Niinpä. Kaljaa saattoi juoda koko salkun, 8 litraa, mutta juopas sama määrä vissyä, alkoholitonta kaljaa tai maitoa… juomatta jää.
Älytöntähän moinen kittaaminen on, eikä takuulla hyväksi sen paremmin terveydelle, työkyvylle kuin ihmissuhteille.
Päivä 13, aamukahvit juotu ja olo on mitä mainioin, tästä tulee hyvä päivä
Lapsuuskaveri soitteli myöhään illalla, sen kanssa ollaan aina viikonloppuisin soiteltu, yleensä molemmat on ollut enemmän tai vähemmän humalassa, niin hänkin oli eilen. Kerroin tästä raitistelusta, kaveri kertoi kipuilleensa alkoholin kanssa itsekin ja käytiin oikein hyvä keskustelu asiasta. Kaveri sanoi saaneensa ajateltavaa asiasta ja minulle teki hyvää kertoa tilanteesta. Vinkkinä muillekin, avoimuus ei aina välttämättä lyö näpeille
Tänään mökin lämmitystä ja ehkä voisi käydä lahjaostoksilla, sitäkään ei viime vuosina juuri ole tultua harrastettua.
Tänään en juo!!
Onneksi olkoon, siitä se lähtee päivä kerrallaan eteenpäin.
yksinäinen joulu on minullakin edessä. Jo kolmas eron jälkeen. Kun sitä tottui toisen ihmisen kanssa elämään ja kumpikin raittiita niin on se vähän orpo olo. Voishan sitä mennä jonnekkin jouluksi mutten saa itseäni nyt mihinkään, eikä varmaan ole viisastakaan, murjottaisin vain tai olisin äkäinen, sanoisin harkitsemattomasti jotain ilkeää jollekkin. Sen olen huomannut nyt että kun masennusta pukkaa päälle niin olen ilkeä, sanon hankalasti ja sitten kadun sanojani. Eli olen kateellinen muille, eihän se muuta ole. Katkera ja kateellinen, kun näyttää siltä että muilla on kaikki niin hyvin. Mutta kun kirjoitan tämän tänne näin niin lopetan itsesäälissä virumisen ja voi mennä vaikka ryhmässä käymään.
Hyvää lauantaita kaikille ja raittiutta!
Sama havainto täälläkin: alkoholin vähentäminen tai lopettaminen saa aikaan myönteisiä ketjureaktioita. Itselleni on tosipuheessa täysin vierasta, että joku kaveripiirissä yrittäisi yllyttää (!) vähentäjää tai raitistunutta juomaan. Päinvastoin, kun yksi vähentää tai lopettaa - tai edes ääneen harkitsee asiaa - se saa muutkin kiinnostumaan.
Joululahjaostoksilla tuli käytyä ja lahjat paketoitua. Odottelen että leivinuuni jäähtyy vähän, niin saa kinkun lykätä yöksi kypsymään.
Palkitsin itseni 0.0 Heinekenillä, ihan suun mukaista tämäkin
Päivä 14, kahden viikon etappi ohittuu tänään Kävin myöhään illalla yksissä illanistujaisissa pyörähtämässä, missä marikin oli. Henkilöt olivat jonkunverran juovuksissa, mutta itselle ei tullut mitään halua juopotella.
Kinkunpaisto rytmitti yötä, hieman ylikypsäksi pääsi, pitää kohta koittaa leikata ja katsoa millaista siitä tuli
Illalla kai pitäisi salilla käydä, lumitöitäkin näyttäisi taas siunaantuvan.
Tänään en juo!!
Kinkku onnistui ihan hyvin, vaikka vähän menikin ylikypsäksi, oli silti leikattavissa ja hyvää
Salilla jäi käymättä, Maria taisi vielä eilinen juhlistelu vähän väsyttää, niin siirrettiin huomiselle, koiralenkillä kyllä käytiin hänen kanssaan. Lumitöihinkään ei ollut tarvetta tänään, suurin osa satoikin vetenä.
Äsken kävin vielä saunassa ja nautiskelin bavaria merkkisen alkoholittoman oluen, sekin yllätti maullaan positiivisesti Rupesin muistelemaan, koska olisin juonut alkoholitonta olutta ennen tätä viikkoa, niin siitä taitaa olla n.25vuotta aikaa. Oltiin jotain 15 kesäsiä, kun ostettiin holsten merkkistä alkoholitonta ja se maistui kuvottavan pahalle, ovat tainneet kehittyä positiiviseen suuntaan sen jälkeen
Päivä 15. Autoon pitäis alkaa vaihtamaan öljyjä, vähän katolta alas tulleita lumia pitäis kolata ja lämmityshommia olis tiedossa. Tuttu pyysi äskettäin avuksi hiekotushommiin, kerrankin pystyi lähtemään avuksi, kun ei ollut krapulaa tai vielä humalassa
Tänään en juo
Öljyt vaihdettu, vähän koheltamiseksi meni taas sekin, mutta tuli tehtyä. Pesinkin ooppelin vielä, kun syksyn odotteli remonttia puun alla, niin näytti kun olis suosta nostettu.
Käytiin Marin kanssa vähän kaupoilla ja sitten salilla, koiran käytin vielä lenkillä, eiköhän siinä yhdeksi päiväksi askaretta ole tarpeeksi.
Huomenna pitäis aamupäivästä lähteä ajelemaan vanhemmille joulua viettämään, sinne on oikein tulossa pukki, kun sisarusten muksut tulee myös paikalle. Joulusaunaa silmälläpitäen ostelin muutamia alkoholittomia oluita
Päivä 16, jouluaatto Auto pitää pakata ja lähdetään koiran kanssa ajelemaan joulun viettoon, kolmisen tuntia autoilua edessä.
Hyvää joulua kaikille teille!! Olen lukenut paljon teidän kirjoituksia ja saanut niistä hirveästi ajatuksia ja voimaa!!
Vietetään hyvä joulu selvinpäin
Jouluaatto alkaa olla taputeltu. Olisi ollut tarjolla konjakkia kahvin kanssa ja glögiinkin terästettä tarjottiin, mutta kotikalja oli vahvinta mitä nautin, muutama alkoholiton olut sujahti myös illan aikana. Oli mukava joulunvietto, selvinpäin
Päivä 17. Nukuin paremmin kuin miesmuistiin kahdeksan ja puoli tuntia ja älykellokin antoi unipisteitä 99/100, henkilökohtainen ennätys Koira herätti aamulla ja käytiin heti lenkillä, riisipuuroa, kinkkuvoileipä ja kahvia aamupalaksi
Tänään pitäisi ajella takaisin kotiin, salilla varmaan käydään, tästä tulee hyvä päivä
Tänään en juo!!
Hyvä Ikaros. Pidä tosta kiinni. Ainoa, mikä minua nyt harmittaa on, etten saanut vastaavasti alkaneesta raittiudesta kiinni heti. 3v harjoituskierrokset eivät tuoneet mitään lisää. Vain negatiivisia juttuja.