Sidukka. Tuota on sentään oppinut sietämään kaikkien vuosien saatossa, mutta miljoona kertaa pahempi on siidu(Tarkoittaa siis samaa asiaa). Tuon kuullessani meinaan oikeasti ryhtyä miltei väkivallan tekoihin
. Tiedä sitten, kuinka yleisessä käytössä moinen hirvitys on vai onko vain erään paikallisen ääliön omaa slangia, jota puhuu viattomia kanssaihmisiä kiusatakseen
.
^ Kyllä siidua ja sidukkaa täälläkin ihmiset lipittää! Aika paha on myös börsta, jota yhen lähikapakan baarimikko viljelee puheessaan. Että otakko toisen börstan. Hyi hitto.
Lisäksi kiehumaan näitten ruoka/juomasanastojen kohdalla saa myös salde joka tarkoittaa siis salaattia. Joo mä tein tällasen hyvän salden pihvien oheen dinnerille. Tosta dinneristä en ees ala. Auuuuuuuuuh.
Menkääs tytöt TERDELLE vetämään SIDUKAT sen SALDEN kyytipojaksi.
^/^^ Vaikka TERASSILLE lähtisinkin, niin SIIDERIÄ en juo, koska en pidä siitä.
Börsta on tuttu sana teoriassa, mutta ONNEKSI en ole “koskaan” kuullut kenenkään käyttävän sitä käytännössä. Saattaa toki olla, että niin traumaattinen kokemus on pyyhkiytynyt mielestäni .
Saldesta en ollut koskaan kuullutkaan, mutta nytpä sitten tiedän tämänkin nimityksen salaatille, että kiitti vain vitusti . Juu, meni välittömästi oikein inhokkien inhokkeihin.
Tunnekuohu
Sitten nämä kirjoitusvirheet: Kuuleppas, oleppa, tiedäkkään, käytäkkään… Ei siellä lopussa ole mitään tuplakonsonanttia. Tunkekaa ne vittuun . Myöskin kuullostamisen, puollustamisen jne. voisitte lopettaa, kiitos.
“Mikäs tässä. Ku jäitä polttelis”
“tämä on tunne ja sielunelämän sairaus”
“se on tuolla meidän kirjallisuudessa”
"kun (tähän jonkun AA-STARA:n nimi) sanoi…
En kestä kun jotkut sanoo ranskalaisia perunoita raneiks. Ranskikset ok, ranutkin menee, mutta ranet? Voi vittu.
^ Mulla niinpäin, että ranut saavat aikaan välittömän ja hillitsemättömän raivokohtaus-oksennus -reaktion . Ukko erehtyi kerran sanomaan ranskalaisia ranuiksi ja silloin melkein tuli ero. Ranet vielä menettelevät jotenkin. HUOM!: Jotenkin. Aivan perseestä sekin on
. Ranskikset ihan okei ja perus.
Mulla oli jokin sana, joka ärsytti tässä niin pirusti, mutta tietenkin unohdin sen.
Miljuunasti. Voi jumalauta. Oon törmänny tähän mm. onnitteluiden yhteydessä, “miljuunasti onnea!”. Yääääääh.
Sateenkaari -sitä ja -tätä, puhuttaessa seksuaalivähemmistöistä. Tuo kalskahtaa mun korvaani siltä, kuin asia olisi niin häpeällinen ja hymisteltävä, että sille pitää keksiä jokin pönttö kiertoilmaus. Tosin tuo koskee aika montaa muutakin asiaa, että niistä voidaan puhua muka vapautuneesti sitten, kun on keksitty jokin tarpeeksi kaunis ja käsittämätön sana kuvaamaan ilmiötä/asiaa X . Jos olisin lesbo, sanoisin paljon mieluummin olevani lesbo, kuin jokin vitun sateenkaari
. Tiedän, että tuon alle mahtuu kyllä kosolti muutakin, kuin vain silkka homoseksuaalisuus, mutta silti jokin vähän enemmän asiat asioina -ilmaus kuulostaisi vähemmän pelleilyltä. Taitaa tuo tosin olla ihan seksuaalivähemmistöjen itsensä lanseeraama termi(?) ja jos ovat sinut sen kanssa(Eipä kai heilläKÄÄN mitään kollektiivisia mielipiteitä tosin ole), joten mitäpä minä asiaa umpiheterona sorkkimaan
.
Tapahtuma- sanan käyttö silloin kun kyse on t e o s t a, eikä ny vaiks siitä, että salama iski päähään .
Kaameiden asioiden sanominen ikäviksi.
^ Eikö se ole kuitenkin hyvin pitkälle, ainakin johonkin tiettyyn rajaan saakka, hyvinkin subjektiivista, mitä asioita kukin pitää kaameina tai vain ikävinä tai minä hyvänsä? Ihan arkisissa jutuissa tuo nyt ainakin pätee, mutta onko isommissakaan asioissa lopulta mitään tiettyä rajaa, jolloin niitä “täytyy” pitää tietynlaisina. Yleisesti kaameana pidetty asia voi olla jollekulle vain vähän ikävä tai jopa hulvattoman hauska. Toki tietty poliittinen korrektius sanelee, mitä sanoja missäkin tilanteessa kannattaa käyttää, jottei vaikuttaisi aivan tahdittomalta tai jopa umpipsykopaatilta, mutta ajatuksissa suhtautumista nyt on monenlaista, eikä siihen voi, eikä pidäkään puuttua. Mitään ajatusrikoksista rankaisemista kun en voi missään tapauksessa kannattaa, vaikka monien mielipiteet ovatkin IMO vääriä :mrgreen:
.
En ole rankaisemassa ketään ajatusrikoksista. En edes tiedä, mitä se tarkoittaisi.
Puhe ei ole sama asia kuin ajattelu.
Topikkihan on inhokkisanat tai -sanonnat.
Minä inhoan murhan tai raiskauksen sanomista “ikäväksi tapahtumaksi”. Enkä ainoastaan inhoa, vaan pidän sanavalintaa huonona. “Turun ikävät tapahtumat” on sen tason understatement, että se tuntuu pahalta, ikään kuin vähättelevältä, vaikka se ei olisikaan puhujien tarkoitus (niin kuin ei olekaan). Kuten se, kun luin eräästä lääkärinlausunnosta (ei, en säilytä arkistokaapissa jokaista epikriisiäni tai lekurilausuntoa, mutta Kelan tutkimuspaperit olen säilyttäny) kokeneensa ikäviä asioita, jotka ovat olleet huomattavasti pahempia kuin “ikäviä”.
Tapahtuma on eri asia kuin teko , vai oletko eri mieltä tästä(kin)?
Joo pitäisin enemmän jos sanottaisiin vaikka “julmat teot”, parempaa en nyt äkikseltään keksi.
^ Täh? Eri mieltä mistä? En minä ottanut mitään kantaa siihen, onko jokin asia kaamea vai vähemmän kaamea. Totesinpa vain, että se on täysin subjektiivinen kokemus, mitä kukin kaameana pitää, kuten onkin.
Jollekulle Turun tapaus saattoi olla vain vähän ikävä, koska kauppareissu häiriintyi, kun poliisiautot ja ambulanssit tukkivat tien, eikä homma hänessä herätä sen suurempia tunteita. Oikeus tällaisella ihmisillä on myös se ääneen sanoa, jos toki julkisessa ja virallisessa tiedotuksessa pitäisi todellakin niitä sanojensa muotoiluita edes hieman miettiä etukäteen.
Raiskauksen uhriksi joutunut voi olla itse sitä mieltä, että se oli vain ikävää ja hänellä toki on täysi oikeus puhua asiasta siten, kuin sen kokee. Kenenkään toisen puolesta ei tietenkään pidä mennä päättämään, oliko asia X ikävä/kaamea/kiva/aivan sama, mutta yhtälailla tuo pätee vähättelyn ohella myös liioitteluun.
Viattoman pikkulapsen kidutusmurha kaiketi katsotaan sellaiseksi teoksi, jota tulee yleisesti pitää äärimmäisen tuomittavana ja hirveänä, mutta mikäli murhattu onkin kansakuntaa vuosikymmenet piinannut hirmuhallitsija, saattaa kansan syvissä riveissä vallita suuri ilo, eikä tätä nähdä yhteisössä mitenkään vääränä.
Ja olen ihan yhtä mieltä siitä, että pitäisi puhua teosta, kun joku on tieten ja aktiivisesti jotakin toimintaa harjoittanut. Paljon pienemmissäkin pahanteoissa sitä tuppaa tekijä ja usein myös muut selittelemään, että kun näin ikävästi tapahtui, vaikka tapahtuneen olisi voinut estää varsin hyvin jättämällä tekemättä. Sinänsä tosin ymmärrän esim. Turun kohdalla tapahtumista puhumisen, koska johtivathan tämän yhden yksilön teot varsinaiseen tapahtumien sarjaan. Tosin kait niissäkin lähinnä ihmisten toimet vaikuttivat, eli sikäli voisi aina puhua teoista, ellei kyseessä nyt ole jonkin omaa tahtoa omaamattoman luonnonvoiman(Esim. sen salaman) aiheuttama juttu .
Joo, offia tuli jälleen, mutta niin siinä välillä tapahtuu :mrgreen: .
^ Ookko Winstoni muuten kuullu tällasen kauhistuksen ku bursa, joka siis tarkottaa hampurilaista. Hitto miten hyvän bursan söin eilen, oli saldee ja majoo steikkii ja vielä sidukka siihen päälle nii huh kyllä kelpas.
Täällä puhutaan bursarista.
“Käydään vetää bursarit”
^^ Bursa-sana on kyllä tuttu, mutta “hieman” eri yhteydessä. Tarkoittaa märkäistä pussitulehdusta(Tai jotakin sinnepäin…) ja itselläni moinen vitsaus oli joskus kyynärpäässä. Oli sitten muuten hemmetin kipeä ja muutenkin erittäin ällöttävä ja vaati pitkän antibioottikuurin . Hampurilaista en ole kuullut kenenkään koskaan bursaksi sanovan, mutta hyvää ruokahalua vain kaikille bursan syöjille
.
Ketä, kun pitäisi käyttää sanaa kuka . Siis esim. “Tunteeko ketään sitä naapurin Maija Meikäläistä paremminkin?”, “Ottaako ketään tätä boolia?”. AAAARGH!!! Meinaan ihan tosissani raivostua aina tuollaista epäkieltä kuullessani
. Olenpa joskus/monesti yrittänyt opettaa erästäkin ketän puhujaa tavoille, mutta eipä ole toistaiseksi oppi perille mennyt sinnikkäistä yrityksistäni huolimatta. Luultavasti tekee tuota ihan vittuillakseen, ei sille VOI olla muuta selitystä
.
Sitten seuraa jälleen lisää ällöttäviä ruokasanoja: Aplari. Tarkoittaa siis appelsiinia ja voi vittusaatana, meinaan oikeasti raivostua aina, kun kuulen jonkun moista hirvitystä käyttävän
. Menee kategoriaan junttimaisinta, mitä tiedän
:mrgreen: . Omppu tai bansku eivät moista raivo-oksennus -reaktiota herätä, vaan ovat ihan kivoja/neutraaleita sanoja.