Ranskalaiset on tota viinin tuloa tainneet juhlia 50-luvulta saakka. Vähän on niinkuin joulukadun avaus Joo mutta tosiaan viinin maku on aika kaukana punaviinistä, oikeammin tulee mieleen roseviini tai itse tehty huono kotiviini…
Tänään on pirullinen tiistai Mulla on ollut huono päivä kun on huolia lapsen kanssa. Kohta pääsen selvittämään niitä, toivottavasti asiat selviävät eikä pieni jää omia ongelmiaan yksin miettimään. Nyyh.
Juu, jotain tuollaista pienessä päässäni päättelinkin… Maistanut tosin en ole koskaan.
Eilen oli tosiaan tiistai Oikea perinteinen tiistai Juomista teki oikeasti mieli ihan kunnolla, mutta pidin itselleni sellaista saarnaa päässäni, että on se nyt kumma etten pysty olemaan juomatta! Ja niin siitä selvittiin. Tiistaista
Hyvä me!! Mies otti sivistyneesti YHDEN (?!), minä en mitään. Ei oikeastaan tehnyt mieli. Tänään varmaan tekee mutta toivon, että pystyn olemaan ilman.
Eilen selvittelin ja kuuntelin lapseni huolia enkä senkään takia halunnut ottaa mitään. Äitiys on välillä niin vaikeaa ja sitä miettii, tekeekö oikeat päätökset, ohjaako lastaan oikeaan suuntaan, vaadinko liikaa…??
Mutta tiesin tehneeni ainakin jotain oikein kun lapseni käsi piti iltasella omastani kiinni lujasti. Tyttö sanoi, että äiti mä haluan olla näin ihan aina. Sniif, ihan tulee itku silmään kun tunteet on niin pinnalla.
Maailman parasta on, kun lapsi pitää oikein tiukasti kädestä kiinni ja ollaan saman peiton alla ihan vierekkäin… Ymmärrän tunteen! Edellisellä viikolla keskusteltiin pojan kanssa siitä miten monet hänen kaverinsa vanhemmat ovat eronneet. Keskustelun päätteeksi poika totesi “mulla on kyllä maailman paras perhe!” Kylläpä alkoholisti-äidistä tuntui hyvälle Että kaikesta huolimatta lapsi toteaa noin…
No, tällä viikolla on ollut v…mainen olo iltaisin. Että mä vihaan tätä pimeää Eilen sorruin ja kävin ostamassa siideriä. 3 vain, mutta ihan turhaan nekin.
Ja sit mä mietin sitä, että miksi on niin vaikea olla tyytyväinen itseensä? Mä olen täysin normaalipainoinen nainen, mutta näen ja koen itseni 20 kg lihavampana - siis ainakin 20 kg. Vahdin kaikkea syömistä ja toki tiedostan alkoholin tuomat kalorit. Mutta tässähän tämä v…mainen kierre just on. Juomatta en pysty näköjään olemaan = ALKOHOLISTI! Ja sitä kautta kärsin sitten näistä muista lieveilmiöistä… kele…
Joo, mä otin kans eilen. Tehtiin hyvää ruokaa, kun oltiin kerrankin kotosalla koko ilta. Otettiin viinipullo ruuan seuraksi ja eipä siinä sen enempää. Mutta kyllä mua silti otti päähän, että enkö voi olla ilman. T
ää on kumma juttu. Keväällä olisin ollut tyytyväinen tähän tilanteeseen että ruuan yhteydessä + sen jälkeen juodaan miehen kanssa se yksi pottu eikä enempää. Että tällaista se kohtuujuominen varmaan joillakin ihmisillä on. Mutta kun ei sekään enää riitä. Nykyään tunnen syyllisyyttä ihan kaikesta juomisesta. Eikä se nyt näin pitänyt mennä kun piti olla tyytyväinen siinä vaiheessa kun pystyy vähentämään. Ihmisen mieli on kummallinen.
Meiänkin tyttö on (vielä) siinä ihanassa iässä kun hän pusuttelee ja halailee ja saattaa sanoa ihan arvaamatta, että rakastaa meitä. Että kai sitä pitää olla tyytyväinen itseensä. Tänään täällä sataa vettä ja kaikki ihanat lumet sulaa pois. Ei haittaa, saatiin kuitenkin nauttia kunnon talvesta edes muutama päivä. Viikonloppuna koristan kotia taas vähän jouluisempaan suuntaan.
Meilä on onneksi yhä lunta ja uskon, että pysyykin kevääseen asti Että sen päivänvalon aikana on sitten kans valoisaa eikä mustaa maata. Nykyisin mun työhuone on toisessa kerroksessa ja työpöytä ihan ikkunan vieressä, että imen ainakin sen kaiken mahdollisen valon itseeni
Ole vain tyytyväinen tuohon vähentämiseen, se on todella hienoa! Vaikka me ihmiset tällaisia kummallisia ollaankin, että rima nousee ja tavoitetaso kasvaa matkan varrella. Kohta huomaat olevasi kokonaan raitis
Sellanen piti vielä kirjottaa, että aamulla oli sellainen krapulainen olo ja vieläkin on pää kipeä. Haloo, puolikkaasta viinipotusta joka oli juotu puoli kymmeneen mennessä. Höh.
Joo, yritetään olla tyytyväisiä siihen mitä ollaan, mitä on saavutettu ja mitä meillä tällä hetkellä on. Ihan kaikilla elämän osa-alueilla Oikein hyvää päivänjatkoa sulle rianpa. Ollaan tänään ilman, jooko?
Joo, yritetään vaan löysätä vähän… Elämähän on loppujen lopuksi kuitenkin aika ok! Ja hyvä kun sanoit tuon, että ollaan tänään ilman Juuri mietin jotakin alkoholiin liittyvää, esim. sen Beujolaisin hakemista Ja päätöksen teko nyt muka helpottui, kun lupaan sulle, että tänään en ota enkä mene viinakauppaan Hyvää päivän jatkoa Sinullekin
Kiva olisi kuulla kyllä 021108 kuulumisia… Ja Syrensis kans häipyi muistaakseni ikävissä fiiliksissä Toivottavasi kaikki on heillä ok?
Kyllä mä eilenkin sain sen 4 annosta menemään Kylläpä hävettää tunnustaa… Nyt on jostain syystä vaikeampi olla ottamatta. Johtuneko edellisen viikon kovasta lukemasta. Tsemppaamaan joutuu nyt taas kyllä ihan oikeasti ja kovasti…
Voi harmi, kun ei tullut sulle nollapäivää. Mulla oli kyllä, eikä edes tehnyt mieli juoda mitään. Mä olen kyllä vieläkin vähän kipeä (kolmatta viikkoa jo…) joten samalla tavalla ei viinihammasta kolota kuin yleensä.
Kun mulla oli se kamala viikko, kun join joka päivä, niin joka päivä oli matalampi kynnys juoda, jotenkin sitä sitten ajattelee että mitä väliä kun kaikki tavoitteet on jo joka tapauksessa menneet pilalle. Ja sitten kun saa taas sen juomattomuusputken (putki tosiaan, hyvä jos 3 päivää on juomatta) päälle, niin on paljon helpompaa ja mulla on isompi kynnys ottaa yhtään mitään.
Mietin just aamulla töihin talsiessani (kauhea myrsky muuten ja KAIKKI lumet pois…nyyh) että kyllä mä olen vuoden aikana saanut onneksi vähennettyä aika reilusti juomista vaikka vieläkin toki oon suurkuluttaja. Mutta tästä on hyvä jatkaa. Miksiköhän just mulle maistuu toi alkoholi kun vanhemmat ei juo oikeastaan koskaan mitään. Kukahan senkin selvittäisi.
Mä olen myös ajatellut Syrensistä, sillä oli niin ihanat jutut. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ja Kukka, jos lueskelet näitä juttuja, anna sinäkin kuulua välillä itsestäsi, jooko? Ja kaikki muutkin, jotka haluavat tähän ketjuun liittyä niin tervetuloa vaan, eikö niin rianpa (koska täähän on tavallaan sun ketju)?
Meinaan tänään vähän koristella tosiaan kotia lisää ja lapsen kanssa on pikku puuhastelua. Lauantaina tehdään hyvä pikkujouluillallinen ja sunnuntaiaamusta lähdetään tytön kisoihin, joten lauantaina on pakko ottaa kohtuudella Mulla on taas tullut se sunnuntai-illan tissuttelu mukaan kuvioihin ja yritän päästä siitä irti, se on niiiiiiiin tyhmää…
Ei se tosiaan kipeänä tee mieli mitään alkoholipitoista…
Hymyilyttää lukea Sun viestiä, kun se on just kuin mun omasta suusta Kun tavoitteet on jo pilalla ja kun mulla on kuitenkin niin alhaalla ne rajatkin Jepessä jne jne. “Hyviä” syitä löytyy kyllä. Kysehän on vain omasta löysäilystä, ei mua kukaan pakota ottamaan, hitto vie!
Joo ja tosiaan KUKKA, mielessä olet ollut kyllä joten kiva olisi kuulla… Ja sopiihan tänne! Näillä linjoilla on tilaa
Radiossa soi muuten joululaulut, WAU Ja meillä on valkoista lunta, viime yönä tuli taas lisää Tämä on näitä pohjoisen iloja! Sit meinaan illalla tehdä piparitaikinan valmiiksi (se on muuten hyvääääää ) ja huomenna leivotaan. Ostin ISON pipariakka-muotin ja tehdään sillä emännän mallin mukaisia
Voi, että te tytöt olette ihania. Osaatte kertoa noita teidän tunteita niin vapaasti ja reilusti. Tuntuu kuin lukisin omia ajatuksiani. Mulla on ollut tosi kiireinen ja pitkiä työpäiviä sisältävä viikko. Iltaisin olen selvitellyt noita jouluvaloja. Niissä kun tuppaa aina olemaan sammuneita pätkiä ja mulle se on joulun odotuksen alkua kun saan ne toimimaan. Olen minä ostanut noita ledejäkin, mutta mun mielestä varsinkin kuistin valot on oltava Airamin sinistä hetkeä. Eilen illalla sytytin valot.
Mulla on taas tämä viikko mennyt hienosti. Vain tiistai-iltana join 3 kaljaa. Eilinen ilta olikin sitten tosi vaikea. Menin lasteni luokse ja sanoin,että nyt tekee mieli kaljaa ja pyysin heitä haukkumaan minut jos sorrun. Tyttö lupasi pitää viikon mykkäkoulua, jos aukaisen tölkin. Piti soitella vielä siskolle, jotta kärsisin morkkiksesta. Tänä aamuna oli hyvä mieli, kun ei tullut mykkäkoulua, eikä tarvinnut kärsiä morkkiksesta.
Mun juomakirja tavoitteet ei ole kuin kaksi nollailtaa viikossa, mutta kun olin saanut jo kaksi edellistä viikkoa ylitettyä tavoitteeni, tuntui tosi hyvälle aamulla kun sinnittelin sen eilisillan. Muuten sanoisin, että menee joskus iltoja, ettei ole lainkaan vaikeaa olla ilman, jonakin iltana on hetki kun janottaa, mutta ei eilisen illan “pirua” tarvitisisi tulla ollenkaan.Tänään juon ihan hyvällä omalla tunnolla ne neljä.(toivottavasti muistan illalla sen kaamean päänsäryn kaksi viikkoa sitten.)
Nauttikaa tytöt niistä teidän ihanista lapsistanne. Etenkin näin joulun alla kun saatte höpöttää vielä täysillä salaisuuksista ja tontuista. Minusta tuntui ihan kamalalle se aika, kun he kasvoivat isoiksi ja tietynlainen tunnelma muuttui. Kyllä meillä edelleen tontut kurkkii ikkunan takaa ja kirjeet lähtevät Korvatunturille, kun äiti haluaa pitää perinteistä kiinni. Valitettavasti niihin ei usko kukaan muu kuin allekirjoittanut.
Samoin tuntui hyvälle, kun saitte lapsiltanne palautetta halausten ja pusujen kera. Ette te taatusti ole surkeita vanhempia, eivät he syliin tule jos heitä ei haluta. Tsemppiä vaan molemmille.
Olit rianpa kirjoitellut vähän aikaa sitten niistä sun “liikakiloista”. Älä ota niistä turhia paineita(varsinkin kun olet ihan normaalimitoissa). Mä luulen, että mä olen meistä vanhin ja kokemuksen syvällä rintaäänellä yritän sanoa, että hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Sain viime keväänä ihanan ketjuviestin(olen kadottanut sen), jossa käsiteltiin naisen vuosikymmeniä. Aluksi oltiin missin mitoissa ja kasvoissa, sitten kypsyttiin, sitten repsahdettiin ja sitten rauhoituttiin, eikä ikinä oltu tyytyväisiä omaan ulkonäköön. Mutta kun lähestyttiin 60, uskallettiin katsoa peiliin ja hokea, että olenpa minä upea nainen ja kun 70 täyttyi, käytettiin kirkuvan punaista hattua ja kaikki ympärillä sanoivat että siinä kulkee täydellinen nainen(kiloineen kaikkineen).
Mukavaa viikonloppua teille kaikille. Nautitaan kynttilöistä, jouluvaloista ja ihanasta joulun odotuksesta.
Lumisateista sunnuntaita kaikille. Perjantaina join ne neljä kaljaa,eilen upposi kuusi. Olo on ihan sopusointuinen, sillä tarkoitus on viettää taas tällä viikolla ne neljä nollailtaa. Toivottavasti onnistuu. Jotenkin tuntuu mahtavalle, että olen päässyt kahden kuukauden aikana näinkin vähiin annoksiin. Vaatii se sisua, mutta tunnen, että tämä on paras tapa mulle vähentää. Mun pihalla on muuten kylän komein joulukuusi. Eilen velipojan kanssa saatiin se kytkettyä.(Pelkäsin yhdistellä noita jatkoroikkia, mutta suojasimme ne hyvin) Eipä muuta kun lähden ihailemaan adventin ajan tunnelmaa ympäri pihaa. On niitä valoja täällä sisälläkin aikamoinen liuta.
Huomenta kaikille.
Kiva kun muistatte minuakin.
Se lämmittää, kun joku kaipaa.
Maanatai ja joulukuun ensimmäinen.
Olin pienellä lomalla.
Annokset viikkotasolla huimat.
Tissuttelua, tissuttelua ja tissuttelua.
Hyvää ruokaa, lepoa, aurinkoa ja tissuttelua.
Nyt pitäisi yrittää päästä takaisin kiinni arkeen.
Loma oli ihana.
Oikein lomaa isosti.
Ja arki jysähti niskaan kun lumimyrsky.
Parisuhde kukoisti ja rotta teki tepposensa heti loman jälkeen.
Viemärirotta.
Ylläpitää kauhuntasapainoa.
Sehän nyt olisi ollut liikaa vaadittu, että honeymoon jatkuu kotonakin.
Läheistenryhmässä (kuolleiden omaisten) mursin patoa ja itkin oikein kunnolla puhdistavaa suruitkua.
Voimalla ja syvältä.
Tästä taas eteenpäin.
Rotat ei hyvpi mun pöydillä.
Kissanaisen kosto on hirmuinen.
Vihassaan väkevä.
Raavin siltä rotalta silmät päästä.
Perkele.
Nautitaan me kuitenkin siitä että aina on mahdollisuus uuteen nousukauteen.
HArjaan hiukset ja olen nainen en ameeba.
Pahinta ei ole itse saldo vaan ne tunteet, jotka näköjään tän pimeyden myötä on tulleet takaisin. Että hitto, juonpas vielä puolikkaan viinipullollisen lisäksi vähän lisää kun on hyvä alku (se oli perjantai-ilta se).
Lauantaipäivä oli täynnä touhua, jouluvalmisteluja, joulukorttien laittamista ja hyvää ruokaa. Tytöllä oli kaveri kylässä ja odotin että saadaan viedä se kotiin, jotta voin aloittaa ottamalla lasillisen siinä ruokaa laittaessa. Siis odotin että saadaan se pois meiltä jotta äiskä pääsee juomaan Ja tottahan siinä sitten piti lipittää oikein olan takaa, vaikka tiesin että sunnuntaiaamuna on aikainen herätys ja tytön kisat.
Sunnuntai: päänsärky, liian vähän unta ja koko päivä kisoissa. Musta tuntui että mulla on otsassa isolla kirjoitus: katsokaa, tässä menee juoppoäiti. Siis mikä morkkis. Mutta eihän se ollut pahinta, vaan se, että illalla pystyi vielä hyvin juomaan muutaman annoksen siinä Idolsia katellessa. Ei tähän ole mitään lisättävää eikä mun elämästä nyt sitten tällä erää enempää.
021108, sulla menee nyt todella hyvin, ihana kuulla!! Hienosti olet pystynyt selviytymään tiukoistakin tilanteista. Mä olen myös pystynyt välttämään ne mielihalut välillä, mutta pahin on mulla se kun annan sen luvan juoda (siis pe-la), silloin ei enää pysy se määrä hanskassa. Eli tästä voi vetää sen johtopäätöksen (jälleen kerran) että olis parempi olla kokonaan ilman.
Kukka, olipa ihanaa kuulla myös susta! Pidä lomamuistot mukana koko tämän pimeän ajan. Älä anna arjen masentaa vaan ota se haasteena Että kyllä siitäkin selvitään, sä olet selvinnyt pahemmastakin. Ja me täällä tsempataan sua!
Mä ajattelin mököttää ja ruoskia itseäni jälleen kerran tästä juomisesta Mutta sitten kirjoitti “surkimus” ja hitto vie kun ollaan taas samassa veneessä
Ihanaa kuulla 021108 kuulumisia. Minäkin olen joskus saanut sen viestin, jossa 70nen nainen kävelee punainen hattu päässä, kaikkine kiloineen Se on aivan ihana! Hyvä kun muistutit minua siitä. Päätinkin ruveta elämään näiden kilojen kanssa (takaraivossa ajatus, että jos ne vaikka lähtee tippumaan, kun ei mieti ). Eihän tästä tule mitään, että tämä ainutkertainen elämä pitää elää näin! Vahtien kaikkea tekemistään koko ajan
Ja ihanaa, Kukka, kuulla Sinustakin vaikkei hirmu positiivinen mieliala ilmeisesti olekaan päällä… Kävin eilen, pitkästä aikaa, vanhempieni haudalla. Ikävä on isää, yhä ja kovasti. Ja tuo suru tuntuu möykkynä tuolla sisällä