Ikaros poltti siivet

Wou, mieshän on kesää kohti koko ajan paremmassa kunnossa :+1:t2::sunglasses:
Fyysisen kunnon kohoaminen varmasti kohentaa ennestään hyvää motivaatiota pysyä raittiina.
Raitista ja reipasta päivää Sulle!

2 tykkäystä

Meidän pitää varmaan vielä joskus järjestää plinkkiläisten kuntotestit ja voimailukisat! Cooper, puristusvoimatesti, vauhditon pituushyppy ja mitä näitä nyt on. Ja tietty kehonkoostumusmittaus kaikille. :weight_lifting_man: :grin:

4 tykkäystä

@Olga tsiisös houliblodimääri ja mitä tähän muuta voisi sanoa :smiley: Oma päihdelääkäri totesi, että kuntoilu on todella hyvä keino alkoholiismin hoidossa. Mitä paremmassa fyysisessa kunnossa on se tukee myös raittiutta.

3 tykkäystä

Tämä on itseasiassa aika kova aika noin vain lonkalta heittää noinkin matalalla sykkeellä. Vauhtiia tarvitaan kuitenkin se 10 km/h, siinä ei mikään aivan kevyt jolkottelu riitä.
Eli sulla on aikamoinen peruskunto, varmasti reilusti yli keskiverto reippailijan. :smiley:

2 tykkäystä


Kivoja nää älylaitteet, kun voi analysoida jälkikäteen suorituksia :laughing:
Jalkatreeni salilla tehty ja koira lenkkeilytetty, kohta saunaan. Taidanpa suhauttaa 0.0 karhun samalla :smile:

4 tykkäystä

Päivä 39. Tänään ei ole suunniteltuna mitään ohjelmaa, koira tietysti pitää lenkittää, katsoo innostuisko pienen juoksulenkin tekemään samalla.
Eilen kaveria kävin jeesailemassa, tarjosi viinapulloa, kun sitä käynyt auttamassa silloin tällöin. Jouduin kieltäytymään lahjuksesta ja tuli vähän kertoiltua omasta tilanteesta, ei enää tunnu kovin vaikealle avautua raitistelusta, hyvä niin :smile:

4 tykkäystä

Juoksulenkki ei toteutunut tänään, sen verran jalat vielä salin jäljiltä puuduksissa, ettei viitsi kiusata. Käveltiin kuitenkin 3,5km koirulin kanssa. Äsken tuli tehtyä jotain, jonka edelliskerrasta on vuosia, selvinpäin suoritettuna vielä enemmän vuosia. Kävin avannossa, ķaverin yllyttämänä mutta kuitenkin. Tulikin nopeasta pulahduksesta mukava olo, tästähän voisi vaikka tehdä tavan :laughing: Ikaros lensikin avantoon :joy:

5 tykkäystä

Nyt olet @Ikaros päässyt asian ytimeen :sunglasses::+1:t2: avanto on huippu juttu! Liittyikö avantoon muuten sauna?
Olen päässyt talviaikaan aina muutaman kerran avantosaunaan. Se on taivaallinen kokemus. Haaveissa joskus saada siitä viikoittainen harrastus.
Olen vuosia käynyt läheisellä uimarannalla pulahtamassa sulan veden aikaan joka päivä huhti-toukokuulta loka-marraskuulle, riippuen talvesta.
Viluvesiuinnista ( kutsuikohan @Olga näin :smiley: ) tulee aivan uskomattoman hyvä olo!
Jos on urheillut samana päivänä, niin lihakset palautuvat salamana.

1 tykkäys

@Metsanpoika Ei liittynyt sauna, paikallisella uimarannalla on avanto. Ajettiin rantaan, pulahdus ja kotiin :smile: Rentoutti kyllä mukavasti, ei jää kertakokeiluksi :grinning:

1 tykkäys

Huh, karua hommaa ilman saunaa :cold_face:
Aikamoista :+1:t2:

2 tykkäystä

Päivä 40. Tänään salille, ehkä myös avantoon jos vaan ehtii :smiley:

4 tykkäystä

Viluvesiuinti :rofl:Ihan paras termi pitkään aikaan. Avantoon en ole uskaltautunut, vaikka sellainen olisi tässä ihan läheellä. Ystävä on kyllä houkutellut ja täällä on saunakin. Toistaiseksi olen harrastanut vain kylmiä suihkuja. Inhoan kaikkea kylmää. En syö edes kylmää ruokaa mielläni - en edes jäätelöä. Mutta ainahan sitä voisi kokeilla…ehkä :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 tykkäystä

Plinkkiläisistä taitaa tosiaan olla myös talviuimareiksi! :snowman_with_snow: Harrastajissa on kahta koulukuntaa: niitä jotka pulahtavat kylmiltään ja niitä jotka käyvät avannossa saunan kautta. Mielestäni näissä on kyse kahdesta täysin eri lajista, eikä toinen ole parempi toista. Sauna on ehkä lempeämpi, ja mahdollistaa samalla useamman kastautumis- / uintikerran.

Itselleni kylmä suihku on tosipuheessa vaikeampaa kuin avantoon meno.

3 tykkäystä

Ennen kuin terapiani loppui tuossa joulukuussa, kertoi terapeuttini lukeneensa tutkimuksesta, että kylmä suihku olisi vielä avantoakin tehokkaampi. Oli kumpi vain, kummastakin on hyötyä ja kylmiä suihkujakaan ei tarvitse vähätellä, vaan niitäkin kannattaa ehdottomasti jatkaa. Itsekin otin niitä aiemmin, mutta sitten ne unohtui. Nyt voisin taas aloittaa, kiitos tämän ketjun, jossa muistutitte niistä!

4 tykkäystä

Joo mulla oli koko kesän kylmiä suihkuja, kun omassa uudessa kämpässä oli joku lämminvesirele hajonnut enkä sitten välittänyt valittaa siitä :smiley: Otin urheilun kannalta. Täytyy sanoa, että oli aika virkeä olo koko kesän eikä pahemmin edes paniikit häirinneet.

3 tykkäystä

:joy: voi hyvänen aika!

2 tykkäystä

Kääk! Toki ensimmäiset litrat voi olla “vain” haaleaa…

2 tykkäystä


Siellä Ikaros kävi taas jäähdyttelemässä kärähtäneitä siipiään :smiley: Kuntosalin päälle virkisti mukavasti :smiling_face_with_three_hearts:

7 tykkäystä

Päivä 41. Aamupäivästä pitäisi mennä taas salille, sitten tietovisassa käymään :smiley: Illalle ei suunnitelmia olekaan sitten, paitsi tietysti lenkille ja ehkä avantoon :laughing: Noissa pubivisoissa jokunen kerta tullut käytyä, yleensä pienessä maistissa. Monta kertaa harmittanut, kun ei humalaiset aivot ole toimittaneet vastausta, vaikka varmasti sen olisi tiennyt. Melkoisesti sotkee alkoholi aivotoimintaa, pohdiskelee Ikaros.
Tänään selvä lauantai :grinning:

7 tykkäystä

Jos haluaa käydä selvinpäin baarissa, niin itse tykkään että just pubivisa ja pubibingo-illat on kivoja, kun on muutakin toimintaa, kun juominen. Me tykätään käydä tansseissa, kun siellä ei edes “ehdi” juoda, kun koko ajan tanssituttaa :joy: .
Mukava kun voi ajaa autolla, niin voi mennä ja tulla kuinka huvittaa :smiley:

4 tykkäystä