Hannun OMA juttu

No vastaanpa sitten minäkin vielä kerran. Taidanpa jättää kokeilemati. Miksikö? Siksi, että olen lääkkeiden suhteen tällä hetkellä todellinen kohtuukäyttäjä, en ota noita panacodeja edes kerran kuussa, talvisin kun ei ole noita keruuhommia, niin en ota niitä ollenkaan. Kaipa saisin itseni koukkuun niihinkin, jos haluaisin, mutta miksi ihmeessä haluaisin?!? Tällä hetkellä olen koukussa vain tupakkaan. Siitäkin tulen vieroittautumaan aikanaan. Kahvia tulen juomaan jatkossakin, koska se on terveellistä (meille, keille se sopii!).

Jep, nyt pitää jatkaa neulomista (olen muuten koukussa siihenkin, apua!), tilaus ei valmistu jos vain täällä näpyttelen. Kaunista ja raitista päivää kaikille jotka sellaisia katsovat olevansa ja jotka sellaisiksi pyrkivät! :slight_smile:

Kyllä mä ainakin käytän mitä tahansa lääkärin minulle hyväksi katsomaa lääkettä asianmukaisesti, jos minulle tulee joku vaiva tai sairaus johon lääkkeettömät hoitokeinot eivät ole tehokkaimpia.

Nyt kun olen ihan terve, en nauti mitään lääkkeitä. Paitsi on mulla kaapissa purkki Propralia siihen esiintymis-jännä jännä jännäykseen, kun on taas kohta keikkaa orkan kanssa. :smiley:

Ei sentään koukussa virkkaamiseen? :smiley:

Mun piti hankkia tieto ihan itse opiskelemalla, muuten olisin jo kuollut lääkärien määräämiin aineisiin.
Eletään “lääkeyhteiskunnassa” ja huono on se lääkäri, joka ei lääkettä määrää. Näin se vaan on!
Jokaisen reseptin olen saanut, jonka olen häikäimättä pyytänyt! Eli oikeasti minä olin se, joka määräsi ne lääkkeet.

.

Lääkeyhteiskunnan tai lääkärien syyllistämistä omasta väärinkäytöstä kutsutaan ongelman ulkoistamiseksi.
Useinhan kuulee myös päihteekäyttäjän sanovan, että hän käyttää päihteitä koska hoito on niin huonoa. :astonished:

Muttá ei kinastella suotta. Mitä tai miten sinä opiskelit, ystäväni Kolmipiste? :slight_smile:

Lue kuitenkin tarkemmin kuka ne lääkkeet määräsi!

Ei sentään koukussa virkkaamiseen? :smiley:

En näköjään oikein osaa tota lainaus-toimintoa käyttää kännykällä,
mutta eipä se kai haittaa.

Täytyy nyt täällä myöntää, että olin aikanaan niin koukussa virkkaamiseen, että koukuttelin 10x10cm isoäidinneliölappusista parisängyn peiton! Se oli rankkaa aikaa… :wink: Nyttemmin virkkuupuolella olen myös kohtuukäyttäjä, satunnaisia pannulappuja, kissanleluja ja jotain neulosten reunoja tulee virkkailtua. Joten ei ongelmaa sillä saralla! :smiley: Neulosten kanssa menee taas pahempaan suuntaan… Pakko neuloa vaan lisää, vaikka sormia särkis ja olkapäitä pakottaisi… Voivoi. :slight_smile:

Moi
Tulipahan tällekkin päivälle naurut. Sinä pilkkurivi :laughing: :laughing:
T.Tuppi

Aina löytyy joku, joka vielä pettää jopa itseään…

Lainaus; "LÄÄKKEET

Pääasiallisesti keskushermostoon vaikuttavat eli PKV-lääkkeet toimivat alkoholistilla päihdyttävinä, krooniseen tilaan johtavina huumeina. Kuten edellä on mainittu, alkoholismi, narkomania ja sekakäyttö ovat loppujen lopuksi sama asia. Sitä ne ovat myös hermostollisessa mielessä, jolloin yleisesti voidaan puhua kemiallisesta riippuvuudesta. Kemiallista riippuvuutta hoidettaessa emme voi vaihtaa mm. alkoholia bentsodiatsepiineihin tai opioideihin, jos hoitotulokseksi halutaan se, että päihteistä päästäisiin eroon. Päihteettömyys onkin päihderiippuvaisen elämänlaadun paranemisen kannalta se ensimmäinen ja tärkein asia. Hoidon lähtökohta onkin se, että ihminen saa tietoa ja terapiaa raittiina, ei päihteissä. Päihteistä pidättäytyminen ja elämänlaadun parantaminen onnistuu parhaiten hoidoissa, joissa ymmärretään sairauden luonne, usein omakohtaisesti. Jos päihderiippuvainen ei saa kunnollista hoitoa sairauteensa (tietoa ja terapiaa) lääkkeeksi määrättävät disulfiraami (Antabus) tai naltreksoni (Revia) ovat tehottomia.

Mietittäessä lääkehoitoja alkoholismiin tai lääkeriippuvuuteen, olisi ainoa keino saada keskushermoston riippuvuusmekanismit purettua ja tähän tuskin löytyy mitään pilleriä apua tuomaan."

avominne.fi/avominewww/tekst … avi_id=231

Meidän kannattaa joskus pohtia myös pakonomaisen vänkäämisen tarpeen vaikutusta alkoholismista toipumiseen. :slight_smile:

Arramiehen firma on muuten ihan tuttu, ja kyseinen hoitomallikaan ei suinkaan kiellä lääkkeiden asianmukaista käyttöä johonkin sairauteen tai oireeseen tai akuuttiin vierotukseen, kunhan niitä ei käytetä vakituisesti päihtymistarkoitukseen tai jonkun muun päihteen korvikkeena.

Me täällä Lopettajissa olemme kyllä lukeneet jo monet kerran ystäväni Pilkkurivin copypeistaukset, mutta eikös niille otollisempaa maaperää voisi löytyä vaikkapa Me Vähentäjien puolelta :question:

Mielestäni eivät ne ole samoja asioita ollenkaan. Itse olen alkoholisti mutta en ole ikinä tuntenut vetoa lääkkeiden tai kovien huumeiden laajamittaisempaan käyttöön, vaikka minulla niistä monenlaisia kokemuksia onkin. Kyse on myös psykologiasta eikä vain fysiologiasta. En pidä lääkkeitä tai kovia huumeita samalla tavalla “arvossa” kuin alkoholia tai pilveä. En pidä niiden vaikutuksistakaan. En kai voisi koukuttua sellaiseen mistä en pidä, tai sellaiseen, mitä halveksin. Lääkepäissäni koen itseni hatarapäiseksi moniongelmaiseksi, ja esim. piri on vaikutuksiltaan liian… epä-älyllistä. Se tekee sinusta pelkän eteenpäin puskevan koneen.

Tulipa mieleen että onko Hannu se sama Hannu, joka vuosia sitten - ennen ns. RC-konfliktien aikakautta - oli täällä Päihdelinkissä valtavien riitojen keskiössä…?

Mutta toisaalta: mitä välii? Nyt on nyt, ja menneet on menneitä.

Sata vuotta sitten olleiden riitojen tms. kaunojen penkominen ei kuulu vertaistukifoorumille, eikä toipumiseemme.

Kai sitä kysyä saa…? :laughing: Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.

Niin älähtää. Minäkin olen joskus käyttäytynyt internetissä törkeästi, ja olen sitä asiaa anteeksi pyytänyt ja menneisyyteni kanssa sovintoon päässyt. Sekin kuuluu päihderiippuvuudesta toipumiseen.

Mutta me olemme täällä keskustelemassa kunnioittavasti ja toivoakseni toistemme raittiutta tukien, emme riidellen tai menneitä riitoja kaivellen, tai toisillemme naureskellen.

Mielipiteet saavat joskus olla kipakoitakin ja pieni sarkasmikin joskus sallittakoon, mutta henkilökohtaisuuksien kaiveleminen ei tue kenenkään raittiutta.

Raitista päivää sinullekin, Mike. :slight_smile:

PS. En muuten ole koira.

Kunhan kysyin… ei ole Sinun asiasi alkaa minulle sanomaan, mitä saan kysyä ja mitä en. Silloin myös juttelin sen Hannun kanssa monenlaista, ja halusin tietää että onko se sama henkilö.

Juu juu. Toivon että saat vastauksen kysymyksiisi. :smiley:

Edelleen: raitista päivää sinulle ja tsau! Mä lähen duuniin.

No tsau sitten vaan, hyvää duunipäivää. :slight_smile:

Minulle Arramiehen firma ei ole tuttu, mutta Minnesota-mallin mukainen hoito on lääkkeetön!
Jos Arramies tekee toisin, ei hän myöskään edusta Minnesota-mallia.
Joten vahvasti epäilen Ketostixin sanoja…

.

Hyvä juttu, Hannu, että polvi on parempaan päin! :slight_smile: Liikkumista, harrasteita ja normaalia elämää häiritsevä kipu on tosiaan ikävä asia kärsiä, joten hyvä jos se paranee.

Hoitomalli sinänsä on lääkkeetön mitä tulee päihdyttäviin lääkkeisiin, kuten yhteisöhoitokin, mutta kaikkien lääkkeiden käyttöä kaikissa tilanteissa ei kielletä.
Joihinkin minnesota-mallin hoitopaikkoihin saa mennä katkolta/vierotuksesta likaisilla seuloillakin bzd:n osalta, kunhan bentsot on ajettu alas ennen ko. hoitoon menoa, tai niiden pudotus on meneillään.

Avominne on sitten avohoitoa, joten siellä ei tuota puolta tutkita senkään vertaa kuin laitosmuotoisissa hoitopaikoissa. Hinta-laatu-suhteessaan ko. firma on ihan pätevää avohoitoa, ja sen henkilökuntaa käy luennoimassa mm. eri oppilaitoksissa, ja voipa firman luennoilla käydä heidän omissa tiloissaankin.

Hoitomallihan perustuu myös luottamukseen, rehellisyyteen ja avoimuuteen enemmän kuin tiukkaan kontrolliin ja autoritääriseen hoitosysteemiin. :slight_smile:

Ketostix, Minnesota-hoitoon voit mennä kunhan et haise viinalle!
PKV-lääkkeet ajetaan alas ensimäisen viikon aikana ja lääkärin valvonassa. Ranteessa sinulla on oman turvallisuutesi takia ranneke, joka ilmoittaa rampit, ym. kehosi poikkeavat toimet.
Minnesota-hoito ei kiellä yhtään mitään - valinta on sinun! Mutta hoito on lääkkeetön ja vapaaehtoinen.
Ovissa ei ole lukkoja - vapaasti saat poistua hoidosta, jos mielesi tekee!

Ja tämä on TOTTA! “Hoitomallihan perustuu myös luottamukseen, rehellisyyteen ja avoimuuteen enemmän kuin tiukkaan kontrolliin ja autoritääriseen hoitosysteemiin.”

Viikon saat valehdella, mutta sen jälkeen on totuus löydyttävä tai hoito keskeytyy. Valinta on sinun!

^^^^^^^^^^^^^^^^

Ja Hannulle pikaista tervehtymistä!

Moikka “pilkkurivi” toi nimimerkki on :laughing: .
Mutta ei sen kummenpaa, voi sinne mennä tuoksuen mutta ensin laitetaan selviämään. Minulla ei ole kokemusta
kyseisistä hoitomuodoista, Mutta edäs puolituttu vanha-alkolisti on siellä töissä. Mutta kyllä ne ensimmäisellä viikolla helpottaa lääkkeillä vieroitusoireita, jotain järkeä sentään koska viekkarit voi jollain olla pahat.
Tosiaan, sinne voi tilata taksin ja painua sinne mistä on tullutkin koska tahansa.
Tv.Tuppi