Tänään tarkeni päivemmällä olla pihalla. Meil olikin tänään kanien siirto navetasta jälleen ulkotarhoihin. Vanhalla Herralla oli vahvasti kevättä rinnassa, mut morsiammet eivät olleet suopealla tuulella. Saivatpahan liikuntaa normaalia enemmän. Nuorisokanilan puolella oli sit samat hommat meneillään. - Mut se on viel enemmänkin harjoittelua.
Voi helskutti kun noi muut sit kiusaa mua. Harrastan kuulemma kanaurheilua lähimetsistössä!
Pihahommat ei sit edistyneet laisinkaan tänäänkään, mut eiks sit oo lämpenevää luvassa.
Auto on jo viikon ollut korjaamolla. Huomenissa tarvii kehittää kyllä jostain kyyti lähimpään ruokakauppaan, sillä jääkaapissa on hieman maitoa, sinappia, ketsuppia sekä puolikas suolakurkkua isossa purkissa. Siis sangen tympeä sisältö. Kananmunia olis kyllä niin prkeleesti, mut ei niitä kyllä meistä kukaan jaksa enää syödä. Taukoo tarvii kyl siinä hommassa pitää.
Kauppareisu hoitui eilen ja syötävää löytyy jälleen kaapista. Ilokseni näen auringon paistavan pilvettömältä taivaalta ja ennenkaikkea vaikuttais aika tyynelle säälle. Siis ulkotyöpäivä!
Täs on uutisista jälleen luettu mitä omituisempia tarinoita. Esimerkiks ihmetyttää nää yritystukien saajat!?
Ja sit tää Huoltovarmuusvarastoteatteri. Jumankavita mikä teatteri oli tästä historiallisesta varmuusvaraston avaamisesta. Hyvä ettei kyyneleet alkaneet vuotamaan ja torvisoittokunta soittanut Finlandiaa kun sen historiallinen avaaminen tapahtui. Maailmallakin pantiin merkille, kuinka piskuinen Suomi on varautunut kaikkeen. - Herääkin kyllä paljon kysymyksiä näistä varastohankinnoista. Olis nyt sit luullut, että siellä on suojaimia ja välineitä edes joksikin ajaksi, mutta oliko siellä lopulta ollenkaan mitään varastossa? Heti hankittiin salaa uusia aivan ihmeellisiä reittejä käyttäen! - Ei prkele, jossain mättää ja lujaa!
Nyt sen sijaan uutiset hypettää vain Sarmasten hommaamien suojaimien kelpaamattomuutta päiväkausia. Kyllä tässä nyt haisee aivan muu tään alta!
Oliks se Kemira joka valmisti vielä aivan tuottavasti korkealuokkaisia suojaimia Suomessa aivan kannattavasti. Kuitenkin globaaliin tapaan ahneus iski ja tehdas myytiin Englantiin ja tuotanto Suomessa lopetettiin kokonaan.
Entäs nää eräät kiinteistösijoitusyhtiöt? - Ensin ne saa EU:n tukipaketista tukea ja sit saavat vielä vuokralla olevien yrittäjien kautta näitä tukirahoja, joilla näitä yrittäjiä tuetaan. Voi vittu!
Maatalousyrittäjät ensin itki kun työvoimaa tarvittaisiin. No hakemuksia oli jo 10.000 kpl:tta kun sitten ilmeni, että ei suomalaiset kelpaa siihen hommaan.
Tässä nyt sitten tavalliselle tallaajalle valkenee erittäin kirkkaasti koko kuvio. Meneillään on Suomen uudelleen kansoittaminen muulla porukalla. - Onkohan niiden ulkomailtatulevien kausityöläisten hygieniapassiasiat kunnossa?
Virolaisetkin on päivitelleet ettei pääkaupunkiseudulle kannata tulla enää rakentelemaan kun siellä palkat ovat laskeneet niin kovasti. Virossakin saa parempaa liksaa kuulemma.
Mut mä juon nyt kertauksen vuoksi aamukaffin ja sit mä jatkan ulkohommeleilla, raittiina.
Onhan tänne soluttautunut kaiken karvaisia putinistejakin ja ties mitä Venäjän trollien myötäilijöitä ja MV-lehtipaskasakkia.
Mutta joo… “väestönvaihto”. Tuo äärioikeistofoliohattujen hourupäinen teoria, joka on samanlaista huttua kuin heidän rakentamansa “kulttuurimarxismi” -olkiukko.
Kohta varmaan saamme lukea täältäkin, kuinka koronavirus on Naton labrasta karannut biologinen ase, jonka takana ovat juutalaiset, illuminati, islamisaatio ja poliittinen eliitti.
Mutta jos jotain suhmurointia vieraan vallan kanssa tapahtuu, sitä harjoittaa kyllä mainitut oikeistopopulistit. Persujen Niikkohan on vehkeillyt kiinalaisten kanssa ties mitä. Harmi kun suhmurointi katosi uutisaiheista koronan myötä, niin kuin moni muukin kiinnostava aihe. iltalehti.fi/politiikka/a/d … 7b5f145e39
Tragikoomista, että persut tykkäävät kutsua vastustajiaan “kommunisteiksi” ja suhmuroivat itse ihan oikeiden kommunistien kanssa ties mitä.
Tämä feikki-isänmaallinen äärilaita se vasta onkin aina valmis myymään maansa.
En mä sit tänään jaksanutkaan ulkohommia sen kummemmin tehdä. Aamusta oli niin kauhia tiski, joka ensin tarvi esipesun käsin ennen tiskikoneeseenlaittoa ja kaikki kattilat ja pannutkin oli ensin liotettava kiehuvassa vedessä kun oli ruoanloput jääneet seisomaan lämpimälle puuhellalle. Sit perään sapuskanlaitto, niin olikin jo päivä iltapäivän puolella jo jonnii matkaa. Huomiseks on luvattu vielä aurinkoista, joten huomenna sit puuhaillaan pihalla koko päivän.
Huomenta. Nyt kun olen nukkunut hyvin ja vähän rauhoittunut, voin kommentoida näitä väitteitä analyyttisemmin.
Suomeen vihamielisesti suhtautuvat näkevät tietysti sitä “mättämistä” joka paikassa, ja jos ei faktat riitä, niin sitä “mättämistä” voidaan kuvitella siihen. Huoltovarmuuskeskus tosiaan avattiin, ja mm. Ruotsissa todettiin että Suomi on tälläkin saralla varautunut Ruotsia paremmin. Sama pätee koko koronakriisiin, mutta vain aika näyttää millä maalla meni kokonaisuutena paremmin. Ruotsissahan kuolleita ja sairastuneita on monin verroin verrattuna muihin Pohjoismaihin, mutta toisaalta talous on ottanut vähemmän osumaa, koska rajoituksia ollut vähemmän.
“Piskuinen Suomi”, joopa joo. Suosittelen muuttoa itänaapuriin veisaamaan “Suurta ja mahtavaa”, jos ei “piskuinen Suomi” kelpaa. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa mäkätys. jossa Suomea yritetään mustamaalata järjestelmällisti ties millä agendalla. Venäjä aloittaa tutkimisen jostain sodan aikaisista sotarikoksista Karjalassa, kääntääkseen huomion muualle omasta toheloinnistaan koronan kanssa. Saahan moisesta rikostutkinnasta myös syyn vaikka vähän uhitella pienempiään, niin kuin Venäjän valtion kaltaiselle narsistiselle, paranoidille koulukiusaajalle kuuluu. Tutkisivat saatana omien politrukkiensa ja johtajatavaritsien hirmutekoja ja vaikka Ukrainaan tahallaan aiheutettua nälänhätää, jossa kuoli miljoonia ihmisiä, jos jotain menneitä haluavat tutkia.
No joo, mokahan ne Suomen suojamaskikaupat oli, ja vastuussa ollut johtaja erosi. Samanlaisia kämmejä on tapahtunut muuallakin, esimerkiksi Norjassa juuri äsken. Mutta ei se tilattu tilpehööri ihan täysin kelvotonta tainnut olla, vaan se ei vaan sopinut sairaalakäyttöön. Tavalliselle tallaajalle katukäyttöön voisi sopiakin, paremmin kuin jotkut marttojen askartelemat viritykset.
Missä tällainen tieto on, ettei suomalainen kelpaa? Minä olen lukenut, että hommat ei kelpaa suomalaisille, ja siksi ulkomaalaista työvoimaa tarvitaan.
"Maatila pulassa marjanpoimijoiden kanssa – ulkomaalaiset eivät saa tulla, suomalaisille työ ei kelpaa: “Ryhmä kääntyi takaisin, kun alkoi tihkuttaa vettä” yle.fi/uutiset/3-11313768
“Väestönvaihto”, tuo valemedioitten, rasistitrollien ja fasistien hellimä salaliittoteoria; harhaista paskaa.
Moisen huuhaan levittäjät kutsuvat itseään “kansaksi” ja “tavalliseksi tallaajaksi”, vaikka kyseiset hourupäät ovat pieni mutta äänekäs prosentti koko kansasta. Yksi desantti potkaisi tyhjää taannoin melko pian tuomionsa jälkeen, mutta pahempia saman leirin rikollisia on vielä vapaalla jalalla ja elossa.
No tämänhän luulisi olevan hyvä uutinen maahanmuuton vastustajille! Pysykööt Virossa vaan. Virolaiset on Suomen suurin ulkomaalaisporukka venäläisten ohella. Ja niitä on täällä myös nauttimassa sosiaalietuuksia monta musikkaa, jotka on alunperin tulleet Suomeen ns. töihin raksalle, mutta pätkätyön päätyttyä päättäneet jäädä Suomen avokätisen sosiaalituen piiriin. Mutta täähän ei “Suomi ensin” paskasakkia haittaa, koska virolaiset ja venäläiset on oikean värisiä, ja tuleehan se “Suomi ensin” paskasakin tukikin Kremlistä, niin kuin monen länsimaisen ääriliikkeen tuki tulee, ihan Trumpin kampanjaa myöten. yle.fi/uutiset/3-11316642
Kas, Putler kun tykkää että kun aiheuttaa vähän kaaosta ja demokratian vastaisuutta länsimaihin, niin oman maan ongelmat näyttää pikkusen pienemmilta. On se sellanen käppänä!
Oikein mukavaa keskiviikkoa. Enkä viittsi nyt pahoitella kärkevää kielenkäyttöäni, koska netissä lentävän disinformaation ja bullshitin häikäilemättömyys alkaa saada kupin menemään vääjäämättä nurin.
Ilmoja pidellyt juu. Näinhän se sujuu arki siellä ja täällä näissä omissa pienissä askareissa. Onneksi niitä täällä maalla riittää.
Itse kanssa menen silppuamaan eilen alasleikkaamani aidan oksia.
Mukavaa puuhastelua sinnekin.
Ai niin. Kehtaatko kertoa, mikä tuo sinun kuvankäsittelyohjelma on? Upeita kuvia tuotat.
Tästä linkistä pääset Krita Digital Painting-ohjelman kotisivulle sekä lataamaan sen. Suosittelen lämpimästi.
Mahtava ilma myös tänään. Autokin on jälleen ajokunnossa ja kauppa-apteekki-tankkausreissulla kului päivää aika pitkän pätkän. - Kevätväsymys on kyllä nyt iskenyt, sillä olen vain istuskellut auringossa ja vahtinut irtilaskettuja kanoja sekä kukkoja. - Einarikukko pitääkin nyt kovaa jöötä ja yrittää saada eukot pysymään suojassa kaikenmaailman petoelukoilta, varsinkin lentäviltä sellaisilta.
On hyvä seurata mikä viikonpäivä on meneillään. Ei sitä näissä maisemissa ja eläkkeläisenä muuten oikein pysy selvillä mikä nimi millekkin päivälle on annettu.
Oikeestas tää “tilanne” ei oo vaikuttanut mun elämääni millään tavalla. Vain asioilla käydessä tarvii muistaa nää ihmistenväliset “turvaetäisyydet” ja muut puhtausrituaalihommelit. - Mä tykkään käydä kaupassa ja katsella ja räplätä kaikkea mahdollista ja aikaakin siellä vietän runsaasti. Onneksi kaupassa jossa nykyisin käyn tulee aika ajoin kuulutuksia kaupassa asioinnista pandemia-aikana. Se on kyllä hyvä juttu, sillä meikäläinen kun syväentyy kaikkiin kaupan ihanuuksiin, niin sitä on sitten aivan unohtaa kokonaan mistä on kysymys asioidessa.
Lisäksi kyläilyt on jääneet kokonaan. Mut nyt kun lämpenee niin voihan sitä mennä kyläilemään tuttujen pihalle ja pitää turvaetäisyyden.
Onhan mulla läppäri ja luuri käytössä niinkuin ennenkin, eikä mun harrastukset ole muuttuneet mitenkään tai mitään jäänyt puuttumaan.
Einari kiekuu tarhassa tuttuun tapaansa. Einarikukko on ulkotarhaoloissa selvästi turhautunut ja kärttyinen. Kanatkin riitelee välillä sangen äänekkäästi. Mä en ole nyt enää varma Rainerin sukupuolesta, koska Einari näytti eilen tekevän sille temput!
[i]Lenina Makeeva, a former prisoner in the fifth Finnish concentration camp:
“For my part, I’m ready to testify. It’s a shame that the FSB has declassified the evidence of crimes 75 years later. This should have been done much earlier”, Makeeva, the deputy head of the Karelian Union of former juvenile prisoners of fascist concentration camps, said.
“I sent a letter to the president of Finland, Tarja Halonen, and got an answer from her, saying: ‘We paid all indemnities to the Soviet Union’. I said that Germany, for its part, had admitted mistakes and apologised to the people of Russia, while the Finns who were allies of fascist Germany, hadn’t done that”, Makeeva said.
Today, the 84-year-old woman recalls with tears what she had to witness.
“There were 15 of us on 20 square metres. Bedbugs, lice… An epidemic started. Typhoid, scurvy. People started dying. Poor nutrition resulted in increased mortality among prisoners. In our family of seven, three died of hunger. Nettle didn’t have time to grow because it was eaten immediately. For violations, people were flogged with willow rods soaked in saltwater. Sometimes there were rubber whips with metal washers”, Makeeva recalled.[/i] sputniknews.com/russia/20200423 … occupiers/
Minä kuulun sukupolveen, joka ei ole noista leireistä kyllä kuullut hiiskaustakaan. Sen sijaan entisistä Suomen kansalaissodan jälkeen jääneistä leireistä, joissa vaarini oli vangittuna myöhemmin, sain kuulla vasta muutamia vuosia sitten. Siellä säilytettiin Venäjältä paenneita Kronstadtin kapinallisia. Mikäli heidät olisi palautettu Venäjälle takaisin, olisi heidät varmaan teloitettu Stalinin toimesta.
Mutta niin myös venäläisillä on traumoja noista sodista ja heillä on myös oikeus surra ja vaatia edes anteeksipyyntöä kohtalostaan noilla leireillä. Itse asiassa haluaisin kuulla noiden ihmisten tarinat, jotka siellä lapsuudessaan olivat.
En kyllä oikein jaksa uskoa mihinkään kaasukammioihin suomalaisilla leireillä. Mutta tiedetään kyllä, että sotavankileirit eivät ole koskaan olleet mitään inhimilliseten olojen tyyssijoja.
Kärsitty on molemmilla puolilla, sekä Venäjällä, että Suomessa.
Toisen maailmansodan puhjettua, joutui vaarini vankilaan venäläisenä, koska kieltäytyi lähtemästä ampumaan omiaan. Lopulta suostui hevosmieheksi lähtemään ilman asetta, sillä varmaan siellä vankilassakaan ei olot olleet kummoiset. Tämä on tarinaa isäni puolelta. Sen sijaan äitini puolelta on sitten suomalaisten kärsimyksiä tiedossa.
^ Toki Venäjällä on traumoja, joita he ehkä lääkitsevätkin vuosittaisella “Voiton päivän” -paraatillaan. Heillä olisi myös oikeus surra, mutta olisko suru jo liian suuri heille, jos se tunnustettaisiin? Neuvostoliiton kansalaisia kuoli sodassa kaikkein eniten. Jo Talvisota Suomea vastaan oli pahimmillaan Puna-armeijan sotilaiden teurastusta, vaikka Neuvostoliitto ns. voitti sodan.
On myös oikein, että sodan aikaisia vääryyksiä tuodaan päivänvaloon. Niitä pitääkin tuoda. Mutta tässä uudessa casessa on vaan taas niin kovin epäilyttäviä piirteitä. Juuri samaan aikaan, kun koronakriisi koettelee Venäjää, eikä kukaan tunnu tietävän sen todellista vakavuutta. Ja miksi Putin tuntuu kadonneen julkisuudesta melkein kokonaan? (päinvastoin kuin aisaparinsa lännessä, eli mr. Trump : )
“Novosti Ylen haastattelema Suomen Kansallisarkiston pääjohtaja, dosentti Jussi Nuorteva pitää ikävänä sitä, että tutkintakomitea esittää faktoina asioita, joille ei löydy vahvistusta asiakirjoista. Erityisesti väitteet siitä, että suomalaiset olisivat tappaneet ihmisiä kaasukammioissa ja haudanneet elävältä, ovat Nuortevan mielestä hämmentäviä.” yle.fi/uutiset/3-11313778
Nuo elävältähautaamis- ja kaasukammiotarinat kuulostavat juuri samoilta valeuutisilta, joita Venäjä levitti Ukrainasta viitisen vuotta sitten. Silloin mm. uutisoitiin, että Ukrainan sotilaat olisivat ristiinnaulinneet lapsia.
Ehkä on kuitenkin suuri onni, että venäläisillä ei ole kovin suurta luottamusta maansa viranomaislähteisiin. Erkka Mikkonen kuvailee koronatilanteen sekavuutta Venäjällä: yle.fi/uutiset/3-11317662
Minullakaan ei ole mitään tavallisia venäläisiä ihmisiä vastaan. Päinvastoin: arvostan suuresti maan harvoja mutta rohkeita opposition edustajia, kuten Aleksei Navalnyi, ja niitä rohkeita venäläisiä toimittajia, jotka ovat paljastaneet trollitehtaiden toimintaa ja valeuutisia. Arvostan myös Pussy Riotin kaltaisia rohkeita protestoijia.
Venäjällä sekä oppositioon kuuluminen että virallisten lähteiden kritisoiminen voivat olla hengellään leikkimistä, tai vähintään oman turvallisuuden riskeeraamista.
Lapsuuteni olen joka tapauksessa viettänyt venäläisen lastenkirjallisuuden ja piirrettyjen parissa, samalla kun Disneynkin parissa.
Venäjän valtion tai johtajien kritisointi ei siis ole mitään “russofobiaa”, niin kuin siläläiset vallanpitäjät joskus väittävät. Eihän Isiksen, Boko Haramin tai Talebanien tuomitseminenkaan ole mitään rasismia tai islamfobiaa.
Juulia tuolla aikaisemmin aiheutti mulle hirveän päänvaivan, kun kysyi mitä mahtaa tapahtua kun ton kuvan kirjan pistää kiinni. Mä olen runsaasti pohtinut asiaa, mutta en ole vieläkään keksinyt vastausta kuvan muodossa. Mutta jatkan pohdintaa…
Tein tässä karmean havainnon, että eläke rapsahtaa tilille vasta neljäs päivä. No jotenkin kitkutellaan niinkuin tähänkin asti. Tuskin tästä tulee mitenkään mitattuna mikään toimelias päivä. Ruokakaappi näyttää jälleen autiolta. Kananmunia kyllä piisaa, mutta jostain syystä mä en niistä ole kauhian innostunut. Jotain syötävää on nyt kyllä mentävä loihtimaan…
Tuli kyllä mentyä liian aikaisin nukkumaan. Heräsin siinä puoleltaöin. Mulla oli koko eilisen päivän niin helskutin kylmä sekä sisällä että ulkona. Lopulta illalla laitoin paksun puseron sekä raappahousut jalkaan, patterin päälle ja painuin kahden peiton alle lämmittelemään. Heräsinpä sit kun oli aivan hirveän kuuma ja kuuma on vieläkin olo. - Mitäs täs nyt sit taas tekis kun ei sit nukuta laisinkaan!
Mitä luultavammin tänä aikana useat ihmiset päätyvät juopottelemaan tavallista enemmän. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että elämä sekä tulevaisuus alkaa viinan vaikutuksen myötä näyttämään paljon epätoivoisammalle kuin ehkä todellisuudessa ovatkaan. Mukaan tulee masennus, ahdistus ja lopulta paniikki. Sen myötä tehdyt ratkaisut ongelmiin eivät välttämättä ole sitten myöhemmin tarkasteltuna lainkaan järkeviä.
Kyllä olis parempi hakea heti apua jostain muualta kuin alkoholista! - Koittaa päästä siitä viinasta eroon ja sitten ajan myötä ja selvästä päästä etsiä niitä ratkaisuja ongelmiin. Mun mielestä AA on siinä mielessä hyvä paikka, että avun saaminen ei ole sidotttu virastoaikoihin ja siinä porukassa on kyllä käyty läpi kaikenlaisia sattumuksia sekä elämäntilanteita ja selvitty niistä vielä selvin päin.
Mun mielestä tällaisena aikana hyvä tapa elää on päivä kerrallaan.
Heräsin aikaisin hyvin energisenä. Klo yhdeksän ajattelin aloittaa keittiön siivoamisen ja järjestellä paikkoja hieman vapuksi, koska vapun tienoolla tänne lienee tulossa vieraita muulle asujaimistolle. Aloittelin hommia tarmolla, mutta sain osakseni suorastaan vihapuheryöpyn täkkien uumenista. Kolistelun on lakattava välittömästi ja hiljaisuus on kuulemma tässä talossa ainakin puoleen päivään asti tänään. Eihän siinnä sit muuta kuin kuvanmuokkausta harrastelemaan. - Puolisen tuntia vielä ja sit mää alootan sellasen kilistelyn ja kolistelun, jotta oksat poies!
Heräsin myös tänään aikaisin energisenä. Tänään täkkien uumenista kuului toivomus mennä navetan vinnille pinoamaan sinne kärrätyt puut. Kaffin jälkeen meninkin pinoamaan ne. Päikkäreiltä just heräsin ja tään päiväkaffin jälkeen on jälleen tiedossa puiden pinoamista. Puita on kohta kaatumassa lisää ja se tietää jälleen puiden pinoamista aikanaan. - Näissä hommeleissa taitaa tää vapun tienoo mennä.
Heräsin aikaisin aamulla, mutta tällä kertaa herätyksen syy olikin mölinä, joka kantautui muualta kämpästä. Itse asiassa porukka ei ollut vielä mennyt edes nukkumaan. Ottivat tuossa parin tunnin tirsat ja nyt tuvasta kantautuu kamalan musiikin soittotuokio. - Jeesus mitä rämpytystä!
Mulla on sauna lämpiämässä. Saunon ja tsiikailen mik on tilanne. Mikäli huonolta näyttää hyppään autoon ja kurvaan kyläilemään pihahuutelun merkeissä.
Einari, Raineri ja kanat pääsivät vihdoin tarhastaan vappukirmailemaan vapaaseen luontoon. Yks kananen oli omilla teillään navetan alanurkilla ja pelästyi siellä hirveästi jotakin. Eikös siellä perskele ollutkin kyykäärme! Maakotka oli het aamuvarhaisella tarkastusreissullaan. Kierteli pitkään talon yläpuolella. - Voihan paskotti, ei oo enää kanoilla sen siunaaman rauhaa.