Hyvä unilääke - kokemuksia?

Jep, näin minäkin olen ymmärtänyt, että ei liikuntaa muutamaa tuntia ennen nukkumaanmenoa suositella. Enkä jaksakaan harrastaa liikuntaa, masennus niin pahassa vaiheessa, hyvä kun jaksan sängystä nousta ja edes jotenkin suht normaalisti toimia(??). Yhtn enempää multa ei voi odottaa/vaatia tällä hetkellä, valitettavasti… Jo perustoimien (esim tiskaus, suihkussa käynti jne) tekeminen tuottaa monesti vaikeuksia, kun ei ole mitään motivaatiota mihinkään.

Toi tenox ei varmaan sitten sovi mulle, koska mulla on hirveän iso bentsotoleranssi, niin iso, ettei mikään määrä bentsoja enää rauhota (tällä hetkellä käytössä diapam), eikä mitään järkeä iso määriä vetääkään, kun mulle ainakin tullut jopa ahdistuneempi olo joskus, jos olen liikaa ottanut.
Eli bentsoja mulle määrätty säännölliseen käyttöön reilun vuoden ajan…ei mitn vaikutusta enää ahdistukseen.

:astonished: Entäpä dark maguksen mainitsema Insomin? On puhtain bentso ja ei tarvitse isoja määriä käyttää… :wink:

:smiley: Tässä täyttä asiaa!!!

halcion 0.25mg tabletit laittaa nukkumatin kyläilee. :smiley:

Dormarit kehiin jos tosiaan uni vaivaa.
Auttaa :exclamation:

äh…tää lääkekokeilu alkaa jo kyllästyttää todella. ja bentsoilu-ei bentsoilu. emmä kyllä ole ikinä huomannut mitn fyysisiä vieroitusoireita bentsoista vaikka oisin ollut viikon pari ilman kun ei ole vielä saanut uusittua reseptiä. Ja vuodenavaihteessa olin vapaaehtoisesti ilman bentsoja joku 2-3 vkoa, en halunnut mitään joka piristää vaan vähäksi ajaksi, en mitään feikkiä: jee olen taas elämäniloinen-tunti kuluu-en olekaan, mieluummin sit olin valmis tekemään jotain mikä päästää mut kärsimyksistäni pois lopullisesti. Vielä en ole tehnyt muutamista syistä (omaisten suru oikeastaan merkittävin syy).

Mut…ääh. Ei jaksais tätä uniongelman ratkaisua miettiä joka hetki, kun jo niiiin monia lääkkeitä kokeillut, eikä ole sopinut. Ei jaksa enää olla koekaniini ja kärsiä sen vuoksi.

Seroquelin oon kokenu suht hyväks unentuojax. Tosin kyllä siitä huolimatta heräilen välil ja aamul on pieni pöhnä,joka ei tosin vaikuta aamutoimiin. Oon käyttäny sellasta 100-150mg annosta.välil vähän pienempää…

:open_mouth: Nehän veti 90-luvun puolivälissä(muistaakseni ajankohta) Halcionin pois markkinoilta sen riippuvuutta aiheuttavan ominaisuuden vuoksi. Samaa kuulema aikovat telaketjuille, tai muuttaa ne huumerespalle–kellään tietoa? :question:
Darg Magus: Brown suger??? No, kyllä mä hiffasin…vain joke. :mrgreen:

Tervehdys toverit pitkästä aikaa.
Tässä festarit yms pakolliset kesän toimet tehty.

Insomin on toiminut minulla todella hyvin.
Se 5mg riittää saamaan unen.
Lääkäri ei vain halua sitä usein määrätä, mut kannattaa sun kysyä sitä!

ALX45: mä kuulin ton saman telareista et lähtis pois, pinkille respalle.
Sama kun Normisonille käsittääkseni kävi.
Mä sain tässä 1.5kk sit kuitenkin mutterit omalta lääkäriltä.
Eli nyt menee siis se 2x 2mg depot Xanor, täytyy myöntää et toimii mulla!!

Nitratsepaami 5mg +melatoniini 4mg on minun uni ja nukkumislääkitys. Helvetillistä jos ei saa unta ja kun saa unta herää tunnin välein ja viimeistään aamu kuudelta. Tämä lääkitys korjasi sen, tai sanotaan että Insomin teki lähes kaiken ja melatoniini sitten nukahtamiseen. Alkuun riitti pelkkä Insomin, tehokkaasti se on korjannut unessa pysymisen mutta nukahtaminen liiasta pohdiskelusta johtuen ei onnistunut aina. Tuossa tilanteessa oli mielestäni turhaa pyytää mitään Stilnoctia, Zolpidemia tai Tenoxia nukahtamiseen, melatoniini on yllättävän hyvä lääke ja pistää väsyttämään [Poistettu hehkutusta - Päihdelinkin toimitus]

Joo, voi siinä olla myös syynä se et “psyykkaa” itseään.
Mut ei se lekuri halunnut lisätä sitä vaikka pyysin et laittais sen toisen 5mg esim tarvittaessa.
Mut concertan aloittamisen jälkeen on illalla ollut nyt viimeisen puolevuoden aikana helpompi nukahtaa.
Johtuu siitä et elimistö on kuluttanut energiaa niin paljon kuitenkin sen stimun johdosta ja siksi se unikin tulee paremmin.
Nyt tosin kun olen joka päivä käynyt marjassa tai sienessä niin illalla ei tarvitse ollenkaan sit :slight_smile:
Tietenkin olen iloinen siitä, mut mut mut mut…
Kun mun mamma ottaa yhden, siis täysin putsi ikänsä ollut, niin ei tarvitse kysellä 20min päästä mitään :sunglasses:
Pitäis niiden lääkärien ottaa huomioon myös sek,
et jos mä olen syönyt vuosia Xanoria, niin se tole on jo aika korkea.
Eikä se aina auta siitä huolimatta. Mutta en valita!!

Ei ole ketiapiinin voittanutta. Siihen ku ottaa kaveriks viel mirtazapiinia ni meikäläinen sammaltaa.

Mut kun ne mainitsemasi kaksi lääkettä on mielialalääkkeitä.
Käsityksen mukaan puhuimme nukahtamis/unilääkkeistä :wink:

dark magus:

Mulla menee päivässä 2x 2mg xanor depot, silti se Insomin minua auttaa parhaiten.
Tosin lääkärini on epäilevä annoksen noston suhteen, vaikka tietän kyllä sen mikä autta ja millä nukun!
Esim kun käyn metsässä, marjassa, sienessä, en tarvitse ollenkaan sitä.
Mutta siksi olisinkin halunnut sen toisen 5mg tarvittaessa, koska joskus on olot päällä.
Unettomuus ajaa hulluuden partaalle, joka siitä tietää, yhtyy varmasti siihen,
et miksi lääkärit eivät ota tosissaa “meidän” historian omaavien uniläkkeen annosta!?
Päihdekäyttäjät ovat erikseen :wink:

Itsellä ollut kanssa monenlaisia kokeiluja, remeron tosiaan nostatti ruokahalun mielettömäksi, tolvon sopi paljon paremmin, eikä lihottanut niin paljoa. Tolvon sellainen vanhempi versio remeronista.

Seroquel on aika hyvä nukkumiseen ja nimenomaan ketipinor on lyhytvaikutteinen, joten ei tarvitse koko päivää zombina kulkea. Aluksi saattaa väsyttää hieman päivällä, mutta siihen tottuu alta viikon. Unentuontiin teho pysyy koko lääkityksen ajan. Annokset vaihtelevat eri ihmisillä todella paljon, mutta uskoisin, että unettomuuteen auttaa jo annos 25-50mg iltaisin. Samalla lääkkeellä hoidetaan nykyään niin montaa eri “vaivaa”, että annokset todella vaihtelevat. Itse syön pitkävaikutteista (prolongia) 300mg iltaisin ja herään nykyään aamulla virkeänä. Nostovaiheessa lääke väsytti ihan julmetusti!!!

Tenox ja muut bentsot ei mulle unta tuo, nukahdan niillä kyllä, mutta parin tunnin päästä tikkana pystyssä…

Myös lyricalla on unta parantavia vaikutuksia, mutta haittana, kallis lääke :frowning:

Jos et ole ketipinoria kokeillut, suosittelen. Lisäksi se on halpa lääke nykyään.

Niin joops, aikas monella kyllä käy niin, että bentsopohjaisia lääkkeitä käytettäessä nukkumiseen tehot katoa muutamassa viikossa säännöllisen käytön jälkeen… Sen jälkeen ei nuku sitäkään vähää… :frowning:

Mulla nyt alla GabapentinActavis , Cymbalta jota tänään nostettiin aamu 60mg ja ilta 30mg, erilaisia särkylääkkeitä mutta uni tulee yhdell 5mg Diapamilla ja kovat kivut niin pytoan yhdellä 15mg Opamoksilla ja sitten nukutaanki 12t putkeen, voi olla yhteisvaikutuksia mutta pienikin määrä esim. Diapamia voi riittää hyvin kun se samalla rentouttaa niin mukavasti ja lekuri kirjoittaa helposti noin lieviä. Aamulla ei mitään tuntemuksia. Ei heti voimakkaita kun myöhemmin voi tarve kasvaa, mä ainakin koittasin tai Sirdaludia jolla nonet ei meinaa keritä sänkyyn ja samalla sekin rentouttäva.

Minä taas suosittelen pysymään kaukana tuosta hermomyrkystä, jos mitenkään vaan mahdollista.

Aikoinaan on tullut käytettyä sekä Imovanea että Stilnoctia. Imovanessa oli se huono puoli, että seuraavana päivänä kaikki maistui sellaiselle metalliselle, sen kanssa ei voinut oikein elää. Tosin väliaikaiseen käyttöönhän noita nukahtamislääkkeitä pitäisikin käyttää.

Stilnoct tehosi tosi hyvin, mutta se kannatti sitten todella ottaa vasta siinä vaiheessa kun oli sänkyyn menossa. Joskus jäin hengailemaan ylös, eikä alkanutkaan nukuttamaan. Siinä outo lääke, edes toinen pilleri ei em. tilanteessa väsyttänyt. Mutta muisti meni lahjakkaasti. Joskus kun olinkin jäänyt ylös, niin olin viestitellyt kännyllä, kirjoittanut foorumeille, puhunut puhelimessa - ja mistään ei ollut muistikuvaa aamulla. Joskus hölmönä katsoin kännystä että mitä ihmettä olen tekstaillut.

Mirtatsapiini kyllä on ehkä tehokkain, puolikas imeskelytabletti, ja jo alkaa silmä lupsumaan kiinni. Mutta haittavaikutuksia on sitten juuri lihominen yms.

Nykyään se on sitten valitettavasti Opamox mikä saa nukuttamaan, ja helpottaa vähän ahdistusta.

Ihan totta. Itse tosi syönyt neuroleptejä unettomuuteen 11v ja ensimmäiset 6v Levaria. Joten nykyinen Ketipinor on aika helvetin parempi annoksesta (400mg) huolimatta. Joskus harvoin ei saa sillä unta pieni PL-jointti niin nukahtaa lähes välittömästi sänkyyn päästyään.

Ketipinor ja mirtatsapiini. Ei ainakaan tarvitse miettiä nukkuuko vai eikö nuku. =)