Inhokkisanoja ja -sanontoja

Tuli Seiskakymppinen sun tekseistä mieleen:

• Ajettu vain kesäisin (koska talvella se ei käynnisty), suluissa oleva lause jätetään pois myynti-ilmoituksesta

^ Hihhih :laughing: . Tuo oli mun mielestäni enemmänkin hauska juttu, mutta tietysti, jos tuo sattui omalla kohdallesi, kun ostit auton, niin ymmärrän, että ärsyttää :stuck_out_tongue: .

Hittoakos te sitä Putousta katsotte, jos noin inhottaa ja ahdistaa ja sitten romahtelette? Tai katsotte ylipäätään TV:tä, jolloin ei toki voi aina välttyä esim. mainoksilta, vaikkei aktiivisesti jotakin tiettyä ohjelmaa seuraisikaan. Minä olen pärjännyt vuosia vallan mainiosti katsomatta televisiota. Joskus harvoin tietty tulee jokin tarkoin valittu pätkä katsastettua, mutta muuten harrastuksiini ei kuulu lainkaan töllön tapitus, vaikka meillä sellainen kapine tuossa olohuoneen nurkassa nököttääkin.

Noista muista Putous-sarjan hahmoista/läpistä mulla ei ollut oikein mitään käsitystä ennen kuin tätä ketjua luin, mutta tuon Mie romahan -jutun olin kyllä kuullut ja ihmettelin pitkään, mikä uusi muotisanonta tämä on ennen, kuin ymmärsin, mistä se tulee. En tiedä, kuinka ärsyttävästi se Putous-tyyppi sen sanoo, mutta muuten itse tuossa sanonnassa ei ole mitään kovin ärsyttävää IMO. Miekin romahan näet ainakin kerran päivässä, joten se sopii hyvin mulle :mrgreen: .

Edit: Äh, perkele. Nyt mä alan viimeistään itsekin hokea “mie romahan” joka välissä :unamused: . Nyt siitä sitten tulikin ärsyttävä sanonta :angry: .

Ei ole sattunut toi omalle kohdalle onneksi, mies sen vaan heitti. Seuraa autoilmoituksia ja niissä usein viljellään tota sanontaa.

Tulipa mieleen, että se meneekin niin että: ajettu vain kesäisin (talvisin ajettiin niin kauan kun se käynnistyi) :laughing:

Musta se mie romahan on ihan toimiva sanonta, koska sattuu mulle päivittäin.

Polliisista päivää ,onko huumeita päällä??
tai

Avaa nyt se ovi ,Siat täällä vaan ,kotietsintä!!

(nämä vielä narisevalla nasaali äänellä lausuttuna ,niin voiko ihanammin päivä enää alkaa,oisko ihanampaa aamua kuin tää)

Päätään puista kopautellen-taikauskoisena ,tekee hän…

Tohon tekis mieli vastata: Että joo on mulla täällä piritakki päällä ja subuhousut jalassa. :laughing: Mutta mitään vitsiähän ei kannata tollasissa tilanteissa vääntää.

^ On tarinaa siitä, kuinka joku saatanallinen iskuryhmä on tullut väärään asuntoon,
ja siinä rähistessään ovat ehkä menettäneet yllätysmomentin naapurin kämpään…

“käyttäytyä kun aikuiset ihmiset”

Inhottava sanonta. En suostu. Onneksi olen jo niin aikuinen, että voin perseillä miten tykkään ja hihitellä omille jutuilleni ihan rauhassa, eikä tartte tosiaankaan olla kun aikuiset.

^ Joo, komppaan (tuntuu, et oon koko ajan komppaamas nyytyä, mut me nyt vaan usein ollaan samoilla linjoilla!).

Jos ajatellaan, että aikuinen ihminen on tietynikäinen ihminen, niin “käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset” ei tarkoita mitään, koska ihmiset käyttäytyvät laidasta laitaan.

Jos taas aikuinen on jonkinlainen ihailtava ja tavoiteltava tapa elää elämäänsä, niin sitten upotaan loputtomaan suohon väittelemään siitä, millaisia ominaisuuksia tällä täydellisen aikuisesti elämäänsä elävällä ihmisellä on.

^ Great minds think alike.

Mutta juu, tuota sanontaa käyttänee ehkä pääosin hyvin nuoret ihmiset, joilla on tarve pönkittää iän tuomaa epävarmuutta sillä, että “käyttäydytään kuin aikuiset” so. jokseenkin vakavasti ja arvokkaasti. Tai en tiä.

Mä itse käytän sanontaa, että eikö voida käyttäytyä asiallisesti. Esim. työelämässä kun asiakas huusi pää punaisena, niin totesin, että voidaanko keskustella asiallisesti. Mutta keskustella kuin aikuiset ihmiset… en käyttäisi tuota sananvalintaa.

Joo siinä kannata hirmuisesti vitsejä murjoa ,jos vielä satut olemaan heille suht tuntematon…

Yleensä kyllä meni läpänheitoksi kaikkien osallisten kesken ,mikä tuntui kivalta kyllä itsestäkin kuittailla heille ja tehdä pientä kiusaa ,kun tekihän nekin meille lähes viikoittain kiusaa jatkuvalla julkisella nolaamisella ( tutkimassa lähikaupan luona taskuja tai sit vastaavasti nähnyt kun pihoille tulleet ja puolituntia hiljaa rapussa kuunnellen ja sen jälkeen saatanallinen möykkä sisään yrittäessään yhdellä avaimella -turvalukot ,salvat ,mihin ei isännöitsijällä avainta , mutta joo tiedän tapauksia ,jotka vittumaisimmalle slurkille vinoiltuaan ,olivat joutuneet oikeuslääketieteen laitokselle kehonsisäiseen -mahtoi olla kova fetissi kytällä ja lääkärillä ,kun olivat sitä tyytyväisempiä ,kun kenelläkään edes siellä pakkarilla ,tarakassa,lompakossa /hivakassa/köntissä mitään ollut ja kuka tollaisessa tilanteessa vikana nauraa??

“Syö kuin lintu.”

Tuolla kun olletikin tarkoitetaan vähäruokaista närppijää, niin tulisi ottaa huomioon, että lintujakin on kovin moneen eri lähtöön. Esim. korppikotka, jotka repii “raivolla” saalistaan ja mässää siinä verisotkun keskellä, ei mielestäni oikein vastaa tuota. Ja eivätkös strutsit hotkaise lähes kaiken eteentulevan sen enempiä miettimättä??? Papukaijat taas purevat vaikka kookospähkinän rikki nokallaan(Eivät kai aivan, mutta, noh, kuitenkin…) No, toki tuota sanontaa voi sitten soveltaa kaikkiin ihmisiin, riippumatta heidän ruokailutavoista/-tyylistään :laughing: .

Ei tuo sanonta mua oikeastaan mitenkään suuresti ärsytä, mutta tulipa vain tällainen asia mieleen.

^ Ja kun lintujen syömistapoja miettii, niin ei kai sillä linnun koolla itsessään ole väliä vaan sillä, kuinka paljon sapuskaa se vetää suhteessa omaan kokoonsa. Esim jotkut tiaset tai mitä näitä rääpäleitä on, nehän puputtaa ruokaa nokkaansa jonkun pari kertaa oman painonsa verran parhaimmillaan syksyllä lihotessaan. Tai tosi paljon ainakin.

ApteekkiSopimus :smiling_imp:

^^

Toi apteekkisopimus on kyl aika paha -oikein 2000 luvun kirosanojen kingi …

Pystyykö sen kiertään vielä nykyisin vaihtamalla paikkakuntaa ja menemällä naapuri kaupunkiin apteekkiin.

Nykyisin toi E RESEPTI vetää kyllä jo vertoja vittumaisuudellaan sopimuksille.

-minä en kirjoita mitään unilääkkeitä tai rauhoittavia- tylytys yksityisen puoskarin tai terveyskeskus hessun huulilta kakaistuna on kyllä top kymppi sijansa ärsyttävyydellään ansainnut

Totta puhut. Toinen versio tuosta vähäruokaista närppijää kuvaavasta sanonnasta on “syö kuin hiiri”. Eikös hiirillä ole niin nopea aineenvaihdunta, että ne joutuvat syömään lähes koko hereilläoloaikansa, eivätkä siinä välillä kyllä paljoa nukkumaankaan jouda :confused: ? Ja syövät taatusti valtavia määriä suhteutettuna kokoonsa. Noita “syö kuin lintu” - tai “syö kuin hiiri” -sanontoja on siis alettava tästä lähin käyttää sellaisten ihmisten kohdalla, jotka syövät hirmuisen paljon ja lähes kaiken aikaa.

kehysriihi !!

Kyösti… Ööh… joo :unamused: :laughing:

Mikä on kehysriihi nevöhööd? <-(aika ihana hei toi vika sana)

Aivoriihi se vasta kammottava sana onkin :angry: . Siitä tulee mieleen aivohiiri; jokin pieni vipeltäjä pään sisällä, joka kutittelee siellä epämiellyttävällä tavalla ja etsii turhaan ulospääsyä :unamused: .