Ikaros poltti siivet

No joo, mitäpä tänään. Salilla käytiin, treeni kulki ihan ok. Tietovisassa oli ihan mukavaa, olikin useampi visa perätysten, aikaa kohteessa meni kolmisen tuntia, suurta menestystä ei saatu, mutta visatkin oli hmmm, visaisia :joy:
No sitten jouduin taas hylätyksi ovelle. Taustatietona kerrottakoon, että tämä Mari on minua sen verran nuorempi, että suurin osa kavereista on somessa ja pelaa näiden kanssa melkoisen paljon (etänä siis, eivät ole fyysisesti samassa paikassa :laughing: )
Päästiin siis reissusta, niin hän oli sopinut kavereidensa kanssa pelit illaksi, joten minun oli aika poistua, oli siis todennäköisesti tämän sopinut minun ollessa hänen vieressään. Ilmeisesti vielä pahastui kun olisin halunnut jatkaa iltaa hänen kanssaan. Poistuin sitten kotiin ja voitte arvata että tässä vaiheessa juopottelu tuli lievästi sanottuna vahvasti mieleen, niinhän tunteet on ennenkin sammutettu. Päätin kuitenkin yrittää hukuttaa tuon tunteen jollakin muulla. Koira mukaan, juoksukengät jalkaan ja juoksulle, juoksun jälkeen mies avantoon ja saunaan. Tämä riitti onneksi ainakin tällä kertaa, Ikaros on edelleen selvä :smiling_face_with_three_hearts:

9 tykkäystä

Harmistuin puolestasi. Mutta olet kyllä uskomaton, kun pystyit hoitamaan pahaa mieltä noin… Sen vielä ymmärrän, että pystyit olla juomatta, mutta että noissa fiiliksissä onnistui lenkille lähtö. Ja avannot päälle. Nostan hattua, hieno mies! Jos se taas siitä, aamulla parempi, erään tunnetun miehen sanoja lainatakseni: Nukutaan ja mennään eteenpäin :sleeping:

3 tykkäystä

Mieli kävi sen verran kierroksilla, että oli pakko saada vähän “riehua”, juoksemisen sopi hyvin siihen :joy: Avanto tuntui taas hyvälle, vaikka sinne meneminen onkin vielä melko epämukavaa, harjoitus tekee metsurin, huomenna uusi pulaus.

3 tykkäystä

Päivä 42, vieläkin mieli vähän maassa. Lähden käymään Marilla, katotaan miten käy.
Tänään en juo!!

3 tykkäystä

Käytiin Marin kanssa keskustelu, joka ei ollut helppo mutta helpottava. Tunteista puhuminen vaatii minulle vielä harjoittelua, en siinä koskaan ole ollut hyvä, mutta opetellaan. Mutta juu puhuttiin ja asiat tuntuu taas olevan vähän paremmin.
Koirulin kanssa käytiin ehkä kuutisen kilometriä tepastelemassa ja avantoon vei taas miehen tie sen jälkeen. Tuntuu joka päivä paremmalle tuo avannossa käyminen :smiling_face_with_three_hearts:

5 tykkäystä

Päivä 43. Työviikko aloitettu, hyvillä mielin🥰 Tänään punttisalille, lenkille ja avantoon. Selvästi hyvä viikko!!

5 tykkäystä

Tänään oli hyvä päivä :smiling_face_with_three_hearts: Töissä hommat kulki, käytiin Marin kanssa salilla, oli lepposa tunnelma ja treeni sujui. Kävin koiran kanssa hölkäilemässä 3.5km rauhakseen. Avannossa kävin, siihen muuten jää koukkuun :joy: Sen jälkeisessä olotilassa on ehkä jotain samaa kuin nousuhumalassa, paljon mukavampaa vaan :rofl: Avannon päälle saunoin vielä kunnolla, jos vielä iltapalaa ja vähän telkkaria :grinning:

4 tykkäystä

Se onkin ihan tiedetty ja tutkittu juttu, että avantouinti erittää saman verran dopamiinia kuin kokaiini, ja se pöhnä kestää vielä erityisen kauan.
Ei siis ihmekään että siihen jää koukkuun. :smiley:
Itse uin paljon myös kylmässä vedessä viime talvena, vähintään kerran viikossa oli päästävä.
Nyt on ollut tahti harvempi, mutta jossain muodossa se tulee varmasti olemaan aina menossa mukana, niin paljon hyvää se tekee kuitenkin mielelle ja ruumiille.

3 tykkäystä

Talviuinnista on tosiaan viime vuosina tullut suosittua. Kuulun itse koulukuntaan joka ei tavoittele omia tai muita ennätyksiä, olen jopa taipuvainen ajattelemaan että turhan pitkäkestoinen kylmäaltistus voi olla sydänterveysriski. Eräs seuramme jäsen on vahvasti sitä mieltä, että “avantouinnista saa terveyshyödyt irti vain, jos on vedessä kerrallaan vähintään minuutin!”. Kääk…

Plinkistä on muuten meidän horinoilla kovaa vauhtia tulossa varsin terveyshenkinen keskustelualusta. Toivottavasti ei karkoiteta ketään näillä jutuillamme… :grin:

5 tykkäystä

Nooh keskustellaanhan täällä paljon muustakin alkoholia sivuavista aiheista, ja uskon ihmisten osaavan skipata kaiken sellaisen keskustelun, joka itseään juuri nyt ei järin kiinnosta.
Sisältöä ja liikennettä tänne palstalle ollaan kuitenkin kaivattukin, välillä kun on ollut niin kovin hiljaista.
Vaikka alkoholi onkin täällä pääosassa, niin kaikilla meillä tulee oma pakettinsa siinä mukana, ja kun se läjäytetään auki, niin sieltä tupsahtelee vähän niitä sivujuonteitakin.
Minkä me sille voidaan, että nyt sattuu olemaan niin monta terveyshenkistä sporttailijaa paikalla että! :smiley:

5 tykkäystä

Päivä 44. Nuo terveysjutut tietenkin liittyy raitisteluun, koska ne monella tukee vahvasti raittiina pysymistä, näin ainakin itsellä. Kukin tietenkin taaplaa tyylillään, ei ole oikeita tai vääriä tapoja. Tänään taas tuttu kaava, sali, lenkki ja avantoon :grin:
Tänään selvinpäin, kukin tavallaan!!

3 tykkäystä

Kuvittelen oivaltavani mitä @Olga hakee.
Itse ihailen usein ihmisiä jotka kanavoivat muilla konsteilla tunteitaan, ajatuksiaan, hyvää ja huonoa oloaan, energiaa…jne…
esimerkiksi musiikilla, soittamalla, laulamalla tai taiteilla, käsitöillä, näyttelemisellä… mitä ikinä. Itsellä isossa roolissa on liikunta ja fyysiset jutut, olen tosi “fyysinen ihminen”. En osaa oikein muuta tai en ole elämässäni matkan varrella oppinut, opetellut.
Kertokaa ihmiset ihmeessä näistä muista tavoista. Olen utelias ja ainahan voi napata vinkkejä ja yrittää opetella jotain uutta.
Liikunta ja fyysiset jutut ovat hyviä, mutta olen elämän aikana huomannut, että usein kun ajatus ja sanat eivät riitä, “hoidan asian” ponnistelemalla fyysisesti esim. lähden salille, juoksen tms. Sen lisäksi, esim.sen jälkeen olisi ehkä hyvä käsitellä asiaa muutenkin…
Jotain tällaisia ajatuksia heräsi… :blush:

3 tykkäystä

Darravapaa-käsikirjassa sanotaan tosi hyvin:
Mitään käyttäytymismallia tai tapaa ei ole mahdollista pitää yllä pidemmän päälle jos se ei ole palkitsevaa.

Sitähän tuo terveyshenkisyys on. Palkitsevaa hyvää oloa. On se sitten lenkki, salitreeni tai avantodippailu. Itselleni ainakin hyvä olo on raittiutta vahvasti ylläpitävä asia ja palkinto siitä, etten juo. Vaikka alle +25-asteiseen veteen en suostukaan menemään :sweat_smile:.

4 tykkäystä

@Teme70 tämä “minun” päihdelääkärini/työterveyslääkäri, johon minulla on viha/rakkaussuhde nimenomaan sanoi, että kun kunto on hyvä - tai sen eteen edes pyrkii tekemään asioita, jotka edistävät fyysistä hyvää oloa - on helpompi jaksaa taistella sen raittiuden eteen. Eli summa summarum mitä parempi olo Sinulla on sen enemmän haluat myös ylläpitää tuota hyvää oloa. Minä en ole koskaan ollut mikään himosporttaaja, mutta rakastan tanssia ja viihdyn kuntosalilla. Onhan se palkitsevaa kun huomaa edistyvänsä ja kehoon tulee ihan erilailla ryhtiä, kun lihakset kannattelee. Vedessä viihdyn erityisesti. En tosin kylmässä :smiley:

3 tykkäystä

Päivä 45. Tänään vapaapäivä salitreenistä. Lenkki ja avanto ohjelmassa kyllä, muuten ei suunnitelmia. Hyvä fiilis tuntuu jatkuvan, juomalla tätä en halua pilata :smiling_face_with_three_hearts:

4 tykkäystä

Päivä 46. Arki rullaa omalla painollaan, juomishaluja ei ihme kyllä ole viimeaikoina juurikaan esiintynyt, mutta eiköhän kamppailua ole vielä tiedossa. Tänään pitäisi käydä kaverin pajalla vähän vilmaisemassa auton alle, kun hukkaa jarrunestettä ja muutenkin katsottava mitä lähestyvään katsastukseen pitää askarrella. Salille pitäisi taas illalla mennä ja lenkit ynnä avannot päälle.

2 tykkäystä

@Ikaros olen lueskellut ketjuasi ja sulla on kyllä mieletön meininki päällä! Inspiroivaa lueskeltavaa :slight_smile:

1 tykkäys

Hei @Linda1 !! Mukavaa jos joku muukin saa näistä jorinoista jotain irti :grin: Ihan jees meininki on ollut juu, tullut tehtyä asioita joista on pitänyt, eikä ole mennyt pakonomaiseksi suorittamiseksi. Elämään on vaivihkaa tullut iloa pienistäkin asioista, vaikkei aina tietysti helppoa ole ollut. Jatketaan hyväksi havaitulla tiellä :smiling_face_with_three_hearts:

4 tykkäystä

Tekemisen meininki ja iloinen asenne välittyy kirjoituksistasi. Saan voimia ja motivaatiota perässä hiihtelyyn :smiley:
Täältä tullaan!

2 tykkäystä

Päivä 47. Tänääkään ei mitään ihmeellistä suunnitteilla, salilla varmaan tulee käytyä, maria lupasin autella siivoilemaan ja joku leffa varmaan katsellaan, avannossa käyn jos ennätän. Huomenna on metsästysseuran talkoot tiedossa, että eiköhän tämäkin viikonloppu saada kulumaan :smiley:
@Metsanpoika mie koitan pitää latua auki :joy:

3 tykkäystä