Inhokkisanoja ja -sanontoja

Lähisuhdeväkivalta

EnääN

Voi jumalauta :imp: ! Ja ne yhdys sana virheenne voitte myös tunkea sinne, minne ei päivä paista :smiling_imp: . Typoja nyt sattuu väliin kaikille ja esim. lukihäiriöt ymmärrän, mutta on se nyt saatana, että jopa monet korkeasti koulutetutkin ihmiset eivät hallitse edes alkeellisinta oikeinkirjoitusta, kun minullakin, joka hädin tuskin pääsin peruskoulusta läpi, on jokin käry esim. niistä yhdyssanoista ja välimerkeistä :unamused: .

^ :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

joo - sula on pedanttti kirjoistus ote, ja nin sen pitää olakin - siis paljon kirjoitavalla, mutten menis lukijalla hemot.

Mä taidan tehdä paljon yhdyssanavirheitä, mutta enpä ala uudestaan opiskelemaan kielioppia sen takia jos se jonkun persettä kaivelee. Muutenkin mulla on pilkkujen jne. käyttö ihan hakusessa, mut who cares if I don´t. :wink:

Kylte naiset kirjoitatte ihan selkeesti - lucci oot myönteisesti eriytyvä ja saat lisähuomioni olemalla enimmäkseen hymiötön, mutta kukin mitenkin. muuttaahan se sisältöä tuo voimakas naamanviljely, ja eihän oikeessakaan elämässä ole moisia merkkejä vai vedättekö puheen sekaan jostain hymiökyltin kadulla ?? itsellä on sama ilme ollut laitokselta tulon jälkeen keväästä 1970. jos tää maailma ois hauska paikka, tänne synnyttäisiin nauraen,
kasnäin :laughing: mut tää elo on enimmäkseen tällaista :neutral_face: ja :confused:
mutta ehkä joskus sittenkin hieman :slight_smile:

Hesa

Kyllä minäkin sitten kehtaan.

Tahi, vaikkai oikee oppinen onki.

Kola, käytettynä muuten, kuin kolapähkinästä tai lumikolasta. Siitähän se muuten tuleekin.

Narttu, käytettynä emikasveista.

No en mä nyt iha perusilmeellä ole koko päivää. Kun kaupan kassa tervehtii ja hymyilee, niin mä kyllä hymyilen takas. Nauran kun naurattaa ja sillä lailla. Mut nyt ei ole ollut niin vitun paljon aihetta nauruun viime aikoina. Et ilme on ollut ennemmin sellanen kyrpä otsassa ilme, ainakin täällä himassa. Itkettykin taas on eilen. Masennuksessa se perusilme on, no en tiedä psykiatri aina sanoo että olen ilmeetön silloin. Ilmeisesti en siis reagoi paljon juuri mihinkään ilmein.

elämä aiheuttaa ajoittain vakavia virheestä toipumisia…

kiinnostelee- tuo epäsana alkaa leviämään radiossa ja kohta telkkarissa. En tule sitä hyväksymään.
Älkää käyttäkö - yksikin kerta voi johtaa suomen kielen käytön kuolemaan tai pahaan halvaukseen.
Jos kuitenkin käytät julkisesti eri tilanteissa ja kirjallisesti täällä, en tule puhumaan kanssasi koskaan.

Ei me tarvita epäsanoja, kuten mainittu typerä ja synteettinen johdannainen, kelvoton ja tarpeeton.
Uussanat ovat asia erikseen ja yleensä moni ei tunne kielemme historiaa, en minäkään ole sanaguru.
Toki nettiaikana kukin voi tahoillaan vaikka laiturin nokassa lukea itsensä teknisesti inssiksi tai proffaksi.

Meillä on lainasanoja sweduista ja ryssistä, esim. nasta mesta on täyslaina idän suunnalta.
ryssiä ei tarkoita alkuperäisessä muodossaan meidän suurimman kielellisen vähemmistön
huonolla menestyksellä tapahtuvaa toimintaa, vaan on johdettu ryskimisestä ja ryskäämisestä,
joilla ilmaistaan jonkinlaista kiihkomielistä mekkalointia tai kovaäänistä romuttamista.
Ehkä se on saunanväen vapaa-aikana tapahtuvaa harrastamista ja parin riitelijän kommuunikatoa.
En lainannut hiki/wikipediasta, vaan latasin tuon ulkomuistista, enkä ole täysin varma
asiasta, mutta se ei haittaa, sillä mulla on varaa antaa periksi, mutta teillä ei ole.

Noniin - mulla oli kielentuntemus seiska ja suullinen ja kirjallinen ilmaisu ysi, joten en ole teidän tiitserinne,
ja nuo äidinkielenopettajat saattavat hieman olla rasittavia tyyppejä siviilissä, jos niillä ei ole huumorintajua.

• lisempää
  • ongelmatiikka
  • thaimaaSEEN

Toimii kuin junan vessa
( tänäpäivänä kun ei ole sitä poljinta, ja ne ei välttämättä toimi ollenkaan)

Homma pelittää,kuin Manulle illalinen.
( vanhustenhoitoako tällä mainostetaan)

Sekä tämä tummien suosima termi kauniista naisesta.

Komia nainen.
( wut ha fuk… Päättäkää jo puhetteko tädistä vai sedästä? … Jos joku on kaunis ,niin hän on kaunis ,mutta komea naispuolisesta kuulostaa ,kuin ihaileisivat enojaan ,setiään ja serkkujaan,-joita kyllä riittää :wink: )

Puhelimessa … Soitinko pahaan paikkaan tai aikaan… ?
( tietääkseni asut samassa kylässä ja maassa ,joten aikakaan ei voi olla niin paha… Ja aivan kuin ihmiset vastaisi ,jos oikeasti pahassa mestassa tai huonoon aikaan soitto tulisi. Laitan ite ainakin puhelimen äänettömälle ,kun esim. Nukun.)

Matkapuhelimeen johon soititte, ei juuri nyt saada yhteyttä- on usein kuultu sanonta ja sillä hetkellä heleä naisen ääni ,kyllä jo vähintään inhokki sanonnan tittelin ansaitsee.

Nuku hyvin ( jep …minä valvon varmaan koko yön)
kauniita unia ja oman kullan kuvia ( vaihtelu virkistää ja haluaisin ehkä nähdä muitakin,edes unissani)

Mielensäpahoittaja & kukkahattu.

Nollatoleranssi. (Päihdeongelmaiselle kirosanoista kauhein ,kun muutenkin olo kuin nollalla konsanaan ja päihteistä niin kova toleranssi,ettei normaali epun annokset auta arjen ahdistukseen ja tämä tukarien tukilause kuulostaa kettumaiselle)

Bubrenorfiinin käytön lopettaminen kyllä sisältää ohessa ,niin kovin monta inhokki sanontaa ,ettei niitä jaksa alkaa ,edes tässä kummemmin luetteleen,mutta tässä muutama …

Niin kauan kestää krapula,kuin on ottanutkin… ( kiitos kannustuksesta -eli tämähän on ohi sitten viimeistään vuonna 2035 tai ehkäpä jo kymmenen vuoden päästä)
Sekä nämä aina niin ihanat inhokit lisätään listaan…
Ruikuli.
Säryt.
Nuha.
Unettomuus.
Huono olo.
Ahdistus.
Jne. Jne…

Onkos tuo romanien sanoma?

Mutta aika kamala oli yks minkä jonka suomalainen kadunmies sanoi mun kaverista: “Onpa komia tamma” :laughing:
Siis hyi saatana, hevoselta toi mun mielestä kuulostaa.

Mun inhokkisanoihin kuuluu myös mm. vieroitusoire, ahdistus ja pahoinvointi. Ai niin ja tietysti unettomuus (3h unta viime yönä) . Siinäpä luokassaan kaikkein vittumaisimmat oireet koskaan.

Lomanen. Ollaanko siinä lomalla vai ei…

Puhelimessa: Oletko ruokiksella? Olen! Aha, mulla olis tässä yks kiireinen juttu… Siis wtf? Mitä kysyy kun ei kiinnosta onko vai ei?

Muita:
holistinen
piirrustus
takatalvi
sote
lama

Juuh elikkäs - sanaparilla minkä tahansa lauseen aloittaminen (lähinnä nettikeskusteluissa). Jumalauta jonnet, täysin tarpeetonta ja kuulostaa lähes yhtä spedeltä kuin “niinq” :imp: :unamused: :mrgreen:

Niinku ja tota -sanat, joita sijoitetaan useita joka lauseeseen.

Joo toi romanien viljelemä “komia.” :laughing: Mut hyi paska tommosta sanontaa, et “komia tamma”! :open_mouth: :angry:

Äh, täällä on tullut jo lähes kaikki ällöt sanat ja sanonnat mainittua, jotka äkkiseltän edes tulevat juuri heränneen mieleen. Tosin olen aina miettinyt itsekseni, et “lavuaari” on vitun typerän kuuloinen sana. :laughing:

^^ meinaakko sääää tota noinniin sellasta toistuvaa niinku hokemaa ja välimerkin tilalla olevaa niinku käyttöä, joka noinniin haittaa jonkin verran sitä sanomista, niinku ?? eikäkujustiinsajoo joo joo nymmmmäääää hokasin… aika ihq niinq. Ei niitä kirjoituksiin tartte lisätä, ja vaikka ne lisäiskin, niin uusi tekstinkäsittelyohjelma ne poistaa. niinku.

^ Juuh elikkäs tota puhekielessä käyttöä just niinku meinasin. Elikkäs tota haittaa niinku sitä sanomista ja niinku tota ymmärtämistäkin niinku.

^ joo niin siis sitä elikkäs systeemiä ja ja ja ja ja sit sitä asian jankkaamista toistamalla tärkeimmät kahteen kahteen tai kolmeen kolmeen kolmeen kertaan ja se ois niinku hienon kuulosta tietsä jos piia pasanen tai kirsi almi hokis
kaiken vähintään tuplana uutimissa joo… hieno kieli, mutta toiset pilaa sen jo kättelyssä…

Jos tuntee mieltymystä, niin alkaa lukemaan vaikka kärylahden laadukkaita päivityksiä, kuinka kova karju se on ja huikeeta, ku isi on kohta ylikyttäpäällikkö ja muija treenaa tosissaan ja on kova jengi ja menee kovaa ja treenataan.

Nyt kun otit asian puheeksi Mick, niin tosiaan, saman asian toistaminen kahteen kolmeen tai vielä useampaan kertaan on TODELLA raivostuttava piirre ihmisessä :imp: .

Se olisikin todella upeeta, jos uutiset muutettaisiin amerikkalaisen dokkarin formaattiin. Asiaa n. 15 minuuttia, mutta 9 mainoskatkolla se saadaan tunnin mittaiseksi ja jokaisen katkon jälkeen kerrataan siihen asti kerrotut asiat. Johan menisi uutiset jakeluun!