foggy lady kirjoittanut:
“mutta että tällaista: tuntuu kuin sisälmykset eivät mahtuisi sisään, pakahduttaa, täytyy huokailla, puhallella, paikoillaan istuminen on vaikeaa, jalat vispaa, kärsivällisyys nollassa, raivostumisaltis… Olen raivona koko ajan, ei vaan jotenkin kestä yhtään mitään.”
Tämä kuvaa niin osuvasti juuri tämänhetkistä olotilaani, että oli pakko kopioida se tuohon.
Luin noita kirjoituksiasi taas uudelleen, ja kyyneleet tuppasivat tulemaan silmiin, kun löysin niistä niin paljon omia tuntemuksiani. Itse en osaa itseäni noin hyvin ilmaista.
Tämä päivä on ollut pirullisen vaikea ja ajatus pahanolon hukuttamisesta viiniin on pyörinyt kuumeisesti mielessäni. Mutta sitä en nyt tälläkertaa tee koska tiedän toki jo helpotuksen lyhytaikaisuuden.
Ajatuksiaan pitäisi muuttaa ja suhtautumista asioihin. Yritän sitä kyllä täysillä, mutta kun aina vaan samat paska-ajatukset pyörivät päässä. Tuntuu, että kohta sekoan täysin. Tämä elämä nyt vaan on keskimääräisesti ottaen täyttä paskaa.
Mulle on tullut ihan valtava kostonhimo sitä exääni kohtaan. Tyhmä ja hyödytön ajatus, jolla vahingoitan vain ja ainoastaan itseäni.
En varmaankaan olisi joutunut tällaisten ajatusten valtaan, ellei hän olisi käynyt hehkuttelemaan mulle sitä uutta onneaan. Miksi sen pitikään niin tehdä? Ilmeisesti halutakseen satuttaa minua. No, sehän kertoo paljon siitä suuresta rakkaudesta, jota hän vielä muutama kuukausi sitten tunsi minua kohtaan.
Olen miettinyt tätä meidän ollutta ja mennyttä suhdettamme. Niinkuin olen tässä ketjussani kirjoittanut, niin minä itsehän se alkujen aluksi olin se, joka alkoi kyseenalaistamaan sitä. Lähinnä alkoholin käyttöön liittyvisä syistä. Tämän miehen ja myös oman juomiseni vuoksi.
Sen meidän kolmivuotisen suhteen aikana minun alkoholin käyttöni lisääntyi merkittävästi.
En toki mikään lasiin sylkijä ollut ennen sitäkään, mutta pääasiassa se oli viikonloppujuomista, ja vain yhtenä iltana.
Yhdessä olessamme ei mennyt iltaakaan, etteikö olisi juotu. Enemmän tai vähemmän.
Esim. parilla kahden viikon lomamatkalla joka päivä!
Toki meillä nyt muitakin yhteisiä harrastuksia oli, hiihtäminen, lenkkeily, sienestäminen ym. luontoon liittyvä.
Tarkemmin ajateltuna en edes taida kaivata tätä miestä, enkä tiedä alkaisinko hänen kanssaan uudelleen suhteeseen, vaikka alko-ongelma vähenisikin. Mutta mistä sitten tämä helvetillinen katkeruus? Miksi minä nyt alan parkumaan hänen peräänsä kuin mikäkin surkimus.
Kun vain pystyisin suhtautumaan asiaan niin, että antaapa äijän mennä ja etsiä onnensa mistä lystää.
Mutta niin raadollinen ihminen minä vaan kuitenkin olen, että haluaisin hänelle nyt vaan pelkkää pahaa. Mitä se sitten minusta kertookaan. Ei kai ainakaan mitään hyvää.
Taitaisi olla pieni itsetutkiskelun paikka.
Tässä oli se paskaosio tämän hetken tilanteestani, mutta kun minun elämässäni kuitenkin on paljon hyviäkin asioita. Olen suht. terve (ainakin fyysisesti, psyykkinen puoli taitaa olla vähän niin ja näin), minulla on hyvä työpaikka ja turvattu toimeentulo. Minulla on kaksi ihanaa lasta, joihin läheiset välit ja minusta tulee kohta MUMMO.
Eikös tuossa olisi jo tarpeeksi kiitollisuuden aiheita yhdelle ihmiselle. Ei pitäis narista ollenkaan.
Miks tää nyt kuitenkin tuntuu niin toivottomalta?