Inhokkisanoja ja -sanontoja

Ikääntyvä, kun sitä käytetään, kuten yleensä käytetäänkin, joistain 60+ ihmisistä. Siis mitä vittua?! Alkaako ihminen muka ikääntyä vasta siinä iässä? Mä olen käsittänyt, että kaikki ihmiset vauvasta vaariin ikääntyvät joka hetki. Vastasyntynyt vauvakin on ikääntyvä syntymähetkestään lähtien, aina kuolinpäiväänsä saakka. Minä en ainakaan tiedä ketään, joka nuortuisi.

:laughing: Joo,mäkin olen miettinyt tota ilon riistämistä.

Viime aikoina mulle on, JOSTAIN SYYSTÄ (?), sanottu ihan liian usein

“Käyttäydy, nyt, niinkuin aikuinen!” tai
“Kyllä sinun täytyy kyetä reagoimaan tähän ikäisesi tavoin!”

Yleensä ko. tilanteissa sanojalla ei vielä lisäksi ole mitään käsitystä siitä, kuinka paljon
olen tehnyt töitä itsehillintäni säilyttämiseksi, edes sillä tasolla, että vielä -vain- puhutaan.
Arrggghhh…

Miks Z on parempi ku X??

:mrgreen:

Mä oon kans ihmetelly tätä monet kerrat! Jaettu ilohan se on kaikkein paras ilo, niin miks se sitte pitäisi omia kokonaan itselle?? Ja millä oikeudella?

“Soijaaminen”. Tekee mieli hakata päätä seinään silloin - onneksi varsin harvoin - kun kuulee jossain käytettävän tuota synonyyminä hikoilulle. AAAAAAAARGGGHHH :imp:

Selvää kauraa.

Exä vihasi tätä, kun käytin joskus, ja siitä lähtien olen itsekin vihannut. En tiedä miksi. Olen kai niin “yes master” -ihminen. Mut siis oikeesti, aika landee? Ei me olla puimatöitä tekemässä.

Mies ja Nainen. Molemmat loukkaavat ihmisen sielun syvintä olemusta.

Tai sitten ‘‘Selvää pässinlihaa’’ :smiley:

inhoon yli kaiken “kyllä se siitä” ja työ tekijäänsä kiittää. kaikkia oikee suomalaisia sanontoja :laughing:

Isäntä tai emäntä mm. seurustelukumppanista puhuttaessa. Isännästä tulee mieleen kaljamahainen urpo joka paskaisissa verkkareissaan käskyttää muijaansa kalja kädessä formuloita seuraten samalla äänekkäästi röyhtäillen, emännästä taas kaulin kädessä miestään höykyttävä pirttihirmu joka perustaa maailmankuvansa iltapäivälehtien lööpeille ja valittaa naapureiden vessan vetämisestä yöllä jonkin ilmaislehden tekstaripalstalle. VIHAAN.

^ KYLLÄ! Komppaan tuota isäntä/emäntä -juttua. Ihmisen pisteet laskee huomattavasti jos tulee laukomaan tollasta mun kuullen!

Mua ei varsinaisesti vituta, mutta haluaisin tietää: “Älä nuolaise ennenkuin tipahtaa”? Siis mikä tipahtaa? Muutenkin, onko näitä sanontoja ja merkityksiä koottu johonkin?

olen ihan samaa mieltä tuossa isäntä/emäntä-jutussa,se saa omatkin niskavillat pystyyn välittömästi.
mutta ehkä vielä hieman enemmän vituttaa se,että miehen työkaverit puhuu tyttöystävistään/vaimoistaan mammoina.ok ymmärrän jos on lapsia niin ehkä se sitten joten kuten istuu,mutta kun ne puhuu minustakin niin,ikää on 23 eikä lapsista tietoakaan.“mitäs se teän mamma sano ko käytiin eilen kaljalla?”
arrrrrrgh.

:laughing: Joo,tollanen mammoittelu on kyllä ärsyttävää.Etenkin tuollaisissa tilanteissa.

^^^Eiks toi “älä nuolaise ennen kuin tipahtaa” oo yks näitä peruspessimistisiä suomalaisia sananlaskuaarteita, tyyliin “parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla”, “ei parta pahoille kasva” ja “sitä saa mitä tilaa”. Sitä en kyllä tiedä mistä noi on syntyneet, mutta maamme ei-niin-rauhallisella lähihistorialla lienee vaikutusta asiaan. Välillä tuntuu että tän maan alkuperäisväestön geneettinen erityispiirre on äärimmäinen kyynisyys :unamused:

Täältä löytyy lisää viisauksia http://koti.mbnet.fi/~raijae/sanailua/sananlaskut.html

Ai enpäs ookaan kuullu tollasta parta-viisautta. Mut miks se on pessimistinen…? Hyvin optimistiselta sellanen lähtökohta musta vaikuttais, et kaikki parrakkaat on hyviä ihmisiä. Toisaalta, naisena ei! Se on varasti ainakin peräisin ennen ajalta ennen femismiä??

Sananlaskut kertoo tosiaan kansasta hyvin paljon, pessimistisiä jurottajia me ollaan! Yks mua kovasti huvittava on “ennemmin mies räkänokasta kuin tyhjännaurajasta” tms. Älkää ihmiset naurako! Kulmat kurttuun siinä!! :angry:

Mäkään en ennen tykäny yhtään isännästä ja emännästä, mut oon alkanu lämpee niille! Musta ne on oikeastaan aika symppiksiä. Sellasta pullantuoksuista, rehellisen rehevää maalaismeininkiä.

^ No kai se isäntä/emäntä -juttu on vähän, et kenen suusta se tulee ja millä tavalla, että voihan se olla söpöäkin kai. Mutta mulle tulee mieleen semmonen täysin tyylitajuton perseaivo, jolla on joku “nutcase” pipo (jos tiätte, niitä suklaapatukkamainospipoja) ja sitä rataa.

^Plus pari tribaalitatskaa, lippatukka (sellanen Tintti-hyppyri, u know), liian pieni “JÄTKÄ ON ELÄIN!!1” -t -paita että ne tökerösti tussatut tribaalit näkyy ja kanta-asiakaskortti kaikkiin pk-seudun seduloihin. Lajityypillisesti huutaa onnistuneen sedula-baarikierrosillan jälkeen kännissä täysillä nakkikiskajonossa ja juoksee alasti kaupungilla kun lätkäjoukkueemme sattuu voittamaan jonkin matsin Uzbekistania vastaan.

“Huomenna loppuu tän paskan vetäminen.”/“Vedän viel yhet.” :imp:

Tsihhih, nauratti mielikuva tosi paljon. Ilmottaudun myös isäntä/emäntä -inhoojien joukkoon. Toinen mitä en kestä, on, jos parikunta kutsuu toisiaan isäks ja äidiks. Siis kun niillä on (oletettavasti) lapsia. Jotenkin vastenmielistä ja omituista.

Heh, kerran kävi niin, että meitä nakattiin koko orkesteri pihalle joskus n. klo kaks päivällä paikallisesta juottolasta, kun naurettiin ääneen. Humalassa ei oltu. Olis vissiin pitäny itkeä siihen tuoppiin.