Hajonnut fajanssi

No toi pointti tekee asiat vielä kauheemmiks. Huumehörhöilijä sellaisessa ammatissa!

Ne “päihdyttävät” vaikutukset helisee on vain lääkkeeni negatiivisia sivuvaikutuksia (hamppu vaikuttaa minuun hyvin erikoisesti) ja minun täytyy katsos elää niiden kanssa etkä sinä tai kukaan muukaan osaisi ulkopuolisena minut tavattaessa sanoa olenko hamputellut vai en. Vielä ei ole ainakaan yhtään alkanut lääkitykseni häiritsemään, ei itseäni eikä muita ihmisiä livenä. Jospa vaikka lukisit sairaudestani tuolta Savusaunasta tai täältä Lopettamosta “viinapirun teloitus ketjusta”. Ymmärrätkö että sairauteni on pohjimmiltaan neurologinen? Kompleksinen PTSD joka aiheuttaa itsemurhamasennusta. Nyky neurologia/psykiatria ei osaa vielä pysyvästi ratkaista ongelmaani kovinkaan helpolla. Etsisit sinäkin tietoa jos olisit minun housuissani ja minä voin myös näistä asioista keskustella täysin avoimesti lääkärini kanssa. Maailma muuttuu ja ihmiset jotka tuomitsevat hampun lääkkeenä vakavasti sairaille ovat erittäin julmia eikä heillä ole mitään asiaa mihinkään “korkeampiin” sfääreihin ja viihdekäyttöönkin tarkoitetun hampun kieltolain kannattaminen on vain ja ainoastaan järjestäytyneen rikollisuuden tukemista. Mutta ei sinulla tuo ylöspäin oleva pentagrammi tuossa ihan turhan takia ole, näin näkisin :smiling_imp:

Riippuvuuksissa vapaaehtoisesti eläminen ei ole toipumista (luunottamatta nyt tietysti luontaisia/positiivisia riippuvuuksia kuten esim. valo, ruoka, vesi tai vaikkapa rakastelu). Tietysti joskus riippuvuutta voi aiheuttaa jokin erittäin tarpeellinen lääke (kuten fluoksetiini joka hienosti kääntää perspektiiviä “harhaiseksi” siinä mielessä että se leikkaa niiltä pahimmilta positiivisilta ja negatiivisilta huipuilta kärjet jonka lisäksi se muuttaa näkökulmaa kemiallisesti tähän maailmaan ja erityisesti siihen omaan itseensä), mutta nikotiini+ne niihin lisätyt myrkyt niissä röökeissä ei ole lääkettä nähnytkään kenellekkään. Olet muuten kertonut tutustuneesi tähän päänsisäiseen maailmaasi sairastaessasi, mutta voin kertoa että ne alkoholiharhat/deliriumit ovat vain delirianttisia/dissosiatiivisia konkreettisia harhoja eikä niillä ole todellisuuden kanssa yhtää mitään tekemistä ja niistä opetuksien ottaminen on yksinkertaisesti järjen vastaista. Olenhan itsekkin niitä nähnyt, kuullut ja jopa fyysisesti tuntenut.

Minä väitän, että lääkityksesi vuoksi et osaa edes anteeksi pyytää tai myöntää olevasi totaalisen väärässä tässä asiassa, et edes anonyyminä…? Mutta en minä sinua syytä ja annan kyllä anteeksi kaikille koska olen löytänyt sen oman “sisäisen lapseni”.

[quote=“SoiKannel”
Olet muuten kertonut tutustuneesi tähän päänsisäiseen maailmaasi sairastaessasi, mutta voin kertoa että ne alkoholiharhat/deliriumit ovat vain delirianttisia/dissosiatiivisia konkreettisia harhoja eikä niillä ole todellisuuden kanssa yhtää mitään tekemistä ja niistä opetuksien ottaminen on yksinkertaisesti järjen vastaista. Olenhan itsekkin niitä nähnyt, kuullut ja jopa fyysisesti tuntenut.[/quote]
No kuka on sanonut, että ne harhat pitäisi todesta ottaa. Kysymyshän on sisäisestä kokemuksesta siitä, mitä ihmisen päänuppi sisältää. Olin todella hämmästynyt siitä ohjelmistosta, jonka päänsisäinen ohjelmatoimisto minulle esitti. Musiikkia, kuunnelmia, puheita, filmejä ja unia. Valitettavasti nykyään tuo ohjelmatoimisto on tykkänään vaiennut, ei enää edes taustamusiikkia kuulu. - Harmi, etten nuorena saanut moista kokemusta. Olisin rakastunut itseeni oikealla ja oikean itsekkäällä tavalla, olis varmaan ollut seesteisempää elämää.

Kyllä säkin alat paranemaan kun et enää suhtaudu riippuvuuksiin niin hysteerisesti.

Niin voihan niihin konkreettisiin harhoihin tietysti noinkin suhtautua. Minua eivät kyllä aivojen häiriötilat tuossa mielessä kiinnosta tippaakaan. Enhän minä niitä kärpässieniäkään mene tuolta metsästä syksyisin poimimaan, kuivaamaan ja napostelemaan. Viimeksi kun tapasin syksyllä suippumadonlakin niin siitäkin otin vain kuvan mukaani ja ihailin kaveria siinä maassa hetken :sunglasses:

Mutta on totta, että joskus tosiaan deluusiot sun muut harhat voi olla niin vahvoja ja aidon tuntuisia että joku yksilö voi tosiaankin sitten myöhemmin “toivuttuaan” kokea niiden avulla rakastuneensa itseensä juuri oikealla tavalla ja nimenomaan oikean itsekkäällä tavalla. Täysin loogista mutta kyllä kyseessä nyt on jokin muu ohjaaja kuin se oma perimmäinen tietoisuus.

Minua kiinnostaa riippuvuudet, niiden mekanismit ja eri kemikaalien psykofarmakologia. Jotkut toiset taas tykkää lyödä sitä valkoista pientä pallon niihin reikiin. Mielestäni me kummatkaan ihmiset ei olla hulluja tai toisiamme oudompia. Enköhän minä olisi jo toipunut aikapäiviä sitten jo jos se nyt olisi kiinni mieleni hallitsemisesta…

Mutta ei auta, sinun täytyy edelleenkin ilmeisesti käydä siellä AA-ryhmissä ja laittaa vaan “persettä penkkiin” niin hyvä tulee. Tyyneysrukousta vaan peliin ja silleen… :mrgreen: Ymmärtänet, että “hamppuhörhöksi” kuoleman vakavasti sairasta ihmistä haukkuessasi syyllistyt ihan samaan kuin joku huutelisi tuolla kadulla homoseksuaalia mielisairaaksi ja “tautiaan” levittäväksi pervoksi? Me kummatkaan ei olla syyllisiä omaan tilanteellemme, emmekä ole ominaisuuksiemme takia kenellekkään vaarallisia tai haitallisia. Minun ongelmani johtuu lapsuuden vaikeista traumoista (joita nimenomaan ovat aiheuttaaneet isä ja äiti, ne lapselle kaikista läheisimmät/tärkeimmät ihmiset) ja niiden homojen seksuaalinen suuntautuminen sitten tietysti geeneistä.

Oletsä jotenkin enemmän kuolemansairas kuin joku muu alkoholisti ja masentunut?

En tietystikkään. Mutta minulla vain kävi aika uskomaton säkä, että sairastan juuri tietynlaista neurologista sairautta (jonka psykiatriset syntymekanismit ovat moninaisia) ja thc ihan konkreettisesti korjaa sen aivojen epätasapainon neuroni tasolla. Juuri minun alkoholismini, pilleri-riippuvuuteni ja itsemurhayritykseni johtuivat tästä spesifisestä sairaudesta joka on nyt 100%:sti remissiossa lääkitykselläni ja voin käyttää hallitusti mitä tahansa mömmöä jos haluan. Tosin en tietystikkään halua koska minulla on aikuisten oikeasti järki päässä vaikka imen volcano-vapon pussia aamusta iltaan.

Minä henkilökohtaisesti toivoisin, että jokaikinen alkoholisti (tai muu kemikaali riippuvainen) saisi itsensä kuntoon puhumattakaan nyt sitten masennuksesta ja erilaisista muista psykiatrisista sairauksista, somaattista ja neurologista puolta unohtamatta.

Mutta ei auta, minun on nyt poistuttava koneelta tuonne ihan live maailmaan kun ei se voi siihen leivän päälle tyhjästä ilmesty ja onhan minulla myös perhe-elätettävänäni.---->

Kuule mä käyn siellä aa-klubissani ihan mielellään. - Kotiryhmän sekalaista seurakuntaa tunnen vuosikymmenien takaa. Välillä kun mielen heittää mustaksi sujautan palaveriin. - Usein siellä saa nauraa itsensä kipeäksi.

Mä luulen, ettei sunkaan elämäs tule menemään niin kuin kusi lautaa pitkin. Silloin saattaa vastoinkäymisen kohdatessa olla hyvä palauttaa tyynäri mieleen. - Maailman mahtavin voima on SATTUMA!

Tottakai minä ymmärrän, että kyseinen “klubi” on monelle tärkeä. Olenhan itsekkin vieraillut lukemattomissa ryhmissä. Eivät siellä tosiaan joka nainen ja mies kovinkaan tosissaan niitä juttuja ota vaan kyse on enemmänkin yksinäisten ihmisten sosiaalisista kontakteista. Sinne ryhmiin muuten joskus pesiytyy sellaisia persoonallisuushäiriöisiä kavereita, että ihan joka jannuun en itse menisi luottamaan eikä ne jutut edes pysy todellakaan aina niiden seinien sisäpuolella vaan jotkut hullut ottavat niistä aseen itselleen ja alkavat manipuloimaan toisia.

Ei minun elämäni todellakakaan tule menemään kuin kusi lautaa pitkin (miksi ihmeessä edes olettaisin niin?). Eihän se ole mennyt tähänkään mennessä ja olen sairauteni vuoksi joutunut uimaan sellaisissa vesissä jotka ovat mustaakin mustemmat. Minä heitän sillä sinun tyynärilläsi vesilintua koska en yksinkertaisesti usko sattumaan eikä mitään “jumalia” edes ole olemassa meidän tajuntamme ulkopuolella koska olemme yhtä eikä koskaan ole eikä tulekkaan olemaankaan muuta. Kaikella on tarkoituksensa vaikka nyt syttyisi sota ja joutuisin kidutetuksi sekä kaikki läheiseni tapettaisiin. Rukoushan on muuten alunperin stoalainen ja minä olen taas “taolainen”.

Vastoinkäymiset ovat minulle sitä peruskauraa. Kaikki positiivinen taas aina jaksaa nykyään yllättää niin, että välillä suorastaan häikäistyn :sunglasses:

Kuka helvetti tässä on jumalista puhunut, en minä ainakaan!

Taolaisuushan etsii pakoa todellisuudesta.

Tyyneysrukoushan kuuluu näin:
»God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.
Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.»

Ongelma on siinä, että mitään jumalia tosiaan ei ole olemassakaan paitsi ihmisten omassa harhaisessa mielikuvituksessa. Taolaisuus todellisuuspakoa? :laughing: Opiskeleppa asiaa hieman enemmän niin huomaat asian olevan päinvastoin. Korostan kuitenkin, että itse olen äärimmäinen nihilistinen ateisti joka hampun avulla saa elämäänsä hitusen spiritualistisuutta (ja tietysti ptsd korjaantuu neuronitasolla ja masennus poistuu).

Mä ainakin jätän ne jumalat siittä tyynärin alusta poies. Ajatuksena se on hieno.

Taolaisuus niinkuin kaikki muutkin uskonnot, on etsinyt vastauksia mm peruskysymyksiin, miksi on nälkää, sairautta ja kurjuutta. Ei poikkea näistä mitenkään.

Poikkeaa se moneltakin osalta eri uskonnoista filosofialtaan ja sitä paitsi minä väitän tietäväni mistä se kurjuus pohjimmiltaan johtuu. En koskaan kertoisi sitä sinulle, en täällä enkä livenä koska käytöksesi näin yleisestiottaen on todella vihamielistä ja täten olet osa sitä “voimaa” joka meitä orjuuttaa tiedostamattasi. Sitäpaitsi pitäisit minua näkemykseni vuoksi mielisairaana (mielenkiintoista vain on, että oma erikoislekurini ei pidä, päinvastoin).

Mutta nämähän nyt ovat vain tälläisiä “hamppuhörhön” kirjoituksia :mrgreen:

Daodejing sekä Zhuangzi ovat uskonnollisina teksteinä hämmästyttäneet näennäisellä relativismillaan ja voimakkaalla eettisten sääntöjen kritiikillään. Näiden tekstien joissakin säkeissä on tulkittu nähtävän ”primitivistisen” näkemyksen, jonka mukaan kaikki ulkoapäin annetut eettiset ja moraaliset säännöt ovat loukkauksia ihmisen alkuperäistä luontoa kohtaan. Molemmissa teksteissä on vahvaa kungfutselaisen moraalikäsityksen kritiikkiä. Kungfutselaisen etiikan periaatteet kuten inhimillisyys, oikeamielisyys ja sovinnaissääntöjen noudattaminen nähdään kaikki ihmisluontoa loukkaaviksi ja merkkeinä taon seuraamisen heikkenemisestä.

Siinä moisen sekavan taolaisfilosofian näkemyksiä. - Ei päätä eikä häntää!

Mä saan sen käsityksen sun henkilökohtaisesta onnettomuudesta, että kyseessä on vähintäänkin vanhempien seksuaalinen hyväksikäyttö tai ruumiillinen ja henkinen kidutus.

Olet näistä asioista täysin oikeassa (tosin mikään ei ole sekavaa kuin ainostaan sinun perspektiivistä katsottuna).

Minua on tosiaan isäni taholta kidutettu henkisesti eli saatettu useasti henkeä uhkaavaan tilanteeseen (tilanteet ovat olleet sellaisia missä henkeni on ollut tyyliin 70%-85% varmuudella mennyttä) koska edesmennyt isukkini oli paha hc-alkoholisti vaikka ei varsinaisesti paha ihminen ollutkaan, hän vain oli hyvin sairas eikä ymmärtänyt humalaltaan/sekopäisyydeltään mitä teki. Sekä äitini tunnekylmyyden vuoksi+vahvaa läsnäolemattomuutta ja työnarkomaniaa pelkojensa vuoksi eikä täten traumoja voinut mitenkään käsitellä ja olin henkisesti totaalisen yksin. Tämäkin lasketaan nykyään lapsen vakavaksi pahoinpitelyksi ja henkiseksi kidutukseksi.

Sitten jollakulla on pokkaa tulla ivaamaan hamppulääkityksestä vaikka se aivan tieteellisesti todistettuna auttaa neuroni tasolla siihen PTSD:en enkä ole lainkaan sekaisin, päinvastoin. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että minä olen ollut siellä mielisairaalan suljetullaosastolla magneettilepositeissä (enkä aivan turhan takia).
Minä en seuraa mitään taoa vaan “valkoista jänistä” tasan niin pitkään kuin maallisessa ruumiissani henki pihisee ja pyrin rakastamaan kaikkea elollista sekä tietysti ulotan sen myös tekoihini.

Minä olen tavallaan tehnyt jo itsemurhan ja kaikki sen jälkeen tuleva on pelkkää plussaa :mrgreen: Ei ole kuule mitään hävittävää…

Täytynee todeta, ettei mitään ihmeellistä settiä, olen itse kokenut vähän kaikenlaista, hengenlähdöstä ei sentään ollut kysymys, sen sijaan olen kyllä aassa kuullut pahempaakin. Nimenomaa nää seksuaaliset hyväksikäyttöasiat ovat kamalia. Jotkut vaan uskaltaa niistäkin kertoa.

Varmasti ovat ja ymmärrän varsin hyvin miksi jotkut ihmiset haluavat näitäkin vaikeita kokemuksiaan jakaa. En luonnollisestikkaan voi päästä tuollaisia hirveyksiä kokeneiden pään sisään, mutta varmasti liikutaan todella “traumaattisissa vesissä” niin kertojan kuin kuuntelijankin kannalta.

Hirveimmät jutut mitä minä olen lukenut (ja myönnän että jopa minun psyykkeeni oli lujilla) ovat natsisaksan aikaisia päiväkirjoja yksittäisiltä ihmisiltä esim. keskitysleireiltä ihmeenkaupalla selvinneiltä. Silloin helvetti/pahuus tosissaan tuli maan päälle ja tapahtui mielenkiintoisiakin psykologisia ilmiöitä niin hyvässä kuin pahassakin.

Onneksi iltalukemiseni on nykyään huomattavasti valoisampaa tavaraa vaikka ihmismieli ja erityisesti tietoisuus ilmiönä kiinnostaakin.

[size=150] Älä pidä yllä suhteita epäviisaisiin ihmisiin tai elä epäpuhtaiden ja saastaisten keskuudessa. Pyri aina ylittämään itsesi ja elämään puhtaudessa ja tyhjyydessä. [/size] (taolaista viisautta)

Kuten sanoin niin minähän en mikään taolainen ole, mutta tästä olen hyvin pitkälti samaa mieltä. Epäviisaat eivät keskustele kanssani, saastaisia tai epäpuhtaita ei ole kukaan. Pyrin myös aina ylittämään itseni ja elämään tyhjyydessä eli tilassa missä ei ole mitään hävittävää koska tämä maallinen tomumajanikin on pelkkä illuusio.

Olen kenties valinnut taolaisuudessa sen “vasemman käden polun” vaikka pidänkin koko hommaa lähtökohtaisesti ainakin osittain vääristeltynä informaationa. Samaa “kieroutumaa” esiintyy kaikkien uskontojen tai filosofioiden parissa eikä sitä informaatiota ole edes vääristelty sattumalta.

Väite aurinko paistaa, on totta mikäli aurinko paistaa. Tänään se on epätosi. Ja silloin kun se paistaa, niin se ei taatusti ole harhaa!

Raitista VAPPUAATTOA!

Täällä makuukammarissa on hyvin hämärää. Hain ulkoa muovipussilla valoa sisälle, vaan ei se auttanut yhtään. Onneksi mä olen ihan tavallisen hullu, enkä mikään spesiaali extrahullu.

Vaikka mä näenkin jokaisen ainutkertaisena perintötekijöineen ja neuronikytkentöineen, uskon, että on olemassa kaikissa jutuissa tiettyjä säännönmukaisuuksia. Lisäksi ihmisten elossa tarvitaan tiettyjä sääntöjä. Emmä kyllä lähtis itseni mitätöimisen tielle.