Fixattu fajanssi

Edistystä, mä vihdoinkin onnistuin tekeen tollatteen kirjan sivun.

Keräsin kasvihuoneesta pois alas rämähtäneen lasikaton palaset ja sirut. Viime kesänä en olis vielä jaksanut tehdä moista hommaa. Jahka maa sulaa niin tarvii tehdä sinne maanvaihto. Tuotiin myös eteiseen multaa lämpiämään ja sit laitetaan siemenet itämään!

Raitiinna tääkin päivä on kulunut ja varmaan yökin menee samalviisii!

Kun ei se seiskakypä sit laittanut kuvaansa muokattavaks, niin mä sit kaivoin rötgenkuvat hänest ja kultsista tähän tuoreeseen Tamperekuvaan! - Uudempaa kuvaa Treesta en löytänyt mistään.

Mä kävin kaupas, mut en kehannu laittaa kertakäyttöhanskoja käteen. Oli mulla mukana kuiteskin kosteuspyyhkeitä, joilla sit kaupas käynnin jälkeen pyyhin kädet ym. - Kait sekin jotain auttaa.

Kylmä päivä tulee jälleen, sillä hyinen viima puhaltelee jo.

Taas on ihan sekasin tään kesäajan kanssa. Miten kello voi olla jo noin paljon.

Mun tarvii nyt kiiruhtaa tiskailemaan ja sit ruokaa laittelemaan.

Raittiinna myöskin tänään.

Kova on veto Seiskakypän Kultsilla, vaika onkin jo iäkäs hauva. :laughing:

^, ^^ Tämä oli kerrassaan mainio huomionosoitus ja tämänlaatuisesta me mizellin kaa pidetäänkin.
Aamupaino kyykkäsi juuri tänään lukemaan 72.20 kg ja saavutti tavallaan jonkinlaisen aallonpohjan,
joten siinä mielessä olen nyt lähempänä kevytversiota itsestäni ja luut kalisee tasaisesti läpitte rohmuisen ropan.
Alkunro oli muuten melkein ykkönen eteen tai ehkä vähän liioittelen, mut likempänä sataa oli kyl jossain vaiheessa,
siinä vähentämisen avomaastoisessa suovaiheessa joskus 2000-luvun lopussa, kun hahmottelin tätä uudempaa elämäntapaa.

Laittaisin varmaan enemmänkin oikeita, lihallisia kuvia, mutta olen melko saamaton ja surkia tän teknisen puolen kanssa.

Kuvan tyyppien käynti on letkeää, mut veto on kyl harvemmin rajua kultsikkalähtöistä, silti tänäänkin tulee tuttu kymppikilsa täyteen.
Näitä samoja koronakatuja mitataan ja tilaa on koko ajan enemmän, kun epäillään jo kahdeksan metrin päästä ruton tarttuvan.
Se on suunnilleen se etäys, jolta Suomessa on ihminen hengiltä ammuttu haulikolla.

Me ei ehkä kansana silti tän yhden koronaattoriperkeleen takia pudota pelistä. Harmi tietenkin, että potkupallopårukka
ei pääse voittamaan kisojaan, kuin vasta ensi vuonna tai milloin lie ne jalkapalloskabat lienevätkin. Lätkäkisoi oisin kaivannut
ja osuivat synttäripäivälle niiden alkaminen. Mansessa tullaan sitten pelaamaan kahden vuoden päästä, maailman uusin halli !
ja raneraitsikka aloittaa jo ensi vuoden Elokuussa, niinikään päivitys on uusista uusin koko planeetalla (viesti sisälsi mainoksen).
Meidän Sanna voipi tulla heilauttamaan lippua tai muuten osoittaa huomiota silloisessa, senaikaisessa maailmanjärjestyksessä.

Nyt on muuten hieno tilaisuus aloittaa alusta, kun ihan kaikki on peruttu kesältä ! Hlökohtaisesti oikein hyvä tilanne ja ajoitus.

Elämme tänään todellista sci-fiä ja tautinen kalsarikänni on viimeinen asia, mitä siihen tarvii mennä housujen ohella sotkemaan.
Taviksille suon tietenkin mahdollisuuden tärpätin hankkimiseen ja nauttimiseen. Kuten uskonnonharjoittaminen,
ne ovat perusoikeuksia ja ihmisen valinnanavapaus on turvattava, samoin mediamaksut ja jengin viihdetarjonta, aye

Mut huomenna jo Huhtikuu,
varokee sit aprillipilailua !

:exclamation: :arrow_right:

Eläke tuli ja meni.

Kylmä päivä ollut taas. Ulkona ei sit viihtynyt olleskaan. Mul on onneks patteri tääl huoneessani, sillä kukaan ei ole lämmittänyt tuolla muualla olleskaan. Porukka on näet navettaan eristetyssä verstastilassa entisöimässä vanhoja navetasta löytyneitä työkaluja. Sielt löytyi sellainen pikkuvesuri eli oksavesuri. Nyt siinä on uus tammesta tehty kahva ja terä on putsattu sadan vuoden patinasta. - Jees, tarvii kyllä sanoa, että onpa upea vehje. Sillä mä keväällä vesuroin noita vanhoista marjapuskista kuolleet oksat pois, mikäli satun väistämään tuon kaamean coronan.

Raittiinna on pysytelty.

Onpas pahannäköinen lampun henki vai saako toi otus tehdä toivomuksen?

Mä olen nyt duunannut jo aikaisesta aamusta lähtien kaikenmoisia kotihommia. Nyt mä painun ruokalevolle. Aamulla oli lunta ja satoikin vielä lunta, vettä tuli seuraavaks ja nyt paistelee aurinko ja lumet on melkein sulaneet.

Raittiina myös torstaisin.

Nukkunut olen melkein koko iltapäivän. Mitä tässä muutakaan tekemään. Ulkona on aivan kamalan kylmä, tuulee ja satelee vaikka mitä. Kaupassa sain sentäs käytyä ja apoteekissa pelkäämässä coronoita ilmassa. Hain sieltä putelin sitä tehokasta yskänlääkettä, joka pitää mun yölliset kurkunkutinayskinnät poies.

Yöllä oli joku elukka käynyt meidän ulkohyyskässä ja vedellyt vessapaperit pitkin mäkiä. Ei oo eka kerta.

Kanalassa on joku riita menossa munimishommista ja joku käy hajottamassa toisen munia!!!

Kaneilla on aina nälkä. Vanha herrakani on niin tympääntynyt kun ei sillä ole seuraa.

Putkiremppaa on keittiössä meneillään jne.

Iltasanomien mukaan USA on hoitelemassa intressejään Kiinan lentokentällä. Siellä näet Ranskaan tarkoitetut pandemiatarvikkeet lähtivätkin sensijaan USA:han, kun kentälle tuli joukko heiluttelemaan kolminkertaisia setelinippuja Ranskan vastaaviin.

Toivottavasti Suuri Itäinen Naapurimaamme myy köyhälle Suomelle edullisesti vastaavia tuotteita, sillä onhan se heidänkin etunsa, ettei naapurissa ole kovasti paljon sairasta väkeä.

Maanviljelijät on epätoivoissaan kun halppistyövoimaa ei ole saatavilla. Mä tiedän hyvän reservin, joka pystyy homman hoitamaan tehokkaasti sekä kurinalaisesti majoituksineen päivineen. Sen sijaan, että Suomen armeija harjoittelisi sotaa Venäjää vastaan toisen maailmansodan aikaisella varustuksellaan, niin nyt olis kansallisen hätätilan nimissä mahdollisuus sadonkorjuuseen. - Varushenkilöt saisivat korotettua päivärahaa, joka kerättäisiin viljelijöiltä.

Ja marjoja olis sitten myytävä suomalaisille sitten ihan kohtuuhintaan!

Kilo pakastepuolukoita maksaa 9,90 euroa!!! - Tietysti puolet siittä menee kauppiaalle. Se kauppiashan on se, joka potista suurimman osuuden rohmuaa.

Joo, raittiina myös tänään!

^ Suurella itäisellä naapurillamme saattaa kohta olla kädet täynnä omien koronapotilaidensa hoitamisessa. :unamused: Vahvistettuja tartuntoja siellö on vain tuplasti enemmän kuin Suomessa, joka ei tietysti ole paljon koko maan väkilukuun verrattuna, mutta todellinen lukema on varmasti paljon enemmän kuin julkisuuteen ilmoitetut lukemat.
Venäjän toiminta on ollut kieltämättä hassunkurista. Ensin siellä levitettiin valeuutisia, että koko pandemia on vain Venäjää vastaan suunnattu valhe. Sitten ne olivat lähettävinään Italiaan apua, joka osoittautui huonolaatuiseksi ja pelkäksi propagandatempuksi. Nyt sitten itse Suuri Itäinen Johtaja tuntuu lymyilevän jossain piilossa ja pistää nokkaansa julkisuuteen vain kerran viikossa lyhyeksi aikaa, sillä välin kun joku Moskovan pormestari tekee painavia päätöksiä ulkonaliikkumiskiellosta.

Marjojen poimituksi tuleminen on minustakin tärkeä asia, mutta ehdottaisin hommaa vaikkapa parempikuntoisille eläkeläisille ja työttömille, jotka muutenkin viihtyvät maaseudulla. Puolustusvoimat on kuitenkin etupäässä olemassa sitä varten, että ne harjoittelevat maan puolustamista, vaikka joutuvatkin välillä olemaan mm. liikenteenvalvojina Uudenmaan rajalla.

Ei se Mannerheim sanonut että “nyt sitä lähtään mansikoita kerrään…” vaan se sano että… :smiley:
youtube.com/watch?v=vSjLCWcnDT8

PS. Tutkailin tuota maiden köyhyyttä ja rikkautta BKT:n per asukas valossa. Bruttokansantuotteessa per asukas mitattuna Suomi on maailman 15. rikkain maa, Venäjä löytyy sijalta 56. tai 57. (vuoden 2018 tilanne)

Todella kaunis kuva, Helistin. :smiley:

^ Kyl, 1 parhaita.

Pidä se ylhäällä eli keep it up !

Jeppulis jee tätäki päivää. Kaunis päivä ollut mutta niin saaterin kylmä tuuli puhaltanut koko ajan. Hattu on tarvinna laittaa päähän kun ulos menee. Olen mä sentäs pessyt koneellisen pyykkiä, keittänyt uunipuuroa ja laittanut lihasoppaa. Ei siis aivan läskiks oo mennyt.

Raittiina on kuiteskin pysytelty.

Tarvii laittaa tohon “singneeraukseen”, että koostanut toisten kuvista.

Sateinen päivä alkamassa. Toivottavasti se helkutin tuuli lakkais vähitellen. Näillä näkymin en kyllä usko laisinkaan, jotta huomenna olisi ennätyksellisen lämmin päivä. Tänään vois vaikka siivota koko torpan.

Tutkimusten mukaan coronasta toipunut saattaa tartuttaa vielä jopa 49 vuorokautta virusta “parantumisen” jälkeen. Minust se on aika kamala tieto! Eläintarhojen eläimetkin saattavat saada tartunnan. Siis perskele kaikki elukatkin on vaarassa saada tartunnan.

Mä meen jatkaan kahvittelua…raittiina ja krapulatta.

Mä olen ollut ulkona koko päivän ja olen ihan väsy. Kanit, kanat ja kukot ovat majoittuneet alustaviin kesätiloihin ja nauttineet lämpimästä päivästä. Kotka pariskunta kävi het aamupäivällä tsiikaamassa onko kanat jo ulkoilemassa. Aikansa kiertelivät pihapiirin yllä ja häipyivät sitten muualle. Teeret on soitimella ja kyyhkyt konsertoi. Joutsenia, kurkia ja hanhia lentelee. - Aamusella on pihalla aikamoinen meteli, tikatkin hakkaa niin perskuleesti.

Iltapäivä mennyt sängyssä jonkinlaisessa horroksessa. Ei oikein oo jaksanut hommailla edes pihalla. Aamulla siellä tuli kyllä auringossa istuskeltua ja katseltua eläinten hommailuja. En mä nyt kyllä jaksa muuta kun mennä takaisin nukkumaan.

Mä muistan yöllä heränneeni coronapainajaiseen, mut onneks en enää muista siitä mitään!

Mä jatkan tätä ilmottautumistani tällä palstalla joka “jeesuksen päivä”, vaikka tuota raittiutta onkin kertynyt jo tällä kertaa noinkin paljon. Tää on mun tapani ylläpitää tätä raittiutta, sillä palavereihin on pitkä matka ja nekin ovat ovet säpissä tiämmä.

Itseni tuntien eletään sellaista aikaa, jolloin munkin olis helppo alkaa vaikka ryyppäämään. Olis niin helppo vetää perskännit ja antaa mennä vaan! - Taloudellinen tilanne on aivan kamala ja Jr:n hermolaikkauksesta ei ole tietoakaan, jotta olis edes joku tieto mahdollisesta käden petraantumisesta ja sitä kautta kenties pääsemisestä työelämään takaisin.

Senior on jälleen saanut Kelalta aivan ihmeellisiä päätöksiä. Nyt hänen pitäisi toimittaa sinne kuitteja joistain kelan mielestä liikaa maksetuista rahoista, joita Senior ei ole edes koskaan saanut!?

YTK on kusessa ja niin on Kelakin!

Miten ne vois toimia tällaisena aikana kunnolla kun ei ne normaalistikkaan pysty toimimaan. - Mut ihmiset ei usko ennenkuin he itse pääsevät kokemaan asian henkilökohtaisesti!

Italian puolesta pitäis Suomen ottaa jälleen velkaa.

Muuten Stubbidosta on tullut jonkin yliopiston professori ja pitää siellä puheita EMPATiASTA! - Viddu, onko se käki tullut uskoon vai! - EMPATIA JA STUBBIDo ei kyllä sovi mitenkään yhteen.

Kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää raittiina!

Ai vitsi toi keijutyttö-kuva on hieno! :smiley:

Aika outoa että Kela pyytää asiakasta toimittamaan kuitteja omista maksuistaan. Eivätkö ne löydä niitä omasta kirjanpidostaan/maksulistoistaan.
Jos olisin poikasi, kehoittaisin Kelaa todistamaan että on maksanut minulle nuo maksut.

Mahtaa siellä olla kirjanpito sekaisin, pitäisikön vaatia tehostettu tilintarkastus.

^ Tuskin se Kela omista maksuistaan mitään kuitteja asiakkaalta penää, vaan kyse lienee ihan jostain muista kuiteista sen Helistimen juniorin kohdalla. Näkeehän ne entisten maksujen tiedot Kelan omasta verkkopalvelustakin.

Minun kohdallani Kela on toiminut aina ihan hyvin. Toisaalta mitään sairausrahaa en muista sieltä anoneeni ikinä, mutta asumistukea, opintotukea ja työttömyysrahaa joskus kyllä. Melko mutkatonta niiden hakeminen ollut, ja melko ajallaan ovat aina tulleet.

Jussi Halla-ahohan muuten sanoi joskus sosiaaliturvan (johon Kelan korvauksetkin kuuluvat) olevan “luksusta”, eli käsittääkseni turhaa ylellisyyttä, jota ilmankin varmaan pärjäisimme jos haluaisimme, kun mestari-persu niin sanoo. :smiley: