Hyvä unilääke - kokemuksia?

Olin vajaan puoli vuotta uni- ja nukahtamislääkekierteessä (kädet tärisi ja pelotti jos kotona oli alle 100 imovanea/stillnoctia/rinnakkaisvalmistetta, päivittäin meni 2-3 tabua ja kikkailin koko ajan eri valmisteilla ettei tolet kasvaisi liikaa) josta onnistuin lopulta vieroittautumaan lääkkeen nimeltä Valdoxan avulla. Maksaa hunajaa, mutta en halua enää ikinä palata aikaan jolloin unilääkkeiden unohtuminen kotiin loman ajaksi sai ihan sekaisin. Yksinkertaisesti - vedin loput kolmiot alas vessanpytystä, aloin syömään Valdoxania. Kuukauden kuluttua en edes muistanut syöneeni kolmioita obsessiivisen riippuvaisesti eikä Valdosta vierottautuminen tuntunut ees vierottautumiselta - sen kun en ottanut illalla. Uni tuli ihan normaalisti.

Sitä ennen kaikki oli pyörinyt sen ympärillä, että mistä lisää ja uusia eilaisia uni/nukahtamislääkkeitä. Lopulta olin todella ahdistunut ja koitin vierottautua useita kertoja. Valdo lopulta autto.

Mirtazapin sen sijaan sai lähes narkoleptikoksi säännöllisesti käytettynä, saatoin bussipysäkillä herätä siihen, kun kauppakassit putosivat kädestäni nukahtaessani pystyyn keskellä kirkasta päivää. Lihonnut en tosin yhtään. Ja koko ajan oli sellanen olo ku ois pilvessä. Koita sit siinä tehdä tarkkuutta vaativaa duunia.

Itselläni meni viimeyönä 40mg Tenoxia vaikka respassa lukeekin 20mg iltaisin ja yhteensä tuosta 30kpl purkista olen syönyt 4 tai 5, 2kk aikana. Tietenkään viimeyönä en saanut siltikään unta vaan pyörin 4 tuntia sängyssä mikä hermostutti kokoajan vain entistä enemmän.
Samalla menee 2 x 300mg lyricaa päivässä sekä 1 - 3 x 10mg diapamia. En tiedä miksi en saa nukuttua sitten kun luulisi pamin ja lyrican buustaavan tuon tenoxin vaikutusta. Taustalla sairauksina hebefreeninen skitsofrenia, vakava masennus, vakava ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö erilaiset kivut jaloissa ja selässä. Katsoo nyt kun hoitaja sekä lääkäri tulee lomalta jos saisin Xanor 2mg nopean (aikaisemmin oli 2mg depot mikä ei vaikuttanut mitenkään) ja jonkun toisen unilääkkeen.
Lääkkeitä on tullut kokeiltua masennukseen jo monta erilaista enkä yhteenkään enään koske.

Mä syön vain 3*5mg pamin mutta iltasin olen sen antanut sulaa kielenalla niin jopas nukun, toki on muitakin lääkkeitä Lyrikaa vastaavaa Gapapentistä yms. Tuntuu vaan rauhoittavan ja rentouttavan paljon paremmin.

Mirtazapin Orion 30mg mulle määrättiin unettomuuteen ja masennukseen. Masennukseen ei auttanut ollenkaan mutta uneen tepsi todella hyvin!

tällä hetkellä toimivin unilääke itsellä on xanor päivällä sillai et se viel illalla rauhoittaa sit 40mg propralia imovane 7,5mg + siihen päälle vahva kukka jointti niin nukun kyllä todella hyvin… aikaisemmin kokeillut kaikki mahdolliset viralliset bentsot mirtazapiinit miaxanit miaxan oli muutaman kuukauden ajan todella hyvä mut sit loppu teho sillä tipahti kui sorsa… ketipinori oli itselle hetkellinen apu ja levoziniin ei löytynyt annosta 50-100.mg ei tipauttanut mut 150-200mg tipautti liian pitkäksi aikaa… hyvän unilääkkeen löytäminen kroonista unettomuutta sairastavalle on tooodella vaikeaa… mitään diapamia opamoxia tenoxia sun muita noit väsyttäviä bentsoja ei kannattaa koskaan alkaa syömään kuin ja ainoastaan lyhytaikaiseen unettomuuten…
itsellä toi imovane on toiminut samalla annoksella jo kohta 3-4kk mikä on jotain todella ihmeellistä… kait siihen ei toleranssi nouse samal tavalla ko bentsoihin vaik se johdannainen onkin… zolpidemi on varmasti joillekkin hyvä vaihto ehto jos on ongelmia saada uni… mut ite nukun sillä sen max 4h… ja ne menee muutenkin aina viihteilyyn… :unamused:

tällä hetkellä toimivin unilääke itsellä on xanor päivällä sillai et se viel illalla rauhoittaa sit 40mg propralia imovane 7,5mg + siihen päälle vahva kukka jointti niin nukun kyllä todella hyvin… aikaisemmin kokeillut kaikki mahdolliset viralliset bentsot mirtazapiinit miaxanit miaxan oli muutaman kuukauden ajan todella hyvä mut sit loppu teho sillä tipahti kui sorsa… ketipinori oli itselle hetkellinen apu ja levoziniin ei löytynyt annosta 50-100.mg ei tipauttanut mut 150-200mg tipautti liian pitkäksi aikaa… hyvän unilääkkeen löytäminen kroonista unettomuutta sairastavalle on tooodella vaikeaa… mitään diapamia opamoxia tenoxia sun muita noit väsyttäviä bentsoja ei kannattaa koskaan alkaa syömään kuin ja ainoastaan lyhytaikaiseen unettomuuten…
itsellä toi imovane on toiminut samalla annoksella jo kohta 3-4kk mikä on jotain todella ihmeellistä… kait siihen ei toleranssi nouse samal tavalla ko bentsoihin vaik se johdannainen onkin… zolpidemi on varmasti joillekkin hyvä vaihto ehto jos on ongelmia saada uni… mut ite nukun sillä sen max 4h… ja ne menee muutenkin aina viihteilyyn… :unamused:

Paras on tietty lyrtsiä ja vähintään 100mg Tenoxia, siihen päälle Imovanee ja Truxal/Seroquel.

Atarax on toiminut aika kivasti mulla, 25mg (1tbl) auttaa ja 50mg saa aikaan jo kunnon nukutusta (ja raskasta oloa seuraavana päivänä) Antihistamiini kun tuo on niin ei tule benzo toleranssi ongelmiakaan.

Onko jollekkin muulle tullut illalla/yötä vasten otetusta Xanorista outoja/villejä unia?

^ Tramadolilla unta :open_mouth: . Mua se vain piristää ja jolleivat yöunet täysin mene siitä, niin huonoiksi ainakin jäävät. Erilaisia olemme. Vai sekoittiko tämä sekakäyttäjä nyt tuon Tradolanin johonkin ihan väärään lääkkeeseen :confused: .

Insomin on hyvä, tosin se on bentso. Sitä kannattaa kokeilla jos et ole ehtiny jo.

^ Kato Maago! Hyvä ettet kadonnu täältä. :slight_smile: Onhan kaikki ok?

Insomin on ainut bensto mikä nukuttaa mua. Aion kysyä lääkäriltä sitä seuraavalla kerralla.

Lioresal 100mg.

Insomin on minunkin mielestäni hyvä unibenzo tai ainakin ainoa benzo, jolla saan oikeasti unta ja ihan kohtuullisella annoksella vieläpä. Ei sekään aina mitään 8 tunnin makoisia unia takaa, mutta toimii ainakin jotenkin. Pitää olla sen kanssa vain varovainen, ettei ota liian usein, koska taatusti menettäisi Nukku-Matti -tehonsa muuten hetkessä, ainakin mun tuurillani. Lääkäriltä voisin minäkin tuota pyytää, kun mulla on nykyään lääkäri, joka on hyvin höveli noiden benzojen kanssa, mutta toistaiseksi ei ole tarvinnut, koska olen saanut niin helposti ja lähes ilmaiseksi ostettua kadultakin noita Inkkareita.

Juu, beneistä insomin ja halcion.

Mutta muuten lioresal on ylivoimainen unilääke. 100mg annoksella nukkuu kaikki.

That’s for sure!

Ainut vain että on hankala saada lekuria kirjoittamaan tuota 100mg:n annosta… :wink:
Tuo on siis ko. lääkkeen max. annos.

Voipi hyvinkin olla, en ole kokeillut, ainakaan muistaakseni. En voi aina muistaa, mitä kaikkia nappeja olen nassuuni tai muualle työntänyt elämäni aikana :blush: . Muistelisin vain, että Lioresalilla taisi olla aika vittumaisia haittavaikutuksia, ainakin beneihin verrattuna, kun joskus sen pakkausselostetta lueskelin. Eiväthän kaikki toki niistä sivareista kärsi, mutta musta on tullut jokseenkin varovainen noiden asioiden suhteen, kun kaikenlaista lääkitystä tässä elämäni varrella olen kokeillut, joko lääkärin määräämänä tai sitten muuten vain, ja monista lääkkeistä on todella tullut aika vittumaisia ja oikeastikin pahoja sivuoireita.

Lisäksi mua epäilyttää Lioresalissa sen antaman unen laatu :confused: . Jos se on sellaista neuroleptityyppistä zombiekoomaa, jonka jälkeen väsyttää vain kahta kauheammin, niin ei kiitos minulle. Eipä se benzounikaan tietenkään mitään ihan oikeaa, luonnollista unta ole, mutta lepää siinä kuitenkin ja on seuraavana päivänä ihan virkeä. Pienimmällä pahalla siis jatkan niin pitkään, kuin mahdollista :wink: .

Ole kiltti, äläkä ota enään Tramadolia ja Ekstaasia keskenään, tollaseen on aika turha lähteä täältä.

Meitsille täräyttivät aikoinaan Seroquel prolongia annostuksella 1200mg illas,ni nukutti about 16h ja sit koko hereillä olo ajan koomas :imp: Lopetin sen paskan kiskomisen,kun pitää saada jotain aikasekskin.

ei ole unilääke, mutta meikämanne tipahtaa jos otan 100mg Norflexia depot,
mutta se pitää jakaa 4 osaan jotta sillä pystyy pelkästään nukahtamaan nopeammin.
tämä siis jo ei uni muuten tule. sama vaikuttava-aine lähes ku Dolanissa, mut about 3 krt
vahvempia & näissä ei ole paracetamolia. stelloilla valvon, on niit kyl pari lätkää tost,
vois koht ottaa 10 ja kokeilla nuokkuuko enemmä, ei noi mul enään kyl toimi… viimeks
otin 4…>ei mtn. imovanella saan paremmin melkein unta (5mg) riittää. good for me.
ataraxi voi väsyttää (2tbl) lisättynä vahvaan melatoniini annokseen, tenox, jollain toimii
todella hyvin joillain ei lainkaan. ite ku laskin pameja taannoin ni en saanu unta jos en
ottanu jokailta !! 1/4 → 0,5mg rivatrilista. välil se voi olla noinki pienest kii, harvemmin
tosin.vihreetä suosin itse Aina, mutta tääl en suosittele kelleen! ei sellasta, otetaan huikka,
otetaan ryyppy…

Eivät eroa tippaakaan. Jos mietityttää, onko kyseessä sama lääke vai ei, kannattaa opetella lukemaan vaikuttava aine. Jos ne ovat samoja, kyseessä on sama lääke. Jos taas eri, kyseessä on eri lääke. Yksinkertaista. Tämäkään kyllä ei vielä saa kaikkia uskomaan, etteikö täsmälleen samoissa lääkkeissä olisi eroja: “Diapam on ihan ylivoimanen Medipamiin verrattuna/Siniset pamit on paljon parempii ku kaks femman pamia”.