Aivan ihana kuva. Se on Venäjän puolelta Karjalasta. Venäläisiltä sivustoilta löytyy matkailumainoksia Karjalaan ja siellä on upeita valokuvia. Joo, ei omien valokuvien ottaminen oikein ny huvita, sit syssymmällä kun tulee värikästä. Oishan tuossa lähietäisyydellä aivan historiallisiakin kohteita, mutta joutuis harrastamaan rämpimistä sekä kiipeilyä. Voi kuvata vaikka noita sisällissodan aikaisia juoksuhautoja. Jotkut niitä suojelee ja joutkut pyrkii täyttämään ne näkyvistä oksilla ja risuilla. Raittiina nyt tänäänkin.
Näyttäis tulevan sellasta jatkuvampaa sadetta tänään. Odottelen siihen taukoa jotta pääsen lähtemään huoltoreissulle asunnolle. On tää Suomi hyvässä paikassa. Ei vaivaa älytön lämpö, hurrikaanit tai sadekaudet, ei maa tärise eikä vuoret tupruta tulta.
Saksissa poliisi neuvoo naisia, että lenkille ei auta yksin lähteä. On se hienoa kun kulttuurit leviää! Merkkelin muori ei oikein ole ollut suosittu kiertueillaan. On saanut tomaateista ja kananmunista buuauksen säestyksellä. Lähtis toi Sipiläkin kiertueelle niin mä olisin eturivissä buuaamassa. Mä vähän etukäteen kypsyttelisin nuita kananmunia!
Mut ei siel se piilottelee kartanossaan turvamiästen ympäröimänä. Iltasin raukka itkeskelee ja rukoilee kun on niin inhottavia nää suomalaiset immeiset. Toivottavasti ei ala ryyppäämään murheisiinsa!
Raikasta, ja samalla sateista viikonloppua! Olen täysin samaa mieltä maamme etuoikeutetusta asemasta ilmaston suhteen. Tympäiseekin valitus “kylmästä kesästä”, kun olemme kuitenkin saaneet viettää sitä melko mukavassa lämpötilassa ja olosuhteissa verrattuna monen muun maailmankolkan olosuhteisiin ja sää-ilmiöihin.
Mutta tuo naisten lenkkeily sitten. Arveletkos, että Suomessakaan on ollut naisten aivan turvallista lenkkeillä yksin niinäkään aikoina, kun oltiin vielä paljon yksikulttuurisempi maa?
“Naisiin kohdistuva väkivalta on Suomen häpeäpilkku”. hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005119404.html
Raiskaus oli laillinen teko suomalaisessa avioliitossa vielä vuonna 1993.
Meillä on toki monia asioita tasa-arvon saralla, joista voimme myös olla ylpeitä. Sukupuolten tasa-arvo monilla työelämän aloilla ja päätöksenteossa, naisia yhteiskunnan korkeimmissa tehtävissä, täydellinen äänioikeus naisille ensimmäisenä maailmassa (oikeus sekä äänestää että asettua ehdolle vaaleissa) jne. jne.
Tämä kaikki on kuitenkin vaatinut paljon taistelua, ja tasa-arvoa on vastustettu oman kulttuurimme, ja kristillisen kulttuurimme nimissäkin.
Mitä Sipilään tulee, niin Eduskuntavaalithan ovat tulossa jo runsaan 1,5 vuoden päästä. Jos ne järjestettäisiin nyt, meillä voisi olla ensimmäistä kertaa sinivihreä hallitus.
Valitettavasti en päässyt lukemaan tekstiä linkistäsi, koska en ole hesarin tilaaja.
Vaan aivan lonkalta voin kyllä sanoa, että tuossa väitteessäsi on pahasti jotain vialla. Tämä Suomi kyllä kuului maailman parhaimpiin maihin syntyä naiseksi. Pelätä ei ole tarvinnut oikeastaan missään yksin kulkiessaan, kunhan nyt pysyttelee poissa seuduilta, joissa hommaillaan kaikkea epämääräistä. Varsinkin kaupungeissahan näitä turvattomuuspaikkoja lienee eniten ja kaikenlaista muutakin alakulttuuria.
Täällä Suomessa olen ennenkaikkea arvostanut sitä, että lapset ja nuoret ovat voineet kulkea vapaasti ilman jatkuvaa silmälläpitoa. Nyt tuokin on pikkuhiljaa historiaa. Entäs naisten työmatkat yöllä? Nekin on voinut kulkea täällä turvallisin mielin. - Vaan historiaahan tuo kohta lienee kun kokkareet kera haarakonttorinsa muodostelevat hallitusta.
^ En tiedä onko hyvä asia, ettet tiedä mitään väkivaltatilastoista. On totta että Suomi on hyvä paikka naiselle sikäli, että meillä on pitkälle kehittynyt tasa-arvo.
Kuitenkin saamme lukea jatkuvasti esim. nuoriin naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
“Pelätä ei tarvitse missään”. No joo, ei ole yleensä pelottanut jos ollut tarpeeksi tuiskeessa. Lähinnä on vastenmielistä, että ns. “maahanmuuttokriittiset” miehet uskottelevat, ettei kantaväestön miehet raiskaa ja pahoinpitele naisia laisinkaan.
Moinen hurskastelu ällöttää, vaikkei koskaan olisi joutunutkaan kantasuomalaisen miehen raiskaamaksi tai pahoinpitelemäksi. Moni nainen kuitenkin on.
Tottahan toki ns. “maahanmuuttokriittiset” tahot vääntävät rasismin vastustamisen “terrorismi-myönteisyydeksi” taikka “raiskaus-myönteisyydeksi”, omalla kipeällä logiikallaan.
Jokainen tietännee kuitenkin, mitä mieltä vaikkapa minä olen uskonnoista ylipäätään: yhtä lailla Muhammetin kuin Jeesuksen seuraajista. Saman puun oksia ja hedelmiä.
Irmaa seuratessa juodaan aamun kahvit. Worst case scenarios. Kumarruin huonosti nostamaan jotain lattialta ja kylki sai jonkinlaisen hepulin, vasen lonkka on nyt kippee. Voi paska! Raittiina ja krapulatta kuiteskii.
Ihana luola jossain Karjalassa. Irmageddon jatkaa matkaansa hiukan laantuneena. On se kamala voima, prskle, vei merivedetkin mukanaan, mihinkähän ne vedet rantautuu. - Kamalia videoita myrkystä juutuubissa, ei helvetti, miten voi tuulla niin saatanan kovaa. Kyllä hämmästyttää kummastuttaa???
Transhumanistien mielestä ihminen pitäisi määritellä uudelleen. Sillä tulevaisuudessa ihmiset ovat tiämmä yhdistelmiä ihmisistä, ihmisen osista, koneista, eläimistä ja kasveista. Mä voisin kans kasvattaa itselleni vaikka sammakonräpylät ja linnun siivet, olis niinku semmonen amfibiokulkija. Kevääks vois laittaa narsisseja tuleen vaikka tukan virkaa ajamaan.
Mä odotan innolla kuinka se päänsiirto oikein onnistuu. Sais lottovoiton niin vois vaihtaa vaik nuorempaan kroppaan tään nupin. Raittiina päänsiirtoa odotellessa.
Kyllä taas aamulla väsytti vaik ei mitään krapulaat oltkaan. Eihän mun aamulla muuten tarvitsis herätä aikaisin mutta kun on tää kyyditysreissu. Täytyy sanoo, että kyyditettävän herätyksissä on ollut työtä! - Ei reagoi minkäänlaisiin kelloihin, ei puhelimiin, radioihin.
Pojalla on kavereita tuolla Ukrainassa, useampikin ja eri puolilla Ukrainaa. Nyt ei yhdestä kaverista ole kuulunut mitään kolmeen viikkoon ja syykin on selvinnyt. Kaveri on pidätettynä Separatistien tukemisesta. Pidätyksen perusteena on joku netissä esiintynyt kommentti. - Joo, siittä voi tulla siellä linnaakin.
Vanhat äijätkin siellä kertoovat, että jopa Stalinin aikana olot siellä olivat vapaammat. Tällaista siellä ei ole ollut kuulemma koskaan.
Toi Suoli24 on harjoitusta tulevaan, siellähän on tää ilmiantonappula joka viestin perässä.
Psipilä psirkuttaa pakolaiskiintiön nostosta kahden vuoden päästä. Mua kuitenkin ihmetyttää Migrin tilastot!
[size=150]Päätökset: 9/2016 - 8/2017, Yhteensä 103 966[/size]
Psipilän mukaan nykyisen 750 pakolaisen kiintiö nostettaisiin kahteen tuhanteen. Mitä nää satatuhatta päätöstä sit on?
Hämmästyttää kummastuttaa kaik nykyisin. Vaan ollaanpahan raittiina ihan vaikka vittuuksissaan!
Migrin sivulla sanotaan, että “huomaathan, että yksi henkilö voi saada useita päätöksiä”.
750 ihmistä on Suomenkin kokoisen maan mittakaavassa kyllä aika pieni porukka. Oman kotikaupunkini asukasmäärä kasvaa melkein 4000 ihmisellä vuodessa, ja asuntoja, työpaikkoja ja palveluita pitää järjestyä kaikille. Harmillisesti kaikkia uusia asukkaita ei voi valita vain työkykyisimpien ja veronmaksukykyisimpien joukosta.
Ukrainan tilanne on tosiaankin surullinen. Siitä tuli samanlainen “jäätynyt konflikti”, joita entisen Neuvostoliiton alueella on muitakin.
Onkohan Ukraina jo unohtanut Stalinin sinne järjestämän nälänhädän 1930 -luvun alussa, johon kuoli miljoonia ukrainalaisia.
Ikäviä, traagisia asioita. vaikka silti historia on kiehtovaa ja mielenkiintoista. Ollaan tyytyväisiä kuitenkin elämän hyvistä asioista, niin kuin vaikka siitä raittiudesta.
Kuinka monta päätöstä yksi henkilö sitten oikein hakee?
Ajatellaan, että näitä on sitten useampi vuosi ja aikaisempi jakso oli vähän pienempi ja seuraava tulee olemaan varmaan samanlainen kuin nyt, niin niitähän on sitten noin 300.000 päätöstä. Joista suurin osa positiivisia oleskeluluvan saaneita. Jossain mättää nyt kyllä pahan kerran!
Kusetusta jälleen.
Se on nykyisin tämä valtion hallintokin enämpi sellast vedätystä. Tieteellisenä sekä politiikasta kiinnostuneena henkilönä sinä Vadelmamunkki voisit selvittää minulle hiukan näitä Migrin tilastoasioita.
Tuleeks toi maksetulta Nat geolta vai telkkarista tulevalta ilmaiskanavalta?
Se olis tänään tiskipäivä. Ensin täällä möksällä ja sitten himpessä keittiön raivausurakka, se kyllä käy urakasta. Taloyhtiöllä on suunniteilla ens kesäksi ikkunaremppa ja himassa oli lappu koskien ens maanantaita, et mahdollisesti tulee vielä mittauksia asunnoissa. Meidän tarvii laittaa oveen varmaan lappu, että ihmisiä ei paikalla, mutta lemmikkiboa on asunnossa vapaana. Mut nyt mä taidan ottaa nokoset ko sataaki.
^tulee siltä ilmaiskanavalta…eilen tai toissapäivänä alkoi tuplajaksolla…kertoo niitten porukan koulutuksesta siitä niitten touhusta siellä ja muutamasta radigalisoituneesta länkkäristä jotka on liittyny siihen porukkaan ja menny sinne suurien luulojen ja odotusten vallassa… mutta totuus tuleekin vastaan sitten hieman erilaisena…ekat kaks jaksoa oli mielenkiintoisia ja aion kyllä katsoa loputkin…
Kuvan kissat ovat Siperiasta. Aikamoisia mötkäleitä!
Olenkohan mä nyt sit raitistunut oikein vai väärin? Mähän en itse voi ottaa siihen kantaa, se jäänee ulkopuolisten tehtäväksi. Noo, joka tapauksessa eleskelen nyt neljättä vuotta raittiina tällä kertaa. Samalla keinolla olen raitistunut myös aikaisemminkin. - Itsestähän se homma kuitenkin on lopulta kiinni oli kokeiltava konsti sitten mikä hyvänsä.
Kait se nyt olis sitten alettava laittelemaan paikkoja talviteloille täällä. Todella masentavaa.
Tänä kesänä ei ole sit näkynyt hiiren hiirtä seikkailemassa täällä. Keväällä mentiin kärpän kanssa
molemmat samaan aikaan sisään, kärppä omasta sisäänkäynnistään ja mä omastani. Molemmat
oltiin vähän pöyristyneitä.
Nyt joku syystauti on iskemässä. Niska on aivan tiltissä ja hartioita sekä selkää särkee ja silmiä. Välillä puistattaakin. Voi paska! - Raittiina kuiteskin tänäänkin.