Hyvä unilääke - kokemuksia?

Paitsi että Tradolanit ovat depotteja eli ne tosiaan eroavat ainakin 50mg nopeavaikutteisista Tramaleista.

^ Meinasin lisätä kirjoitukseeni, että toki lääkkeillä on eroa, jos toinen on depot ja toinen ei.

2 200Mg hidasta vastaan 4 100Mg nopeeta, ei auttanut siihen mihin kirjoitettu mutta nuo hitaat niin mun kipeet polvet oli täysin kivuttomat ja taisinpa hymyilla nukkuessani. Nyt ei saa ottaa ja tossa olis kolmen kuukauden satsi kuten lyrikaaki vielä löyty kaapista, apteekki ei saa antaa köyhälle avaamattomia lääkepaketteja vaan Riihimäelle polttouuniin menevät.

Siis Tramal johdannaiset ovat ainoa lääke josta pidin ja taispa nukuttaakin ku vaan otti ajoissa.

Itsellä Stilnoct tai Zopinox toimii… Insomin myös mutta koukuttaa ja tekee mieli syödä huvikseen.

Hatsi toimii myös mutta ei kannata usein polttaa nukkumiseen kun sit ei tuu uni…sama vaikutus Ketipinorilla IMO

Joskus myös 2-3 tuoppia olutta auttaa mutta sit uni ei ole tasaista ja voi olla väsynyt aamulla.

Itse jos unilääkkettä tarvitsen niin Stilnoct 10-20mg, Zopinoxi 10mg tai hätätapauksessa Ketipinor 25mg. Yleensä hatsi auttaa kyl…

Insomin 5-10mg toimii kyllä erittäin hyvin. Tenoxillakin nukun välillä ihan ok. Villi veto on jos et halua bentsodiatsepiineja syödä niin ottaa 7.5mg virtsatsapiinia, nukuin sillä paremmin mitä inkkareilla & tennareilla. Ja ei ollut mitään pöhnää herätessä, mitä esim lepteistä seuraa.

Mirtatsapiiniin nousee toleranssi tosi nopeasti ainakin itsellä. Hyvä keino on vaihtaa 2vk/1kk välein Mirtatsapiinista esim Zopinoxiin niin pysyy tolet kurissa

Päihteiden käytön vähentäminen korreloi suoraan unettomuuden helpottumiseen

Ite en oo huomannu 1½kk aikana oikeestaan toleranssin nousua tuohon mirtsapiinin väsyttävään vaikutukseen… No eiköhän se sieltä tule.

^ Ei tuo mirtatsapiinitoleranssin nousukaan mikään tähtiin kirjoitettu asia ole kaikkien kohdalla. Toimiihan joillakin zolpideemi/zopiklonikin vuodesta toiseen :open_mouth: , vaikka itselläni nuo lääkkeet ovat menettäneet tehonsa jo kauan, kauan sitten. Mulla auttoi myös mirtatsapiini pieninä annoksina hyvin nukkumiseen, mutta se myös lihotti mua niin armottomasti, että sen vuoksi mun oli lopetettava sen käyttö.

Itselläni mikään bentso ei toimi väsyttävästi, sen sijaan esim. mirtatsapiini nukahduttaa monet jo 15 mg:n annoksella. Valitettavasti kyseinen lääke ei muista sovi itselleni. Ketipinor 100mg laittaa nukkumaan mutta ei aiheuta sanottavasti tokkuraa aamulla. Annos tietysti sen mukaan onko mennyt alkoa. Sirdalud nukahduttaa monet mutta mahtaako uni kestää? Lyrica isohkoilla annoksilla vaikka taitaa olla vähän riskaapeli ratkaisu?
Kevättä!

.

Hyi helvetti mitä neuroleptien ylistystä. Ei sillä, kyllä niistä bentsoista/niiden johdannaisistakin ongelmia aika usein tulee (luulen siittä jotain myös henkilökohtaisesti tietäväni, mutta silti, huh huh) :imp:

Mutta kyllä se unettomuus helpottaa kun ottaa ketipinoria, truxalia, levozinia ja zyprexaa kaikkia yhdessä tai erikseen :mrgreen:

Joo. Mieluummin mä vaikka valvon pari yötä tai meen koko viikon 3-4 tunnin yöunilla kuin otan enää ainuttakaan neuroleptiä, hyi v-i-t-t-u :imp: :imp: :imp: Kuinkakohan paljon noiden eräiden lääkkeiden valmistajat sponssaa lääkäreille epäsuorasti kaikenlaista kun niitä tunnutaan määrävän nykyään suunnilleen päänsärkyynkin? :unamused:

.

Voithan sä toki ottaa vaikka Zyprexaa unettomuuteen jos siltä tuntuu, mutta se, miksi ihmiset niitä kritisoi johtuu ehkä siitä, että niistä tulee oikeasti aika helvetin huono olo henkisesti ja fyysisesti.

Kaikista testaamistani nukahtamislääkkeistä Tenox toimi parhaiten - mut siihenkin muodostui jo kuukauden käytöllä suht. vittumainen koukku. Tilapäiskäytössä hyvä.

LÄÄKKEISTÄ jos sanotaan niin omakoht. Opamox / Tenox.
Kuitenkin paras lääke unensaantiin omasta mielestä on terveellinen ruokavalio, vihanneksii, proteiinii jne. Epäterveellinen syönti vaikuttaa paljonkin unensaantiin, milloin syö ja mitä. Tasapainoisel syömisel ja riittäväl lenkkeilyl ite oon saanut unirytmin kuntoon, vihdoinkin.

.

Lähde, tai paskapuhetta.

Se nyt vaan on fakta, että bentsodiatsepiinit ja niiden johdanneiset ovat unilääkkeistä haitattomimmasta päästä, vaikka aiheuttavatkin riippuvuutta. Niin tosin aiheuttavat myös hehkuttamasi neuroleptit kaikkien muiden haittojen päälle.

Tämä on sitten vain mun mielipide, jos opettaa itsensä nukkumaan lääkkeillä ja tolet kasvaa niin pian istutaan odottamassa et valot sammuu. Antaa sen yhen yön olla nukkumati ja sitten iltasella kunnon lenkki ja rauhoittuminen, ei kahvia ja tupakkaaki vähän, kaikilla meillä on jotain fantasioita yms. joita voi kelata sängyssä. Hups sä nukut ihan oikeaa unta, voit herätä aikaisin mut se ei haittaa ku on oikeaa unta alla. Sama uudestaan ja ymmärrän että lääkkeitä pitää ajaa ales hitaasti, uni on niin luonnollinen asia että sitä pitää kunnioittaa. Mä rapsutan koiraa ja herään käsi kipeänä kun roikkunut reunan yli, se on mun uninalle. Olen syönyt unilääkkeitä ja abagiinia kipuun ja mopo keuli, unilääke pois ja pakkorytmittäminen peliin. Semmosta unilääkettä ei ole joka kantaa elämän loppuun, no koko purkki kerralla ehkä.

Ketipinor tipauttaa hyvin.

Sirdalud tipauttaa hyvin.

Monet bentsot tipauttaa hyvin.

Monet väsyttävät lääkkeet tipauttaa hyvin.

Mut kaikki riippuu siitä, kuinka usein, kuinka paljon, ja millaisen aivokemian omaat.

20 karjalaa ja lääkkeet niin kohta ukko putoo ku menee maate, niin puoli pönttöä valkkaria lisäksi. Promillemittari sanoo kaksi, otan vielä pari teemua vaikka ne piristää mutta aamuksi selkä kuntoon.