Ikaros poltti siivet

Päivä 18. Salilla jäi eilen käymättä, tänään täytyy yrittää aktivoitua. Olin Marilla yötä ensimmäistä kertaa melkein kolmeen viikkoon, laittelin pekonia, nakkeja ja munia brunssiksi.
Onhan noita raitistumisyrityksiä ollut lukemattomia jo aikaisemmin, kestänyt sitten viikosta kolmeen, jotenkin puuttunut pohja niiltä. Nyt on jotenkin erilainen ääni kellossa kuin aiemmin, toivottavasti se jatkuu. Tänne kirjoittelu on tosiaan auttanut hirveästi, kuten teidän muiden tekstien lukeminenkin. Myös asian ääneen sanominen on auttanut, vaikken monelle ole asiaa vielä avannutkaan. Vanhempani ovat lopettaneet juopottelun jo parikymmmentä vuotta sitten, mitä nyt joskus saattavat yhden konjakin ottaa lääkkeeksi. Äiti tarjosi aattona lonkerolaatikkoa, mutta kun en mitään juonut jouluna, antoi vissykorin kotiinviemisiksi, kai äiti poikansa tuntee :joy:
Tänäänkin päätän olla juomatta!!

8 tykkäystä

Tsempataan toisiamme👍🏻ei tämä ihan helppoa ole. Välillä menee tosi helposti ja sitten on niitä haastavia ja tosi vaikeita hetkiä…
Hauskaa raitista Tapania😃

2 tykkäystä

Päivä 19. Eilen käytiin salilla, hyvälle tuntui taas. Tänään koittais vähän touhuta kotihommia, nuohoojakin tulee tänään kylään. Eilen taas saunoessa yhden holittoman oluen join, olen tykästynyt niihin, vaikka tuo crisp oli vähän lattea maultaan :grin:
Selvinpäin vietetään tämäkin perjantai!!

4 tykkäystä

Päivä 20. Olin taas Marilla yötä, aamupala syöty ja elämä hymyilee :grin: Tänään ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia, kaupoilla ehkä käydään, katsoo jos salilla kävis myös.
Tuntuu vieläkin kummalliselle olla aamulla täysin toimintakuntoinen, vaikka onkin vapaata :joy: Aika miellyttävä olotila :smiling_face_with_three_hearts:
Tänään olen selvä!!

8 tykkäystä

Hyvä, Ikaros!
Hyvät aamut ovat kyllä aika ykköstä!
Ja päivät ja illat ja yöt. : )
On ollut muuten hyvä tätä ketjuasi lukea, vähän samoja tahteja mennen.
Hyvää päivää ja salille kannattaa mennä aina! : )
t. Urtsi

3 tykkäystä

Kiitos! Kivä jos ketjusta on iloa muillekin, vaikka itselleen tätä kuitenkin pääasiassa kirjoittelee. Jatketaan hyväksi havaitulla linjalla :smile:

1 tykkäys

Päivä 21, kolmas viikko vierähti näköjään selvillä vesillä. Eipä tullut eilen salille lähdettyä, tänään pakko mennä. Mutta käytiin kaupoilla, laitettiin ruokaa ja katottiin pari elokuvaa, välillä mukavaa niinkin.
Hyvää selvää sunnuntaita muillekin!!

8 tykkäystä

Vaikka salitreeni on rautaa, muista tosiaan pitää välillä palautumispäiviä. Lihakset kasvaa levossa :weight_lifting_man:

2 tykkäystä

Päivä 22. Eilen illalla oli jonkun verran juomishaluja, mutta ne onneksi laantui kun ei antanut niille valtaa. Salilla tuli käytyä ja vähän kotiaskareita touhuttua, koiraa tietysti lenkkeilytettyä, sehän on jokapäiväinen “pakko”. Muiden keskusteluista bongasin kokeiluun inkiväärioluen, se yllätti positiivisesti, tulee varmaan otettua useamminkin saunajuomaksi.

Juu kyllä niitä lepopäiviä tulee ihan riittävästi, kolme kertaa viikossa on nyt suurinpiirtein ollut tahti, ehkä yrittää neljään kertaan nostaa jossain välissä.

Tänään en juo!!

5 tykkäystä

Mä käyn salilla miltei joka päivä.
Joskus kyllä tosi iisisti.
Hyvä varmasti ihan levätäkin, pitää lepopäiviä, mutta palautumisen kannalta kevyt liikunta voi olla tehokkaampaakin kuin totaalilepo.
Mutta sitten ei saisi mennä liiaksi sinne rasituksen puolelle, vaan pitää homma sellaisella hieronnan levelillä. Kyllä siinäkin systeemi käynnistyy ja pääsevät virtaukset vähän hyörähtämään.
Ja itselleni salilla myös paikkana, atmosfäärinä, on merkitystä.
Nyt kyllä kutsuu tuo lupaus aurinkoisesta talvipäivästä. Lenkille aion, jos ei polvi protestoi. Jokin jänne tuossa polven laitamilla, tai kalvo, on ehkä vähän tulehtunut. Se on varmaan sellaista kipua, mitä nyt kannattaa varmaan herkästi tutkaten seurata, ettei pahaksi äidy. Pyörälläkin pääsee, pyörällä päästään.

3 tykkäystä


Polttopuuhommiin innostuin lähtemään, tankillinen sahattu, muutaman jos vielä polttelis. Mukavaa hommaa, etenkin kun ei ole pientäkään krapulaa, ennen tuli aina laskelmoidusti juotua muutama illalla, niin että seuraavana päivänä pääsi liikkeelle, muttei tehot ihan täysillä koskaan ollut.

5 tykkäystä

Neljä tankillista tuli sahattua, sitten piti lopettaa kun alkoi valo loppumaan. Ihan kohtuullinen alku taas tauon jälkeen, huomenna jatketaan. Sahan viilasin valmiiksi ja kohta kai pitää syödä jotain, metsurin varusteet kuivumaan ja katsoo mitä tekemistä tänään vielä keksii, vai keksiikö mitään :joy:

1 tykkäys

Aikamoinen urheilusuoritus :+1:t2::sweat_smile:

Tuli vielä käytyä lenkillä ja punttisalilla, tuntuu kuin selkään olis saanut :joy: Nyt saunaan, inkivääriolut kouraan ja ajoissa nukkumaan, huomenna taas polttopuusavotan pariin :smile:

5 tykkäystä

Päivä 23, uudenvuoden aatto :smile: Aamupala syöty ja leivinuuni lämmitetty, kohta lähdettävä polttopuuhommiin, kun päiväkin valkenee. Illalla meinasin mennä paikalliseen tanssiravintolaan kuuntelemaan musiikkia, saa nähdä miten viihtyy selvinpäin :joy: Vaikka olen minä harvakseltaan ollut musiikkikeikoilla kuskin roolissa, ettei tilanne täysin uusi ole. Tutut toki saattaa kummastella :rofl:
Selvänä vuoteen 2025, hyvää uuttavuotta kaikille!!!

5 tykkäystä


Piti laittaa vielä kuva lämmityspuuhista, elävä tuli on kaunista katseltavaa :smiling_face_with_three_hearts:

7 tykkäystä

Kaksi tankillista sahasin ja sitten hain mönkijän ja rupesin puunajoon. Vähemmän yllättäen jäin pari kertaa jumiinkin, sai siinä vähän jumpata että sai kaluston liikkeelle. Toista kuormaa ajaessa jäin tielle tullessa ojanylitykseen niin jumiin, etten päässyt eteen enkä taakse. Lopulta piti nöyrtyä ja purkaa kuorma että pääsi irti. Tunnin verran varmaan touhusin yhdistelmää ojasta, muutama ärräpääkin taisi päästä, etenkin kun itsekin pari kertaa kaaduin jäisellä tiellä. Tuli väkisinkin mieleen, että normaalisti olisin korkannut juoman heti kotiin päästyäni ja purkanut sitten vasta kuorman kärrystä, varmaan kolme purkkia olisi ollut tyhjänä, ennenkuin kuorma olisi ollut tyhjä.
Mutta mutta, huomenna pääsee jatkamaan urakkaa, koska ei ole krapulaa :smile:

4 tykkäystä

Hyvät touhut sulla :smiley: kuullostaa vallan meidän puunajotouhulta, sekin tahtoo välillä olla sellasta temuamista :sweat_smile:

2 tykkäystä

Päivä 24, tämäkin vuosi aloitettu. Aamupala syöty ja kohta lähdettävä puunajoon. Baari-ilta meni ihan mukavasti, tarjolla oli raskaampaa musiikkia mistä tykkään suuresti, näki vähän tuttujakin samalla. Alkoholitonta karhua tuli lipiteltyä useampi tuopillinen, eikä juuri kukaan tainnut huomata etten ollut humalassa :joy:
Havaitsin saman mitä moni muukin maininnut, yllättävän harva oli ympärijuovuksissa, vaikka suurin osa alkoholia nauttikin. Olin Marilla yötä, mutta jätin hänet nukkumaan pois krapulaansa, onneksi ei tarvi itse sellaisesta kärsiä, tai tuskin kärsisinkään, olisin jo jatkanut juomista…
Hyvää alkanutta vuotta kaikille, tipatonta tammikuuta :smiling_face_with_three_hearts:


Tumma alkoholiton karhu oli yllättävän hyvää.

4 tykkäystä

Päivä 25, aamupala syöty, polttopuusavotalle lähtö taas kun päivä valkenee.
Yllättävän vähän ollut mielitekoja alkoholiin, mutta eiköhän se vielä koettele. Veljeltä kuulin että sisko oli ollut huolissaan, kun en jouluna juonut :joy: En tiedä epäilikö jotain sairautta tai jotain muuta sellaista. Itse en ole huolissani, se kai on tärkeintä :grin:
Muistetaan olla tänäänkin juomatta!!

5 tykkäystä