Haluan muutosta

Laitanpa tännekin pitkästä aikaa muutaman sanan.

Minä olen nyt sitten Mummo. Viime yönä syntyi ensimmäinen lapsenlapseni. Enkä meinaa pysyä nahoissani.

Siinäpä minulla mitä suurin syy pysytellä erossa viinin litkimisestä.

Laitanpa minäkin muutaman sanan pitkästä aikaa ja lähetän lämpimät onnittelut mummoksi tulosta. Minäkin sitä toivoisin, mutta kun on tuo ura niin tärkeä näillä nykyään. Onhan se luultavasti agendalla, se lapsikin sitten joskus. Nyt on raittiutta takana jonkun aikaa. Olen jo seonnut laskuista, mutta jos ei pari viikkoa sitten sattunutta retkahdusta oteta huomioon, olisin jo pitkällä. Nyt jatkan raittiutta. On tämä elämä vaan paljon hienompaa selvänä.

Onnittelut mummolle :smiley: Siinäpä todella hyvä syy olla juomatta.

Mulla ei raittius ole vieläkään onnistunut. Muutama retkahdus sattunut tänä vuonna, mutta periksi ei anneta. Olen täysillä nauttinut juomattomista jaksoista ja ihmettelen oikeesti, miksi sitä kuitenkin pitää välillä kokeilla. Vaikka määrät ja kerrat ovat entiseen verrattuna vähäisiä, niin jälkitilat on olleet sitäkin kurjempia, lähinnä fyysisesti. Morkkiksia en juurikaan ole enää tuntenut, outoa :open_mouth:.

Kyllä juomattomuus on hieno ja tavoiteltava asia, vaikka sen saavuttaminen tuntuu olevan takkuista. Eilen oli tilaisuus, jossa aivan hyvin olisin voinut kieltäytyä parista viinilasillisesta, mutta en tiedä, miksi en kieltäytynyt, en todellakaan tiedä. Vanhat tavat istuvat tiukassa :blush:

Nyt on taas edessä raitis viikonloppu, aika mones itse asiassa tänä vuonna. Olenkin pyrkinyt ohjelmoimaan viikonlopuiksi menoa ja tekemistä, ettei tule sellaisia tyhjiä kohtia, jolloin alkaisi ajatella “muutaman kaljan” hakemista, kun ei muka ole muutakaan tekemistä. Ja toisaalta laiskotteleminenkin tuntuu mukavammalta, jotenkin sallitummalta, kun se ei johdu juomisen aiheuttamasta töhköstä olosta.

Hyvää viikonloppua ja tsemppiä kohti raittiutta!

Kiitokset onnitteluista kori ja katinkontit.

Kyllä tämä tuntuu aika upealta. Tänään kävin ostelemassa pikkuiselle vähän vaatteita ja ensiviikolla menen sinne muutamaksi päiväksi. Koneella olevia kuvia tulee kurkittua vähän väliä.

Juominen on pysynyt aika hyvin hanskassa. Tänään kylläkin kaupungilla liikkuessani piipahdin myös alkossa ja pari pulloa viiniä tarttui sieltä mukaan. Aikomus oli ne, tai ainakin osa niistä nauttia tänään. Mutta yllätys, yllätys. Kun tulin kotiin, niin ei yhtään haluttanutkaan alkaa juomaan. Ehkä osa syynä siihen on, että minulla on hieman flunssainen olo, tukkoinen ja väsynyt. Ei tää olo ainakaan juomisella olisi parantunut.

Teillä molemillahan on mennyt aika hienosti juomisen suhteen. Tsemppiä vaan jatkoon meille kaikille.