Fixattu fajanssi

Jatkan tätä yksinpuheluani jälleen mikäli netti nyt suostuisi toimimaan vitkuttelematta täällä Böndelän pöpelikösssä. Yhteys on tänään reistaillut pahan kerran.

Minä aloin uudestaan kirjoittelemaan tänne, koska tein kammottavan havainnon ajatuksteni sisällöstä. Täytän loppuvuodesta ympäripyöreitä kuudennen kerran, siis merkittävä etappi. Ja kuinka ollakkaan huomasin eräs päivä ajattelevani, että taidan viettää juhlat jo näin loppukesästä ja juhlia oikein perusteellisesti, siis pohjanmaan kautta. Ajattelin näetsen sikailla oikein kunnolla ja viettää lopuksi vaikka putkayön, sillä onhan edellisestä jo vuosia.

Alkoholismi on kyllä salakavala!

Kyllähän minä tietysti olen oppinut yhtä sun toista alkoholismista sekä sen petollisuudesta omien kokemusten kautta, vaan mikä prkle laittaa ajattelemaan moista kaiken jälkeen. Ja aina sama ajatus, että vain tään yhden kerran juhlisi!
Mä vähän ihmettelen kyllä tätä perskeles sentään.

Älä hoppuile Rethen. Tee itsesi kanssa hieman erilainen diili (tein saman aikanaan tupakan kanssa): Jos pääset viettämään 80 vuotis päiviä niin sitten vedät ne perseet :laughing:
Enää siis vaan 20 vuotta, kyllä sinä sen verran jaksat odottaa kun olet tähänkin asti jaksanut.

Vettä satelee hiljalleen, mutta muuten on keli leppoinen, ei tuule ja onpi lämmintä. Malttamattomana odotan varavirtaboxin adapteria läppärille, sillä filmien katsominen kännykällä on kuiteskin aika rasittavaa. Kännystä ei enää virta lopu, kun boxista suap lisävirtoo. Viime yönäkin katselin dokumentteja kolmeen asti, eikä sit uni enää ollut tullakseen.

Onneksi tuon sikailureissun hehkuttelu on nyt painumassa unholaan. Mistä ihmeestä tuollaisia oikein päähän putkahtaakin? - Olenko viettänyt liian kunniallista elämää joka vaatisi kenties nollausta, ilmeisesti. Tarvii alkaa toteuttamaan jotain hölmöyksiä, ettei mee liian vakavaksi elo.

Juhuuu, se adapterin saapui tään pvän postis JA SE SOPII MUN LÄPPÄRIIN! NYT EI ENÄÄ VIRTA LOPU KESKEN MÖÖPELEISTÄ PRKLE! - Nyt mä voin metsittyä täysin tänne pöpelikköön, ai niin mut juomavesi, varastetaan jonkun kaivosta hääh!

Koskahan näkee jälleen tuollaisen taivaan, sillä aika harmaalta näyttääpi tänäänkin. Nyt piisaa sähköä vekottimille voimapesästä. Sehän lataa läppärin nopeammin kuin sen läppärin oma laturi. Unettomuudesta kärsineellä immeisellä on hyvä olla läppäri aina mukana.

Olisin lähtenyt kesälomamatkalle jopa Helsinkiin asti, mikäli tuo Venäjän maailman suurin ydinsukellusvene, pituus muistaakseni 172 metriä, olisi saanut luvan tulla vierailemaan Helsingin edustalle. Mutta kun ei sit saanut lupaa! - Olis se ollut upeeta nähdä sellainen edes matkan päästä. Käyhän siellä Hesan edustalla kaikenmaailman Natopurkkejakin.

Ja mitähän mukavaa tänään hommailis. Tuli kyllä nukuttua melkein puolille päivin. Raittiina ny kuitesin hommaillaan mitä hommaillaan.

Iltapäivälehtien jutut tulevasta säätilasta ensi viikolle lupailee jälleen kaikkea mahdollista hyvää sillä luvassa on hellettäkin. Tarkistelin asiaa Ilmatieteenlaitoksen sivulta ja sielläkin luvattiin kyllä hyviä ilmoja. - Maljakossa komeilevat pionit, jotka tuovat möksään vienon hienon tuoksun. Tästä saa nauttia kerran kesässä muutaman päivän!

Jonkun kuuluisan ulkomaalaisen bändin jäsen on tehnyt itsarin. Ei kestänyt elämää ilman viinaa, eikä viinan kanssa. Kaipaamaan jäi vaimo sekä 6 lasta. Aika epätoivoisen yksinäinen teko.

Raittiina lähden nauttimaan kesäpäivästä.

Tää on nimeltään Mörksuggan. Kuvasta jäi pois pitkä häntä, jonka päässä on tupsu. Kotoisin Ruotsista, oliskohan kenties karkoitettu muumimaasta Haisulin kanssa? - Mörksuggan tulee ja vie jos et ole kiltti! hihi hih hii.

Tuleeko sitä hellettä vaiko eikö tule?
Venäjälläkin ollaan järkyttyneitä säätiloista. Duumassa on keskusteltu Moskovan meterologian laitoksen henkilökunnan erottamisesta. Joku senaattori tuumi, että tässä on nyt käytetty sääasetta Venäjää vastaan, sillä säät eivät voi olla muuten näin perseestä.

Kyllä tähänkin leppoisaan olotilaan on mahdollisuus päästä kun jättää sen viinan lutkuttamisen pois. Alku on aina hankalaa hommassa jos toisessa. Kyllä se alku rypistely vaatii työtä ja keskittymistä aihepiiriin nimeltä raittius. Jotta asia ei heti unohtuisi ja menettäisi merkitystään, onkin hyvä ajatella olevansa tavallaan “flunssassa” ja keskittyä hoitamaan itseään kaikin tavoin.

Joop, mää meen ulos kahvittelemaan…

Heh…ei oo todellista toi venäjän meininki…

Kiva ketju muuten tää sun…kivoja ja hyviä kuvia yms… tulee kivalle mielelle kun lueskelee juttujas ja kuvat on mielestäni taidokkaita…sillain kivasti rauhoittavia.

Itse olen nauttinut oikeasti kesästä myös nyt selvänä…nyt siemailen kanssa kahvia ja porkkanakakkua terassilla…sen sijaan että ennen juovana aikana tähän aikaan olisin jo vuorokauden ekan kännin jäljiltä lähes sammumispisteessä…ei ole ikävä tuota meininkiä yhtään…

Kivaa kesäpäivänjatkoa ja tsemppiä sinullekin!

Eiks ookki hieno kuutio omista valokuvista. Taustan kun olis vielä saanut läpinäkyväks niin ois ollut hyvä juttu. Joo, kauniin kesäillan ratoksi askarrellaan läppärillä.

Pihassa taapertelee kolme reipasta siilivauvaa tonkimassa kaikkea mahdollista syötävää. Tässä yksi heistä ruokailemassa pahvimukinpohjasta kissan gourmetruokaa, joka siilinpoikasille maistuu mainiosti, kun sitä muussaa vähän haarukalla. Erittäin tomeria ja ärhäköitä tapauksia. Männä viikolla pelastin asunnolla pihan asfaltilta yhden siilivauvan, joka kärsi hypotermiasta sekä janosta ja nälästä. Googlettamalla löytyi heti siilinhoitosivusto, jossa oli perusteelliset ohjeet sekä yhteystiedot. Parin puhelun jälkeen ja kahden tunnin jälkeen olikin siilien pelastusyksikkö noutamassa orvon siilien perhekotiin Orimattilaan saakka. - Siis eläinten huolto- ja hoito ainakin pelaa tässä maassa todella loistavasti!

Niin missä se helle nyt sit luuraa? - Täällä ainaskin sataa ja tuulee.

Kaikkii jännii kuvankäsittelyjuttuja löytyykin netistä ja ihan ilmatteeks!

Miljoona pistettä ja papukaijamerkki… harrastan eläinkantaseurantaa…ja ikävä kyllä, mutta suomessa siilien kanta on aivan liian monella alueella taantunut katastrofaalisesti ja jopa hävinnyt kokonaan… jokaikinen pelastettu siili on halauksen arvoinen suoritus…

mahtavaa rethen! Kiitos…ainakin oma päiväni on nyt pelastettu!

Jälleen on tekeillä lakiuudistus, joka kylmää ainakin minun selkäpiitäni. Valmistellaan lakia, joka oikeuttaa ihmisten terveystietojen myymiseen yksityiselle yrityksille. Tähän joku yksinkertainen terveysalan ammattilainen toteaa, että kyseeseenhän tulee tiedot anonyyminä jne. plaa plaa.

Jo niinkin vähän tietojenkäsittelystä tietävä ihminen kuin minä, oivaltaa minkä kultakaivoksen yksityisille toimijoille tämä tarjoaa ja ties mille tahoille. - Pitäis jossain hälytyskellojen kyllä kilistä!

Tässä lainauksia Ylen artikkelista:

Tietoturva tällä sektorilla on mielestäni huono tälläkin hetkellä. Kun näitä palveluja nyt yksityistetään, pilkotaan, jaetaan ja muutetaan tietojen fyysistä paikkaa, verkotetaan ja jaetaan, niin ottaen huomioon terveys- ja sosiaalipuolen henkilöstön IT-puolen taidot, niin tulos on katastrofaalinen. Yksityisille ulkoistetut IT-palvelut eivät myöskään ole tuottaneet toivottua tulosta, sillä tietotallennusvälineiden hävittäminen oikealla tavalla ei näytä heiltäkään onnistusvan asiaan kuuluvalla tavalla.

Siilivauvoja olikin pihassa 4 kipaletta. Pirkka kissanpatee maistui jälleen loistavasti ja maiskutus kuului pitkälle, vaikka syöjät olikin niin pieniä. - Missähän niiden mutsi luuraa kun häntä ei ole pihassa näkynyt laisinkaan? - Faija taitaa olla tyyppiä siemenet sisään änd thäts it!

Hellettä on tiemmä ollut koko viikon ja syvenee vain jatkossa! Mä luen tästä lähtien säätiedot norjalaisesta sääpalvelusta. Nasaltakin sais hyvät ennusteet. Eihän mua haittaa ollenkaan ettei sitä hellettä ole, vaan periaatteesta kun aina hehkutetaan näissä sääennusteissa.

Raittiina ja krapulatta mennään tänäänkin ja nyt jatkuu aamun kahvittelu ja taidan siirtyä lukemaan uutisia ihka ihanasta Putinista, love pus pus.

Ei kyl jaksa yhtikäs mitään, hellettä on varmaan tänään ollut tai ainaskin muuten kuuma. - Janottaa kovasti ja veteen se on tyytyminen meikäläisen, vaik muut lupsuttelee täällä olusia. Kait mä menen kohta jo nukkumaan, ei jaksa mitään.

Siilejä ei ole tänään vielä näkynyt!

youtube.com/watch?v=cG4PY8BCtEQ

Satelee ja taivas on jälleen harmaan peiton kattama. Olihan siinä juu helleviikko. Säätiedotuksetkin on samaa sorttia kuin uutiset mediassa.

Siilejä ei ole näkynyt! No ihan hyvä vain jos ovat menneet omille teilleen, eikä jääneet koukkuun ihmisen antamaan ruokaan.

Raittiina tänäänkin on tarkoitus jatkaa ja nauttia tästä leppeästä lämpimästä sadekelistä.

Mukavaa päivää sinulle! :slight_smile:

Kyllä on karmeeta tuo mitä Hgissä tapahtui eilen. Tuo onneton mielenterveyshäiriöinen mies kännissä saanut jonkinlaisen sairaan päähänpiston. Varmaan on joku pidempi harhajuoni ollut päässä meneillään, päihdykkeet eivät varmasti ole olleet hyväksi tuossa jamassa. - Kamalaa!!

Kyllä minä saan tänäänkin olla todella onnellinen omasta selviytymisestäni.

Näin yhden siilivaaveista pihalla tonkimassa tarmokkaasti syötävää. Varsinainen pikkupeto, en sitten laittanut makupalaa kuppiin vaikka mieli teki.

Kieltämättä melkoisen sairas on kyllä Helsingin tapahtumaketju ja tekijä…

Olet tainnut saada sinne pitkäaikaiset uudet kaverit siileistä sinne…

youtu.be/7IVzs28GsvU

Mukavaa illan jatkoa sinulle!