Hyvä unilääke - kokemuksia?

Eli varmaan ollut aiemminkin topicceja aiheesta, mutten jaksanut lukuisia sivuja selailla, kun ei sattunut silmään.

Eli: olen kokeillut respoilla reilun vuoden ajan useita unilääkkeitä ja nukahtamislääkettä, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän millään. Lääkärit ei ole enää keksinyt ehdottaa uusiakaan, kun ei toimi/sivuoireita vaan tulee.

Mistä uni-/nukahtamislääkkeistä olette saaneet parhaimman tehon ilman sivuvaikutuksia?

Oma tilanteeni: olen kokeillut ainakin näitä:

-Stella (käytän nytkin, mutta tuskin kauaa enää lääkäri määrää, kun on vaan lyhytaikais. käyttöön: toimii melko hyvin, mutta jos ei ole syönyt bentsoi saman pvän aikana, piristää aluksi. Toleranssi nousee todella nopeasti ja lääkkeet loppuu liian pian. Tosi harvat lääkärit suostuu edes määräämään…)

-Mirtazapiini 15mg: kokeilin 2 vkoa ja lihoin 5 kiloa. Nosti järjettömästi ruokahalua/-himoa. Lamautti seuraavaksikin pväksi. Siihen loppui se kokeilu. Huonoimmat sivuoireet tästä.

-Doxal 25mg: en muista tarkemmin, muttei toiminut unensaantiin.

-Triptyl: lihotti useita kiloja ja toleranssi kasvoi hirmunopeasti. Joskus ei toiminut ollenkaan. En olisi voinut suurempiakaan annoksia käyttää, kun tuli levottomuutta eli sätkyilyä/kramppeja käsiin ja jalkoihin, kun kokeilin kerran nostaa.

-Azona 50 mg: ei auttanut uneen

-Melatoniini: ei auttanut kuin korkeintaan aluksi vähän…en muista tarkasti.

-Plus ainakin joku/jotkut, jonka nimeä en muista, ei auttanut.

Yllämainituista lääkkeistä tuli varmasti liuta muitakin sivuoireita, joita en enää muista.
Suurin ongelmani on todella herkkä altistuminen sivuoireille (sama myös masennuslääkkeissä, joita en pysty käyttämään kovien sivuvaikutuksien vuoksi) sekä hirveän nopea tottuminen eli toleranssin kasvu/ei enää toimi. Lisäksi osa noista lääkkeistä toimi vaan, jos olin ottanut bentsoja saman pvän aikana. Olen siis reseptillä syönyt oxaminia/diapamia reilun vuoden ahdistukseen (ei auta uneen/ei väsytä), ja niistäkin tuntunut teho lähteneen varmaan kokonaan. Toleranssi siis liian suuri.

Unettomuuteni on siis lähes täysin NUKAHTAMIS-ongelma, eli sen onnistuttua nukun yleensä hyvin, mutta ihan viime aikoina olen nukahtamisen jälkeenkin välillä nukkunut koiranunta ja tänä yönä varmaan ekaa kertaa elämäni aikana heräsin nopean nukahtamisen jälkeen reilun tunnin päästä enkä ole saanut unta moneen tuntiin.
Nukahtamiseen menee keskimäärin nykyään 3-7h. Ja olen opiskelija, joten pakko nousta aamulla kouluun, vaikkei olisi nukkunutkaan.

Lisäksi kärsin vaikeasta, muutaman vuoden kestäneestä masennuksesta ja ahdistuneisuudesta, mutta masennuslääkkeitä en voi käyttää pahojen sivuoireiden takia tosi minimiannoksillakaan. Viime kokeilu eli cymbalta (30mg) aiheutti mulle 16 sivuoiretta, ja tämä sänkyyn sairastamaan jääminen aiheutti tosi pahan poissaolon tärkeästä kouluprojektista. Lisäksi efexor oli myrkkyä (hyi yäk mikä lääke, en edes jatka tästä…) ja citalopram väsytti hirveästi. Eikä mistään mitään vähääkään positiivista vaikutusta.
No joo meni vähän ohi topicin, mutta joo.

Eli en aio kokeilla enää mitään, jossa merkittävä osa käyttäjistä kokee painonnousua/ruokahalun lisääntymistä. Tosin muutenkin toivoni löytää sopiva unilääke on hiipunut aika olemattomiin.

tuttu juttu tuo valvominen ym. oireet + säryt :confused: mut yks mikä on mua auttanut, ni ei pitäis käyttää
sellasia nykyaikasia masennus/ahdistuslääkkeitä, jotka yleensä aktivoi, kun ne samalla aktivoi
sitä masennusta ja ahdistuneisuutta + usein vie ne vähätkin yöunet :frowning:
tää on mun kokemus ja jotkut lääkärit niin mulle sanoneet eli sulla voi toimia ihan eri jutut :question:
jotain nukahtamis- ja unilääkkeitä olen käyttänyt/kokeillut, mut bentzojen jatkuva käyttö voi viedä
niiltäkin tehoja :unamused:
Pari normaalia nukahtamislääkettä on esim. Imovane/eri vahvuuksia ja Dormicum, mut
tietty lääkäri räätälöi aina oikean lääkkeen/annoksen ja usein se löytyy just
kokeilujen kautta…niin mullakin…nyt tenox 20 mg nukuttaa hyvin, mut pitää ottaa ajoissa
illalla, et pääsee aamulla ylös…vähä voi olla pökkyräinen olo aamulla mut se on
ihan yksilöllistä…
Imovane on lyhytvaikutteinen, ei tunnu aamulla yhtään ja voi ottaa vaik yhden illalla ja
jos herää kesken unien ni voi ottaa viel yhden aikaan yöllä toisen ja sekään ei tunnu aamulla,
mut yksilöllistä :slight_smile:
Nää on erikoislääkärin ohjeet.
Dormicum on hyvä kans, ei tunnu aamulla…
mut sullekin täytyis lääkärin ohjeistuksessa ettii joko yks sopiva lääke
tai sit useamman lääkkeen yhdistelmä, sen on varmaan viisain ja tehokkain/turvallisin tapa :exclamation: :slight_smile:
Mullakin kokemusta mirtazapiinista, lihoin yli 30 kg, nukutti kyl viikon yhteen menoon :mrgreen:
Mut tsemppiä sulle, etsi tietoa eri paikoista, tietty toisten kokemukset on yks hyvä keino,
niin itelläkin :slight_smile:

Yks juttu unohtu…
Onko sulla koskaan kokeiltu Lyricaa ?
Itellä se oli paras ahdistuneisuuden poistaja ja mielialan nostaja.
Se on alunperin epilepsialääke, mut tosi tehokas neuropaattiseen (hermo) kipuun ja
käytetään paljon psykiatriassa esim. “yleistyneen ahdistuneisuushäiriön hoitoon”.
Sen käyttö usein pilataan liian suurella aloitusannoksella, esim. 150 mg ja ite
nukuin 12 tuntia ihan heräämättä.
Mut pienemmillä annoksilla 25-75 mg, itellä 75 mg vei kolmessa päivässä
ahdistuneisuuden veks ja aamulla tuntu tosi hyvältä herätä.
Se nukuttaa tosi hyvin varsinkin aluks :slight_smile: siks sitä kantsii kokeilla
ekaks vaik viikonloppuna kun ei tartte nousta aamulla aikasin.
Sit se nostaa mielialaa tosi tehokkaasti ja ainakin mulla aiheutti sen,
et muitten ahdistuneisuuteen ja masennukseen käyttämieni lääkkeitten
tarve väheni huomattavan paljon.
Sitä ei, ihme kyllä, tarjota yleensä lääkärissä :question:
itellekin se tuli vähä niinku vahingossa kivun hoidon kautta.

Jos se stella kerta kohtuudella toimii, niin sitähän kannattaa lekurille ehdottaa. Ei tuo lääke ole mitenkään erityinen sen suhteen, etteikö sitä kirjoitettaisi. Helpommin kai stelloja kirjoittavat kun tenoxeja, ainakin täälläpäin.

Lääkärit ja käytännöt on toki erilaisia, ihan lääkäristä riippuen.

Semmosen seikan oon huomannu, että ihan nuorille ei tykätä oikein noita bentsojohdoksia kirjotella, mikä onkin ihan hyvä.

Tosiaan, jotain mirtsapiineja ja yleisryyni seroquelia tahtovat kovasti kirjoittaa, tosin mulle ei kyllä ikinä ole mitään seroja ehdoteltu. Tenoxia joskus oon pyytäny, ja saanu myös, imovanea kans.

Mutta jos stella toimii, ja jos se ei niitä kirjota niin kysypäs imovaneja.

Imovane on samansukuinen lääke kuin stellakin, itsellä se toimii nukahtamislääkkeenä varsin mainiosti.
Monet pitää Imovaneja jonain kakkosluokan lääkkeinä, mutta ihan hyvin ne toimii. Paremmin mulla kun esim tenox.

Ainut haittapuoli on siinä se maku, joka saattaa olla ainakin aluksi tosi pahakin. Semmonen sivumaku, minkä aamulla sitten ainakin huomaa, illallakin jo. Se on toisaalta hyvä indikaattori nukkumaanmenon suhteen. Eli kun alkaa makua tulla suuhun niin sitten pimeään peiton alle.

Oletko muuten miten nuo lääkkeet ottanut, nehän pitää ottaa jotain 10min ennen sänkyynmenoa, jos hilluu pystyssä, kun vaikutus alkaa nousta, niin sitten ne vaan piristää.

Vastauksia:
eli joo stellaa käytän tällä hetkellä ja tänään taas sain kun soitin lääkärille, koska mulla sattuu nyt olemaan kunnallisella puolella sellanen lääkäri, joka tota suostuu kirjottamaan, muuten sitä ei mun tilanne kiinnostakaan. Eli n.9kk:teen en saanut nukahtamislääkkeitä (useilta kunnallisen psykiatr. puolen lääkäreiltä kysyttynä) eli bentsojohdannaisia, perusteet oli: koska syön jo bentsoja ni en saa bentsojohdannaisia/ovat vain väliaikaiseen unettomuuteen/tulee riippuvuutta/blaa blaa. Vaikka sanoin että oli toiminut, kun olin kerran saanut aiemmin, mutten kuitenkaan enää saanut.
Mutta nyt kun tuota syön (määräys 1-2 kpl ilta), niin tottumista tulee aina pian ja ei se aina toimi. Toimii paremmin, jos olen syönyt bentsoja saman pvän aikana, sillon voi vähempi määrä stellaa riittää. Mutta enhän mä nuitakaan voi enää pitkään käyttää, kun tulee selkeästi niin nopeesti toleranssia ja kai ns. riippuvuutta.

Jopasjota: Ja joo, otan noi stellat aina juuri sänkyyn mennessä, tiiän ettei ne muuten toimi.

Esteban: tutkin Lyricaa netistä aikeissa ehdottaa sitä lääkärille kirjoitettavaksi respa, mutta kun luin kuinka paljon käyttäjillä oli siitä paljon pahoja sivuvaikutuksia, esim juuri sitä painonnousua/ruokahalun lisääntymistä plus paljon muuta, niin en halua kokeilla, koska olen niin herkkä tuonkaltaisille sivuvaikutuksille.
Ja sitten vielä tiedoksi kun mainitsit: mulla siis ollut unettomuutta jo paljon ennen kuin olen syönyt mitään masennus-/ahdistuslääkkeitä, jopa ennen koko masennusta/ahdistusta. Ja pahentui siis aivan hirveäksi joskus 2007 lopulla ja silloin lääkärit alkoi ehdottelee unilääkkeitä ja alotin bentsojen käytön ja masen.lääkekokeilut, eli unettomuus ei johdu lääkkeistä ainakaan.

Onko kellään muuten tämänlaatuisen pahan unettomuusongelman kokeneista positiivisia kokemuksia luonnonmukaisista tuotteista (ei mäkikuismaa koska vähentää e-pillereiden tehoa)?
Itse en juuri ole iltaisen kamomillateeni ja lääkärin määräämään melatoniinin lisäksi muita kokeillut… En tiedä onko nui yleensäkään oikeasti toimivia pahan uniongelman omaaville kellekään?

En tiedä muista, mutta minulla ei Lyrica kyllä nukahtamislääkkeenä toimi. En edes voisi kuvitella sitä siihen käytettävän. Joskus nykäsin ajanpuutteeseen ns. Lyrica-kännit, ei alkoholia, lyricaa vaan ja vähän texiä, niin se lyrica aiheutti sen, ettei saanut nukuttua oikeen mitenkään. Annos oli kyllä varmasti isompi ku normaalisti.

Ainahan sitä voi koettaa, mutta itse kyllä epäilen sen tehoa, tosin me kaikki ollaan erilaisia… :wink:

Imovanea suosittelisin kyllä, sitä kirjotetaan helposti ja monilla se on hyvä nukahtamiseen. Se ikävä sivumakukin poistuu, kun niitä hetken syö.

Imovane on sen suhteen samanlainen ku tuo stellakin, että alkoholin kanssa menee ihan kanttuvei ja muisti lähtee.

Se ei varsinaisesti ole bentso, kuten ei stellakaan. Vaikutusmekanismi on hyvin samankaltainen, mutta kemiallisesti se luokitellaan muist. syklopyrriineihin tjsp.

Jos stella on sinulla nukahtamiseen toiminut, luulen että imovanekin toimii. Lisäksi siihen ei jää riippuvaiseksi kovin helposti.

Kokeile ihmeessä imovanea. 1-2kpl vähän ennen nukkumaanmenoa. Se ikävä sivumaku voi aluksi tuntua todella pahalta, mutta se vähenee/poistuu käytön aikana. Sitäpaitsi pieni sivumaku suussa ei paljon haittaa, jos saa nukuttua hyvin. :slight_smile:

Jopasjota:
olen käsittänyt sitten ilmeisesti väärin että imovane kuuluu samaan nukahtamislääke-sarjaan, eli bentsojohdannaisiin stellan kanssa?
Mun tarkoitus ei ole siis käyttää näitä lääkkeitä väärin, vaan saada normaali unirytmi, että pystyn toimimaan tässä maailmassa edes jotenkin.
Olen kuitenkin joskus muutaman imovanen testannut, paha maku tosiaan oli ainakin ekalla kerralla, muttei myöhemmin. Muistaakseni sama vaikutus kuin stellalla. En sitten ole tutkinut lääkkeestä infoa sen enempää esim. riippuvuus-/toleranssi-tasolla vs. esim stella. Pitääkin tutkia.

Luonnon lääkkeistä parhaiten toimii varmasti Ganja!
Mut se siitä…
Seroguel toimii monella todella hyvin, ja pieninä annoksina esim 25mg.
Siinä sivuvaikutuksia niin kuin JOKAISESSA lääkkeessä…
Esim aamulla suun kuiviminen yms…
Mut sun pitäis ehkä kumminkin jaksaa kokeilla pitempään noita lääkkeitä,
kun käsitin et olet ne heti lopettanut kun tullut sivuoireita.
Mulla menee “melkein” kourallinen vahvoja benzoja ja silti nukun kuin pieni lapsi sillä ex-remeronilla nykyään mirtzazapiini, 30mg illalla. Paino nousee aluks ja hirveät syöppö mässyt tulee, mut menee ohitse.
Entäs fyysinen liikunta? Sellainen rääkki joka vetää mehut pois, tietän myös sen kun diagnoosina on vaik.masennus et ei se lähteminen ole niin helppoa.
Entäs meditointi? Mulla toimii se, viimeistään 1-2h ennen nukkumaanmenoa kaikki tv:t/netti kiinni,
sit keskityt vaikka olohuoneen lattialla istualtaan itseesi sen 1h, laitat, jos jelpottaa niin asiaan kuuluvaa meditointi musaa ja uni tulee…
Tsemppiä, tiedän tunteen kun se ei tule…

En tiedä hyvästä, mutta joitakin olen kokeillut :unamused: . Doxalista en minäkään muista miten toimi, jotakin valittamista siinä kai oli. TEnox tepsi hetken, sitten ei enää mikään määrä. Eikä sitä saisi kauaa käyttääkään. Ketipinor - sama kuin Seroquel - on musta ehkä paras tällä kokemuksella. Levozin ei nukuta heti, vaan parin tunnin päästä, aamulla ja vielä päivälläkin olen lepsu ja tokkurassa :frowning: . Ketipinor ei ihan niin veteläksi tee, mutta pitää sekin muistaa ottaa ajoissa! Harmittaa, että toooosi harvoin voin sen ottaa ajoissa, kun on kuopus, joka vaatii nukahtaa ennen mua…on ihana tunne, kun kroppa alkaa sätkiä, lihakset rentoutuu, tietää, että uni tulee pian :smiley: . Noooh…olen lääkkeistä huolimatta tosi herkkä heräämään ja myös valvomaan. Ellen ota mitään, kuten nyt useimmiten teen, saan tunnin-kahden päästä unen (eli klo 00-02), sitten nukun 2 tuntia, sitten valvon loput yöstä :open_mouth: . Eli joudun joka ilta päättämään, nukunko ja herään tokkuraisena ja vetelänä, vai nukunko pari tuntia, mutta olen silti terävämpi aamulla ja edes osan päivästä?

TUo Ketipinor-annokseni muuten on pieni osa siitä, mitä 11-vuotias tyttäreni on jo 2,5 vuoden aikan syönyt Seroquelia päivittäin. Ei se häntä edes väsytä :unamused: .

Ristus sentään, tuntuu nyt itsestänikin. Eikö tästä ole ulospääsyä…?! Olen vähentämässä masislääkettä Efexoria, koska ei enää auta, ja lihon kuin sika, kunhan sen lopetan, olisi tarkoitus kokeilla Cymbaltaa. Toisaalta mietin, että jos antaisin olla??? Kokeilisin, mitä kummaa olisi elämä ilman masennuslääkettä? Tuskin nyt heti henkeä ottaisin, en ole ennenkään sitä tehnyt. En ole taipuvainen psykoosiin tms, päinvastoin :wink: . Omahan on oloni. Josta kärsii sitten koko perhe…! Ja muu maailma, ja työ :open_mouth: . Ehkä, tai sitten ei.

Itse olen löytänyt hyvän unilääkkeen Seroquelista. Annosta en ala tässä neuvomaan, se on lääkärin asia. Alussa 25mg kuitenkin riitti. Nykyisin otan 200mg n. tuntia ennen nukkumaan menoa. Nukun hyvin eikä tarvitse aamulla kävellä pitkin seiniä :slight_smile:

Ota lääkäriin yhteyttä.

:smiley: Dolorex kylläkin sisälsi Metadonia, ei midatsolaamia, sen vuoksi Dolorex vedettiin apteekeista pois…Kts, Wikipediasta, miksi. Kommentoisin muutenkin, sillä informaatiosi on osittain harhaanjohtavaa…mutta koska on kysymys kuitenkin lääkeistä, jotka kuuluvat PKV-T-ryhmään, en halua tuoda enempää tietoa niistä tänne. Ja tämä mainitsemasi ‘hysteria’ kolmiolääkkeissä on useiden erilaisten asioiden yhteensulautuma, josta voisi vaikka kirjoittaa novellin…ei ihan romaania. :wink:

Kannattaa aloittaa tosiaan Zopinoxilla tai Stellalla (Imovane, Stilnoct), jos ihan unilääkkeitä tarvitsee. Mä koin aikoinani hyväksi Tolvonin. Sit mul on menny melkee kaikkea, mut Sirdalud on hyvä ku samal lihaskipuun. Nukahtamislääkkeet on vaa TOSI lyhytkestosia, et jos heräät parin tunnin pääst, et saa enää unta. Mul oli Halcion (jonka lopetin ja vaihoin tennareihin), jonka vaikutusaika oli 3h. Yhes vaihees ku viäl vedin bubrea ja en saanu nukuttua otin 25mg:n napin ja nukuin jopa 1½ tai 2 tuntia.

Mut yks hyvä keino kuten Gabriel muistaakseni mainitsikin on luonnontuotteet. Toivottavast tätä ei poisteta ku ei oo mitään laitonta, mut mä teen lahjaks läheisille ja käytän ite satunnaisest (ku mul on e-pillerit ja kuisma vaikuttaa tehoo) omatekemääni uniteetä. Eli siihen tulee…

• sitruunamelissaa (rauhottaa ja poistaa ahdistusta, todella helppo kasvattaa itse, ostaa ruukun ja laittaa multaan)
  • mäkikuismaa (nukuttaa pelkästäänkin, auttaa masennuksiin ja rauhoittaa, buustaa benejäkin et kandee kerätä :wink:)
  • humalankäpyjä
  • ruusunmarjoja ja
  • kanervankukkia (nukuttaa pelkästäänkin)
  • (kuminaa)

Suosittelen ja etenkin luonto-ihmisille jo Kesäkuun alussa kannattaa lähteä hakemaan luonnon yrttejä jostain missä ei autot aja. Nyt vain kirjastosta lainaamaan kirjoja ja tunnistamaan kasveja ni on tosi kiva saada itse tehtyä omia yrttejä. Esim. Pajun kuoressa on samaa ainetta ku särkylääkkees (parasetamoli muistaakseni), joten se auttaa jauhettuna päänsärkyyn. Kannattaa lukea, mielenkiintoisia asioita ja rauhottava tee sekä unitee ainakin mulla tekee tosi raukeaks, eli ajaa asiansa kyllä :wink: Mul just yks kirja lainas mis vaik mitä reseptejä luonnosta. Katon vaa et mitä kaikkea aion kerätä taas ens kesänä :smiley:

Nyt meinaa olla jo aika toivoton olo: sain taas stelloja ja nyt ne ei enää auta yhtään (edellisen kerran syönyt niitä viikko sitten)! Eli 4-5h valvominen niiden otosta huolimatta (otin ensin yhden, ei unta, sitten toisen, ei unta ja vielä kolmannenkin epätoivoissani, mutta sitten vain jatkoin valvomista)… Äh.

Gabriel: liikunnasta on sanottu useissakin jutuissa että ei saisi harrastaa 4 h ennen nukkumaanmenoa, että ei edesauta unta. Enkä jaksa enää harrastaa liikuntaa, hyvä kun jaksan nousta sängystä jossain vaiheessa ja joskus koulussa käyä. Meditointiin en pystyisi keskittyä tässä elämänvaiheessa mitenkään…ainakaan 5minsaa pidempään, tuskin sitäkään…

Mulperi: otan osaa oloosi… :frowning: Aina on rankempaa jos on perhe, josta pitää huolta…kuin vaan pitää itestään huolta. Kunpa saisit jostain voimaa tai apua…

Maago: ota lääkäriin yhteyttä? Heh, joo ainakin pari kertaa kk:ssa olen ottanut reilun vuoden ajan :slight_smile: Pitäät tutkia tuota seroquelia.

Ja muuten dark magus: juu en mie mitään laittomia aineita (kannabista) ala sentään unettomuuteen vetämään. Bentsot ei ikinä väsytä mua, päinvastoin, eikä edesauta unta, mutta joskus joissakin unilääkekokeiluissa huomasin että bentsojen kanssa/samana iltana otettu joku lääke toimii, ilman ei. Outoa… Mutta tuossa se ongelma, että haluaisin vähentää muutenkin bentsojen käyttöä, ja olenkin vähentänyt, eli en halua unilääkettä jonka kanssa joutuu käyttämään bentsoja joka pvä…

Malibu: kiitos vinkistä mutta olen niin anti-viherpeukalo kun voi vaan olla (kaktuksetkin kuolee mun hoidossa…:wink:, etten oikein kykene omiin tee-sekoituksiin metsäpoluilta kerätyistä aineista… Kiitos kuitenkin, että esitit muunkin kuin lääkevaihtoehdon… Ja siis mäkikuismaa en juuri aio syyä tuon e-pillereiden tehon vähenemisen vuoksi.

Kokeile pyytää sitä imovanea testiksi.
Se on mieto ja useimmilla tuntemillani ihmisillä toimii stelaa paremmin nukahtamiseen, lisäksi sen vaikutusaika on hiukan pitempi.

Se on samansukuinen lääke stellan kanssa ja haittavaikutukset ovat samaa tasoa.

Ainut miinus on se raudan maku suussa, jota ei siis kaikilla edes ole ja joka ajan mittaan poistuu.

Imovane tuo mieleen veljeni ja sen, että käytti, ja kai käyttää edelleen, sitä vuosikausia :open_mouth: . Vaikutus lakkasi, lähinnä suu kuivui ja painajaiset vaivasivat…Mulla on käsitys, ettei sitä kannattaisi kauaa käyttää.

Musta edelleen tuo Ketipinor on ehkä se huonoista paras vaihtoehto. Tytöllä vastaava, Seroquel, annos on 100 mg iltaisin. Mun Ketipinor 25 mg tai siitä puolet!

Halcion on mulle “tuttu” vuodelta 1987. Äitini kuoli silloin, ja häneltä jäi tuota unilääkettä kotia. Käytin sitä joskus, osin myös viinan kanssa. Ihan normiyökin yhden tabletin jälkeen oli aikas painajaista…tosin olin silloin vasta 16-vuotias. Huh, huonot muistot :open_mouth: .

Mulla noi Imovanet toimii suht hyvin. Aluks tosiaan tais painajaiset vähän vaivata, mutta nekin on sitemmin jäänyt. Tosta paljon puhutusta mausta sen verran, että ite ainakin totuin siihen tosi nopeasti. Niin ja 1-2 tosiaan illalla niitä syön.

Niistä eroon pääsy onki sitten vittumaisempaa hommaa :unamused:

Imovaneen on turha stellasta vaihtaa, kun sekin on lyhytkestoiseen unettomuuteen tarkoitettu, minulla on vaikea pitkäkestoinen unettomuus/nukahtamisongelmat.
Tuota Seroquelia tutkin, mutta tajusinkin, että on siis ketiapiinia, joka ainakin kaverini ruokahalua ja nimenomaan rasvaisen ym herkkujen mässäilyä nostaa huomattavasti. Ja muutenkin oli ketjuja, joissa lukuisat haukkui tuon lääkkeen lyttyyn sen seuraavan pvän vahvasta tokkuraisuudesta ym plus jotkut kertoi lihonneensa. Eli juu en todella halua taas lähteä koekaniiniksi tuohonkin ja saada takaisin vaivalla pudottamiani kilojani taas… Nou. Ei ikinä enää sille tielle. Haluan olla omanpainoiseni ja sinut kroppani kanssa, ettei vääristynyt omakuvani huonone taas entisestään. Se tästä nyt vielä puuttuisi…

Pitäisi kai ensin saada onnea jostain, että saisi nukutuksi. Luulen, että onnellisempana olisi helpompaa nukahtaa. Tai edes vähän…vähemmän masentuneena.
Näin voisi päätellä ainakin siitä, että kun yökyläilen jonkun hyvän ystävän kanssa, on minun helpompi/nopeampi nukahtaa kuin yksin ollessa. Ehkä se tuo sellaista turvaa…

:arrow_right:

:smiley: Jansson; hyvä tipsi…ja jos ei pysty juoksemaan, niin kävelykin auttaa. Jos tarvitsee lääkettä, niin suosittelisin Tenoxia, 1-2x20mg… Levozin on kamala lääke ja yleensäkin kaikki neuroleptit. Ja neurolepteissä kun ei vaikutus ala heti, vaan kestää n.1-2 viikkoa ennenkuin vaikutus alkaa kunnolla. Pitäydy vaan ulkoilussa iltaisin ennen nukkumaan menoa ja kokeile Tenoxia, jos ei liikunta auta :slight_smile:

:arrow_right: