Irti pitäisi päästää....

Ihana kuulla Sinusta, MMM!

Täällä sitä ollaan Helsinki-Vantaa lentoasemalla ja odotellaan kotiin lähtöä… Ruuan kans meni lasi viiniä ja tässä odotellessa pari sidua… Olen ihan tyytyväinen. Loppuvkon pystyn olemaan selvinpäin. En usko tekevän tiukkaakaan… Mut katsotaan sit toi viikonloppu, hetki kerrallaan… Vettä tulee kyllä kaatamalla! Pimeetä ja synkkää, ihan pahvi vuodenaika!

Hei vaan. Kerroit rianpa, että toisilla menee helposti ja toisilla vähän enemmän mutkan kautta. On totta, että kyllä se kalja pyörii ainakin mun päässä heti kun työt loppuu. Varsinkin päivinä, jolloin päätän olla ottamatta. Sunnuntai meni hienosti, mutta kyllä eilen teki tiukkaa. Piti vain hokea että mä päätin aamulla etten ota. Se onnistui. Äsken kävin saunasa ja join kaksi kaljaaa.(Onnea sun puhtaalle viikonlopulle, mulla siihen menee varmasti vielä aikaa).
Tänäänkin olin ajatellut pitää nollaillan, mutta kun onnistuin saamaan huomiseksi kampaajalle ajan, lämmitin saunan ja tietenkin saahan sitä saunaoluet nauttia. Mutta jospa taas huomenna kuiva ilta, varmaa on ainakin uusi permanentti.
Hyvää yötä kaikille.

Otin eilen 3 annosta; ne maanantaisen juomisen jämät viinistä :angry:

Taas sataa ja on pimeää aamusta iltaan. En millään jaksais herätä aamulla, voisin vaan nukkua ja nukkua… mennä talviunille. Rakastan talvea, mutta en tällaista tyhmää etelä-Suomen räpäskää. Lunta ja pakkasta, kunnon hiihtokelit, ne kun saisi vielä kokea. Masentaa kun viikkoihin ei voi nenäänsä ulos pistää, kukaan ei vapaaehtoisesti tollaisessa kelissä ulkoile.

021108; vähentäminen on ollut mulla pitkä prosessi, kirjoitin ekan kerran huhtikuussa “onko muita juovia äitejä”-ketjuun ja vierailin myös Syrensiksen ketjussa. Takapakkia tuli välillä reilusti, tuntui että aina vaan viikkosaldo heilui siellä yli 20 annoksessa. Kesän aikana sain rutiineja muutettua, tietenkin arkirutiinit jäi pois loman aikana jne. ja juominenkin vähentyi jotenkin itsestään. Alkusyksykin meni ihan ok, mutta nyt on vaarana se, että tää pimeys vie mut mennessään… tulee se olo, että mitä millään on väliä ja mitä se nyt muutama lasillinen ketään haittaa. Kun ei ole muutakaan tekemistä.

Pointtini oli tässä siis se, että vähentäminen kestää aikansa, ellei sitten ole tarpeeksi kovaluontoinen, joka osaa ja pystyy vähentämään kertalaakista. Laita itsellesi realistiset vähentämisrajat, päiväkohtaiset ja viikkokohtaiset. Sulla tuntuu olevan kertajuominen tosi vähäistä, mikä on hyvä mutta tietenkään joka päiväinen juominen tarttis saada vähenemään. Mulla tuli siitä viikolla juomisen kieltämisestä se olo, että palkitsen itseni sitten viikonloppuna senkin edestä, mikä ei ollut hyvä tapa, koska saatoin sitten juoda helposti pullollisen viiniä ja olin sitten lievässä krapulassa seuraavana päivänä. Eli mieluummin 2-3 annosta silloin kun mieli tekee. No se ei tietysti toimi siinä vaiheessa kun koko ajan tekee mieli :laughing:

Kuitennii… viikkosaldo ei ole ollut pitkään aikaan (paitsi yhtenä viikkona tässä syksyllä) yli 16, johon olen tosi tyytyväinen. Vähentäminen jatkuu…

Joo, asia on just näin: tämä on hidas prosessi! Välillä menee hyvin, sit tulee notkahdus. Minäkin olen sortunut tänään samaan kuin MMM tuossa aiemmin. Oli viimeisen päälle v…mainen työpäivä tänään. Esimiehen kanssa otettiin yhteen ihan urakalla. Lopulta paiskasin huoneeni oven kiinni ja painuin kotiin :imp: Tirautinpa muutaman kyyneleenkin, v…tu mua ei kohdella väärin :imp: :imp: Siis menin kauppaan ja hain 3 siideriä! Tosin vain kolme, positiivista sekin. Ensimmäisen join heti iltapäivällä, sen jälkeen ja muutenkin tilanteen rauhoituttua, enää ei teekään mieli. Muutamien puheluiden jälkeen uskon, että eiköhän tämä työtilanne tästä rauhoitu. Esimiehelläkin on nääs esimies.

Tuosta lumesta vielä. Meillä sitä ehti jo olla parin viikon ajan. Lapsi teki jopa lumiukonkin ja sille piti saada pipo päähän :slight_smile: No, nyt kun vettä on satanut täälläkin ja lumet on hävinneet, niin pihalla on vain pieni pallo lunta ja pipo sen päällä :laughing: Tosi huvittavan näköinen :laughing:

Sitä mun juomista kyllä rajoitti tänään sekin, että on vanhempain ilta koululla tänään. Onneksi sellainen yleisluontoinen ettei ihan kaksin open kanssa :wink:

Joo-o. Tunnustusten aika. Mä olen tällä viikolla huono ihminen, huono äiti, juoppo, ihan p**a. :frowning: (miks täällä ei ole itkuhymiötä?) Join taas eilen. Antakaa mun olla kelvoton rapajuoppo tämän viikon, ryhdistäydyn ensi viikolla. Huomenna lähdetään lapsen kisamatkalle, joten ei ainakaan tule sellaista normaalia tissuttelua. Ehkä olen jopa ihan ilman. Tähän päivään ei muuta kommentoitavaa.

Ole vain rapajuoppo :laughing: Kun et Sinä ole sitä kuitenkaan! Et kelvoton, et huono äiti etkä huono ihminen! Sun annokset on menny koko ajan alaspäin. Ja nyt kunhan sieltä surkeudestasi selviät, niin on taas intoa parantaa tapoja. Kyllä Sä siitä selviät!

Tosin ymmärrän tunteen, mutta pitääkö meidän olla niin armottomia itsellemme?

Minuun iski eilen kuume. Ei mitään flunssan oireita, ei nuhaa, yskää, kurkkukipua. Vain yllättäen kuume. No, sainpahan loppuviikon saikkua. Saan ihan rauhassa kelata yhteenottoa esimieheni kanssa. Oivalsin, että itse asiassa minulla on tähän asti ollut hyviä esimiehiä. Jopa sellaisia, jotka ovat kannustaneet kehittymään. Mutta enää ei ole. On eläkeikää lähestyvä, ylipainoinen mies, joka ei ilmiselvästi hyväksy pätevää naisalaista! :imp: Minä OLEN pätevä :imp:

Nyt pistän selän suoraksi ja haistelen uusia tuulia. Olen valmis vaihtamaan työpaikkaa.

Viiniä tekee toki mieli ja edelleenkin viikonloppu on tulossa. Mutta nyt seurataan tilannetta kuumeen suhteen…

Heippa kaikille. Voi, että minä hehkutin perjantaiaamuna kaikille mun tukihenkilöille ihanaa oloa, kun viime viikolla oli neljä kaljatonta iltaa seitsemästä. Torstai-ilta oli jopa sellainen, että huomasin nukkumaanmennessäni, etten ollut ottanut edes sitä" korviketuoppia". Perjantaina sitten meillä oli vieraita syömisen seurustelun ja yhdessäolon merkeissä. Sittenpä menikin seitsemän tuoppia. Olin ennakoinut tuon illan jo etukäteen, että varmaan menee enemmän kuin neljä, enkä syyttele siitä itseäni. En minä täysraittiutta tavoittelekaan(ainakaan vielä). Haluaisin vaan olla ns. normaali suomalainen, jolle se kalja ei ole pääasia. Voi sitä päänsärkyä lauantaiaamuna. Ei näitä oloja ollut silloin kun oli ihan tavallista vetää kahdeksan tai kymmenen kaljaa illassa. Sanoit MM, että mun kertaannokset ovat aika pieniä, mutta ne olivat todellakin tuota luokkaa, kun aloin vähentämään.(Hävettää tunnustaa tilanne, muttta eikö tämän palstan tarkoituskin ole olla rehellinen) Ennenkuin rekisteröidyin tälle palstalle, olin tehnyt tätä vähentämistä jo kuukauden verran. Aluksi oli tavoite saada puolitettua se päiväannos, enkä todellakaan uskonut edes, että pystyisin olemaan illan ilman yhtään kaljaa.
Mun aivosolut varmaan käsittelee tätä tilannetta ihan omalla tavalla. Toiset sanoo, että sitä nukkuu ihan eri lailla, kun ei ole promilleja veressä. Mulla ainakin koko viime viikko meni niin koiranunilla. Monta kertaa yössä heräten, aina hikisenä. Nämä varmaan ovat niitä vieroitusoireita, mutta sen lauantaisen päänsäryn jälkeen ajattelin, että mieluummin rikkinäiset yöt kuin se jomotus. Lauantai-iltana meni viisi kaljaa, mutta jotenkin katson luottavaisena tulevaan viikkoon. Ehkä mä tälläkin viikolla pääsen ainakiin kahteen mielellään useampaan nolla iltaan. Jos se onnistui viime viikolla, niin ehkä myös tulevalla. Tämän viikon annokset jäivät kuitenkin 15. Olen tosi ylpeä itsestäni.

Tosi hieno saavutus!!! Mulla meni se koko viime viikko ihan päin mäntyä ja nyt mulla on sellainen olo, että en halua juoda yhtään mitään. Onneksi. Ei siis jäänyt putki päälle :slight_smile: Oon kipeä - taas- ja poistun nyt tältä palstalta parantelemaan itseäni.

Tsemppiä taas kaikille, yritetään pitää ne omat tavoitteet joka päivä mielessä!

Onpa hienoa 021108 nuo juomattomat päivät! Tosi hienoa :laughing: Täällä kannattaa olla ylpeä pienistäkin asioista, jotka ei ole meille pieniä kuitenkaan. 4 iltaa on saavutus! HYVÄ!

Itse olin tosiaan kuumeessa loppuviikon. Perjantai-iltana otettiin miehen kanssa muutama olut siinä jääkiekkoa katsoessa, ei ollu enää kuumetta mutta puolikuntoinen kuitenkin. Ja hitto mikä olo oli lauantaina :imp: Ei todellakaan tee mieli nyt juoda!

Muuten voin huonosti. Paha olo koko ajan. Se esimiehen kanssa tappelu viime viikolla AHDISTAA :angry: Tähän olotilaan ei tee edes mieli juoda!

Heippa.
Tosi ikävää, että teillä molemmilla on noin huono olo. Kiva ettei jäänyt putki päälle. Onko teillä joku henkilö, jolle te voitte purkaa sen tosi pahan olon (en tarkoita perheenjäseniä vaan ihan ammattiauttajia). Muistelen lukeneeni noista sun viesteistäsi rianpa, että sulla on joku terapeutti ja myöskin vyöhyketerapiaa. Itse mä käyn kerran viikossa työterveydenhoitajan juttusilla (tosi ihana, lämminhenkinen ja kannustava ammattilainen). Lisäksi mulla on läheiset tukijani isoveli, jonka kanssa käyn näitä arkisia taisteluja mielihaluista ja tavoitteista. Toinen on pikkuveli, joka auttaa näissä käytännön asioissa. Mua on helpottanut ja auttanut suunnattomasti, että olen avoimesti tunnustanut heille nämä ei niinkään fiksut elämäntilanteeni.

Sunnuntai ja eilinen meni puhtaasti nollilla. Tänään lämmitän saunan ja varmaan juon ne saunaoluet, mutta tarkoitus olisi sitten taas huomenna ja torstaina olla nollilla. Terkkari kysyi aamulla, että milloin mahdollisesti olisi eka viikonloppu ilman kaljaa ja mä nauroin, että älä unta nää. Antoi hän ihan kivan kannustuksen viime viikosta ja kannusti jatkamaan edelleen samalla mallilla. Ei nosteltu tavotteita, mukavampaa on kun pystyy alittamaan ne viikkotavoitteet, kuin jatkuvasti kokea, että en mä tähän pysty.

Tällä hetkellä mieli korkealla. Tsemppiä teillekin. Toivotaan, että päivä paistaa risukasaan.

Mä olen käynyt niissä terapioissa joskus 10 vuotta sitten, kahdessa eri jaksossa. Vyöhyketerapeutti totesikin, että järjellä olen asiani käsitellyt kyllä viimeisen päälle loppuun asti, mutta keho ei ole päästänyt asioista irti.

Nyt on kulunut pari viikkoa edellisestä vyöhyketerapiasta ja pitkään pinnistelin tämän huonon olon kanssa, kunnes eilen sitten menin uudelleen. Ja en oikein tiedä uskoako ihan kaikkeakaan, mutta toisaalta oireet aina täsmää eri tapahtumiin. Esimerkiksi tuo tosi yllättäen noussut kuume ilman mitään flunssan oireita ja mitäs tapahtuikaan silloin samana päivänä: yhteenotto esimiehen kanssa. Väitti tuo terapeutti, että kova viha purkautuu kuumeena.

Ja kesken hoidon siinä oivallettiin, että kun viime käynnillä terapeutti avasi noita pelko-kanavia, niin todettiin että joku oli mennyt nyt jumiin ja se pelkotila jäi päälle. Ja aivan oikeasti olin kärsinyt jo parina päivänä lantion ympärillä paineen tunnetta. Melkein jo huolestuin onko munuaisiin tulossa jotain tai munasarja/kohtu? Mutta kuinkas ollakaan, pelko asuu munuaisissa :slight_smile:

Lienekö niin, että kun näitä eri energiakanavia on nyt lähdetty aukomaan ja käsittelemään, niin keho todellakin reagoi asioihin herkemmin. Hoidon jälkeen olo oli taas rauhallinen, nukuin yöni todella hyvin. Huomenna lähden aamukoneella Helsinkiin ja olo on parempi vaikken haluaisi lähteäkään. Ja olen jo antanut itselleni luvan, että kun on ollut ihan pa…a viikko, niin otan kotiinpaluuta odotellessa lasin viiniä ja jotain hyvää naposteltavaa!

Ja täytyy sanoa, että kaikesta huolimatta, vyöhyketerapian aloitettuani parisuhde on aivan uudessa kuosissa nyt. Kotona on läheisyyttä ja rauhallista ja helppoa. Ja on huomattavasti helpompi olla ottamatta mitään. Nyt on pari edellistä viikkoa mennyt alle 10 annosta :smiley: Heinäkuun 34 annoksen jälkeen sanoisin, että HYVÄ tulos :sunglasses:

LUNTA!!! Eikä mitään sentti tai kaksi vaan ihan reilusti!! HURRAA!

Muuten ei niinkään ole hurraamitsa, tiukassa on flunssat tällä kertaa, tyttö on niin kipeä edelleen että hirvittää. Mutta kai se siitä kun vaan antaa ajan kulua. Eipä ole viinakset maistuneet, tosin tänään tulee uusi Beaujolais Alkoon ja meillä on ollut tapana jo 90-luvun alkuajoista saakka ostaa se, joten ei varmaan tehdä poikkeusta tänäkään vuonna.

021108, mun juomisongelmaa ei tiedä muut kuin mies ja plinkkiläiset :slight_smile: Miehen kanssa ei olla vakavasti koskaan puhuttu, mutta jotenkin kuitenkin puhumattakin kyllä tsempataan toisiamme…vaikea selittää mitä ajan takaa. Tukkoiset aivot ei ole nyt parhaimmillaan.

Mä olen sellainen ihminen, että mulla on muutama hyvä ystävä, mutta mulla on niin korkeat kriteerit itseni kanssa, että en voisi koskaan myöntää kellekään ystävälleni taikka terapeutille että mulla on juomisongelma, siksi kiukuttelen yksinäni täällä ongelman kanssa. Ja meinaan myös onnistua. Olen siis aina ollut täydellisyydentavoittelija ja olen myös tässä asiassa… :sunglasses:

Mitä tulee energiakanaviin, ne kuullostaa musta yhtä oudolta kuin parantavat kristallit :laughing: mutta en tuomitse enkä arvostele ketään joka apua siitä saa. Ihanaa kuulla rianpa, että sulla menee niin paljon paremmin hali. Ja kyllähän ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, sitä ei voi kukaan kieltää. Ja nyt kun on valoisaa ja lunta maassa niin munkin flunssa tuntuu vähän paremmalta…

Joo, se Beaujolais on kauheaa… sillä ei oikeasti ole mitään tekemistä punaviinin kanssa :laughing: Pitäiskö suomalaistenkin lanseerata joku juttu maailmalle jonka kaikki hommais tiettynä päivänä vuodesta. Mikä se vois olla? HK bleu? Se on melkeen yhtä kauheaa ku Beaujolais.

Tuli ostettua Beujolais-pullot ja vähän muutakin mutta siellä ne hyllyssä könöttää edelleen. Katsotaan mikä fiilis illalla on, ehkä otan ehkä en :smiley:

Täällä oli tullut yöllä lisää lunta, kivaa! Nyt kaivetaan pulkat esiin ja mennään lumeen möyrimään. Sitä iloa en aio krapulalla pilata. Vielä kun pääsisi luistelemaan, se on mun intohimo nro 1.

Oikein ihanaa ja valoisaa viikonloppua kaikille!

Ihanaa tytöt ihanaa. Voi että on kiva lukea noita teidän viestejä. En minäkään usko tuohon magiaan(ainakaan vielä), mutta tunnen että on kiva olla yhteydessä samantyyppisiin ihmisiin. Mulla oli kuluneeella viikolla inhottavia oloja kun työkaveri mollasi ihan tyhmiä ja asiattomia asioita. Mulla palo päreet mutta kun olen tollanen peruspositiivinen tyyppi, niin nielin ne kaikki. Sitten yöt jauhoin ja jauhoin ja aioin sanoa suorat sanat. En vieläkään ole sanonut, mutta positiivista.
:smiley: Kaljaa teki mieli joka ilta, yöt valvoin ja kuuntelin radiota mutta taas meni neljä iltaa nollilla. Nyt olen juonut kaksi ja menen pian nukkumaan.(jos ei tule jano). Kirjoittelen huomenna lisää omalta koneelta. (Nyt lainaan tyttären konetta). Hyvää yötä. Tsemppiä kaikille, vaikka sen viinin merkeissä. (yäk se on pahaa, mutta karjala on hyvää, varsinkin sitä saa niin vähän)<Olen taas ylpeä itsestäni.

No se perjantai-ilta ei ihan mennytkään kuin suunnittelin. Poikani tuli purkamaan pahoja lapsuusajan olojaan, joita käsitttelimme aika myöhään. Voi sitä morkkista, jota äitinä tunsin menneiden vuosien takia. Tapahtuneitahan ei saa tekemättömiksi, mutta jotenkin keskustelu antoi uutta puhtia näille nykyisille tavoitteille, että tulevaisuus voi olla parempi. Minulla on kolme ihanaa lasta, joita rakastan suunnattomasti. Olen onnellinen, että vaikeuksista ja inhottavuuksista huolimatta, me vedämme yhtä köyttä.
Perjantai-illan keskustelun seurauksena menin työpaikan pikkujouluun ihan suosiolla omalla autolla. Vältinpä ruokailun yhteydessä prosenttipitoiset juomat. Saunan jälkeen join oluet, mutta nyt on vahva uskomus, että tuleva viikko menee samaa rataa kuin kaksi edellistäkin.
Olen taas tänä aamuna lukenut noita muiden viestiketjujen tarinoita. Onhan siellä aika riipaisevia elämänkohtaloita, mutta on tosi hienoa, että heille löytyy niin paljon tukijoita teidän keskuudestanne.
Alkaa olla päiväkahvin aika ja sen jälkeen otan noita jouluvaloja käsittelyyn. Paljonkohan siellä on taas lamppuja pimeänä. Jippii tämä inhottava marraskuu alkaa olla lopuillaan ja ensi perjantaina saan laittaa pihavaloja yllin kyllin.Niitä löytyy meiltä niin etu- kuin takapihaltakin. Ei mittään amerikkalaisshowta, vaan hillitysti(kuitenkin aika paljon).
Käväisen vielä täyttämäsä juomakirjan. Tällä viikolla hienosti 13.
Illaksi lupasi lumipyryä. Sitä odotellessa mukavaa sunnuntaita teille kaikille. :smiley:

No niin… KAMALA viikko, juomisen suhteen, takana… 28 annosta :angry: Siis jotain ihan hirveetä! Ei oo ihme, että olo tuntuu turvonneelta ja paksulta ja … p…kalta :angry: :angry: Ei oo mitään sen kummempia tai traagisempia syitä, tuli vain otettua… Arghh, että mä olen pettynyt itseeni.

Noh, vyöhyketerapiat on nyt käyty. Ei ole tarvetta jatkaa, olo on sen suhteen ihan hyvä.

Hesan reissu on käyty eikä esimiehen kanssa tarvinnut tapella. Sain hyvää palautetta organisaation johdolta hyvin tehdystä työstä, joten esimieskin oli hiljaa :sunglasses: Tämä lapsi on niin vähään tyytyväinen. Johtaja vähän kehuu, niin johan on taas motivaatiota tulla töihin :laughing: Ei hirveesti, mutta vähän enemmän kuin viime viikolla.

Hotellissa Helsingissä tapasin vanhan tuttavan, joten otettiin viskiä muutama lasillinen. Lauantaina oli kavereita kylässä, joten juotiin viiniä ja olutta. Siinähän niitä annoksia alkaa jo tulla. Mut eihän tässä ole kuin yksi suunta! Ylöspäin! Tällä viikolla en ota :arrow_right: siis tänään en ota…

Taas sairaana…voi kökkö. Luulin jo että selätin tämän flunssan, mutta se vaan iskee aina takaisin. Viikonloppuna meni juotavaa noin 13 annosta (pe-su). Ihan turhaa sekin. Olin jotenkin pöpperöinen tämän flunssani takia, mutta kun se tapa istuu niin tiukassa :frowning:

Eilisestä lumimyräkästä selvittiin ja tästä ihanasta valoisuudesta voidaan nauttia sääennusteiden mukaan vielä pari päivää, sitten taitaa tulla taas ne tavanomaiset räntäkelit. Mä olen laittanut jo pari kynttelikköä ikkunoille ja pikkuhiljaa koristeita lisäillen valmistaudutaan ihanaan jouluun. Mä olen ihan jouluhullu ja vuosi vuodelta vaan enemmän. Lahjoja on jo mietitty ja pari hankittukin. Sitten vielä joulumenu harkintaan… tosin aika perinteisillä mennään (enkä oo mikään kokkikolmonen vaan laatikot ym. tulee kaupasta), mutta joka vuosi oon kokeillut jotakin erikoisempaa- vaihtelevalla menestyksellä :laughing:

Tänne on kiva kirjoitella näitä kuulumisia kun tiedän että te ymmärrätte missä mennään ja kun meillä kaikilla on se yhteinen peikko elämässä, josta ei muualla voi kuitenkaan samalla tavalla avautua. Hyvää viikon alkua!

021108, tosi hyvä saavutus sun pikkujoulut! Tosin itsekin tein saman tempun jo viime vuonna, ihme kyllä.Minä joka oon aina huolissani siitä että riittääkö juotava…eipä tule enää mokailtua työkavereiden nähden.

Mikä tuo Beaujolais muuten on? Viime lauantaina törmäsin tuotteeseen (en muuten ostanut :laughing: ) Alkossa. Onko kyseessä joku kausituote tai erikoisuus, kun tekin täällä asiasta puhuitte?