Inhokkisanoja ja -sanontoja

seura.fi/asiat/ajankohtaista/ny … ty-vaarin/

Oli niin uskomattoman hölmö termi, että oli pakko googlettaa.

^ Vai sellaista. Eipä siis ollut kovin kummoinen peräaukko sivistyksessäni. VMP nyt taas.

Tämmöstä taija kukaan muu käyttää, ku met seiskytluvun penikat: elvistellä. Tiätääks nuaret mitä meinaa… :open_mouth: ? OIkeastaan sen vois uutta uudestaan käyttöön, sehän vois olla ihan hyvä :wink: .
Mikökähän nykyään ois vastaava…???

Lihavat on leppoisia.

Ja vitut ole! Meinasin saada tuossa viikonloppuna turpiini yhdeltä lihavalta ja varmasti olisin saanutkin, elleivät oman jalkani olisi toimineet vikkelämmin, kuin sen. No, en mä tosin niinkään ajattele, että kaikki lihavat olisivat aggressiivisia, väkivaltaisia ja arvaamattomia mulkkuja. Ylipäätään vituttavat kaikenlaiset ihmisten ulkonäköön pohjaavat oletukset/ennakkoluulot, olivatpa ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

“se on tätä päivää”
mikä penteleen perustelu se ny sit o?

Mää haluun kuuskytluvun takasin, tai ees seiskytluvun, kun sieltä sentäs muistan jo jotain. Silloin oli enämpi illuusioita. ABBA:kin oli, eikä mitään perkeesti leikeltyä Cheriä laulamassa Fernandoa, ku eihän sillä ees liiku naama. Kui se ylipäänsä voi laulaa. Ehkä se syö ruokansakin jollai pillillä. Tai jos sillä on letkuruokinta. Emmää haluu elää tätä päivää. Ainakaan joka jumalan päivä :mrgreen: .

Tsemppiä!

Vishy.

Kuka vitun ääliö kirjoittaa sen noin? Se on ihan visSy vain suomeksi. Jos aivan pakko on snobbailla, niin kirjoittaisi sitten Vichy, vaikka aika noloa sekin olisi, kun vissyksi se kuitenkin lausutaan(Tuskin kukaan pirun juntti edes osaa lausua vichya oikein) ja on aina lausuttu tässä maassa ja se tarkoittaa nimenomaan sitä kivennäisvettä, eikä mene sekaisin sen kaupungin kanssa.

Kirjottaaks joku ihan oikeesti noin :open_mouth:
Vishy, toisaalta vois olla hauskakin :confused: :slight_smile: ?
Niinku remräässi hih. Crème fraîche, siis.

Sitä saa mitä tilaa.
No joskus saa, joskus ei. Mä en aineskaan saanut, kyllä v*tutti :imp: . Kusti lienee joutunut helvetinmoiseen onnettomuuteen ja on edelleen tehohoidosa. Joutaa vaiks kuolla se Kusti mun puolesta :imp: .
Metaforinen merkitys ärsyttää viä enämpi. Ei k a i k k i ole itseaiheutettua, ja siinäpä taas ärsyttävä käännössana “self-caused”. Simsalabim, aiheutan itselleni lottovoiton, jos kaikki kerta mun vallassain on. Tai vaiks jollekin muulle, jos ootta nätisti, ettekä ilikeile :unamused: . Vishyt mä rahasta(ei taija toimia… :question:)!!!

^ Joo, olen törmännyt useammankin kerran vishyyn joissakin teksteissä.

Mä tiedän, miltä susta tuntuu. Vielä pahempi: Mä tiedän tasan tarkkaan, miltä susta tuntuu. No, et muuten varmasti tiedä! Et siltikään, vaikka sulla olisi kuinka paljon samankaltaisia kokemuksia ja tapahtumia elämässäsi. Kyllä nämä tunnehommelit ovat tyystin subjektiivisia kokemuksia.

Sarjassamme tyhmät/ärsyttävät kysymykset:

Saanko kysyä jotakin? A) Kysyit jo. B) Kai tuollainen kysymys jää häiritsemään niin pahasti, että “pakkohan” kysyjän on sitten antaa kysyä se jatkokysymyksensä. Se on sitten asia erikseen vastaanko siihen mitään tai vastaanko vain, että ei kuulu sulle.

Oletko kuullut tämän jutun? No, aika paha tietää tuossa vaiheessa, että minkä jutun. Kertokoon vain suoraan ja ilman tuollaisia turhia aloituksia juttunsa :unamused: .

Nuku tarpeeksi.

Tämä siis kaikenlaisten hyvinvointiohjeiden yhteydessä lausuttuna/kirjoitettuna. Kuulostaa aikamoiselta vittuilulta sellaisille ihmisille, jotka kärsivät oikeasta unettomuudesta. Kaikilla kun ei liian vähäinen uni johdu siitä, etteivät ihan huvikseen vain malta mennä nukkumaan, koska some, telkkari, harrastukset, työnarkomania ja kavereiden kanssa riekkuminen kiinnostavat enemmän. Eipä se uni välttämättä vain tule, vaikka kuinka haluaisi, menisi kiltisti aikaisin nukkumaan ja hyvissä ajoin ennen sitä lopettaisi näyttöjen tuijottelun, rauhoittuisi, pimentäisi ja tuulettaisi asuntonsa ja joisi lasillisen lämmintä maitoa :imp: . Eipä tule aina välttämättä vahvemmilla unilääkkeilläkään, jotka toki ovat aivan saatanasta näiden nuku tarpeeksi -hippihihhuleiden mielestä.

“Osaatsää spagaatin?”
“Ootpas sää notkea.”
Noita kun kuuntelee 40 vuotta, ei jaksa enää selittää, että ei tämä spagaati nyt varsinainen taito ole (paitsi telinevoimistelijoilla, puomilla…), vaikka joitain asioita on huomioitava, mutta silti. Se on venytysliike, ainakin silloin kun on nuori ja nivelet ehjät ja voi tanssahdella vaikka mitä ja spagaati on yksi lukemattomista venytyksistä. Sic transit ja sitä rataa… :unamused: .
Kun taas joskus pääsen (rahaongelmat jatkuvat…) salille, en vastaa enää yhtään mitään, vaan ajattelen kuuluvasti “vittuako se sulle kuuluu antakaa mun perkele tehhä treenini rauhassa” :imp: .

^ Sano hämmästelijälle seuraavalla kerralla:“Mitäh?! Etkö sä taivu spagaatiin?! Oletpa sä jäykkä. Miten ihmeessä olet ylipäätään selvinnyt hengissä tänne asti?”

En minäkään ajatellut, että se olisi jokin erityinen taito, kun itse olen aina spagaatiin vääntynyt ihan kivuttomasti ja ilman mitään treenaamisia. Ajattelin, että tuo on kiinni ihan ihmisen yksilöllisestä nivelten liikkumisesta ja mulla ne tuppaavat liikkumaan välillä vähän turhankin hyvin :mrgreen: .

^, ^^ Olkaa naiset vaan aidosti ylpeitä tuosta vaikuttavasta taidostanne ja kyvystänne !

^^^ Tuosta hämmästelystä tuli mieleen tämä: Oletpa sä ahkera, jos kerron esim., että eilen pesin kylppärin, koneellisen pyykkiä, vaihdoin kissanhiekat, silitin pari puseroa ja putsasin uunin. Katson nuo ihan normaaleiksi kotihommiksi, jotka eivät edellytä mitään suuria suorituksia ja erityisen ahkeraa luonteenlaatua, ainoastaan alkeellisen kiinnostuksen pitää elinympäristönsä edes kutakuinkin siistinä. Tulee mieleen, että hämmästelijä A) on itse pirun laiska(Ainakin small talk -aiheidensa keksimisen suhteen) tai B) se pahempi, eli pitää mua jotenkin tyystin vajaakykyisenä reppanana, jota tarvitsee kehua heti, jos olen onnistunut joskus tiskaamaan yhden kupin ja lautasen :unamused: . Sitä paitsi; laiskahan se töitään laskee :mrgreen: . ← Se ei ole inhokkisanonta.

^ Tän muistan eno-vainaan pitkäaikaisen naisystävän lausuneen ammoin ilmoille, että laiska töitään luettelee

Ostosparatiisi

(Piti tsekata moneen kertaan, etten kirjoittanut parasiitti :laughing: . Se voisikin olla lempparisana.)

Shoppailu on ajoittain kivaa ja joissain putiikeissa on mukava asioida, mutta mitään järin paratiisimaista en ole vielä tähän ikään mennessä löytänyt yhdestäkään kaupasta tai ostarista, jossa olen käynyt.

nytko olet siinä, niin sähän voit hoitaa tämän

Facebookista (siis ”kaverin” kirjoittamaa) luettua:

”Funny how your quality of life improves when you surround yourself with good, intelligent, kind-hearted, positive, loving people.”

oksennus :confused: !!!

Ihan päinvastoin! No okei, intelligent mutta noi muut. Mä tykkään kyynisistä, rivoja vitsejä kertovista, asioita kaunistelemattomista, elämän rikkinäisyyden ja paskamaisuuden tunnustavista, mielellään mahdollisimman realistisen (joidenkin mielestä yhtä kuin negatiivisen) luonteenlaadun omaavista ihmisistä. Positiivisuus on myrkkyä. Universumi varjelkoon minua positiiviselta ajattelulta!

Kuumotella on alkanut ärsyttää, kun siitä on tullut sellainen jokapaikan verbi ja eniten ärsyttää se, että tungen sitä itse joka väliin. Tästä lähtien lupaan(Ja paskat mä mitään lupaa, mutta voin mä yrittää) hermoilla, vainoilla, noiailla, stressata, jännittää jne. asiayhteydestä riippuen.