Hyvä unilääke - kokemuksia?

Facsimile- niputit ton perussetin. Siinäpä kokolailla tärkeimmät…

remeron/mirtazapin on osoittautunut mulle hyväksi unensaantiin. en päivittäin niitä popsi mut sillointällöin jees.

^ Mul ja. Olihan noit nukahtamislääkkeitä ennen muinoin, mut mä niitä mihkää nukkumiseen käyttänyt ku aluksi :unamused: . Mikseiköhän kukaan julkisen puolen lekuri ei kirjota mulle simmosia enää :unamused: ??? Tämä on mysteeri :open_mouth: . Kerran päivystyksen lääkäri sano, ennen ku olin ehtinyt edes istua, että “minä en sitten sulle mitään bentsoja kirjota!!!” Sitten: “No jos tuota Ataraxia…jos ei muuten pysty järkkäämään:open_mouth: ! Mihin minä: "EI KUULU TAPOIHIN “JÄRKKÄILLÄ” :imp: .

Muakin todella kiinnostaisi tuo lähde. Vaikuttaa aika uskomattomalta :open_mouth: . Toki Zopinox aiheuttaa riippuvuutta ja väärinkäytettynä se saattaa saada ihmisen pään sekoamaan todella pahasti, joten varovaisuutta sen kanssa, mutta että se yksistään aiheuttaisi kuoleman… En usko! Välillisesti se toki saattaa aiheuttaa käyttäjän tai jonkun muun ihmisen kuoleman, jos sitä yliannostelee, ts. käyttää tarkoituksella väärin, ja käyttäjä ryhtyy sekopäissään riehumaan, mutta oikein nukahtamisvaikeuksiin otettuna, se tuskin tuollaista aiheuttaa, eikä muutenkaan ole sen luokan myrkky, että sitä napattuaan vain nukahtaisi pois :unamused: . Ne neuroleptit sen sijaan ovat hyvinkin todennäköisesti saattaneet aiheuttaa aivan suoriakin kuolemantapauksia :angry: . Tutustukaapa, hyvät ihmiset, edes vähän niiden haittavaikutuksiin, niin pääsette hiukan kärryille siitä, millaisista aineista on kyse. Okei, jos joku kokee tarvitsevansa leptilääkitystä tai muuten elämä menee sietämättömäksi, niin siitä vain. Joillekin se on paikallaan, mutta hyödyt ja haitat kannattaa punnita tarkoin :wink: . Mitään ensisijaisia unilääkkeitä leptit eivät todellakaan ole. Kaikkea muuta pitäisi kokeilla ensin ja ottaa leptit käyttöön vasta sitten, jos unettomuus on äärimmäisen vaikealaatuista, pää uhkaa todella seota, eikä mikään muu auta.

Parasta olisi tietenkin, jos pystyisi hoitamaan unettomuutensa vain muuttamalla elämäntapansa terveellisiksi, eli käyttämällä puhtaasti luonnonkonsteja, mutta kaikilla tämä ei vain riitä :frowning: . No joo, jos sotkee aivokemioitaan milloin milläkin jne. ( :blush: ), niin tietenkään univaikeudet eivät parane pelkästään sillä, että käy lenkillä, tuulettaa ja rauhoittaa makuuhuoneensa hyvin, mutta kyllä sellaisiakin ihmisiä riittää, joilla ei ole minkäänlaista päihdeongelmaa, eikä muutakaan suurempaa vikaa elintavoissa, mutta uni ei vain tule ilman nappeja.

Paskapuhetta, luulen. Ehkä klopsautti päänsä övereis maahan ja kuoli, ne 57 kpl ihmisiä. Ja justjuu, uskoo ketä haluaa. On niil jehovillakin lähteensä. Tai sit oli jokin muu sairaus, jonka kans ei olisi saanut käyttää bentsoja eikä bentsojohdannaisia (e i k ä kirjoittaa reseptiä tai hoitolaitokses laittaa potskun lääkitykseen, jos jokin vasta-aihe, esim. aivoverenkierronhäiriö - vaikka ois kui paljo helpompaa kenties sil yhdel ihmisel, joka vaik vanhainkodin yövuoros on, että ne mummelit ja vaarit nukkuvat, eivätkä istu kellon päälle häiritsemään, jos ny makuuasennosta istumaan pääsevät… :imp: ) ja joka sit yhdes lääkkeen/ ja mahdollisten muiden lääkkeiden kans aiheutti kuoleman. Mutta että yksistään. Nii että mitäköhän muita lääkkeitä ja mitä sairauksia kyseisil kuolleil oli… Nojaa. Objectionirrelevance jo etukäteen, mut silti: kuinka monta kuolemaa vuodes aiheuttaa alkoholi, mää vaan kysyn. Esim. viime vuonna???

Minen viinoo juo, sillä ken pulloon tarttuu, se siihen hukkuu. Tai jotai… :unamused: .

En tiedä, mutta veikkaan, että aika monta :frowning: .

Tuo voi hyvinkin pitää paikkansa, mutta tuossa ylempänä annettiin ymmärtää, että juuri zopikloni yksistään olisi jotenkin tappava aine :unamused: . No ei kyllä helvetissä ole. Tai kai se voi olla, jos sattuu olemaan sille allerginen :confused: . Ehkä ne kaikki 57 ihmistä olivat vaikeasti allergisia zopiklonille ja henki lakkasi kulkemasta allergisen reaktion seurauksena :stuck_out_tongue: , mutta tuo mahdollisuushan voi koskea ihan mitä tahansa lääkettä, ihmisestä riippuen.

.

^ Kyllähän tsopikloni saattaa joillekin koukun aiheuttaa, bentsojohdannainen kun on. Mutta joku olantsapiini ei todellakaan ole ainoa keino päästä bentsoista eroon. Ylipäätään näitä neuroleptejä ei tulisi syödä muutakuin vakaviin mielenterveysongelmiin.

Syö sinä vaan bertta leptejä, ei se muilta ole pois :mrgreen: Mutta älä viitsi niitä mainostaa minään “vieroituslääkkeinä”. Zyprexa muuten aiheuttaa sitten myös riippuvuutta. Ja ota nyt hyvänen aika selvää näiden leptien haittavaikutuksista, pysyvistäkin sellaisista…

Mä olen saanut zopiklonista kevyesti kaikista vittumaisimmat vieroitusoireet ikinä, kun lopetin päivittäisen käytön seinään 3,5 vuotta sitten. Eka kuukausi oli ihan yhtä helvettiä, jos olisin tiennyt mitä on edessä tuskin olisi riittänty voimaa moiseen. Tosin napsin niitä jonkun 3 vuotta päivittäin 2-4 kpl per päivä kun ns. itselääkitsin ahdistustani niillä. Vittu että sitä oli pihalla kuin lumiukko 24/7 näin jälkeenpäin ajateltuna :open_mouth: Eräs tuttuni sanoi joskus syödessään vielä xanoria että imovane toimi xanor-refloihin paremmin kuin mikään muu bentso, alpratsolaamia lukuunottamatta siis :unamused:

Nukahtamislääkkeenä se oli sinänsä ihan hyvä ekat 6kk…

.

Ihan näin vinkkinä mielipiteisiisi sen enempää kantaa ottamatta, että tuolla sivustolla oli erittäin paljon toistoa, kappaleet olivat pitkiä ja vähän epäjohdonmukaisia. Tiivistettynä olisi helppolukuisempaa. Ja mikäli luot jotain asteikkoja tai väität ylipäänsä yhtään mitään niin jotta ne otettaisiin millään tasolla vakavasti, kannattaa olla edes jotain lähteitä mihin viitata, esim. tutkimuksia, artikkeleita, muita aiheeseen liittyviä sivustoja jne. Radio Aallon iltapäivän puheohjelma ei ole sieltä kaikkein uskottavimmasta päästä :wink:

Kirjoitat linkissäsi, että “Olantsapiini on tehokas ja suhteellisen turvallinen lääke.”
Mitenkä niin suhteellisen turvallinen?

Kirjoitat myös, että:
“Olantsapiini. Vuorokausiannos iltaisin 10-20mg, maksimi 40mg. Kauppanimet Zyprexa, Olanzapin. Antipsykootti jota voidaan käyttää unettomuuden hoitoon. Olanzapiinia voidaan käyttää jos on pakko saada katkaistua unilääkekierre. Olanzapiinia käytetään unilääkeriippuvuuden katkaisuun annoksella 20mg tai maksimissaan 40mg/ilta. Toimii hyvin erittäin vaikeahoitoiseen unettomuuteen eikä aiheuta riippuvuutta eikä vieroitusoireita, eikä ole haitallinen kuten nukahtamislääkkeet.

En ota kantaa muihin kirjoituksiisi sivullasi, mutta tämä neuroleptien haittojen ymmärtämättömyys minua häiritsee. Ota selvää asioista ennenkuin tuollaista kirjoitat :imp:
Ei kukaan asioista tietävä ota noita sinun kirjoituksiasi tosissaan ennenkuin tarkkaan selvität lukijoille neuroleptien haitat todenmukaisesti…

Tästä hieman antipsykoottien haittavaikutuksista rehellisesti–> terveyskirjasto.fi/kotisivut … i=lam00033

Ps. Miksi jätät nämä erittäin oleelliset asiat kertomatta?

Bertta kirjoittaa lopussa myös näin:
“Ei vain yksinkertaisesti ole tällä hetkellä käytettävissä lääkettä joka auttaisi pelkästään nukahtamisvaikeuteen pitkäaikaisessa käytössä ilman sivuvaikutuksia. On olemassa vain joukko lääkkeitä jotka ovat mielestäni huonoja unettomuuden hoitoon, mutta niiden kanssa vain pitää tulla toimeen kun ei ole sitä hyvää ja toimivaa ratkaisua vielä keksitty. Toivoisin että lähitulevaisuudessa lääketehtaat toisivat markkinoille varsinaisesti unettomuuden pitkäaikaiseen hoitoon soveltuvan lääkkeen.”

Miksi ihmeessä et uniongelmablogissasi ole ottanut käsittelyyn lääkekannabista ja sen menestyksekästä käyttöä uniongelmien hoidossa? Se toimii joillekin nimenomaan nukahtamisvaikeuksien pitkäaikaishoitoon ilman merkittäviä sivuvaikutuksia. Ja puhun nyt siis lääkekäytöstä en viihdehamppuilusta.

.

Insomin on ainakin itsellä toiminut melko hyvin. Jos on hankalasta unettomuudesta kyse eikä univaikeuksista niin joku nukahtamislääke vielä tuohon rinnalle, Zopinox tai Stella ovat sopineet itselleni. Kaikki unilääkkeet levozinista Dormicumiin (jota voi myös käyttää Insiminin rinnalla) on tullut kokeiltua ja Insominin olen hyväksi havainnut.
Tietty pitää muistaa pitää taukoja ettei tolet nouse

En ollut näköjään vielä tähän ketjuun laittanut omaa kokemusta…

Eli itselläni on kokemusta miltei kaikista tropeista millä uniongelmia voidaan ylipäätään hoitaa. Nyt omat uniongelmani ovat täysin kadonneet. Parhaimmaksi ja haitattomimmiksi lääkkeiksi juuri omalla kohdallani olen havainnut melatoniinin ja kannabiksen.

Melatoniinia otan 6-9mg yötä vasten tai sitten vaporisoin runsaasti jotain överivahvaa unilääkeindikaa. Ja nimenomaan juuri näitä unilääkekäyttöön jalostettuja lääkelajikkeita.
Jokaikinen kerta kun olen tällä tavoin hoitanut unettomuuttani, niin uni on tullut viimeistään 15min sisään. Ja aamulla olen hyvin nukkunut ja virkeä.

Kaikista huonoimmaksi vaihtoehdoksi itselläni olen havainnut neuroleptit. Niiden turruttava ja negatiivinen vaikutus kongnitiivisiin toimintoihini on todella merkittävä. En ole lainkaan oma itseni ja tunnen itseni syvästi sairaaksi niitä popsiessani.

.

itse olen kokennut parhaaksi, luonnollisin konstein unihygienia + melatoniini (5-10mg)!
paras oikea bentso lääke-lääke on ehdottomasti insomin… olen tän vuoden puolella hakenut
jo apteekista 3 x 100kpl kyseisiä tabletteja (eikä edes sic! merkinnällä).

neuroleptejä en ole ottanut pitkään aikaan, syy tähän se että otin 200mg seroquelista
omasta mielestä hyvin pienen murusen, ja se väsymys kesti 36h.! siihe loppu ne, onhan
niitä, mutta vasta kun olen piripsykoosissa tmsp. niin sittenkin harkitsen niiden ottoa!! joillain kannabis myös voi auttaab unensaantia…!! riippuu pitkälti lajikkeesta, toleransseista, ja yksilöllisistä asioista (aivokemia.) mutta kannabis on edelleenkin suurimmalle osalle suomalaisista laitonta, kun sitä ei tostavaan kirjoteta respalle niin en voi suoranaisesti suositella tätä kyseistä yrttiä kenellekkään, kunhan tokasin. :confused: :wink:

ataraxit käy joillekkin ( saa ilman respaa?), imovanet voi jättää vanhuksille →
niile vanhoille mummoille ja papparaisille joilla on jo makuaisti olematon.
stella on ihan jees, mutta jos on bentsotoleja, nuo ovat täysin turhia lääkkeitä,
siis tyyliin nää bentsojohdannaiset; Stella, Imovane, ym… goood night, mää otan yhden
insominin ja nukun helposti 12h. tarvittaessa.

^ Ai, siksikö Imovane on mummojen ja paappojen lääke, kun ne eivät enää maista mitään :laughing: ? Onhan se raudanmaku kyllä aika järkky ja se jää suuhun piiiitkäksi aikaa, ainakin mulla :angry: . Seuraavan yön unetkin melkein menevät ihan vain sen maun vuoksi :laughing: .

Tuo ei välttämättä pidä kaikkien kohdalla paikkaansa, että Z-lääkkeet eivät toimisi enää, jos on benzotolea. Mun miehelläni on todella pitkä benzotausta, toleranssit suht korkealla ja silti Stella/Stilnoct/Somnor toimivat hänellä mainiosti vuodesta toiseen nimenomaan unilääkkeinä ja ihan normiannostuksella, vaikka hän ottaa niitä jopa verrattain usein :astonished: . Liekö tuo ukkokultani sitten joku luonnonoikku :confused: ? Hyvä toki, jos saa avun uniongelmiinsa ilman vahvempia troppeja tai sitä ainaista vääntöä eri lääkitysvaihtoehtojen välillä.

Insominin olen itsekin havainnut parhaaksi unilääkkeeksi; takaa yleensä 8 h rauhallisen yöunen, ei ikäviä sivuoireita, kuten painajaisia tai aamutokkuraa ja annostuksenkin olen saanut pysymään helposti ihan lekurin määräämässä, eli 5-10 mg/yö. Otan Insominia kuitenkin melko harvoin, eli silloin, kun unettomuus todella alkaa vaivata, mutta leptilinjalle en tahdo vielä lähteä. En nimittäin halua, että Insominkin menettäisi vaikutuksensa, kun se on benzounilääkkeistä ainut, joka vielä toimii, kuten pitääkin. Tenoxit ja Dormicumit ovat menettäneet tehonsa nukkumiseeni jo kauan sitten, enkä muutenkaan pidä Dormicumeista niiden turhan lyhyen vaikutusajan vuoksi. Z-lääkkeet eivät ole tuntuneet missään enää vuosiin. Onhan noita muitakin lääkkeitä sitten, mutta niillä on ne ikävät sivuvaikutuksensa ja esim. Ataraxin ja Sirdaludin kanssa mulla on aina tyystin arpapeliä, tuovatko ne unen vai eivät, eikä annostuksellakaan tunnu olevan juuri merkitystä tuossa asiassa :astonished: .

Ja olantsapiinia en vedä enää ikinä mihinkään vaivaan, elleivät ne lataamossa sitä muhun väkisin tuuppaa :imp: . Paksu olisin minäkin(enkä tarkoita nyt raskaanaoloa), jos sitä vetelisin. Eihän sen vaikutuksen alla jaksa, eikä huvita tehdä mitään muuta, kuin laahustaa sängyn ja jääkaapin väliä. Kyllä mä sentään jotakin muutakin tahdon elämässäni tehdä, vaikka kärsinkin ajoittain hyvinkin pahoista univaikeuksista, ja suostun joskus ihan vapaaehtoisestikin turvautumaan hetkellisesti lepteihin(en olantsapiiniin :wink: ), jos unettomuuteni meinaa jo psykoosin aiheuttaa. Onneksi viime aikoina ei ole tarvinnut noihin myrkkyihin koskea, vaikkeivat yöuneni kovin hääppöisiä ole olleetkaan.

Ylläolevat olivat siis allekirjoittaneen omia kokemuksia, eivät yleispäteviä faktoja. Yleispätevä fakta on kuitenkin se, että neuroleptit ovat pahan luokan myrkkyjä, joita ei tulisi käyttää heppoisin perustein :wink: .