs jos en uskalla enää ikinä ottaa mitään alkoa, kun tiedän miten helposti tilanne kääntyy takaisin entiseen (25 annosta/vko… huh huh!). Mutta toisaalta sitähän minä olen tässä ääneen yrittänyt itselleni puhua, että pääsisin kokonaan irti :blush: Eräänlaista “surutyötä” tässä joutuu tekemään viinasta luopumisen suhteen. Hyväähän se on ja mukavan olon siitä saa, mutta kun en osaa pysyä kohtuudessa vaan aina menee yli!

Mun esimies on taas ihan umpi… en sano, kun sensuuri iskee kuitenkin! Meillä ei asiat todellakaan mene yksiin! Mua ottaa NYT niin pattiin, että tekisi mieli kirjoittaa pirunmoisia ärräpäitä!!! Heti aamun ensimmäinen sähköposti ja tällainen olo :imp:

Mitä Sun arkeesi kuuluu 021108? Entäs MMM? Miten teillä menee…?

Heippa tytöt ja hyvää uutta vuotta! Onpa hienoa rianpa että sulla on jo 6 selvää päivää :smiley: Mä olen lomaillut kaksi viikkoa ja nyt töissä taas. Työ maistuu kyllä tauon jälkeen, mutta sama juttu kuin sulla, että pomo saa mut ihan raivon partaalle. Tuli taas ilmoittamaan, että mä annan sulle yhden työn ensi viikolla (joka siis kuuluu sen tehtäväksi), mutta onneksi sain suuni auki että sori vaan teen kyllä ensin omat hommani, ja mulla on tosi kiire tammikuussa muutenkin. Että mun tallominen saa nyt kyllä loppua. Oikeastaan pomoni on vain nimellisesti pomo, koska me täällä teemme itsenäisesti jokainen oman työkenttänsä, mutta hän on nyt ystävällisesti päättänyt siirtää omia juttujaan jatkuvasti mulle…

No se siitä. Sitten juomapuoleen. Joulunpyhät menivät ihan rauhallisesti, en tietoisesti halunnut juoda paljoa vaan nautin kun perhe sai olla yhdessä. Siis join, mutta vähän, ehkä kolme annosta illassa. Selviä päiviäkin mahtui lomaan, tuossa viime viikonloppuna tuli sitten sellainen työhönpaluu-ahdistus, että join enemmän kuin olisi pitänyt. Eli 5-6 annosta/ilta ja se otti päähän todella paljon.

Mä en ole tehnyt tipattomuuslupauksia enkä teekään. Meinaan tässä palata vain normaalielämään, yritän vähentää entisestään. Liikunnankin aloitan tänään, kivaa! Mulla on ihan luottavainen mieli tähän uuteen vuoteen. Mulla tulee tänä vuonna pyöreitä vuosia täyteen ja ajattelen tätä vuotta jotenkin vedenjakajana. Alan kirjoittaa päiväkirjaa mun mietteistä ja yritän alkaa elämään entistä enemmän niinkuin haluan enkä vain siirrä suunnitelmia ja toiveita eteenpäin… näillä mietteillä mennään.

HYVÄ RIAMPA!!! PYSYTTELE VAIN 25/VIIKKO ANNOSTA EI SE OLE MIKÄÄN EHDOTON VAATIMUS, MUTTA OLISIHAN SE HIENO ASIA. TEE VAAN NE TYÖT JOTKA PYSTYT ETKÄ YHTÄÄN ENEMPÄÄ, ÄLÄKÄ VÄLITÄ VITTUMAISISTA POMOISTA, OLEN OLLUT POMO AIKOINAAN EI OO KUKAAN ENTINEN ALAINEN VITTUILLUT ETTÄ TEETIN LIIKAA TÖITÄ MITÄ 8 - 12 TUNNISSA EHTII, TEIN AINA MITÄ JÄI MUILTA SIINÄ AJASSA MIKÄ MINKÄ IHMINEN EHTII TEHDÄ!!! TERVEISIN!!!