Lämpimät Onnittelut @Ikaros, kuukausi täynnä
Perässä tullaan
Useita samoja huomioita hyödyistä, kun alko pois käytöstä.
Saman olen jo nyt huomannut ja toivottavasti kehitys jatkuu edelleen
Joo - aivan samoja havaintoja vaikka vielä ei todellakaan ole kuukautta täynnä. Yleensä kun olen pystynyt pitämään taukoa niin jo viikon päästä alkaa huomaamaan jotakin eroa esim unessa. Ja sitten tuo mielialojen tasottuminen. Ärtyisyys ja kärttyisyys hälvenevät kun hermosto ei ole koko ajan kuin viulunkieli. Ja sitten tuo vatsaparka, jossa hapot on todella kovilla koetuksella, kun juo. Eikä naamakaan pullota kuin joulupukilla
Päivä 32. Salille pitäis mennä taas ja ehkä lumitöitä joutuu tänään tekemään. Työt ja arki kulkee taas mukavasti omalla painollaan. Viikonloppua odotan jo, että pääsee taas metsätöihin Onneksi päivät pikkuhiljaa pitenee, kohta näkee työpäivänkin jälkeen tehdä jotain ulkona.
Eilisilta oli melko masentava, kaikenlaisia ajatuksia tuli kelattua, myös raittiuden mielekkyyttä, mutta onneksi järki voitti kuitenkin.
Jatketaan rimpuilua raittiuden polulla.
Pisteet järjen voitolle. Eilisilta oli täälläkin hankala. Oli yksinäinen ja surullinen olo, kun oma jälkikasvu oli viikon loman jälkeen lähtenyt ja koti tuntui todella tyhjältä. Siihen olisin aikaisemmin hakenut pullosta lohtua. Nyt annoin surullisten tunteiden tulla, itkeä tirautin ja pysyin selvänä. Ja se oli kaikin tavoin se paras vaihtoehto. Selväpäinen itku ei ole yhtään niin säälittävää kuin känni-itku tai ahdistunut krapulaitku seuraavana päivänä. HYVÄ ME!!!
Päivä 33. Viimeyönä näin jonkun juomisunen. En oikein muuta muista, kun että ajattelin, ettei plinkkiin tarvi kertoa, eikä laskuria tarvi nollata, vaikka on juonut
Eilen käytiin salilla ja lumityöt touhusin mönkijällä. Tänään meinattiin mennä keilaamaan ja johonkin syömään, huomenna pääsee sitten taas metsätöihin, parhautta
Vietetään tämäkin päivä selvänä
Sulla @Ikaros hyvä meininki sen kuin jatkuu. Hyvää raitista viikonloppua😃
Päivä 34. Eilis ilta oli masentava, marin kanssa käytiin syömässä, mikä oli vielä ihan kivaa. Keilaamaan mentiin ja toiselle tuli paha mieli kun olin sitä parempi, halusi sen jälkeen kotiin, yksin. Heikompana hetkenä olisin varmaan korkannut, mutta mietin, että aamulla se vituttaisi. Kohta lähden terapiasessioon metsään moottorisahan kanssa, siellä mieli lepää
Tänään en juo!!
Itku on kyllä hyvä lääke. Kamalaa jos ei kykenis itkemään selvinpäin. Kyllä minäkin itkeä tirautan kun lapset käy kylässä ja taas lähtevät, joskus, joskus taas en itke vaan touhuan omia juttujani ja olen tyytyväinen että ovat terveitä ja heillä on elämä mallillaan.
Päivä 35. Eilen kävin puuhommissa, oli kohtuullisen raskas päivä, muutaman melkoisen ison tuulenkaadon askartelin kyytiin. Jouduin muutaman isoimman sahaamaan halki kun loppui voima Kaksi kuormaa sain taas pihaan. Salilla pienen jalkatreenin kävin vielä illalla tekemässä. Tänään ei onneksi tarvi puusavotalle lähteä, kroppa on aika väsynyt. Ehkä illalla jaksaa vielä salilla pyörähtää
Minä olen huono itkemään, en sitä oikein ole osannut humalassakaan, mikä lie tunnevamma.
@Ikaros pidähän välillä vähän myös vapaata fyysisestä rasituksesta. Sohvalle pitkälleen ja jalat kattoon.
Juu, tänään koitan hillitä itseäni
Hienosti maltoit olla juomatta
Sopii taputella itseä olalle hiukan! Ei ole naisten kanssa aina helppoa (muistaa isäntä silloin tällöin muistuttaa )
Ei ole helppoa ei, mutta taitaa se olla meidän miestekin kanssa välillä olemista
Päivä 36. Työviikko aloitettu taas. Eilinen meni ihan mukavasti, aamupäivän maltoin olla jouten, sitten käytiin salilla tekemässä pieni käsitreeni, vähän lämmityshommia touhusin ja kävin koirulin kanssa kävelemässä viitisen kilometriä. Illalla saunoin ja otin muutaman holittoman juoman. Tänään vois kokeilla ottaa taas rennommin, huomenna jos sitten taas salille menis.
Päivä 37. Viimeeksi olen varmaan näin kauan ollut putkeen ilman alkoholia joskus 90-luvulla. Aikuisiällä pisin selvä kausi on ollut viitisen viikkoa, siitäkin on jo melkein 20 vuotta aikaa. Parin kolmen viikon selviä hetkiä mahtuu tuohon väliin muutamia, muuten juotua on tullut viikoittain, yleensä muutamankin kerran viikossa. Tällä hetkellä ryypiskely ei kyllä houkuta juurikaan, enemmän se otti kuin antoi.
Tänään taitaa olla taas puntisalipäivä, muuta suunniteltua ohjelmaa ei ole.
Selvänä tämäkin päivä!
Eikös tunnu upealta, vähän saa olla ylpeä itsestään, raittiudesta
Sulla tuntuu menevän hyvällä otteella ja suhteellisen vaivattomasti.
Perässä laahustetaan ja välillä hiihdetään reippaastikin
Päivä 38. Eilen käytiin salilla ja illalla innostuin koiralenkillä kokeilemaan vieläkö jaksaa juosta 5km, aikaa meni 32 min 54sek. Toki taukoakin mahtui useampi minuutti, kun koirulin täytyy pysähdellä tarpeilleen ja nuuhkimaan. Sykkeet pysyi yllättävän maltillisina, lienee juomattomuudella osansa asiaan, keskisyke 141. Ihan tyytyväinen täytyy olla, ei kuitenkaan ole tullut juostua moneen kuukauteen. Kävelylenkeilläkin huomannut saman, ei enää sykkeet nouse vanhaan malliin, taas yksi kannustin raitistelulle!!!