Oli nyt aivan pakko laittaa kuva möksältä tältä aamulta. Voi mahoton, että Suomen kesä osaa olla kaunis. Nyt tarvii imeä näitä visioita luonnosta muistiin, että kestää jälleen tuon tulossa olevan 9 kk:n syksyn. Älyluurilla kuvaaminen oli jälleen yhtä tuskaa ja niin sain tarpeekseni, suuntasin lähimpään Giganttiin hakemaan kameran!!! Jossa on näppylät muualla kuin näytössä.
Tuolla palstan opasteissa kyllä luki, että älä liitä mukaan kuvia, mut oli nyt aivan pakko laittaa mukaan kuva.
Ei muuta kuin raittiutta kaikkille tänäkin päivänä ainaskin tään päivän.
Eikös tuo Pride-tapahtuma ole ollut sellainen marssi tuolla paakaupungissa. Jostain nyt välähti silmääni, että tätä Pride-tapahtumaa juhlitaan viikon verran. Voihan sitä aikaa pidentää vaikka Pride -kuukauteen, -vuoteen tai -vuosisataan. Ei siinä mitään sehän on mukavaa kun on värikkäitä kulkueita kesällä. Vois se olla hiukan toisenlainen marras- joulukuun vaihteessa, ei välttämättä niin mukavaa.
Jo vainen laittaa meikäläistä ihmetyttämään kulkueeseen osallistumisen politiikkaan liittyvät syyt? Mitä tekemistä politiikalla sekä sukupuolisella suuntautumisella on tekemistä keskenään? - Aika paljonkin tuo asia laittaa miettimään!
Voitaisiinko tästä vetää aasinsiltaa päihteiden väärinkäyttöön, jonka parissa tälläkin palstalla askarrellaan. - Käyttävätkö näin uusilla tavoilla sukupuolisesti suuntautuneet tai peräti sukupuolisesti suuntautumatta jättäneet alkoholia runsaammin kun perinteisesti mies & nainen - suuntautuneet (siis syntymässään) ja myös näin vanhoillisesti mies et nainen-parisuhteessa elävät.
Noooooooooooo, sehän on ainaskin varma asia, että mikäli juotattaa niin on aivan sama miten on suuntautunut mihinkäkin asiaan, sillä sitähän on juotava niin kauan kuin juotattaa!
Woe mahoton mikä rimpsu rekkoja, joilla Guns and Rosesen kamat on tuotunna keikkapaikalle. Tossa ei edes näy kaikki. Voi mahottomuuksien mahottomuus, on siellä kyllä tiukat turvatoimet! Kävin siinä naapurissa kylässä äsken. Siis mitä ihmettä roinaa niillä on noin paljon?
Ihan tässä vaan sivuhuomautuksena, että voisitko ystävällisesti ottaa CAPS LOCK:in pois päältä kirjoittaessasi Plinkkiin? Sattuu ihan moderaattoriakin silmiin tuo “huutaminen”. Kiitos.
Onhan asia tietysti näin kuin Kaposen allu kirjoittaa. Vanhempana ihmisenä miellän kyllä sanan politiikka sisällön hieman toisenlaisiin asioihin liittyväksi.
Tuosta sanasta vapaus sen verran, että sen kokeminen lienee hyvin yksilöllistä. Jotkut ihmiset tuntevat itsensä vapaaksi vaikka elävät kirjaimellisesti vangittuna ja toisille taas ei riitä mikään, heidän mielestään koko maailman pitää muuttua heidän tahtonsa mukaisiksi aina siitä lähtien mitä vessan ovessa sattuu lukemaan.
Vaikka kyllä tällä uudistetulla vessakulttuurilla saadaan työllistettyä lukuisia ammatti-ihmisiä ainakin joksikin aikaa, kun aletaan muokkaamaan jo olemassa olevista vessoista sukupuolineutraaleja.
Mutta onhan se Pride-marssi hieno asia, mikäli se auttaa siihen osallistuvia tuntemaan itsensä vapaaksi. Vaarana on vain sellainen, että kun tässä maassa menee aina asiat ylilyönteihin yleisen meuhkaamisen takia ja silloin suurin osa ihmisistä ikäänkuin saa meuhkeesta kertakaikkiaan tarpeekseen ja sortuu lopulta kertakaikkiaan ilkeilyyn.
Kuva tältä kauniilta lauantai aamulta möksältä. Sitä kun ei ole krapulan vaivaamana huonovointisena niin voi nähdä kaikkea kaunista ympärillään vaikka aivan tavallisissa asioissa. Krapula nimisessä olotilassa ei sitten oikein jaksa mitään eikä oikein mikään innosta, paitsi tietysti ajatus uuden krapulan hankinnasta.
Joop, katos kuvat aikaisemmista viesteistä en muistanut missä ne kuvat pitää majaansa ja tein pieniä poistoja. No täs nyt ekassa viestissä ollut kuva uudessa paikassa. Joop.
Joop, iliman päihdykkeitä täs on pysytty edelleen. Kun noita uusien palstalle tulijoiden kirjoituksia lukee, niin on ne niin tuttuja kuvioita jotensakkin. - Yhteistä vielä on se oma hämmennys siitä, että huomaa todellakin olevansa koukussa tuon päihteen kanssa, jota alkoholiksi kutsutaan. Se on jotensakkin karmeaa huomata, että se on viina, joka määrää tahdin.
No kun mä olen kans tuurijuoppo, juopottelun välit saattavat olla yli 13 vuotta ja silleen, mutta kun se alkaa, niin se on jotain totaalista! Nyt on kolmen raittiin vuoden raja jo ylitetty, jälleen kerran.
Minun on melkoisen turha haaveilla mistään kohtuukäyttelystä. Kyllä se on tähän ikään mennessä nyt nähty sekä käytännössä testattu.
Sanoja hukkuu kesken puheen nyt kyllä tavallista enemmän. Mua kyllä alkaa vähitellen pelottamaan tää juttu. - Sana kun katoaa, niin se saattaa putkahtaa muistiin joskus parin päivän päästä yllättäen aivan toisissa yhteyksissä. Tää on karmeeta, onkohan tää sitä Alzheimeria? - Muuten kyllä wörkkii hommat aivan tavalliseen tapaan.
Siis nyt mä en muista sitä sanapelin nimeä, jota Open Stringin kanssa taannoin pelattiin. Mikä helvetti se oli?
Niinhän nuo kertoovat, että muisti huononee vielä raittiinakin ollessa!!!
Ilmanala on tänään onneksi lämmennyt ja aurinkokin on paistellut. Taitaa olla ihan kesäinen viikonloppu tulossa. Mä taidan mennä nukkumaan ja ihan selvästä päästä.
Huomenta Allu, joop monta päivää olen miettinyt aalla se alkoi vaan ei ole mieleen tullut. Sana-assosisaatio, kiitti Allu!
Sitä on itse reippaana jo het aikaisesta aamusta. Tulin tänne asunnolle läppäriä lataamaan ja täällä sen kun nukutaan ja ollaan käärmeissään varhaisesta käynnistä. Taidan ihan tahallaan alkaa metelöimään, jotta tulee eloa tähänkin torppaan. Kait on mennyt rillutellessa myöhään tai aikaiseen kummin vain.
Varavirtayksikkö läppärille tuli jo vaan setistä puuttui sopiva adapteripää, joten se yhen euron osa tarvitsi tilata Kiinasta. Ehtiiköhän se tämän kesän kuluessa tänne asti, siinäpä pulma.
Kyllä nyt on niin kuuma että olen iltapäivän pysytellyt sisätiloissa nukkumassa viileässä. Haastelin kuvan pässin kanssa muutamat jorinat, vaan ei ollut pässi puheliaalla tuulella, pisteli vain heiniä poskeensa vinhaa vauhtia. Joo, ei tääl paljon säpinää ole päivän mittaan ollut, vaan onhan saanut nukkua täysin metelittömässä ympäristössä.
Kyllä näillä ilmoilla olut maistuu varmasti immeisille, kylmä sellainen. Mut mää meen juommaan tuota appelssiini mehhuu, jee!
Oli sateiden pelossa paettava tänne himppeen, täällä kun on näet taloustyöt tekemättä jo pidemmältä ajalta vaikka täällä asuu muitakin kuin minä. Voi hyvä tavaton sentään mikä sooooooooootku! - Tars laittaa keittiöstä valokuva, ei tarvitsis edes käyttää noita tehosteita sen kummemmin.
Joskus on tuohon sotkuunkin vedetty olusia avuksi. Alkuun sillä sai suorastaan taikavoimia siivouksen suorittamiseen, mutta pidemmän päälle nämä tissuttelutauot alkoivat venymään ja venymään ja lopulta jäi koko homma sitten tekemättä.
Noooooooo, nyt jos jää tekemäti niin ei ainakaan ryyppäämisen takia!
Ei tää ny ihan onnistunnu tuo motivational pousteri kun ei ääkköset pelaa tiämmä.
Olenkohan minä nyt sitten hyödyke vai haitake? (tuota pohdintaa mediaketjussa). Varmaan olen haitake, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Mikäli ajatellaan miten minusta vielä tulisi hyödyllinen, niin mitä nopeampaa kuolisin niin sen parempi olisi yhteiskunnalle, näetsen eläkerahat säästyisi muiden käyttöön ja olisi yksi tuleva vanhus vähemmän taistelemassa hiipuvista palveluista. No enhän mä nyt vielä mikään vanhus ole mutta ikääntymässä kuitenkin.
Terveyskeskus hammaslääkäriin oli tarkastusaikoja tilatessani jonotusaika puoli vuotta. Käytännössä se oli 9 kk:tta. Sitten sitä vielä siirrettiin sairaustapauksen vuoksi. Sen verran kypsyin näissä odotteluajoissa, että ilmoitin sitten laakista, että nyt ei sitten tarkastella mitään reikiä vaan paikataan ne kertalaakilla koska ne reiät näkee sokeakin ilman sen kummempaa tarkastelua, että resurssien tuhlausta koko saakelin hampaiden tarkasteluajat. Hammashoitaja yritti jotain jäpistä vastaan, vaan hammaslääkäri alkoi hommiin ja paikkas urakalla hampaita ja kerralla saatiin koko paska hoidettua.
Jahka mä tästä vielä vanhenen niin musta tulee vielä helvetin ilkeä eukko, joka virkkuuskoukulla tökkii kylkiluiden väliin jos ei kerrasta uskota.
Vesuvius päristelee ja Mosuli on aivan pskana. Siis se Irakin toiseksi suurin kaupunki on kuin atomipommin jäljiltä. Humanitäärinen hätä on seudulla suuri. Apuja vois sinne laittaa muuten vaan on nyt välillisesti tullut autettua “pakolaisia” täällä Suomessa niin ei sit lähetetä latin latia naisille ja lapsille, vanhuksille, vammaisille ym henkilöille, jotka koko taiston ajan olisivat olleet todella avun tarpeessa. - Joo, väkisin on tarvinnut täällä auttaa porukkaa, jotka välttämättä eivät olisi olleet edes avun tarpeessa!
Kyllä nää hommat täällä Suomessa välillä vituttaa niin paljon, että mikäli ryyppäisin, niin ryyppäisin tajun kankaalle, ettei tuota saatanan tyhmyyttä tarvitsis nähdä eikä kuulla.
Se on nyt vain kestettävä selvästä päästä tänäkin päivänä!
Se oon kesä puolivälis! Kyllä oli aivan ihana ajomatka möksältä tänne asunnolle. Rypsipellon loistaa kilpaa auringon kanssa, hyvä ettei ojaan aja kun jää maisemaa ihailemaan. Sain jopa pysähdyttyä ja otettua kuvia (kerrankin). Lupiineista jäi näköjään tänäkin vuonna ottamatta kuvat.
Läppärin latuumasinan adapteri on jätetty rahtarille Kiinassa jo viikko sitten. Missähän se pikkuriikkinen osanen luuhaa, toivottavasti ei huku isompien roinien sekaan? Tuleekohan tään kesän nimiin sieltä, jännityksellä jään odottamaan.
Tiikeli tuolla haluaisi lopettaa löysässä hirressä roikkumisen ja oppia nauttimaan elämästä ilman alkoholia. Raittiin elämän opiskelua varmasti helpottaa, mikäli tekee siitä elämästään raittiina mukavan, alkuun vaikka väkisin. Palkitsee itseään jollain mukavalla siitä raittiudesta ja pyrkii pyristelemään irti tylsistä kuvioista sekä etsimään vaihtelua ja uusia juttuja! - Kyllä vaihtelu raittiina virkistää aina paremmin kuin kännipäissään tehdyt sekoilusembalot, joilla yhdellä sekoilulla voi sotkea koko loppuelämänsä tai peräti elämä voi loppuakkin jos oikein huonosti käy.
Aivan ihana päivä! Iltapäivällä sain päähäni vihdoinkin pestä möksän ikkunat. Lienee turha sanoa, että oli suorastaan hikinen homma. Tuleeko edes saunassa samanlainen hikivirta. - Nolo kertoa, mutta en ole käynyt uimassa kertaakaan tänä vuonna, mutta ensi viikolla aion senkin tehdä!
Raittiina on tämäkin viikonloppu elelty. Krapulaisia immeisiä sen sijaan olen tänään tavannut monta. Pisti kyllä hiukan naurattamaan tämä Lounais-Suomen poliisin viikonlopputiedote lauantai-illalta:
Laitilassa rekkamiehet popittavat ja meno villiintyy.
Taivassalossa naapuri jumputtaa musiikkia, ystävällisestä huomautuksesta seurasi alatyylistä haistattelua.
Porissa kebab-ravintola ei lyö rahoja kassaan.
Ruskolla mönkijällä nurin koulun pihassa. Nyt selkään sattuu ja kävellen kotiin kertomaan vanhemmille.
Salossa häät. Morsian sairaalaan, sulhanen käsi- ja jalkaraudoissa putkaan.
Karjurockissa kymmenen hengen tappelu.
Laitilassa Puolan kilvissä rekka jonka kuski on ollut kaksi päivää kekkulissa.
Salossa kolme miestä hotellin katolla pyyhkeet päällä. Ilmoittaja seuraa tilanteen kehittymistä.
Varmaan alkoholilla ei ole osuutta tapahtuneissa jutuissa. Lisää tapahtumia löytyy linkistä.