Ikaros poltti siivet

Niinpä. Kaljaa saattoi juoda koko salkun, 8 litraa, mutta juopas sama määrä vissyä, alkoholitonta kaljaa tai maitoa… juomatta jää. :wink:
Älytöntähän moinen kittaaminen on, eikä takuulla hyväksi sen paremmin terveydelle, työkyvylle kuin ihmissuhteille.

Mukavaa raitista lauantaita!

3 tykkäystä

Päivä 13, aamukahvit juotu ja olo on mitä mainioin, tästä tulee hyvä päivä :smiling_face_with_three_hearts:
Lapsuuskaveri soitteli myöhään illalla, sen kanssa ollaan aina viikonloppuisin soiteltu, yleensä molemmat on ollut enemmän tai vähemmän humalassa, niin hänkin oli eilen. Kerroin tästä raitistelusta, kaveri kertoi kipuilleensa alkoholin kanssa itsekin ja käytiin oikein hyvä keskustelu asiasta. Kaveri sanoi saaneensa ajateltavaa asiasta ja minulle teki hyvää kertoa tilanteesta. Vinkkinä muillekin, avoimuus ei aina välttämättä lyö näpeille :laughing:
Tänään mökin lämmitystä ja ehkä voisi käydä lahjaostoksilla, sitäkään ei viime vuosina juuri ole tultua harrastettua.
Tänään en juo!!

7 tykkäystä

Onneksi olkoon, siitä se lähtee päivä kerrallaan eteenpäin.
yksinäinen joulu on minullakin edessä. Jo kolmas eron jälkeen. Kun sitä tottui toisen ihmisen kanssa elämään ja kumpikin raittiita niin on se vähän orpo olo. Voishan sitä mennä jonnekkin jouluksi mutten saa itseäni nyt mihinkään, eikä varmaan ole viisastakaan, murjottaisin vain tai olisin äkäinen, sanoisin harkitsemattomasti jotain ilkeää jollekkin. Sen olen huomannut nyt että kun masennusta pukkaa päälle niin olen ilkeä, sanon hankalasti ja sitten kadun sanojani. Eli olen kateellinen muille, eihän se muuta ole. Katkera ja kateellinen, kun näyttää siltä että muilla on kaikki niin hyvin. Mutta kun kirjoitan tämän tänne näin niin lopetan itsesäälissä virumisen ja voi mennä vaikka ryhmässä käymään.
Hyvää lauantaita kaikille ja raittiutta!

6 tykkäystä

Sama havainto täälläkin: alkoholin vähentäminen tai lopettaminen saa aikaan myönteisiä ketjureaktioita. Itselleni on tosipuheessa täysin vierasta, että joku kaveripiirissä yrittäisi yllyttää (!) vähentäjää tai raitistunutta juomaan. Päinvastoin, kun yksi vähentää tai lopettaa - tai edes ääneen harkitsee asiaa - se saa muutkin kiinnostumaan.

3 tykkäystä

Joululahjaostoksilla tuli käytyä ja lahjat paketoitua. Odottelen että leivinuuni jäähtyy vähän, niin saa kinkun lykätä yöksi kypsymään.
Palkitsin itseni 0.0 Heinekenillä, ihan suun mukaista tämäkin :smile:

5 tykkäystä

Päivä 14, kahden viikon etappi ohittuu tänään :smile: Kävin myöhään illalla yksissä illanistujaisissa pyörähtämässä, missä marikin oli. Henkilöt olivat jonkunverran juovuksissa, mutta itselle ei tullut mitään halua juopotella.
Kinkunpaisto rytmitti yötä, hieman ylikypsäksi pääsi, pitää kohta koittaa leikata ja katsoa millaista siitä tuli :laughing:
Illalla kai pitäisi salilla käydä, lumitöitäkin näyttäisi taas siunaantuvan.
Tänään en juo!!

6 tykkäystä

Onnea kahdesta viikosta!
IMG_2623

1 tykkäys

Onnea kahdesta viikosta :rose::+1:t2: perässä hiihdetään :smiley:

1 tykkäys

Kiitos :smiling_face_with_three_hearts: Ei muuta kun suksea toisen eteen! :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Kinkku onnistui ihan hyvin, vaikka vähän menikin ylikypsäksi, oli silti leikattavissa ja hyvää :smile:
Salilla jäi käymättä, Maria taisi vielä eilinen juhlistelu vähän väsyttää, niin siirrettiin huomiselle, koiralenkillä kyllä käytiin hänen kanssaan. Lumitöihinkään ei ollut tarvetta tänään, suurin osa satoikin vetenä.
Äsken kävin vielä saunassa ja nautiskelin bavaria merkkisen alkoholittoman oluen, sekin yllätti maullaan positiivisesti :grin: Rupesin muistelemaan, koska olisin juonut alkoholitonta olutta ennen tätä viikkoa, niin siitä taitaa olla n.25vuotta aikaa. Oltiin jotain 15 kesäsiä, kun ostettiin holsten merkkistä alkoholitonta ja se maistui kuvottavan pahalle, ovat tainneet kehittyä positiiviseen suuntaan sen jälkeen :joy::joy:

4 tykkäystä

Päivä 15. Autoon pitäis alkaa vaihtamaan öljyjä, vähän katolta alas tulleita lumia pitäis kolata ja lämmityshommia olis tiedossa. Tuttu pyysi äskettäin avuksi hiekotushommiin, kerrankin pystyi lähtemään avuksi, kun ei ollut krapulaa tai vielä humalassa :grin:
Tänään en juo :smiling_face_with_three_hearts:

5 tykkäystä

Öljyt vaihdettu, vähän koheltamiseksi meni taas sekin, mutta tuli tehtyä. Pesinkin ooppelin vielä, kun syksyn odotteli remonttia puun alla, niin näytti kun olis suosta nostettu.
Käytiin Marin kanssa vähän kaupoilla ja sitten salilla, koiran käytin vielä lenkillä, eiköhän siinä yhdeksi päiväksi askaretta ole tarpeeksi.
Huomenna pitäis aamupäivästä lähteä ajelemaan vanhemmille joulua viettämään, sinne on oikein tulossa pukki, kun sisarusten muksut tulee myös paikalle. Joulusaunaa silmälläpitäen ostelin muutamia alkoholittomia oluita :smiling_face_with_three_hearts:

4 tykkäystä

Kivaa joulua sinulle. Raittiina joulut tuntuu jouluilta :christmas_tree:

1 tykkäys

Päivä 16, jouluaatto :smiling_face_with_three_hearts: Auto pitää pakata ja lähdetään koiran kanssa ajelemaan joulun viettoon, kolmisen tuntia autoilua edessä.
Hyvää joulua kaikille teille!! Olen lukenut paljon teidän kirjoituksia ja saanut niistä hirveästi ajatuksia ja voimaa!!
Vietetään hyvä joulu selvinpäin :heart_eyes:

8 tykkäystä

Hyvää joulua @Ikaros! Nautihan vapaista

1 tykkäys

Jouluaatto alkaa olla taputeltu. Olisi ollut tarjolla konjakkia kahvin kanssa ja glögiinkin terästettä tarjottiin, mutta kotikalja oli vahvinta mitä nautin, muutama alkoholiton olut sujahti myös illan aikana. Oli mukava joulunvietto, selvinpäin :heart_eyes:

4 tykkäystä

Päivä 17. Nukuin paremmin kuin miesmuistiin :smile: kahdeksan ja puoli tuntia ja älykellokin antoi unipisteitä 99/100, henkilökohtainen ennätys :joy: Koira herätti aamulla ja käytiin heti lenkillä, riisipuuroa, kinkkuvoileipä ja kahvia aamupalaksi :heart_eyes:
Tänään pitäisi ajella takaisin kotiin, salilla varmaan käydään, tästä tulee hyvä päivä :smiling_face_with_three_hearts:
Tänään en juo!!

10 tykkäystä

Mukava kuulla, että sielläkin on ollut oikein onnistunut aatto. :slightly_smiling_face: Oikein hyvää ja raitista joulun jatkoa myös sinulle @Ikaros!

2 tykkäystä

Hyvä Ikaros. Pidä tosta kiinni. Ainoa, mikä minua nyt harmittaa on, etten saanut vastaavasti alkaneesta raittiudesta kiinni heti. 3v harjoituskierrokset eivät tuoneet mitään lisää. Vain negatiivisia juttuja.

T. Puuhapete

2 tykkäystä

Hyvää Joulupäivää @Ikaros :snowman_with_snow:
Hyvin sä vedät :+1:t2::grin:

1 tykkäys