Fixattu fajanssi

Ei nää kuvahommelit nyt mene aivan putkeen tänään. Mä en ymmärrä mikä mättää?

Täällä asunnolla olen nyt. Sain keittiötä raivattua niin paljon, että sain tehtyä aivan oikeaa ruokaa perunoineen, soosseineen ja salaatteineen. Mökillä se ruoanlaitto on ollut vähän niin ja näin. Hampaasta lähti kuoletuspaikka pois joten se on huomenna jälleen hammaslääkäri. - Joo mä en pääse edes kävelemään tässä mun huoneessa kun tänne on keränntynyt kaikenmoista rompetta kesän aikana. Voi hyvät hyssykät sentäs.

Kaanibaalitarinoiden innoittamana tuli satu Jepestä, juovasta alkoholistista, loppuun. Jepellä ei enää ole viinantuskia eikä muitakaan tuskia. Täs tarinas ei nyt sit ollut happyendiä!

Mun probleemani on tällä hetkellä MASSIN PUUTE. Tilanne eskaloituu nyt kuun vaihteessa järkyttävällä tavalla. Ajattelin perustaa sen rekisteröimättömän toiminimen ja näprätä jotain pientä sen puitteissa. Tässä ei nyt tarvitsis hynää paria sataa kuukaudessa enempää, se riittäis kyllä hyvin. - On vaan tään maan talouskin siinä jamassa, ettei oikein meikäläiselle hommia löydy. Hyvänä aikana saisin kyllä järkättyä duunia varmasti.

Raittiina ny kuiteskin keinotellaan tästä rahasotkusta ylös.

Kyllä Teksasissa pysytään skarppina kun saman viikon aikana on ensin ollut järkyttävä helle, maanjäristys sekä hurrikaani, joka ei vielä ole tuhotyötään päättänyt. Siellä ei auta juoda itseään sammuksiin, voi vaikka hukkua. Kuvernööri ilmoitti ennen hurrikaanin saapumista, että sitten ne, jotka eivät noudata evakuointiohjetta ja jäävät, niin tehkää sellainen palvelus, että merkkaatte tussilla nimen ja sosiaaliturvatunnuksen jompaan kumpaan käteen. Mä ainakin olisin tuossa vaiheessa nostanut kytkintä lähimpään evakuointipisteeseen.

Jossain oli ollut mainio kuva kun jonkun perheen koira kävi varastamassa kaupasta koiranmuonasäkin ja raahasi sitä pitkin kuivaa aluetta. Meinas, että taas tätä, hän ei ainakaan nälissään aio kärsiä.

Linkin takana mielenkiintoinen pätkä AliBaban perustajalta:

China’s Top Billionaire explains what’s wrong with Donald Trump’s Populist rhetoric (2017)

Voi että, sais ihania satujuttuja tehtyä ja ihan oikeista valokuvista. Kyllä taas lapsettaa kovasti. Mut tää on niin mukavaa! Tuskin tulis krapulaisena mieleen moiset lapsetukset. Katselis vaan tyhjillä silmillä kaikkea kaunista, mutta kaikki näkyis vain mustavalkoisena jos yleensäkkään mitään huomais, kun ajatuksissa pyöris vain missäs käyn kaupassa töiden jälkeen oluset hakemassa.

Joo, kyllä tää on aivan toista näin selvästä päästä.

Monena päivänä on ollut lehdissä uutisia prinsessa Dianan kuolemasta. Mitä häh, onks se kuollu?

Mun tarttis nyt kyllä vakavasti laatia itselleni jonkinlainen ulkoiluohjelma tänne asunnolle, kun tää mökkeily alkaa hiipumaan. Tää ystävän yllätyslähtö sai ajattelemaan asiaa. Mä en vain edelleenkään näe mitään mieltä lähteä tuonne ulos kävelemään teitä ristiin rastiin ilman mitään syytä.

[Poistettu Päihdelinkkiin kuulumatonta -Päihdelinkin moderaattori]

Meni yöunet kertalaakista. Syynä on tuo kamoittava Oogie Boogie, joka on jälleen palannut.

Tuli nuoremmalta pojalta puhelu, että asunnolla on käynyt jälleen vanhemman pojan vuoksi velkojen perintämies.( Eihän nää mitään poikia ole vaan aikuisia miehiä.)

Tää on nyt jo kolmas laatuaan tätä. Ei me nyt kyllä mitää velkoja aleta enää maksamaan.

Meidän asunnon näyttävät tietävän, mutta tätä paikkaa eivät ainakaan vielä. - Joo, mä en tonne huussiin lähde iliman teräasetta.

Saatara…

Jah jah, moderaatio on jälleen poistanut yhdestä viestistäni osan päihdilinkkiin kuulumattomana. Sipilän näköispassikuvan poistamisen vielä ymmärrän, mutta linkkini gangstaa kansankodissa, sen poistamista en ymmärrä.

Ilmeisesti uutislinkki olisi saanut jäädä sivulle, mikäli lähteenä olisi joku Almamedian julkaisu tai vaikka Vihreiden tai Kokoomuksen julkaisu.

Lisäksi Vadelmamunkki arvosteli maailmankuvaa, jota olisi syytä avartaa. Varmaan tarkoitti sillä itseään, sillä aika suppeaksi se muodostuukin valtamedian sivustoja lukemalla. Ajattelinkin laajentaa hiukan myös maailmankuvaa tällä palstalla, jossa on sattittua pelkästään monikulttuurisuuden positiivisten puolien näkeminen sekä siitä fantasioidut höpöilyt. Moinen joukkopsykoosi ilmenee nykyisin EU:n alueella.

Sipilän näköispassikuvan oheen sopi erittäin hyvin tämä linkkini gangstaa kansankodissa, koska sama kehitys on jo aluillaan täällä Suomessa, sekä valtiovalta näyttää tekevän kaikkensa jotta se myös tulee jatkumaan. Vai onko paihdelinkin mielestä lähteenä TV-Novosti valemediaa?

Sen verran on selvinnyt, että tää taitaa olla joku yksityisyrittäjä, kun vanhempi poika vannoo käsi raamatulla, kautta kiven ja kannon, kautta hikisten varpaiden, että nyt hän on kyllä aivan pihalla tämän velkomuksen johdosta.

No joka tapauksessa pidän oven haassa sisäpuolelta ainaskin tämän päivän ja asunnolla ei sitten taas ilman varmistustoimia avata ulko-ovea kenellekkään.

Mikäli juopotteluaikoja muistelen oikein niin vastaavassa tilanteessa olisi kyllä mennyt aivan paniikkiin. Kyllä selvästä päästä pystyy paljon paremmin suhtautumaan asioihin.

Seuraan lähinnä luotettavana pitämääni mediaa, kuten varmaan itse kukin. Valtamediakaan ei ole täysin puolueetonta tai täysin 100 % luotettavaa aina, varsinkaan nykyisinä “klikkausjournalismin” aikoina, mutta se on kuitenkin luotettavampaa kuin vihanlietsontasivustojen feikkiuutiset.
MV-lehden ja kaltaistensa humpuukisivustojen agendahan on luoda ilmaisukanava anonyymien kirjoittajien keksaisemille “uutisille”, joiden avulla voi mustamaalata vaikkapa niitä tahoja joista ei tykkää, esim. maahanmuuttajat.

“Monikulttuurisuus” on oikeastaan käsite, joka ei ole ihan positiivinen kaikin puolin. Minusta me elämme samassa yhteiskunnassa, samassa siviilisaatiossa, samojen lakien alla, oli ihonvärimme, uskontomme tai taustamme mikä hyvänsä. Jotkut ovat ehdottaneet koko monikulttuurisuus-termin karsimista, sillä se synnyttää sellaisiakin käsitekukkasia kuin “toisen polven maahanmuuttaja”. Miksi ihmisen pitäisi olla jonkun polven maahanmuuttaja, jos hän on syntynyt Suomessa?

“Maassa maan tavalla” on ihan hyvä slogan, jos se tarkoittaa sitä että noudatamme kaikki samoja lakeja ja kunnioitamme toinen toisiamme. Joskus voi toki näsäviistastella siitäkin, mitä mitä se maan tavalla oleminen on? Pullo Kossua perjantai-iltaisin, lottoamista, kesämökkeilyä, säästä valittamista? No, mina en harrasta mitään noista, joten empä minäkään siinä mielessä ole maassa maan tavalla. :slight_smile:

PS. YLE:ssä on paljon henkilökuntaa, joille työnantajansa rehellisyys ja puolueettomuus on kunnia-asia. Se nähtiin viime talvenakin, Sipilä-gaten aiheuttamien mielenilmausten muodossa. En muista ikinä ennen nähneeni esim. Uutisvuodon Baba Lybeckia oikeasti vihaisena.

Tää Diana- uutisointi on muuten ollut taas mielenkiintoista nyt kuoleman 20- vuotispäivän kunniaksi. Katsoin National Geographicilta Diana, omin sanoin- dokkarin ja jäin miettimään miksiköhän kukaan ei syyttänyt Dianaa katkeruudesta ja asennevammasta? Dianan julkisuuskuvaan suhtaudutaan vieläkin kritiikittömästi. Mikä on aika uskomatonta. Nainen kuvaili omaa hääpäiväänsä omin sanoin “elämänsä kauheimmaksi päiväksi”. Kaikki oli Charlesin kanssa aivan kauheaa jo ennen häitä, kaikki oli hirvittävää hääpäivänä ja kauheus vaan jatkui häiden jälkeen. Olisko pitänyt jättää menemättä naimisiin? :bulb: Kaikki muut olivat pahoja ja Diana yksin uhri. Pyhimysmäiseen imagoon ei ihan sovi myöskään se että Diana oli väkivaltainen. Yritti tappaa vatsassaan olevan vauvan heittäytymällä portaita alas, ja tyrkkäsi myös äitipuolensa muistaakseni portaista alas. Dokkarista muodostui kuva naisesta aikamoisena pissapäänä, suoraansanoen. Tais olla aikamoinen manipulaattori joka osasi käyttää mediahuomiotaan hyväksi. Ei tarvinnut kuin pyöritellä niitä surusilmiään jollekin paparazzille niin maailma oli myyty. Mutta hyvä sentään että se Camilla sai prinssinsä sitten lopulta.

Diana on oikein hyvä esimerkki miten mielikuviensa vietävissä suuri yleisö on.

Elä helevetissä. Mä en oikein ole koskaan seurannut kuninkaallisten elämää. Mutta tässäkin tapauksessa ei voi välttyä kuulemasta ja näkemästä jotain Dianan vaiheista. Mä en ollenkaan tiennyt tuosta puolesta Dianaa. Mulle on vain välittynyt kuva nuoresta naisesta, joka meni pilaamaan elämänsä täysin hörökorvacharlesin kanssa, vanha kuiva pukki. Kamoittava anoppikin vielä tytsällä. Hautas itsensä elävänä bukkinhamin palatsin hämähäkin seitteihin, kääääääääk!

Ihanan elokuvan olen katsonut hänestä, niin romanttinen sekä ihana. Surullinen rakkaustarina muslimi sydänkirurkin kanssa.

Joo, yrittikö tuossa edellisessä Vadelmamunkki kertoa jotain?

Kuolleiden kritisointi on aina vähän niin ja näin. Toki jos kyseessä ollut oikea tyranni tai diktaattori, kuolleen kritisointia voi pitää asiallisena ja tarpeellisenakin, mutta joskus hyvä pohtia onko kyseessä mitkä motiivit arvostella vainajaa.

Onhan meillä Suomessakin esim. kritiikki UKK:ta kohtaan puhjennut paljon vasta kuolemansa jälkeen. Kyseessä oli kuitenkin runsaasti valtaa omannut mies, jolla oli sormensa Suomen historiankulussa, joten häneen liittyvä pohdinta on oikeutettua kuolemansa jälkeenkin.

Prinsessat ja kuninkaalliset ovat nykyajan Euroopassa kuitenkin vain symbolisia hallitsijoita, kun valtaa monarkioissa oikeasti pitävät pääministerit.
Margaret Thatcher oli pitkään valtiaana Britanniiassa. Mitäs näkiksiä hänestä? Muita kuin tämä nuoruuteni lempiviisu: youtube.com/watch?v=EwnkFlVRCZc :sunglasses:

Joo siellä tuli vitoselta taas kolmen tunnin Diana- dokkari. Ohimennen vilasin ja siellä se taas valitti kuinka haluaisi olla normaali. Ei varmaan kannata naida kuninkaallista jos haluaa olla normaali. :bulb: Dianahan oli yläluokkaisen perheen kasvatti joten taatusti tajusi jo 19- vuotiaana mihin oli ryhtymässä. On ollut Charlesilla pitelemistä vaimossaan joka heti häiden jälkeen heittelehtii vauvavatsansa kanssa pitkin lattioita, viiltelee itseään, bulimikoi, uhkailee Camillaa tappajilla ja heittäytyy kaikin tavoin hankalaksi. Ja sit Charels joutuu elämään koko elämänsä tuollaisena sylkykuppina kaikkien demonisoimana yhdessä “hevosnaama”- Camillan kanssa. Charles ei valinnut prinssiksi syntyä. Diana valitsi kuninkaallisen elämän ihan itte. Charles ja Camillakin olivat vain tuon kivikautisen rojalistisen järjestelmän uhreja. Jossain haastiksessa Diana muuten kertoi valinneensa bulimian. Olisi kuulemma voinut valita esim. alkoholismin tai anoreksian, mutta bulimia oli paras vaihtoehto koska se ei ole niin helposti havaittavissa. Sickness of choise. :unamused: Ei mulla suinkaan mitään henkilökohtaista kaunaa ja katkeruutta Dianaa vastaan ole levätköön rauhassa vain. Tämä puolueelinen mediahuomio vain kyllästyttää. Huvittaa välillä nämä pyhimystoteemit. Äiti Teresan myytti on jo kokolailla purettu. Sitäpaitsi joidenkin uusien tietojen mukaan se taisikin olla oikeasti setä- Teresa. Olis pitänyt arvata. :mrgreen:

^ Minä en ainakaan ateistina usko pyhimyksiin. Äiti Theresa ei missään nimessä tainnut olla vain hyväntekijä, koska olihan hän myös hurskas katolilainen. Ehkäisy ja abortit, tai naisen oikeus omaan kehoonsa, eivät varmaan siis kuuluneet ihan ohjelmalistoilleen.

Mielestäni juuri naisten oikeuksien parantaminen on yksi avain syntyvyyden alentamiseen maailmassa. On tehtävä maailmalle selväksi, että nainen on muuta kuin synnytyskone. Myönteistä kehitystä tapahtuukin. Tyttöjen ja naisten koulutus edistyy myös kehitysmaissa, lukutaito paranee, köyhyys vähenee.
Se kaikki tapahtuu uskonnoista huolimatta, ei uskontojen ansiosta.

Hauska väritys tällä katilla. Hän kuuluu myös maailman kuvauksellisimpiin katteihin. Onkohan hänellä mahdollisesti jo tuo kissan aktiivisuuspanta. Woe Ristus, näitä tuottehia, joita immeisille myyään.

Mulla on täällä möksällä sellanen supisuomalainen aamukahvitteluseremonia. Kahvivesi kiehuu näppärästi Trangialla kahvipannussa. Vanha teepannu odottelee suodatintötsöttimen kanssa veden kiehumista. Vesi kaadetaan hitaasti sekä hartaasti kahvin päälle sekä annetaan hitaasti suodattua. Ihana kahvin tuoksu leviää pieneen tupaan. Kahvi nautitaan ehdottomasti sokurilla sekä runsaalla maidolla. Kosteasta sisäilmasta johtuen kahvin tuoksu on aivan erityinen ja säilyy pitkään.

Krapulassa olis varmaan jäänyt kaffit keittämäti ja varovasti päätään pidellen olis ryöminyt hakemaan vapisevilla käsillä vettä. Sen jälkeen olisikin ollut paluu sänkyyn pitelemään pahaa oloa.

Jeh, näin paljon sain tekstiä aikaan vaik ei ole mitään sanottavaa.

Moron rethen78!

Välillä on kiva mölistä vaikkei asiaa oliskaan…tuli hirveä kahvihimo kun luin viestisi… taidan kohta mennä kanssa Keitteleen…vaimo leipoi piirakkaakin.

Itsellä on kans joitakin erikoisia kahviin liittyviä traditioita…muutenki oon huomannut kuinka suuressa osassa kahvi on nykyään raittiissa elämässä…riippuvainen kai siitä olen nykyään!

Eipä tässäkään ny mitään asiaa ollut…mutta tulipa kirjoitettua…

Kuulemma alkuviikon Suomen yllä on tavallista lämpimämpi sää eikä sateitakaan ole luvassa. Pihahommia pääsee tekemään ja näin tulee ulkoiltua hyötyliikunnan merkeissä. Toista se on tuolla asunnolla, miten mä taas ton helvetin pitkän rospuuttoajan kestän siellä? No, se on sen ajan murhe, nyt nautitaan tästä niin kauan kuin pystyy.

Raittiina kummiskin tääki päivä.

Niin mitä näillä symbolisilla hallitsijoilla nyt sitten kuvannetaan? - Miksi tarvitaan moista eriarvoisuuden muinaista kukkasta vielä jotain symbolisoimaan?

Pihatyöt jatkuu tänään. Illasta kyllä ilma viilenee tosi hätäseen.

Täysikuu on vienyt yöunet jälleen. Äh, mä taidan ottaa torkut.

Metsänreunan mies se lentelee haravalla. Mät sen sijaan käytän perinteisempää luutaa. Täs mul on pyykinkuivatuksen nopeutusmenot käynnissä.

Yöllä on tiämmä käynyt varmaan pakkasen puolella. Tarvii varmaan alkaa tanssimaan sateettomalle lämpimälle syksylle. Voinhan mä kokeilla vaikka kuis harava tehoo.

Sadetta luvassa jatkossa, joten kait se on palattava tuonne taajamaan takaisin. En mä kyllä vielä tänään ainaskaan. Toi kaasulämmitin on mainio keksintö. Tähän aikaan vuodesta ei jääkaappia enää tarvitse niin voi siirtää kaasuputelin lämmittimelle. Koivuissa on paikoitellen keltaisia lehtiäkin ja nurmikollakin niitä näkyy jo. Raittiina kuiteskin tänäänkin. Taidan ottaa iltapäivänokoset näin aamupäivänokosten jatkeeksi.