Fixattu fajanssi

Kyse olikin Seniorin asioista. Ennen vanhaan toimi vielä nuokin palvelut todella mutkattomasti, vaikka IT-tekniikka ja ohjelmistot olivat paljon yksinkertaisempia. Työkin oli jaettu selvästi, oli työvoimapuoli, sosiaalipuoli sekä kansaneläkelaitos erikseen ja näissä kaikissa oli tehtävään koulutetut ihmiset työssä.

Kyllä olen Juulian kanssa samaa mieltä, että kyllä pitäis joku kansainvälinen iso tilintarkastusmesta pyytää tutkimaan tätä hommaa Suomessa.

Vanha sääntö pätee edelleen tässäkin hommassa. - Mikäli homma ei toimi papereilla, niin ei se toimi myöskään tietokoneilla.

Muuten mikäli pyytää tulostamaan Kelaa koko itseään koskevan aineiston, saattaa se aineisto myös mystisesti kadota kokonaan tietokannoista, näinkin on käynyt aivan elävässä elämässä!

Mut mä en ala tästäkään Vadelman kanssa sen kummempia keskusteluja käymään, vituttaa aihepiiri niin paljon! - Kyse ei ole pelkästään Seniorista vaan myös lukemattomasta määrästä muita ihmisiä.

Mun eläkkeet tulee sovittuina päivinä tilille, eikä niiden kanssa ole ollut koskaan mitään epäselvää missään vaiheessa. Jossain vaiheessa itse kyllä ilmoitin Kelaan, että en ole enää oikeutettu sillä hetkellä eläkkeensaajan asumistukeen. - Olivat kovin kiitollisia kun itse ilmoitin.

Joo, mut tää päivä on sit ollut niin perseestä kuin vain olla ja voi! - Eikä tää iltaa kohden näytä yhtään sen paremmalta.

Raittiina täs on kuiteskin pysyteltävä tääki päivä loppuun asti. - Että osaa ihmistä vituttaa aivan helvetisti!

Minun kokemukseni ja näkemykseni mukaan ne toimii nykyisin paljon paremmin kuin ennen vanhaan hirveiden paperi- ja kaavakenippujen kanssa puljatessa.
Enkä nyt kyllä usko, että henkilöstön koulutuksen taso on vuosien varrella ihan hirveesti laskenut.
Nykyisinhän Kela saa tiedot ihmisen tuloistakin suoraan tulorekisteristä ja verotiedot verottajalta.
Mutta kuten sanottua, en ole itse ollut minkään sairauspäivärahojen kanssa tekemisissä, mutta muuten olen ollut Kelan asiakkaana siinä kuin sinä ja seniorisikin. Ja ainakin minun asumistuki-, opintotuki-, ja työttömyystukiasiat on aina hoituneet ihan hyvin.
Mutta ehkä mä oon se ainoo Suomen ihminen, jonka asiat Kela on hoitanut ihan hyvin.

Ai niin! Kyseessä on SALALIITTO! :open_mouth: Sen takana ovat kaikki viranomaiset, vihreät, illuminati, muslimit, juutalaiset, CIA; kulttuurimarxistit, liskoihmiset, väestönvaihdon junailijat ynnä muut, jotka ovat ujuttaneet lonkeronsa Suomen Kelaan.
Johan tästä asiasta kertoivat MV-lehti ja Pravda aikoja sitten, harasoo!

Ei ollut Neuvostoliitossa tätäkään ongelmaa. (vanha viidakon sanonta)

Onkos vadelmapunkki sulla jo noi vaihdevuodet alkaneet…vois kenties ainakin jossain vaiheessa alkaa nii ehkä noi sun tekstitkin hormonaalisten muutosten myötä sais jotain muuta järkeä kuin ton “härkimisen”.

Helistimelle ja juulias.lle Terkkuja paljon.

Ne on aina niin nasevia ja oivaltavia ne tölväykset, joissa käydään kiinni vastakeskustelijan sukupuoleen tai johonkin joka liittyy sukupuoleen, kuten hormoneihin tai vaihdevuosiin.
Menen aivan sanattomaksi tuollaisen nerokkaan terävyyden edessä, enkä keksi muuta sanottavaa kuin, että tuohan suorastaan sattui kuin isku palleaan, oi Miesten Mies. Ei kun siis Metsien Mies. :smiley:

Joooooooooo, kasvosuojuksia…

Terppa Metsien Mees! - Meil syödään ptkänäprjantaina perinteistä Länsi-Venäläistä perinneleivonnaista, joka on nimeltään Vadelmatsuhnukka. Saatat tietää sen valmistusohjeen, mutta sen salaista reseptiä ei auta kaikille avata tässä.

Tuossa meiän viereisellä pellolla yöpyi yks yö satoja ja satoja hanhia. Mistähän ne oikein tietää aina missä on yhteiset kokoontumiset kun niitä tuli jatkuvasti eri suunnista pienissä parvissa?

Yhel sivustol on mainos sellatteesta kasvosuojaimesta, jonka ilmanpuhdistus toimii ladattavalla akulla, jonka yksi lataus kestää kuulemma jopa 6 tuntia. Tarvii tutkii mainosta tarkemmin.

Kanat ja Einari ja Raikkuli ovat raivona koska eivät pääse ulkotarhasta vapauteen muutamaan päivään, sillä munintapaikat oli vapaana ollessa niin pahasti hakusessa. Useampi kana oli murtautunut navetan vinnille munimaan salaisiin mestoihin. Eihän siinä muuten mitään, mut kun siellä on meidän tavaroita, joita ei sit oo kiva putsailla pskasta.

Myöhemmin päivällä mä värittelen tänne ihan ite piirtämiä munia!

Hyvää hanukasta vain kaikille vai mitä sitä nyt sit toivotellaan ptkänäprjantaina, munakasta pääsiäistä, kevyet ristit ja orjantappurat jne.

^ Hyvää pääsiöistä Helistimellekin minäkin haluaa toivottaa, eli ei tosiaan millään riitaisalla tuulella kannata olla.

Huomasitkö sä muuten Helistin, että Metsien mies oli kiinnostunut mun hormonitoiminnasta ja kyseli onko minulla vaihdevuodet. :astonished: Eihän minulla viimeksimainittuja kyllä ole kuulunut. Miksiköhän se kyseli niitä vain minulta, eikä esim. sinulta? Mitä sä olisit vastannut jos olisi kysynyt?

Vadelmatsuhnukka kuulostaa kyllä ihan hauskalta. Sanan jälkimmäinen osahan lienee tullut sanasta tsuhna, joka on venäläisten haukkumanimi nimi meille suomalaisille, vähän samaan tapaan kuin ryssä oli suomalaisten haukkumasana heille.
Tsuhna voin siis olla ihan mielelläni jollekin itänaapurille tai itänaapurimieliselle, kunhan ei rupea tekemään Suomesta mitään Länsi-Venäjän osaa. :slight_smile:
Jos rupeaa, niin sillon minullakin on joku ruokaohje annettavana, ja saatan kehottaa tulemaan hakemaan leipänsä päälle voita.

Kyl Mehtän Äijä tietää varmaan et täl iäl on jo vaihevuuet ohitettu ajat sitten. Mul oli kyl sellanen juttu, et kun mul ei oo vuosikymmeniin ollut enää kohtua, niin mä en hommasta tajunnu mitään ennenkuin oli jo liian myöhäistä vaikuttaa mitenkään asiankulkuun.

Mut hirvee hiki jäi jäljelle, mut sekin on ny poistumassa kun mä olen laihtunut ja tääl kämpäss on sen verran viileempää, et välillä on ihan oikeesti kylmä.

Mä voin vakuuttaa et vaihdevuodet on ihan oikeesti totta ja asiaan kannattais perehtyä etukäteen.

Ei siittä munien piirtämisestä mitään tullut ko kaikkee hassuu sit tuli mieleen. Tulihan nyt sit kokeiltua taas kaikenlaista ja aikaa kuluikin huomaamatta aika kauan, et noi muut sai rauhassa nukkua ilman mun kilistelyjä ja kalisteluja.

Kanat murtautui eilen sit kuitenkin tarhastaan vapauteen. Menivät kyllä aittaansa nukkumaan jo ennen lumisadetta. Kanit kans ihmettelivät lumisadetta ja ne oli kyl vietävä sit navettaan öitsemään. Sylvia on niin topakkana hautomassa siellä aitassa sisällä omia pikkuisia muniaan.

Raittiinna täs on tarkoitus myös tää päivä viettää.

PS.

Eiks se ole toi ae-yhdistelmä, joka on Ä-kirjain englanninkielessä?

Lunta satelee. Siis tänään ei voi jatkaa tarhojenrakennusta yms. Meillä syötiin eilen ihan ehtaa pääsiäispupua leivinuunissa valmistettuna. Ihan pahaa teki, mut ei auta valittaa. Poikueesta jää mun lemmikeiksi sellanen harmaa pienin ja sit musta aika pieni pomppija, niistä on peistä väännetty.

Kanat jääkin ihan mielellään varmaan tarhaansa tänään. Eivät oikein tykkää lumesta. Ainakaan ulospäästämismeteliä ei ole kuulunut laisinkaan. Tais Eikka mennä aamukiekasujen jälkeen takaisin koisimaan aittaan.

Tää corona vaikuttaa todella ikävältä rutolta, sillä Etelä-Koreassa on 91 immeistä saanut taudin uudestaan, vaikka ovat jo kerran siitä parantuneet. Epäileevät, että se voi elää semmotteessa sympioosisuhteessa isäntäimmeisessä. Eikä siihen taida muodostua immuniteettia.

Indoneesiassa vasta mielenkiintoista on asustella näinä aikoina kun on riesana corona ja sitten vielä ne tulivuoret, joista se Krakatau on jälleen pössäyttänyt ilmoille hirveällä metelillä tuhkaa ja laavaa. On se pamaus ollut aika kova jos parinsadankilsan päässä on ikkunoita hajonnut ja ihmisillä on kuulovaurioita syntynyt.

Joten onpi syytä olla onnellinen vankasta vanhasta peruskalliosta ja lumisateesta.

Raittiina myös tänään.

Kun ei täs ny oo mitään sen kummempaa tekemistä, niin tehdään vaik kuvii.

Alla olevasta linkistä pääsee tutkailemaan hengityssuojainmuotia. Aikamoisia virityksiä immeiset tehneet kotonaan, tainnut tulla monella aika pitkäksi? - Varsin jännittävä suojamalli on tuo alienversio ja aika söpö on tuo morsiushameen kanssa yhteenkäypä malli.

boredpanda.com/creative-uni … s-designs/

Hyytävä tuuli ulkona. On ollut melekosen tylsä päivä. Ainaskin tähän asti.

Raittiinna on kuiteskin pysyteltynnä.

[size=150]New Evidence Indicates Intelligence Not Contagious[/size]

Tutkimus osoittaa, että huolimatta useamman viikon lähikontakteista huolimatta 79-vuotiaan miehen älykkyys ei tarttunut 73-vuotiaaseen mieheen laisinkaan.

newyorker.com/humor/borowit … contagious

Raittiina myös tänään!

Tässä maassa jahkaillaan ja jahkaillaan kuukausikaupalla asioista vaikka eletään pandemiaa!

Oireettomien testausta tulisi lisätä merkittävästi ja kasvosuojaimista ym. asioista on lehdissä lukenut jo kuukausikaupalla. Mitään ei kuitenkaan tapahdu, eikä mitään saada aikaisseeksi. Ainoastaan 10 miljoonan euron pikahassaus salamannopeasti. Se Sarmaste, vai mikä hänen nimensä nyt oli, niin tuntuu olevan aivan helvetin oikeassa joissain tokaisuissaan.

Nyyyyyyyt tar kansan alkaa ompeleen Marttojen ohjeiden mukaan lakanoista kasvosuojuksia!

Jo Kiinasta, Etelä-Koreasta ja Islannista on ollut jo ajat sitten saatavissa tieto, että kantajista suurin osa on oireettomia!

Turvallinen etäisyys toiseen henkilöön lienee siinä 4 metrin paikkeilla, kertoo kiinalaiset. Ja hoitohenkilökunnan kengissäkin kulkeutuu merkkittävä määrä monstereita. Joissain maissa jonotetaankin viiden metrin etäisyyksillä.

Seuraavat viis päivää jahkataan ja jankataan lehdissä Uudenmaan aukaisua.

PLAAH! - Tää vaikuttaa samanlaiselta toiminnalta kun alkoholistin juomisen lopettamisen aloittaminen!

^ Täällähän on kuitenkin tehty asialle aika huitsin paljon enemmän kuin naapurimaissa, varsinkin Ruotsissa. Suomi on ollut suurelta osin kiinni jo kuukauden, ja valmiuslaki on aika hiton kova veto rauhan olosuhteissa. Se on niin rankka, että mm. Uudenmaan eristys on oikeusoppineiden mielestä ristiriidassa perustuslain kanssa. Ruotsalaiset ovat ihmeissään että Suomi käyttää näin kovia keinoja rauhan aikana.
Monet muutkin rajoitukset ovat kajonneet kansalaisoikeuksiin liikkumisen ja elinkeinonharjoittamisen suhteen. Kyllä me sen hyväksymme, mutta kannattaa olla tyytyväinen, ettei vallassa ole sentään mikään fasistihallitus. Poikkeustila kun antaisi hallitukselle valtuudet vaikka kieltää opposition toiminta ja kaikki valtaapitävien arvostelu.

USA nyt on jo niin surullinen tapaus, ettei edes viitsi mainita. Tai sen verran voi, että Trumpin uusin tempaus on WHO:n rahoituksen lopettaminen, sen jälkeen kun oli kehunut itseään ja haukkunut toimittajat.
No, Trump sentään uskaltaa olla julkisuudessa, jota Putin ei tunnu nykyisin uskaltavan. Sai se sentään tultua ulos kolostaan sanomaan, että Venäjän tilanne on kohta niin vakava, että pitää kohta turvautua puolustusministeriön apuun. (meinaako ne pistää armeijan ampumaan viruksia pyssyillä ja ohjuksilla?)

Katsotaan lukumääriä, vaikka ne ei täysin vertailukelpoisia olekaan. Jotain osviittaa ne kuitenkin antaa. Suomessa on 3161 todettua tartuntaa ja 64 kuollutta. Ruotsissa 11 500 tartuntaa ja 1033 kuollutta. USA:ssa yli 600 000 tartuntaa ja 27 000 kuollutta. Venäjällä 21 102 tartuntaa ja 170 kuollutta. Venäjän suhteen lukuihin kannattaa kuitenkin suhtautua hyvin varauksella, kun muistaa maan hämärän tiedotuksen koko taudista alun alkaenkin. Vielä kuukausi sitten siellä julistettiin koko koronan olevan “pelkkä informaatiovirus” ja lännen propakantaa. :slight_smile:

Niin, eihän nuo tartuntaluvut tietenkään ole vertailukelpoisia koska testejä tehdään eri maissa ihan eri tavoin ja eri otannalla, mutta ei nuo muutkaan mainitut maat testejä Suomea tiuhemmin tunnu tekevän! Päinvastoin, varsinkin nyt kun Suomi on lisännyt testaamista viime viikkoina.

Että sellaista jahkailua ja pandemiassa elämistä.

Sitä kasvosuojusta saa käyttää jos haluaa, ei siihenkään hallituksen erillistä käskyä tarvitse odottaa. Sen suojuksen hyöty on kuitenkin edelleen kyseenalainen henkilölle, jolla ei ole virusta. Viruksen kantajaa se voi toki ehkäistä levittämästä sitä eteenpäin ainakaan suustaan sylkemällä.
Jotain ammattilaisten sairaalakäyttöön tarkoitettuja huipputehokkaita suojaimia ei kuitenkaan ihan ulkokäyttöön saa mistään, ja niitä pitäisi osata käyttää ennen kuin ne toimii oikein.

Tästä kaikesta huolimatta: nautitaan keväästä eikä panikoida, vaan hengitetään syvään! :slight_smile:

Terveisiä täältä pääkaupunkiseudun tautipesäkkeistä.

PS.

Toistaiseksi kannattaakin olla työntämättä hoitohenkilökunnan kenkiä suuhun tai sieraimiin. :bulb:

Viime yö tuli kukuttua aamuun asti. Lopulta sitten sain nukutuksi muutaman tunnin. Ilokseni huomasin aamulla uutisista, että vihdoin päätös oli tehty Uudenmaan avaamisesta reippaasti ilman päiväkausien jaarittelua.

Onneksi immeiset pääsevät mökeilleen!

Herkuttelua Juulian tapaan ei ole kyllä tullut liiemmin harrastettua. Autosta hajosi Pääsiäisen kieppeissä kovassa jarrutuksessa joku jarrurämmäle, joten sillä ei sit kauppaankaan menty. Pari päivää sitten lähti pari kommuunin jäsentä autoa korjaamolle viemään ja jäivät sille tielleen. Tänään palasivat takaisin, vaan auto on edelleen korjaamolla. - Pyysin tuomaan pullapitkon rusinoilla, mutta eivät saatara sitäkään tuoneet. Väittivät pullan olleen kaupasta loppu.

Pyysin niitä pesemään kätensä tullessaan, mutta hönkäilivät vain kohti ja kehuivat yhdellä kaverilla olleen kuumetta! - Ei minkäänlaista rotia perskele!

Duarte ilmoitteli kansalleen, että mikäli joku levittelee valeuutisia coronataudista, niin hänellä on kyllä varastossa ylimääräisiä ruumissäkkejä varattuna moisia levittelijöitä varten.

Putin ei sentäs pidä joka ehtoo tuntikausien lehdistöhöpinöitä. Puhuu vähän, mutta asiaa. - Putin pelkää, että heidän paraatinsa menee toukokuussa mönkään ja perskele Kiina sentäs kerkes paraatinsa pitämään. Trumpilla sen sijaan on helvetinmoinen huoli kun vaalirölötykset jää kokonaan taudin varjoon.

Yks mitättömän pieni öttiäinen on ny sotkenu kaikki systeemit. Joutuvat vissiin sodatkin lopettaan vähäks aikaa.

Israelissa pandemiavarusteiden hommaamisen hoiti heti kättelyssä Mossad ja vauhdilla sittenkin.

Kun ei ole mitään herkkuja, pakastemarjatkin on syöty, niin tarvii syödä vaikka taas kerran kauraryynejä sokerilla ja maidolla.

Kelit ei ulkoiluun ole liiemmin innostaneet. Murjottaessa on tääkin päivä kulunut, mut raittiina on sentään pysytty.

Täs on tän aamun askartelukuva. Lumet on maassa, joten ei paljon pihahommat huvita.

Kanalan väkinkin nukkui tosi myöhään. Vähän aikaa sit riitelivät ulkona ruoka-automaatilla ja menivät aittaansa takas nukkumaan.

Kait mä vetäydyn päikkäreille.

Mä vihdoinkin onnistuin pähkäilemään miten näitä “avoin kirja” -kuvia tehdään! Tää on aika yksinkertainen tapaus, mutta valkeni tällasseenkin tekeminen vihdoinkin jeeeeeeeeeeeeeeees!!!

Mä olen nyt kyllä aika tyytyväinen tähän “suoritukseen”. - Kun on tuolla netissä katsellut immeisten tekemiä kuvia, niin samanlaisia päänvaivoja näyttää olevan muillakin. Ensin joku taiteilija tekee jonkun jännän kuvan ja sit meit on miljoonia, jotka yrittää sit ratkaista miten tää taiteilija on saanut sen tehtyä ja yrittää tehdä omaa versiotaan kuvasta.

Tää toinen ilmainen kuvankäsittelyohjelma on kehitteillä koko ajan. Mä saan sen tilttiin todella helposti ja saan sotkettua koko kuvasysteemini aivan sekaisin ja taas täytyy aloittaa homma alusta. Ohjeita on kyllä aivan riittävästi, mut ei sitä prskle ohjeita lukemalla opi.

Onneksi Suomessa on tää Calmette-rokotus kuulunut ohjelmaan maailmansivu. Sillä kuulemma sellaisilla, jotka ovat alueilta, joilla rokotus on annettu, on pienempi riski kuolla tuohon tautiin.

Jeppulis, menen jatkaan kahvinjuontia ja sit meen elukoita ruokkimaan. Raittiina täänkin päivän ja illan aion viettää.

Torstain kuvasta katoin ensin että olet ottanut lakanan reunasta kuvan, kunnes sain hahmotettu puun rungon. Kiva toteutus. Kauniit värit.

Avoin kirja sitten. Mietin mitä tapahtuu kun laittaa kirjan kiinni. Mahtuuko tuo puu sivujen väliin? :smiley:

Tuo on varmasti mielenkiintoinen harrastus, olet taitava.

Kamala tragedia tänään! Tultiin just päiväkaffilta ulos röökille kun Jr kerkes huomaamaan suuren linnun lähtevän navetan takaa ilmaan ja katoavan metsän pimentoon. Kanoja ja kukkoja ei näkynyt aitan alla eikä yhtään missään, vaikka niitä etsittiin lähimetsistä joukolla. Navetan taustalta löytyi yksi kanavainaja, jota suuri lintu ei saanut sitten mukaansa. - Lopulta kuului surkean kuuloinen kiekuminen aitan alta. Siellä ne olivat niin tiiviisti jemmassa, ettei meistä kukaan nähnyt niitä, vaikka ensimmäisenä sieltä etsittiin.

Kanahaukka se oli.

Nukuin jopa melkein yhdeksään. Tarvii sanoo et kyllä on jälleen kova tuuli tuolta peltoaukean läpi suoraaan tähän pihaan. Ei kyl edelleenkään pihahommat innosta tossa puhurissa, vaik aurinko paistelee somasti. Kanalan väki on pitänyt kovaa meteliä, jotta joku päästäis heidät pihalle tonkimaan, mut ei nyt sit eilisen takia päästetä. Mä eilen ajattelin et kun on noin kova tuuli, niin ei haukatkaan metsästele, jees, hieno ajatus.

Joo, jotain ulkoiluhommaa sit on nyt kyllä hommailtava. Tarvii miettiä jotain suojaisaa hommaa tolta viimalta.

Raittiina mennään tänään.