Fixattu fajanssi

Tyräkki asuu jossain länsirannikolla päin tiemmä ja siellä kuulemma sataa. No mä sit tsiikasin uudemman kerran tän seudun säätiedot ja kappas vaan tännekkin on luvassa illan kuluessa sadetta.

Vapustelijat on tän päivän olleet hyvin väsyneitä ja pääasiassa nukkuneet. Se on helskutin hyvä sillä mitään paskan musiikin toivekonsertteja ei ole tarvinnut enää kuulla. Eilen lähtivät metsätöihin ja kas kummaa nukahtivat sinne metsään sit jonkin ajan kulttua.

Rauhallista on sit ollut. Mut ulkotyöt ei oo tänään innostaneet kun on niin kova tuuli ollut, et noi muovituolit tuppaa lähteen omille teillleen tuulen mukana. - Taidan vaan viettää aikaa täkin alla lämpimässä.

Raittiina myös tänään.

Nyt meil ei enää sada!

Oon kyl vähän kade noista kaikista luonnon ihmeistä teiän tiluksilla, kyytäkin voisin vähän härkkiä.

Mutta toisaalta, meiltä on vaan 3,6 km lähi-Lidliin :mrgreen:

Kaikenmoisii hommii on paiskittu urakalla. Ei oo kerennä alkoholismii aatteleen olleskaan.

Tiskailin siinnä keittiössä niin kuulin pientä sipsuttelua takaani. Kas siinähän se Raineri-kukkopoika töpsötteli keittiössä ihan kuin olis aina siellä vieraillut. Tarjosin sille Huittisten palvia siivun, josta se kovasti tuntui pitävän. Sit ohjasin sen takaisin ulos, mutta hetken päästä se olikin tullut jo takaisin. Tällä kertaa kannoin sen ulos, sillä sylissä pitämisestä se ei oikein diggaa. - Mä salaa kesytän siitä sisäkukon! Jr repee liitoksistaan kyllä.

Mun lemmikkikanini ovat aivan villejä, sillä niitä on niin vaikee saada kiinni ja syliin tosta ulkotarhasta.

Huomenaamusta olis jälleen puiden pinoamista.

Raittiina on pysytty edelleen.

Parempi antaa kanien villiintyä ja keskittyä Raineriin. Ajattele, kun opetat Rainerin kiekaisemaan juniorin korvan juuressa herätyksen. (Pakoreitti kannattaa pitää vapaana esteistä.) :laughing:

Kettu hipsutteli navetan alanurkilla eilen keskellä päivää. Kanat oli onneks tarhassa, koska pienehkö valutyö on pihalla kuivamassa, eikä siihen nyt sit tarvita kanoja järjestään mitään ylimääräisiä kuvioita. Jonkun riistakamera on pongannut ilveksenkin. Ahma ja karhu vielä puuttuu.

Eilen oli aivan ihana päivä, mut mua väsytti koko päivän aivan hillittömästi. Ei sit muuta voinut kun nukkua sisällä. Navetanvinnille on viety hirveä määrä puita, jotka siellä odottaa mua pinoamaan ne. Eihän täs sit muuta kun kaffet nauttimaan ja sit puita pinoamaan.

Raittiina myös tänään.

Myös tänään väsytti koko porukkaa. Nukuttua tuli melkeestään koko päivä. Ei tullut puun puuta pinottua. Kanat pääsi Jr:ltä karkuun heiniä niille tarhaan viedessä. Sinkoilivat kaikki eri suuntiin, joten turha niitä sit oli yrittää heti kiinni ottaa. Seikkailivat sit päivän pihalla ja tarhaan laittaessa puuttui jälleen yksi ruskea kana! Mut onhan se voinut mennä aikaisemmin aittaan vaikka “hautomaan”, mut aamullahan sen sit näkee.

Viilenevää luvassa ja iltapäivällä puhaltelikin hyytävä tuuli peltoaukealta.

Näyttäis muuten olevan täyskuu!

Tänään aamulla vihdoinkin lampsin reippaasti navetanvinnille puita pinoamaan. Perskele olivat niin isoja, pitkiä halkaistuja koivupöllejä, että jouduinpa kantamaan ne pinolle yksi kerrallaan. - Kyl mä olin sit tyytyväinen saavutukseen, enkä sit loppupäivänä ole tehnyt yhtikäs mitään.

Kaikki kanat oli kuin olikin tallessa aamulla.

Raittiina on nyt sit tääkin päivä mennyt.

Sulla on hyvä ja monipuolinen kuntosali siellä maalla. En nyt muista, olikos siinä uima-allaskin lähellä? Niinkuin ihan rannassa?

Tänään on voiton päivä. Aikoja sitten saatiin näetsen suurempi murhaaminen, silpominen, kiduttaminen ja raiskaaminen loppumaan siltä erää. Varsinainen voittohan tuli sitten elokuun 6:s ja 9:s päivä 1945 kun Japani sai niskaansa ensimmäiset ydinpommit. - Oi sitä juhlaa!

Kieltämättä on hienoa katsella suurvaltojen paraateja kun siellä on aina näytillä uusimmat tappovehkeet. Jumankavita mihin ihminen onkaan moisen tappamisen taidon jalostanut.

Netflixillä on dokumentti jo edesmenneestä japanilaismiehestä, joka koki molemmat ydinpommit.

Viikolla oli uutinen kuinka venäläisessä julisteessa oli suomalaisen sotilaan kuva erehdyksessä. Julisteen tekijällä käynyt huono säkä, sillä tämä sotilas ei ollutkaan tuntematon. Vaikka suurin osa sotilaista, maasta riippumatta oli aivan tavallisia poikia, isiä, äitejä, siskoja ja veljiä jne. Tunnettuja siis pienelle joukolle ihmisiä. Sen sijaan historiaan ovat jääneet nuo tuhokäsikirjoitusten luojat, kuten aina kaikissa aikaisemmissakin ja myöhemmissäkin sodissa.

[i]Suomen AA syntyi olosuhteissa, joissa sodan käyneet miehet olivat palanneet yhteiskuntaelämään. Toisilta tämä oli onnistunut vaivattomasti, toisilta vaivalloisemmin, tai vain osittain. Suuri osa sodasta palanneista oli ajautunut hoitamaan henkisiä arpiaan menetelmällä, jolle tunnusomaista oli sotamuistojen vatvominen viinan voimalla.

Taisteluja kerrattiin metsissä kokoontuvissa korttiringeissä ja hämärien tupien pöytien ääressä. Sotasankareitakin oli joka joukossa, kunniamerkein palkittuja sotureita, jotka olivat pelastaneet aseveljiään. Heidän juopotteluaan sävytti sama reipas tekemisen meininki, mikä oli heistä sankareita tehnyt. Heidän maineensa kasvoi kasvamistaan sodan jälkeenkin. Heistä tuli juoppoporukoiden mielipidejohtajia ja roolimalleja.

Kuten kaikissa ihmisryhmissä, oli näissä juomariryhmissä myös sellaisia, jotka eivät olleet ssaaneet elämässään mitään mainittavaa aikaan. Sankaritarinoiden hohde oli heidän ulottumattomissaan, ainakin,mikäli katsottiin tiukasti heidän tosiasiallisiin suorituksiinsa. Sankareiden liepeillä he kuitenkin saivat kokea ihailun ilmapiirin, vaikkei tämä ihailu heihin itseensä kohdistunutkaan.

Kuningas Alkoholi vapauttaa luovuuden ja mielikuvituksen. Sotasankareiden ympärillä viihtyvät miehet oppivat sankaritarinoiden perusmallin: mitä siihen tulee sisältyä; miten ne pitää kertoa; miten ilmeillä, tauoilla ja painotuksilla luoda tunnelmaa.

Kun viesti AA-yhteisöstä saapui valtameren takaa, oli Suomessa valmiutta aloittaa ryhmätoiminnan kokeilut.Miesjoukossa istuskelu oli jo muodostunut elämäntavaksi. Joillakin yksittäisillä sotasankareilla oli myös syntynyt halu lähteä tekemään jotain aivan omaa. Alkoholin kanssa taistelleille tuli halua rauhan-
neuvotteluihin.

Juoduksihan toki oli tullut, yksin ja joukolla, ja ennen kaikkea paljon. Lisäksi osattiin puhua ja istua käsivarsia polviin nojaillen tupakansavuisissa kellareissa, joihin ryhmät hakeutuivat. Olosuhteet toivat mieleen korsuissa vallinneen kohdunomaisen olotilan. Kellareita opittiinkin nopeasti pitämään kodikkaina kokoustiloina raittiutta tavoitteleville.[/i]

Luvatta lainattu kirjoituksesta “Vain hulluimmat selviytyvät”. Julkaisija Sober Solutions.

Minäkin olen tämän päivän voittaja, sillä olen viettänyt jälleen päivän raittiina. - Vaikka tänä päivänä on koko päivän vituttanut aivan suunnattomasti, eikä loppua näytä vitutukselle tulevan. Mitään en ole pystynyt moisen vitutuksen takia tekemään, vaikka mukavaa hommaa eilisen pihankorokemuurin korjauksen jatko olis ollut työlistassa. - Että sellaasta…

Sadepäivältä näyttää. Hyvä juttu et sataa välillä. Mä toivuin siitä kamoittavasta vitutuksesta ja eilisestä päivästä muodostui kaikenpuolin mukava. Saatoin kasvihuoneen siivouksen loppuun. Eli kuskasin sieltä sivusta avatut multasäkit kottikärreillä muurille mullaksi kivien päälle. Romahtaneen katon lasinsiruja löytyi vielä jonkin verran. Kattoo en laita siihen vielä tänä vuonna muovista, sillä mikäli kaivoista loppuu jälleen vesi niin se on sit siinnä kasvihuoneviljelyt, kun rännejäkään ei ole rakennuksissa.

Joo Juulia, tää asumismuoto on oikea kuntosali. Mä olen vuodessa kuntoutunut jo niin paljon, ettei moisista operaatioista ole mikään paikka kipeytynyt. Ei edes selkä. Ja mä ihmettelin suuresti kuinka jaksoin nostaa ne multasäkit kottikärreille. Edistystä on selvästi tapahtunut.

Raittiina myös tänään.

PS.

rt.com/russia/488232-russia … mpaign=dbr

Mitä upeaan arkkitehtuuriin tulee, niin katsokaa ihmeessä tuo video, joka löytyy linkin artikkelista. Tuo rakennettu Venäjän armeijan kirkko/museo on aivan helevetin upea! Lehdissä oli virheellisesti mainittu, että kirkon kupolit on kullasta. Minun tietääkseni ne ovat titaanista, jotka on tietysti kullattu.

Kyllä on upealla tavalla muistettu sodasta kärsineitä. Mukana on viimeisintä teknologiaa, materiaaleja yhdistetty vanhoihin perinteisiin.

Jostain syystä Tanzanian presidentti ei usko oikein WHO:hon. En tiiä mutta vaikuttaisko asiaan se, että Tanzania lähetti näytteitä tutkittavaksi WHO:lle. Piruuttaan näytteet olivat otettu papaijasta, vuohesta ja “fasaanista”. WHO:n tulosten mukaan kaikki kantoivat kyseistä Covid19-virusta!? :open_mouth:

Nykyään Tanzanian presidentti uskoo vielä vähemmän WHO:hon.

Joo, tää alkoholismi on vähän kuin tuollainen coronavirustauti. Yhteenkään moisen kannan virukseen ei ole saatu kehitettyä rokotetta, aikä myöskään lääkettä. Eikä niihin tule mitään laumaimmuniteettia vielä helvetin pitkään aikaan. Ilmeisesti ko virus pystyy elämään sit myös ihmisessä silleen salaa ja putkahtaa sieltä esiin sopivissa tilanteissa.

Alkoholismi on juuri tuollainen sairaus. Onneksi se mullakin pysyttelee nykyään silleen “jemmassa”.

Kyllä nää parin päivän säätilat on sit olleet suorastaan jännittäviä. Yöllä on pakkasta ja pihalla on edelleen luntakin. Eilen pomppasin päikkäreiltä ylös ja tuli sellainen fiilis, että on mentävä peittämään paremmin “nuorisokanilan” sivuseinä. Kun menin ulos välineitä etsimään paistoi vielä aurinko. Kun kamat sitten oli kasassa ja tulin kanilan luokse, nousi prkeleenmoinen tuuli ja rakeita satoi oikein voimalla. Moisen pressuoperaation aikana kerkesi näpit jäätymään aivan tönköiksi sekä toppatakki kastumaan läpimäräksi.

Nyt jälleen aurinko paistaa somasti, mutta iltapäivällä on kartan mukaan jälleen luvassa ties mitä.

Raittiina myös tänään.

Ei tule aina immuniteettia alkoholismiin . Joillekin voi tulla mutta ei kaikille. Tai luulen että ei ehkä kenellekään, kyllä siihen voi sairastua uudelleen, ei tarvitse muuta kuin juoda, juoda paljon ja usein . Sama immuniteettiasia on koronan kanssa tai sitä ei vielä tarkkaan tiedetä. Mutta korona tarttuu paljon helpommin !
Elät maanläheistä elämää! Sitä on hauska seurata. Luen kaikki kirjoituksesi!

Älä nyt Helistin, kohta alkoholismia ja muita riippuvuussairauksia poistetaan maailmasta työntämällä päihimme sähköä :stuck_out_tongue: Ainakin jos eilisiä uutisia tasavirta kokeista on uskominen. Kuulemma hyviä tuloksia saatu masennuksen hoidon lisäksi erilaisten riippuvuussairauksien hoidossa. Se se olis kivaa, kerran viikossa virtaa päähän niin ei tee enää mieli mitään paheita :laughing:

Muuten niitä nuoria kaneja on jäljellä kolme pomppijaa. Sit on Vanha Herra ja hänen kaksi daamiaan, jotka vappuna vierailivat Vanhan Herran luona lemmenleikkien merkeissä. Siis saattaapi olla nyt molemmat rouvat pieniin päin. Mutta mitä näimmekään tässä nuorisotarhassa tapahtuvan, sillä näiden kolmen piti oleman naaraita! Mustalla kanilla näytti olevan puuhat käynnisssä harmaan kanin kanssa ja onhan se tietysti puuhaillut samaa valkoisenkin kanssa. - Eli huomenna, mikäli on paremmat ilmat, tarkastetaan kaninuorien sukupuolet uudemman kerran.

Nyt mikäli laskettaisiin lisääntyminen alakanttiin, eli keskim. 7 poikasta/kani, niin niitä olisi nyt kenties tulossa nelinkertainen määrä, eli 28 kanipienokaista. Onneksi ollaan kesäänpäin menossa, vaikka ei näinä päivinä siltä ole tuntunut.

Jep, Wilma, kohta kuletaan kelat päässä ja hengityssuojain kasvoilla, mut mä taidan jättää väliin nää sähkökypärähoidot, mä syön vaan vanhanaikaisesti nappuloita.

Mä odotan et hiukset kuivaa jot vois lähtee ulkohommiin rahtaan multaa kasvihuoneeseen ja muurin päälle. Mult on nyt kielletty täs kommuunissa aamukolistelu kokonaan ja hiljaisuutta on ylläpidettävä ainaskin puolille päivin. Mä olenkin sit luopunut myös ruoanlaitosta ainakin toistaiseksi. Kyl noi ruokaa laittaa, mut aivan älyttömiin aikoihin. Eilen oli grillipihvit syötävässä kunnossa klo 23:n kieppeillä. - Onneks oli yks pullapitko ja maksalaatikkoa kaapissa. Tänään syön lounaaksi kaurapuuroa ja myöhemmin vois sit vaikka syödä leipää.

Tutkittiin tään yhden mustan kaninuoren sukupuolta, mutta tehtävä osottautui kyllä todella vaikeaksi. Kanit kuulemma tykkää olla sylissä selällään. Ei kyllä tää kani suostu moiseen, terävät kynnetkin vielä ja takajaloissa aivan uskomaton potkuvoima, muistuttaa etäisesti kissaa. Me oletetaan, että se on kuitenkin naaras.

Pääministeri pitää vissiin jotain tiedoitustilaisuutta. Enpä mä ole niistä ainuttakaan seurannut. Kyl parhaimmat tiedot löytyy netistä tästä rutosta, jonka kanssa nyt sit opetellaan elämään. Mut yhestä asiasta mä ole aivan varma, nimittäin kun pysyttelee raittiina ja pois kapakeista, on suuremmat todennäköisyydet säilyä terveempänä ilman tätä ruttoakin.

Oi ihana toukokuu…miks et sä jo tuu!

Jäipi sit eilen ne mullat siirtelemäti kun tuli sitä räntää ja niin jäi myös tänään siirtelemäti samasta syystä.
Riidellessä tässä torpassa on aikaa vietetty, eikä mitään järkevää saatu aikaiseksi.

Mut raittiina on tääki päivä pulkassa.

Mårjeksia Heli.

Tarvii kelata tätä ketjua taakkepäin ja tutkiskella lopettamon tapahtumia takautuvasti,
sillä en ole lukenut mitään piäsiäiseltä lukien, alkaen.

Tätä päivää ny ja kaatuneitten muistolle ottakkaamme mehua ja kahvetta.

Itse kyl kannatan elävien muistelemista enempi ja olkaamme, kun vielä olemme.

Aurinkoa, samaa vanhaa ja uuttakin ja ihan kohta koiran kaa maisemaan !

Erinomaista!
DEEPFAKE-KUVAT OVAT SINULLE SELVÄSTI ERITTÄIN TUTTUJA, TAI OLET SYNNYNNÄINEN LAHJAKKUUS. MUISTA SILTI OLLA TARKKANA. SUMUTUKSET KEHITTYVÄT KOKO AJAN.
15/20

Mä tein Hesarin testin deepfke-kuvista ja yllättäen näin hyvän arvosanan!

Joo, moro 7-kypä, kiva kun käyt edes joskus moikkaamassa. Tarvii ihan kysyä kuinka vaikeaa on ollut vierottautuminen plinkistä? Kuinka paljon nykyinen parisuhteesi vaikuttaa plinkkeilyn lopettamiseeen?

Tuossa jokin aika sitten kehuskelin kuinka maansiirtotyöt eivät kipeyttäneet selkääni yllättäen laisinkaan. Nyt sen sijaan alaselkä on kipeytynyt. Eilen ei oikein voinut tehdä mitään järkevää. Selkä on ollut kipeänä jo useita päiviä. - Ihmettelen kyllä suuresti tätä hommoo, tarsko hakee apteekista sitä yhtä lääkettä, joka maksaa niin perhanasti ja tuo sivuvaikutuksena tasapainohäiriöitä, kuten männä kesänä havaitsin ja myöhemmin luin sitten lääkeinfosta, jotta joillain voi vaikuttaa siten. En ole syönyt sitä vissiin olleskaan viime syksyn jälkeen, mut ei ole ollut moisia tasapainohäikkiäkään.

Raittiina meinaan jälleen tään maanantain viettää.

Onko plinkki mennyt sönder, broken, kun kysy/vastaa-ketju ei äsken noussut paalulle… ei kyl ainakaan käytöstä oo kuormittunut.

^
=> Ka, plinkistä vieroittuminen on tuskallista ja sattuu joka kohtaan pääkopassa ja ropassa.
Olen ottanut pesärakoa ja etäisyyttä tästä pleisistä jo kesältä 2010 lukien, heti tänne tultuani.
Sitä ennen, edellisellä vuosikybällä olin vain vaikeneva taustalukija. Siihen pyrin taas takaisin, tietenkin.

^
No, ei tuo paristosuhteellisuus ole kieltänyt mitään tekemästä, mitä ei olisi jo itse aiemmin lopettanut tarpeettomana. Sitä vaan on toiset toiminnallisestikin riippuvaisia jos mistäkin touhusta tai tavasta ja äksönistä ! Mä olen milteipä neuroottinen, hyväl taval ja iloisesti !

Mut toisaalta jotain kai on jäänyt pois ja jääkin aina elämästä pois, kun jotain isoa tulee elämään, enkä tarkoita fyysistä ylileveyttä.

Oothan sä itekin tääl kipuillut tän palstailun osalta… varmaan merkittävä osa käyttäjistä tasapainoilee muidenkin asioiden kanssa, ja uskon, että kemiallisesti häiriintynyt ihminen on aina vähän kummallinen, olematta sen parempi tai huonompi kuin putsi sukan-tallaaja. Me ollaan erityisiä, mutta meitä on miljoonia ja jopa miljardeja yksilöitä, kun kaikki delanneetkin raadot kimppaan lasketaan.

[size=150]=>[/size]

Kyllä on taas kelit! Hetken aikaa paistaa aurinko lämpimästi, sit tuulee, taivas mustenee ja yrittää sataa mut ei sit saa sadettua. Sen verran sain lämpimässä auringonpaisteessa oleskeltua toppatakki päällä, että arvelin jo voivani riisua sen kohtapuoleen, vaan ei sit kuiteskaan tarvinnut. Voikukka sadosta tulee tänä vuonna huonohko, ainaskin tään päivän voikukanlehtien poimimisen onnistumisen perusteella. Meillä ne näet on hyötykasveja, sillä ne maittavat erityisesti kaneille sekä myös kanoille. Männä vuosi oli tosi hyvä sadoltaan ja lehdet pulleita sekä terveen värisiä. Mutta saattaahan tuo sato vielä parantua kun kesäkuuta kohti mennään.

Jr on vihdoin saanut ajan käpäläleikkaukseen!!! - JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hallelujaa!

Raittiinna myös tänään olis tarkotus elellä.