Fixattu fajanssi

Kyllähän ne muuttohommat väsyttämään käy. Ne kun eivät jätä rauhaan vaikka istahtaa lepäämään, ne mokomat pyörivät päässä koko ajan.

Asia joka on minullakin ollut läsnä syksystä asti, julkaisempa sen nyt. Minäkin olen muuttamassa. En niin komeaan taloon kuin sinä Helistin, mutta muuttamassa kuitenkin. Tekisi mieli pakata heti kaikki, mutta tässä pitää pysyä vielä kuukauden päivät, joten kaikkea ei vielä pakata.
Nilkka ärtyy liiasta liikkumisesta. Eilen putsasin paria kaappia ja nyt on jatkuva särky nilkassa. (Tikkailla tasapainoilemista ja ylös-alas seilaamista.) Saa nähdä kestääkö se tamän ruljanssin loppuun asti.

Jee Juulia, vai muutat sinäkin! - Tänään mentiin kuorman kanssa jo aikaisin ja entiset omistajat tulivat myös hakemaan tavaroitaan sekä konsultoimaan kaivonpumppuhommaa. Eväitä ei otettu mukaan ja iltapäivällä kurni jo kova nälkä. Mulla alkoi sitten lopulta päätä särkemään. Väsyneenä tultiin myöhään iltapäivällä pois. Pikasapuskan jälkeen onkin nukuttu aina näin myöhäseen asti.

Mun ranne voi hyvin kunhan muistan syödä sitä täsmäsärkylääkettä, eikä häiritse juuri laisinkaan hommeleita. Kyllä se on Juulia lepuutettava sitä nilkkaa mahdollisimman paljon. Kuukausi on pitkä aika odottaa muuttoa sen tiiän. Huomenna taas uusiksi kun saatiin peräkärri pitempiaikaiseen lainaan tutulta.

Tänään muuton tila näyttää selvästi paremmalta. Kenties lähipäivinä tää vanha asunto tyhjenee lopullisesti. Nyt täällä on paremmin tilaa alkaa pakkailemaan pahvilaatikoita. Tänään olen sen verran viisaampi, että jäin tänne vanhalle asunnolle laittamaan kunnon ruokaa. Raittiina myös tänään.

Selvää pääsiäislauantaita kaikille!

Tähän pääsiäisajan kuvaelmaan olen omavaltaisesti löyhästi yhdistänyt kahden taiteilijan teokset. Kuvan balleriina näyttäis olevan kuitenkin roosteri, mutta eihän sillä nykyään niin väliä ole.

Erään Itäisen naapurivaltion uutispalvelu vilautti ruudun alareunaan tietoja kasvavista uhriluvuista Sri Lankassa tässä välissä.

Joo, jatkan rölinääni niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, sillä moiset hommathan on olleet aivan odotettavissa aivan missäpäin maailmaa hyvänsä.

Jr on nyt muuttanut tietsikkansa, siis komentokeskuksen, tiluksille ja mut on jätetty tänne roskan ja roinan keskelle pakkailemaan loppuja kamoja. - Toivottavasti ei unohda mua kokonaan tänne!

Voi paska, Jr suunnittelee jo tupareita. Ei helkutti, mä kyllä etsiydyn johonkin evakkoon niiden pirskeiden ajaksi. Kylhän siellä omassa kammarissa vois piilotella, mutta mä en kestäis, jos net soittais jotain paskaa musiikkia kovaa, niinkuin nyt pirskeissä yleensä tehdään.

Mut ny pyykkiä kuivaan, uutta pyykkiä peseytymmään ja tavaroita laatikoihin ihan selvin päin vieläpä.

Pidän ballerinasta ja possusta :laughing: Naurettavan hauskoja. :laughing:

Helistin Waihoulla

Kun mut on jätetty tänne vanhalle asunnolle yksistään, niin mä pakkaamisen ohessa satuin katsomaan vanhoja valokuvia jännittäviltä elämyksellisiltä matkoiltani. Tässä alemmassa kuvassa olen jollain saarella jossain Australian ja Uuden-Seelannin välissä.

Viime yönä kuuntelin radioo ja sieltä tuli yleisökeskustelua rasismista. Noh, muudan vanha lastentarhan hoitaja muisteli kuinka Halla-ahon pojan rasistiset piirteet tulivat esiin jo lastentarhassa. Kun seurakunnan lähetyssisar oli näyttämässä rainoja Afrikan mustista lapsista, huusi Halla-ahon poika keskenkaiken suureen ääneen: “kakka tulee!”

Taidan ensiyönäkin kuunnella radiota.

Mä olen nyt pakannut ruokatavarat sekä kylppärin tavarat. Nyt mä pakkaan vielä loput vaatteet ja astiat. Sit on kyllä kyyti uuelle paikalle tultava.

Nytkö sulla on jo kaikki paketissa?
Onnea uuteen elämään. :smiley:

Ensimmäinen aamu uudessa paikassa. Hälyytin näet illalla tuttavan kyytsäämään minut tänne, sillä Jr oli niin väsynyt kun oli naapuripitäjän tutut hakeneet hänet keskellä yötä “pääsiäismessuun”. - Kovaa oli messuttu kun kunto oli niin huono vielä myöhään illallakin. Torppakin oli kylmiltään, joten ehtoolla tarvi laittaa tulet oman kammarin pönttöön. Keittiössä on tosi vilpoista, joten seuraavaks laitan valkeat puuhellaan.

Joo, täst etiäpäin käydään vain työsessioilla vanhassa asunnossa. Hyvä talo sekin oli kerrostaloks asua, vaan meikäläiset ei oikein sovi kerrostaloon.

On se kamala tauti toi krapulakin, kun näin sivusta pääsee seuraamaan. Se kyllä vie ihmiseltä voimat täysin sekä aiheuttaa höperyyttä nuorellekkin immeiselle. Onneksi ei itse enää tarvitse moisesta kärsiä!

Mestarin tekemä kuva.

Toinen aamu täällä missä metsien humina se soi! Kahvia on juotu rappusilla ja tarkasteltu pitkään pihapiiriä, jossa linnut kiirehtivät omissa kevätaskareissaan. Kävi vähän huono juttu ton toisen ranteen kanssa kun löysin kaupasta sellasen erittäin edullisen rannetuen. Ilmeisesti se oli liian tiukalla yön, koska kämmen oli aamulla ikävästi turvoksissa. Mut nyt alkaa pikkuhiljaa turvotus häipymään.

Kuinka ollakkaan kaikki tuppaa aina kasaantumaan samaan syssyyn. Tän muuton välissä tarvitsis alkaa hoitamaan yhtä ikävää hommaa samaan aikaan. En nyt kyllä tiedä miten tää tapahtuu, mutta ainakin yritetty on.

Raittiinna myös tänään.

Ulkona hillitön helle!

Eilisehtoona saunoin täällä ekan kerran ja oli se myös eka kerta viimekesän jälkeen. Olipa mukava olo saunan jälkeen pitkän aikaa. Pihalla lensin pimeällä turvat kun survasin jalkani johonkin elukan kaivamaan koloon. Onneks piha on sammaleista, ettei otsaankaan tullut mitään ruhjeita. Komea lento sanoisin. Taloon ei tule vieläkään vesi, joten joudumme käyttämään paikallista bajamajaa. Aamulla varhain kun siellä vierailin, lopsahti puinen lukitussalpa lukkoon ulkopuolelta, joten jäin sinne kiipeliin. Auki en sitä saanut, mutta onneksi Jr sattui tulemaan pihalle sauhuille.

Huomenna on ryhdistäydyttävä sekä painuttava vanhalle asunnolle pakkaamaan vielä loppuja tavaroita. Sit on varmaan kyytsättävä kuorma kaatikselle asti. Ei niitä voi kaikkea sulloa taloyhtiön roskikseen. Viikonloppuna tulee yks tuttu jeesaamaan loppusiivon kanssa.

Lämmintä ruokaa ei ole syöty moneen päivään, joten tänään laitan illalla Halla-ahon mainiota vaalikanakeittoa, jota hän tyttärensä kanssa valmisti videolla. Asiallinen kokkausvideo, niitä voisi porukka laatia lisääkin.

Vaalikanakeitto oli mainiota ruokaa. Valitsin hieman halvempaa sulatejuustoa siihen ja siinä juustossa oli kyllä liikaa suolaa. Valkoviinikin olisi maistunut keiton kanssa varmaan, mutta minäpä en sellaista voi nauttia.

Tässä odottelen lähtöä vanhalle asunnolle, jossa on vielä tavaraa sekä sotkua aivan riittämiin. Päivästä tulee kyllä niin uskomattoman kaunis, jotta yks kuorma haetaan nyt välttämättömiä tavaroita ja illaksi suunnitellaan suurempaa retkeä. Lauantai lähestyy uhkaavasti, joten huomenna tarvii sit painaa urakalla urakalla hommia vanhalla asunnolla oli ilma mikä hyvänsä.

En sit eilen enää seikkaillut ulkona illalla pimeässä, koska otsalampun patterit vetelee viimeisiään. Kyllä sen verran komeat turvat tuli edellisehtoona lennettyä ja vielä ihan selvin päin.

Jahas, sä oletkin päässyt heti tekemään tilusten kanssa läheistä tuttavuutta…

Mahdollisimman kivutonta loppumuutto!

Liikuttava kuva kärpäisestä!

Näyttää siltä, että mä olen vierottautumassa tästä läppäristä. Onko syytä huolestua?

Tänään tars tehrä töitä urakalla vanhalla asunnolla. Kiinnostuksen syvä tulivuori purkautuu tässä kohden muuttoa.

Juopottelematon päivä näyttää tästäkin tulevan.

Kolmen päivän päästä saapuvat kanat ja kukko! - Jehuu!

Ei tarvitse huolestua, irtiotto tekee hyvää. Huomaa että ulkopuolella on mukavampi maailma.
Älä nyt kuitenkaan läppäriä juhannuskokkoon heitä, on siinä hyvätkin puolensa.

Joo, en mä katkase suhettani läppäriin, mut kun se ei enää mahdu mun viereen nukkumaan, kun mun uus sänky on vain 80 cm leveä. Leveässä sängyssä se oli helppo laskea viereen päivystämään ja nakata sitten syliin heti herättyä, tietysti ensimmäisen kahvin jälkeen vasta. Elämää täältä tiluksilta kyllä löytyy. On hanhea, joutsenta ja kurkea. Soidinmenot raikaa ja pihan linnut uhittelee toisilleen.

Muuten mä olen aiwan romuna talven jälkeen keväisin tavallisestikkin ja nyt sit joutuu vielä tehojumppaan tän muuton kanssa. Jouduin äsken kokoomaan yhden puisen säilytyskirstun ja polvetkin alkoi moisesta kiukuttelemaan. Mut eiköhän tällä raatamisella ala fysiikka kohenemaan. Työt ei tästä siirtolasta lakkaa.

Mähän laihdun pian tätä menoa. Ja se ei tee rasvamaksalle olleskaan huonoa.

Täällä on komeat hirsiseinät, joten niitä ei sit sovi peittämän millään melamiinikomeroilla, eikä muuten paiskota naulojakaan minne sattuu. Aikamoinen säveltäminen säilytystilojen suhteen.

Lost City of Atlantis.

Siellä itketään entisten alkoholistien tekemis-ketjussa muiden tavasta elää elämäänsä. Onneksi Suomi on vielä toistaiseksi ns demokratia ja täällä saa ihminen melkein vapaaehtoisesti valita seuransa sekä kiinnostuksenkohteensa ihan itse.

“Tietotyöläiset”, ainakin ennen, yrittivät säilyttää itsenäisyytensä sekä objektiivisuuden ja pyrkivät puolueettomuuteen. Tietysti työssään tietotyöläinenkin joutuu tietenkin ajamaan vain ja ainoastaan työn maksajan etuja, mutta muuten on hyvä säilyttää neutraliteetti. Ja tämähän on tietysti yksi onnistuneen työn edellytys, että osaa erottaa nämä asiat toisistaan. Työn tilaajahan saattaa olla mikä taho hyvänsä ja silloin menee työ varmasti pieleen, mikäli ei kykene erottamaan omaa maailmankatsomustaan työn tilaajan maailmankatsomuksesta.

“Kunnon” netti-ihmisellä ei ole kansalaisuutta, uskontoa tai poliittista suuntausta.

Onkos se nyt sitten itsekeskeisyyttä, mikäli keskittyy lähimpien ihmisten hyvinvointiin sekä pyrkii seurustelemaan sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa viihtyy?

Onhan niitäkin, jotka saavat orkkunsa etupäässä yläpään keltaisen nesteen heilutuksesta. Sellaiset saavat aivan vapaasti kansoittaa kaikki yhdistykset sekä järjestöt ja riehua pöytäkirjapapereidensa kanssa just niin paljon kuin sielu sietää sekä riidellä kokouksissaan sekä kokousten ulkopuolella just niin paljon kuin halajavat. - Minäpä pysyn hiljaisissa vesissä ja raittiina.

Pakko todeta, että minä en muista kyllä ikinä riidelleeni minkään yhdistyksen tai toimielimen kokouksessa, mutta täällä internetin “hiljaisissa vesissä” kyllä joskus. :unamused: Netissähän se pään nesteiden hölskyttäminen on erityisen helppoa itse kullekin, kun ei tarvitse keskustelukumppania edes silmiin katsoa. Ja voihan se toisten elämäntapojen ja harrastustenkin haukkuminenkin sujua oikein hyvin, vaikkei itse missään mukana olisikaan.

Btw, ihan uteliaisuudesta, että sinä kun Helistin muistaakseni olet joskus myönteisesti suhtautunut tuohon itänaapurin isäntään eli Vladimiriin, niin mitäs mieltä olet näistä hallituksensa toimista paikallisen nuorison toimintaa vastaan? Siellähän on tuo sensuurikin aika voimissaan vähän niinkuin CCCP:n aikaan, eikä sananvapauttakaan taida ihan helposti uskaltaa siellä toteuttaa.
yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/2 … onsertteja

Tämä siis vähän niinkuin aasinsiltana tuosta tietotyöstä ja yhdistys- ja järjestötoiminnasta ikäänkuin.

Mukavaa kesäistä viikonloppua toivotan muuten näin ystävällisessä hengessä. :sunglasses:

Jaa-a, vai pitäis ottaa kantaa rakkaan Putinin toimintaan Venäjällä. Nyt täytyy kyllä sanoa ihan suoraan, että en näillä tiedoilla voi sanoa asiasta yhtään mitään. Näinhän täällä Suomessakin ja koko Euroopassa sensuuri jyllää. Nettikin on jo kuihtumassa. Valitettavaa mutta niin totta.

Pidän sitä helvetin suurena ihmeenä, mikäli Vadelma on onnistunut missään kokouksessa istumaan riitelemättä. Vai onko sittenkin kysymyksessä henkilö, joka ei sitten saa sanaa suustaan tositilanteen tullessa?

Kyllä minun puolestani kuka hyvänsä saa harrastaa vaikka käytettyjen vessapapereiden arkistointia, mut mulla on myös oikeus olla moisesta harrastuksesta ihan omaa mieltäni. Se kai kuuluu siihen sananvapauteenkin.

Ja onneks tää on vielä se ns demokratia, niin ei todellakaan tarvitse myöskään antaa leimata “osallistumattomuutta yhdistys- ja järjestötoimintaan” pelkästään itsekeskeisyydeksi. Tästä asiasta on käyty keskustelua jo monta kertaa aikaisemminkin täällä päihdelinkissä MM:n toimesta. - Kumma juttu, kun on jo monta kertaa aikaisemminkin vastattu hänelle samalla lailla, niin luulis hänenkin jotain tajuavan. Jos hän kokee yhdistys-ja järjestötoiminnan antoisaksi, niin siittä vaan aivan kaikessa rauhassa, mutta ei helkutti vieköön tarvii hänenkään olettaa, että myös muiden olisi näin koettava, koska näin on hänen mielestään.

Jonkun mielestä minun palstalle laittamani kuvat tai musiikki- tai muut vinkit voivat olla aivan paskoja, mut se ei ole minun päänsärkyni. Se on makuasia sanoi kissa kun mummolla pöytää pyyhki.