Onneksi on joku joka on huolissaan
minun sisko on semmonen että sen saa pois tolaltaan kun silloin tällöin teen jotain joka on vastoin perusluonnettani. Se epäilee minua aina psykoosista kun repäisen ja ravistelen pölyjä pois siitä käsityksestä millainen minä olen. Se kyllä lähinnä vituttaa kun mikään ei ole niin ärsyttävää kuin psykologisointi mutta saan siitä nautintoa kun sisko hälyttää koko suvun viestillä ” näittekö sen fincocon videon?”
Päivä 26, samat kujeet kun eilenkin, aamupala nautittu ja kohta lähettävä mettähommiin. Eilen sahailin nelisen tankillista ja ajoin kaksi mönkijän tukkikärryllistä puita pois metsästä. Koiran käytin lenkillä ja jaksoin vielä illalla käydä salillakin
Jossain vaiheessa pitäisi varmaan tajuta levätäkin, aiemmin ovat krapulapäivät toimineet pakkolepona
No ainakin ensi viikolla pääsee töihin lepäämään, jos ei viikonloppuna malta pitää taukoa ![]()
Kyllä sulla on hyvä touhu päällä ![]()
Arvostan, neljä tankkia ja kuormat, on lähes täys työpäivä hikistä hommaa ![]()
Siihen vielä urheilut päälle, oot rautasessa kunnossa!
Raittiina jaksaa!
Olen myös melko aktiivinen ihminen ja lepääminen tahtoo välillä unohtua. Luin joskus jostain ja ajattelin ottaa käyttöön:
“raittiin krapulapäivät” eli päivä jonka viettää nukkuen myöhään, käy päivällä saunassa, hakee pizzan, pötköttelee sohvalla elokuvan tai kirjan kanssa jne. Hieno ajatus, mutta toteutuu harvoin, pitäisi oikein laittaa kalenteriin ja isännän kanssa viettää silloin tällöin “lepopäivä” ilman krapuloita ![]()
Hauskaa päivää Sinulle @Ikaros , sulla on hyvä meininki ![]()
Samaa katsoin. Metsähommat on todella raskasta työtä. @Ikaros tuu kesällä mun mökille pariksi päiväksi!
Tuo selvä krapulapäivä on hyvin muotoiltu. Vietän itsekin joskus, ja tarvetta on. Etenkin lomalla lähtee tekeminen joskus lapasesta.
Minä harrastan myös tätä. Niin kummalliselta kuin se kuulostaakin, niin lepäämistä voi myös suorittaa.
Saatan suunnitella lepäämistä aivan samalla tavalla kuin suunnittelen minun treenejäni. Mitä sarjoja aion katsoa, mitä syödään ynm.
Lepo on kuitenkin yksi tärkeä osa hyvinvointia, eikä sitä kannata mennä unohtamaan.
Tänään vähän rennommin, kaks tankillista ja kuorma puita
Olen minä muillekin itseasiassa puunkaatoja käynyt tekemässä, metsurin koulutuksen hankin aikuispuolella kymmenisen vuotta sitten, ei tullut ammattia siitä, mutta melko paljon tulee harrastettua.
Mielestäni metsätyöt on parasta terapiaa, mitä voi olla. Työ ei tule koskaan loppumaan, mutta joka päivä syntyy ja tuntuu.
Olen aika kuormittunut ja haluaisin puuhata juuri jotain vastaavaa.
Kiitos kuvasta ja tunnelmista.
T. Puuhapete
Päivä 27. Rakastan näitä kiireettömiä aamuja, ilman krapulaa tietenkin
Aamupala tehty ja syöty, pari kuppia kahvia koneeseen ja samalla leivinuunia lämmittäen, ihan parhautta ![]()
Tänään jos taas kävis yhden kuorman puita tekemässä, kaikessa rauhassa ![]()
Kyllä se niin taitaa olla, että meidät ihmiset on tarkoitettu tekemään fyysistä työtä. Entisaikoina näillä leveysasteilla hengissä selvisivät ne, jotka jaksoivat tehdä raskastakin fyysistä työtä päivästä toiseen. He saivat kasvatettua mukulansa aikuisikään asti.
Sen tuntee kropassaan jo risusavottaa tehdessään, että tämä on sitä mitä suomalaisen kuuluu puuhata! Pätee varmasti myös metsästykseen ja marjastukseen. Olemme luolamiehiä.
Päivä 28, neljän viikon rajapyykki saavutettu, fiilis on korkealla
Eilen kolme tankillista sahailin ja kaksi kärryllistä taas ajelin puita pihaan, illalla vielä käytiin punttisalilla, uni maistui hyvin ![]()
Täksi päiväksi ei ole suunnitelmia, ehkä metsähommiin, ehkä ei, koira pitää kohta käyttää pienellä lenkillä.
Tajusin juuri olleeni lomalla yli puolet tästä raittiista ajasta, vapaalla aina juominen on riistäytynyt, nyt olo on hyvä ja levännyt, jopa vähän odottaa töihin paluuta, outoa ![]()
Hyvää selvää päivää kanssaeläjät ![]()
Lähdin myös puuhommiin ja mökkiä lämmittämään. Rapsakka -15 keli.
En tee isoa urakkaa, mutta kaadan kevättä varten runkoja valmiiksi.
Ulkoilu ja maisemat pääroolissa.
T. Puuhapete
Kyllä mie pidin välipäivän mettähommista tänään, vajaata kahtakymppiä oli pakkanen päivällä, nyt jo -21. Kyllähän sitä kylmällä sahailee, mutta toi mönkijällä ajelu meinaa olla vähän kalseaa touhua
Salilla tuli kyllä käytyä tänään, jos sitä seuraavaksi keskittyis polttelemaan niitä puita ![]()
Päivä 29, keli on mukavasti lauhtunut, kohta taas metsätöihin
Huomenna jatkuu taas työelämä, eikä yhtään harmita, yleensä loman loppuminen on vähän masentanut, alkoton aika tekee ihmeitä ![]()
Ikaroksella on tosiaan härkäviikot jo täydessä käynnissä! Heilutat kirvestä (et leima-) meidän muidenkin edestä.
Taidanpa toistella itseäni, mutta kehutaan nyt kun on kehumisen aika ![]()
Oot sä kyllä aikamoinen mettääijä @Ikaros ja muutenkin ihailen, kun sulla on niin hyvä meininki päällä ![]()
@Ikaros reipasta työpäivää. Varmasti mukava palata ns. Ruotuun. Välillä sitä toivois että olis itselläkin jokin paikka minne lähteä aamuisin arkena. Mutta näillä mennään.
Tsemppiä lomalta paluuseen
Tuollaisen pienen kärryllisen tänään kävin touhuamassa, toivottavasti viikolla ei tulisi paljoa lunta, vielä pari kärryllistä tulisi, jos vaan mönkijällä pääsee kulkemaan. Koiralenkiltä juuri palasin ja sauna odottaa, jos vaikka alkoholittoman karhun napsauttaisi loman lopettajaisiksi
Päivä 30, vuoden työt aloitettu. Ihan mukava paluu töihin
Tänään ei taas suunnitelmia, ehkä salilla pitää käydä, katsoo nyt.
Päivä 31. Kuukausi täynnä, mitäpä se on tuonut tullessaan? Mieliala on älyttömän hyvä, mielialanvaihteluita ei ole samalla tavalla, etenkään ei ärsyynny pikkujutuista kuten aiemmin. Närästys on jäänyt lähes kokonaan pois. Keskittymiskyky on parantunut, muutenkin ajatukset pysyy paremmin kasassa. Unen laatu on parantunut mielettömästi. On saanut paremmin asioita aikaan, silti on jäänyt aikaa myös olemiselle, yleensä ottaen aikaa on enemmän. Vatsa ei vieläkään ole täysin kunnossa, mutta siinäkin parannusta havaittavissa. Negatiivisten havaintojen lista on melko tyhjä, tuntuu ettei ole menettänyt mitään, tupakkia tulee ehkä poltettua liikaa, mutta toisaalta humalassa tuli poltettua päättömiä määriä, joten tuskin sekään on lisääntynyt.
Eilen ei tullut salilla käytyä, mutta tänään ollaan menossa. Viimeistään viikonlopuna jatkuu taas metsurintyöt.
Ollaan tänään selvänä!!
Tuo mielialojen tasoittuminen ja pinnan pidentyninen on ollut itselleni myös yksi suurimmista tipattomuuden eduista.
Onnea ensimmäisestä kuukaudesta!

