Hajonnut fajanssi

mies metsän reunasta kirjoitti

Hyvät periaatteet ja kiteytetty yksinkertaisen selkeään muotoon. Tähän tapaan minäkin olen pyrkinyt elämään, ja osan siitä ajasta alkoholiin nähden voimattomana mutta raittiina alkoholistina.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

“Valtio-mies”

PS. Tosin tämähän on Heliseen ketju, joten pitäisiköhän meidän debatoida muualla? :bulb:

Kyllä täällä soppii kommentoira aivan mitä hyvänsä! :laughing:

Jösses, Helisee, miten ihmeessä tää rähinä tuli sun ketjuun? :open_mouth:
Pidä nyt kuitenkin puolias!

L:tar

Älä lähde Metsänreunan mies! Kyllä täällä monenmoista ihmistä kaivataan. Jokainen voi olla sellainen kun on. Moni varmasti haluaa, että minäkin outona otuksena painuisin takavasemmalle. Yritän kuitenkin olla kaikesta huolimatta. Yritähän sinäkin!

Useat haluavat tasapäistää porukkaa mutta siihen ei pidä sortua. Kun pitää oman päänsä ja mielipiteet syntyy keskustelua. Jos on aina samaa mieltä, niin eipä keskustelua synny. Ja kun keskustelua syntyy niin tulee erilaisia ajatuksia erilaisilta ihmisiltä ja se on hyvä. Sinulla on ollut hyviä ajatuksia minulle ja monelle muullekin. Sekä sinun vasta argumentista on tullut taas jonkun toisen suusta hyvä ajatus.

Pysyhän semmoisena kun olet ja remmissä mukana!!

Toivoo: Punatulkku

Punatulkku kirjoittaa painavaa asiaa. Tästä hommasta ei saa ketään karkoittaa. Sananvapauden puolesta barrikaadeille nouskaa kaikki :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Upea päivä on jo noussut. Mitenkähän tästä nauttisi parhaiten :question:

Asiasta viidenteen, uhosin tässä yksi päivä laittavani ulko-oveen lapun, ei mainoksia eikä ilmaisjakeluita. Sitä lappua olen joulusta saakka suunnitellut. Tytiseviä roskapostipinoja on eteinen täynnä, kauppakassien kanssa on vaikea pujotella huojuvien pinojen ohitse. Kaikki kamalinta on, että parit laskut ja tärkeät kirjeet on aikojen rientäessä kadonnut roskapostin seassa. Tästä nousee uho, menen navetan taakse ammuttavaksi, mikäli asia ei tänään tule korjattua. Toinen kamaluus on lakanapyykin kuivaaminen taloyhtiön kuivaushuoneessa. Jumapliste, yhdellä lakanakerralla alkoi tänään kolmas kuivausviikko. Muuten kaikki vaikuttaa ihan asiallisesti hoidetulta, kuka senkin näkee milläkin lailla. Iän myötä näihinkin asioihin on tullut useita eri perspektiivejä. :smiley: :frowning: :smiling_imp:

Olemme kaikki siis samaa mieltä siitä, että sananvapaus on hyvä asia ja erilaisia näkemyksiä ja keskustelua pitääkin olla. Tästä on hyvä jatkaa.

Joskus voi tosiaan olla niinkin, että sama aihe tai hyvin samantyylinen keskustelu toistuu useampaan kertaan jopa sanoilla sanoilla kuten nimimerkki Vinettokin totesi, mutta ehkä sekään ei ole niin vaarallista. Silloinhan voi pyrkiä käymään saman keskustelun hieman uusin sanoin, vaikka aihe olisi moneen kertaan läpikäyty. :slight_smile:

Heliseen ideasta: minulla on ollut jo vuosia ovessa lappu “ei ilmaisjakelua eikä mainoksia”, jota onkin noudatettu melko hyvin. Joskus jonkun pizzerian mainos tipahtaa postiluukusta. Saa nähdä miten vaalimainosten jakajat noudattavat kieltoa. Minusta ne ehdokkaat jotka jaksavat juosta rappukäytävissä jakamassa lippulappusiaan, ovat usein niin liikuttavan pienellä budjetilla liikkeellä, että annan anteeksi jos lappusensa minun luukustani tiputtavat.

Mutta takaisin foorumin aiheeseen.
Toisin kuin Heliseellä, minulla ei ole ollut aktiivisesti ryypätessä mammonaa, koulutusta, eikä kakaroita. Jonkinlainen duuni oli useimmiten ja muutakin hyvää, mutta mammona, koulutus ja kaikkinainen elämänhallinta puuttui. . Näiden saamiseksi oli jätettävä alkoholia taka-alalle ja nostettava tervellisempiä asioita etualalle.
Valkolakki kyllä oli, sekin osittain krapulassa hankittu. (siinä iässä krapulat ei vielä olleet kamalan pahoja). Nyt on pian kolme ammatillista tutkintoa, jonkinlaiset työnäkymätkin lamasta huolimatta. Lapsia ei ole eikä tule. Enkä ehkä halua muidenkaan lapsia hoitaa, sillä en ole siihen hommaan tarpeeksi aikuinen, vaikka tykätty olinkin. :unamused: (“Ai et viitsi mennä kouluun tänään? No älä sitten, en mäkään sun iässä aina viitsinyt”)

Mutta Elämää isolla E:llä meillä kaikilla, niin toivon ja toivotan.

Mä sain delekoitua sen lapun kiinnittämisen eteenpäin. Duunin vastaanottaja tietokoneen takaa löysi heti monta argumenttia, joiden avulla duunia voisi vieläkin siirtää. Ei ole sopivaa tussia, ei ole maalarinteippiä. Ehdotin jeesusteippiä, vaan se ei kuulemma käy, jos tollaseen levyoven paskaan lyöt kunnon jeesusteippiä, niin kun sen joskus irrotat, varmaan oven säleet lentää. Sinitarraa ei ole, purukummia olis. Löysin ihka oikeaa tavallista teippiä. Se on kuulemma varmaan liian kuivunutta vanhaa paskaa.

Kävin katsastamassa ja siellä ovella on lappu. Hurraa! - Puolet taistelusta on voitettu. Nyt investoimaan kotinaruun, jotta tohon mainosvuoristoon saa jotain tolkkua. Narunhankinta edellyttää pitkää kävelymatkaa. Paikallisista kaupoissa kotinarun löytäminen on jo voitto. Joutuu kiertään varmaan kaikki ostospisteet, vaarana on saada liikaa liikuntaa. Herää kysymys kuka ne niput raahaa keräyslaatikkoon :question:

Joskus ennen olis lappuhomma tyssännyt suorituspaineisiin. Se lappu olis ensinnäkin pitänyt tulostaa juuri oikeanlaiselle paperille ja teipin olis pitänyt olla sitä kaksipuoleista teippiä ja lapun olis pitänyt olla juuri oikean kokoinen, saksilla on vaarassa leikata vinoon jons ei kulmamitan kanssa piirrä suoria leikkausviivoja. Lapun taiteellisen vaikutelman olisi pitänyt olla juuri oikeanlainen. Tekstin asettelu paperille, tekstin väri ja fontin valinta. Onko lopputulos sitten tarkoituksenmukainen, onko esitys selkeä ja niin edelleen ja onko se varmasti hyvännäköinen. - Siinnä sitten etsit netin syövereistä hyvännäköisiä fontteja ja kenties pientä mukavaa kuvaa. Saattaa eksyä aika kauas alkuperäisestä hommasta näillä jauhoilla varustettuna :exclamation:

Aurinkoista huomenta! :smiley:

Mitä ilmeisimmin AAn vastustaminen on asiana MM sinulle tärkeä. Siitähän täällä itse kukin kirjoittaa minkä tärkeäksi ja/tai mielenkiitoiseksi kokee sekä siitä, mikä milloinkin mielen päällä pyörii.

AA tuntuu olevan sinulle kirjoitustesi perusteella huomattavasti tärkeämpi, kuin esimerkiksi minulle joka kuitenkin ko. toveriseurassa olen raitistunut. :smiley:

Ryhmä siivoaa itse itsensä.

Heippa Canon, aurinkoista ja lupsakkaa päivää sulle :smiley:

Tiuku repii puol kolmee. Ulos en ole vieläkään päässyt. Laitoin ruokaa ja otin päikkärit. Nyt olis oikea hetki lähteä vihdoin ULOS! Taidampa vielä keittää kaffit.

“Saa nähdä miten vaalimainosten jakajat noudattavat kieltoa. Minusta ne ehdokkaat jotka jaksavat juosta rappukäytävissä jakamassa lippulappusiaan, ovat usein niin liikuttavan pienellä budjetilla liikkeellä, että annan anteeksi jos lappusensa minun luukustani tiputtavat.”

Puolueen napamiehiin satsattiin jo markka-aikana per vaalipiiri demareissa 60.000 mk. MEPit pistivät assarin asialle ja SDP:n Riitta Myllerin assari oli Helsingin rautatieasemalla jakamasa mainoksia ja kun kysyin, että “miksei se Mylleri itte jaa” meni assari sanattomaksi niin silloin vielä EU-avustajana pörrännyt Stubb pomppasi esiin ja jutteli jakaen itse mainoksensa. Eli ei pidä tehdä liian helpoksi läpi menoa toisille.

Toisekseen; jos olisi vain 100 kansanedustajaa niin kilpailu paikoista kovenisi ja kansanedustajien taso nousisi ja oltaisiin enemmän paikalla Englannin tapaan, jossa kilpailu paikoista on kova; kulujen tippuessa puoleen ei tarttisi enää edustajien palkoista narista.

Mitä nimiin tulee niin saletti on se, että osaavimmat ehdokkaat ovat niitä miljoonia takoneita self-made maneja! Uudeltamalta on menossa (olympiapurjehtijakanakin ollut) Hjallis. Taloustutkimuksen aina vahva Eero Lehti on ollut Hjalliksen tasoinen osaajia ja kokoomuspoliitikkoja (Kokoomuksen broilerit eivät ole osaajia) yhdistävä rengas. Savo-Karjalassa osaaja on Joensuun aina vahva kyläkauppias Jussi Wihonen. Oikea mies, mutta vailla maahdollisuuksia pienepuolueen ehdokkaana on mausteteollisuusmies-ihmissuhdeohjus Peter Fryckman. Kepussa taitaa Sipilä olla ainoita osaajia. Jokaisen on syytä muistaa se, että virkamies syö noin parin tonnin verran joka kuukausi perusperheen eli yksityisen duunariperheen kuten asentaja/kampaaja -parin pankkitililtä.

ELI

Valtiontalouden vakauttaminen vaatii varsinkin köyhimpien, syrjäytyneimpien, päihdeongelmaisimpien tms. vähäosaisimpien taholta äänien keskittämistä oikeisto-osajien self-made miljonääreille! Mars miljonäärejä äänestämään!

En mä kyllä äänestä self-made miljonääriä. Ei sen puoleen, ei niitä näillä seuduilla juurikaan esiinny. En mä kyllä äänestä missiydellä tai urheilusaavutuksilla hankkittua pätevyyttä yhteisten asioiden hoitoon. Entäs vankan yliopistokoulutuksen suorittanut kulturelli, suuri syvät humaaniset elämännäkemykset omaava kukkahattutäti, jolta puuttuu realismi kokonaan. Ja onhan ehdokkaana jossain Frederik. Hänen kyvyistään en ole kanssa aivan vakuuttunut. Ota sitten näistä haja-asutusalueiden ehdokkaista selvää. Äänestys tapahtuu lottoarvonta periaatteella.

Suomalaiset on niin läpeensä kilttiä kansaa, että brysselijohtoinen arkadiasirkus voi pomputtaa kansaa mennen tullen aivan miten lystää. Italialaiset, kansa jota aurinko hellii, saa energiaa ja tempperamentti on aivan toista luokkaa. Mielenosoituksen sankarina pidän maanviljelijää, joka saatuaan jostain jätelietelakiuudistuksesta hepulin, ajoi pari paskakuormallista Rooman keskustaan ja ruiskutti paskalietteellä yhden hallintorakennuksen ja kuorrutti samaisella aineella mellakkapoliisiyksikön, joka saapui paikalle. Maanviljeliijän taltuttamiseen tarvittiin viisi polliisia. Kyseisestä onnettomasta viljelijästä tuli kansallissankari ja hän sai erääseen kylään poistetun Mussolinipatsaan jalustalle itseänsä kuvaavan pronssiveistoksen kädessään paskaruisku. :exclamation:

Mitenkähän tääkin vuodatus taas liittyi otsikkoon, en tiedä enkä paljon välitä. Siis vaikka raittiutta oli taas yli toistakymmentä vuotta, ei minulle ollut kasvanut kykyä käyttää alkoholia kuten normaali-ihmiset sitä käyttävät. Alku siinä hommassa kyllä näytti taas lupaavalle. :mrgreen:

Italialla oli kuitenkin Berlusconi, jolle kukaan ei uskaltanut pistää kampoihin oikein missään vaiheessa, vaikka ukkeli eli kuin pellossa ja kansalla meni aina vaan kurjemmin. Korruptio kukoistaa kuin banaanivaltiossa ja mafia on monin paikoin vallan kahvassa.

Napolin jäteongelmahan muutti vanhan mietelauseen uuteen uskoon: “haistaa Napoli ja kuolla”. :sunglasses:

Berlusconi ja Jaques Chirac eivät tykänneet suomalaisesta ruuasta, mutta eräs brittiläinen maineikas julkaisu (olikohan se Guardian) näpäytti herroja: “Jos Berlusconi ja Chirac olisivat käyneet koulunsa Suomessa, EU:lla voisi mennä tänä päivänä paljon paremmin kuin sillä nyt menee”.

Kävin muuten interraililla vuonna 2002 Italiassa. Rooma oli minusta mahtavan ihana kaupunki, ja ainakin tykkäsin Italiasta enemmän kuin Kreikasta. Parasta oli tosin merimatka niiden välillä.

Humaanit elämänarvot ja hyvä koulutus eivät minusta ole ristiriidassa realismin kanssa, vaan pikemminkin päinvastoin. Tietämättömyys ja sivistymättömyys ovat kasvualustaa ennakkoluuloille ja ahdasmielisyydelle. Oppimishaluinen ihminen pitää mielen avoimena ja oppii uusia asioita vielä sittenkin kun ei enää koulun penkillä istu.

Uuden oppimistahan se päihdeongelmasta selviäminenkin tavallaan on, uudeksi tulemista.

Valtiomies puhuu taas kerran asiaa. Koulutus on kaiken A ja O. Ainakin mun mielestä. Oppimansa soveltamiskyky on tietysti yksilöllistä kuten kaikki muukin. Täytyy sanoa, että varsinaisen koulutuksen työhön olen saanut työskennellessäni vuosien varrella, ensin työsuhteessa myöhemmin yrittäjänä, jolta firma osti tiettyjä palveluja,eräässä raskaan perusteollisuuden yrityksessä, joka valmisti yksittäistuotantona fantastisia tuotteita. Työstäni johtuen pääsin näkemään kaikkien eri ryhmien asioita eri perspektiiveistä. Sellaista firmaa voi sanoa sinfoniaorkesteriksi. Välillä saattaa olla sangen epävireistä harjoitusta eikä harmoniaa oikein synny. Useimmiten saatiin kuitenkin aikaan maailmanluokan tuotteita. Valitettavasti kyseinen perusteollisuus on valtaosin paennut Kiinaan :exclamation:

iltalehti.fi/uutiset/2015031 … 1_uu.shtml

Voi tätäkin naisparkaa kunhan pää selviää. Saattaa vähän hävettää

“Tietämättömyys”

Kaikki tärkeimmät asiat junaillaan sisäpiirin porukoissa esim. USA:n Poulsonin porukoissa, joissa Urpilainen ennakkoon kertoi Suomen suunnitelmat Bilderbergin ydinryhmälle ja jenkkimiljonäärit takoivat rahaa lapsenuskoisen Jutan ansioista. God Bless Corporate America!

Tuo sisäpiiri on tieteessäkin. Esim. erittäin kuuluisa Robert S. Kaplan ei ole itse kirjoittanut mitään (vähän editoinut) vaan pistänyt nimensä alle muiden töihin. Tieteessä on muiden uria tuhottu kilpimiesten avulla tai eristetty omaan hiekkalaatikkoon oman latoksen väkeä.

Kuten KRP:n luennoilla painotettiin: ensin pitää päästä herraksi → sen jälkeen vasta mahdollisuus nohevaan junailuun itsensä ja tuttapiirinsä eduksi ja vastustajat sivuraiteelle työntäen.

“ja sivistymättömyys”

Keskiverortohmisen työmuistiin mahtuu noin 50.000 käsitettä → sivistys on vaaraksi ammattiopille, elintasolle ja urakehitykselle ja saattaa aiheuttaa tiedollista ylikuormitusta. Poikkeusyksilöille sivistys ok; Newton teki itse kaukoputkensa optiikkaopintojensa kautta kun kunnon kaukoputkia ei ollut saatavilla. Poikkeusyksilöitä, joille sivistys on ok lienee pari promillea. Humanistinen sivistys taas aiheuttaa sen vaaran, että professoritasolla kusi ampaisee nuppiin; Ylikangas piti sotahistoriaan perehtyneitä veretaarnejamme vähäpätöisinä “harrastelijoina”.

→ Maon idea siitä, että virkamiehet viedään joka vuosi pariksi viiikoksi lapiohommiin, jotta ylimielisyys pysyisi aisoissa on loistava!

"Oppimishaluinen ihminen pitää mielen avoimena ja oppii uusia asioita vielä sittenkin kun ei enää koulun penkillä istu.
"

Kaikki (joitain harvoja hyvän opetuksen aloja kuten hävittäjälentäjät ja hammaklääkärit) lukuun ottamatta ovat itseoppineita tai työpaikkakouolutettuja. Useilla tieteenaloilla tieteen merkitys ammatilliseen toimintaan on ollut minimaalinen eikä alojen tieteellisetkään saavutukset paljon päätä huimaa eli maamme ylipistojen saaristo on täynnä suojatyöpaikkoja ja avovankilatuomion saneita eli pakollisen huuhaa -tutkinnon suorittaneita.

/// Vosin mennä vielä enemmän konkretiaan, mutta vasemmiston luoma koulutuskupla aiheuttaa monen tonnin vuosittaisen veroraituksen osaaville ja ahkerille kuten elementtisaumaajille ja lihanleikkaajjille, joiden selkänahasta ammattitaidotttomat virkamiehet riistävät elintasonsa → selkeä paikka äänestää oikeistomiljonäärejä!

Suomi orkesterin harjoitukset ovat jo pari vuosikymmentä menneet päin persettä. Ei taida olla enää orkesterissa jäseninä kuin tanhuporukka. Ei sen puoleen, orkesteriin on otettu jäseniksi muusikoita, jotka ei kertakaikkiaan halua soittaa samoista nuoteista.

Itse asiassa Suomi-orkesterilla on mennyt varsin kohtalaisesti putkeen, sillä meillä on monta hyvää riffiä saatu soimaan paremmin kuin muun maailman orkestereissa, ja toisaalta vältytty autuaasti pahimmilta riitasoinnuilta ja lavalta tippumisilta, mitä muualla on koettu.
Esimerkiksi taitomme olla keräämättä harmeja ja osallistumatta kriiseihin alkaa olla jo hämmästyttävä. Emme ole juurikaan osallistuneet ns. terrorismin vastaiseen sotaan emmekä olleet kansainvälisten terroristien kohteenakaan, ja jotenkin onnistumme olemaan kohtalaisen hyvää pataa niin lännen kuin itänaapurinkin kanssa.

Toki meillä on sitten sisältä päin kumpuavaa outoa pimahtaneisuutta ja mielen mustuuttakin, joka ilmenee joskus käsittämättömänä väkivaltana ja tragedioina (esim. koulusurmat ja perhesurmat), sekä korkeina itsemurhalukuina ja alkoholikuolemina.

Tuoreimman löytämäni vertailun perusteella Suomi on maailman toiseksi paras maa.
uusisuomi.fi/kotimaa/70077-u … -paras-maa
Vertailun seitsemän kategoriaa ovat tiede ja teknologia, kulttuuri, kansainvälinen rauha ja turvallisuus, maailmanjärjestys, planeetta ja ilmasto, menestys ja tasa-arvo sekä terveys ja hyvinvointi.
Tämän kaltaisissa barometreissä Suomi on aina top 10:ssä tai top 5:ssä, joskus jopa aivan kärjessä. Kärkisijoille on päästy etenkin koulutuksen tasoa mittaavissa PISA-tutkimuksissa, kuten kaikki tiedämme. :slight_smile:

Tämä menestys ja hyvinvointi on saatu aikaan melko lyhyessä ajassa. Voidaan puhua vuosikymmenistä, vaikka kaikki historia vaikuttaakin nykyisyyteen.

Meidän on hyvä toki muistaa myös se, että oma vointimme ja onnellisuutemme vaikuttaa paljon siihen millaisena ympäristön näemme. Jos itsellä menee kaikki persmäkeä, on helppo nähdä että sehän johtuu juurikin yhteiskunnasta jolla menee kaikki persmäkeä, eikä suinkaan omasta asenteesta tai omista valinnoista.

Professori Esko Valtaoja (viisas mies) totesikin, että hyvistä uutisista ei tykätä, koska ne voivat herättää ihmisessä ajatuksen että syypää omaan tyytymättömyyteen ja nyrpeyteen löytyykin peilistä eikä ympäristöstä. :slight_smile:

Me päihdeongelman kokeneethan erityisesti tiedämme, kuinka helppoa on oman ongelman ulkoistaminen, ja syyllisen etsimisen itsensä ulkopuolelta.

Kursorisesti luin tuon tilaston. Jo vain kyllä se hyvinvointi saadaan aikaseksi pääasiassa rahalla. Aiivan sama mitä noobeleita ja koulutuksia ja rauhanturvaajia on olemassa, jos ei ole rahaa hoitaa esimerkiksi vanhuksia. Jumalauta, siinä on niin saatanasti kehittämisen varaa, tilanne on tällä hetkellä alle arvostelun. Rahat tieteelle. taiteelle ymuulle tulee tavallisten pulliaisten raatamista hommista. Kaiken a ja o on tää probleemi tästä työstä. Esimerkiksi maailmalla nähdään, että Suomi olis mielenkiintoinen paikka kaivostoimintaa silmällä pitäen. Asia on kuitenkin niin, että viherpiiperot pitää huolen, jotta kaivostoiminta on mahdotonta. Sama koskee monia muita hommia. Ei kun Guggenhaimi museota rakentamaan. :smiley:

Me viherpiiperöt näemme arvostamisen arvoisena myös suomalaisen luonnon puhtauden. Tai sen mitä siitä on jäljellä. Ihan joka kolkassa maailmaa ei muuten tule juomakelpoista vettä vesihanasta, jota voi juoda ilman pelkoa että siitä tulee kipeäksi.

Miten niin ei ole rahaa hoitaa vanhuksia? Juuri oli uutinen, että hoivapalveluilla tehdään jopa bisnestä. Etenkin vanhustenhoitoa vaivaa työvoimapula, jota perussuomalaiset ja muut “maahanmuuttokriittiset” haluavat jopa pahentaa kieltämällä työperäisen maahanmuuton.
Samalla väestömme ikääntyy ja kohta vanhuksia on niin huru mycket, ettei niille riitä hoitajia vaikka rahaa riittäisikin.

Katsopa paljonko avoimia työpaikkoja on hoitajille tarjolla vanhustenhoidossa, etenkin kotihoidossa?

Maahanmuuttokriittiset ratsastavat mielellään vanhuksilla, mutta mitä ovat itse tehneet vanhustenhoidon parantamiseksi? Eivätpä juuri ole pistäneet tikkua ristiin. Silläkin saralla asioiden kohentaminen jäänee niiden viherpiiperöiden kontolle, jotka välittävät sellaisistakin asioista kuin ihmisarvo.

Kyllä ei ole montaakaan vaippaa vanhuksille vaihtaneet Soini saati Halla-aho. Minä sentään olen. :sunglasses: