Viittasin kylläkin Kööpenhaminan mellakoihin. En tiedä, kerrottiinko niistä Vihreässä langassa. Idealismissa olisi hyvä olla mukana myös aimo annos realismia. Jos olisitte olleet suurin puolue 80-90 luvuilla meillä ei taitaisi olla enää ydinvoimaa. Muuttakaa maalle, lämmittäkää talonne ja puuta ei sitten polteta.
Luen enemmän muita tietolähteitä kuin Vihreää lankaa. En kuulunut 80-90-luvuilla mihinkään puolueisiin, enkä oikeastaan kuulunut niihin ennen vuotta 2016. En siis ota kantaa viime vuosituhannen visioihisi.
En tiedä teititteletkö minua, mutta aika paljonhan vihreitä asuu myös maalla ja lämmittää talonsa ties millä. Olen itse kotoisin itä-Suomesta, ja lapsuuden kodissani lämmönlähteenä oli mm. puuhella ja takka.
Jos haet realismia, niin voisin huomauttaa että vihreät on ainoa puolue, jossa on oma tieteen ja teknologian siipensä: tiedepuolue.fi
Siinä on hieman enemmän realismia, kuin joidenkin puolueiden uskomus- ja mielikuva- retoriikassa.
Ydinvoima on yksi varteenotettava vaihtoehto energian tuotannossa, mutta ei ainoa oikea.
Tämä on nyt jo sitten kuinka ja mones kerta kun väität minun kirjoittelevan milloin milläkin nimimerkillä. Ihan tiedoksi etten ole tuolla mainitsemallasi feikkiprofiililla tänne kirjoitellut. - Mutta moisen epäilyksen ilmoille saattaminen jo pelkästään, paljastaa sinusta vadelmamunkki paljon.
Politiikalle sekä uskonnolle on tuolla perustettu oma ketjunsa, joten voit kaikessa rauhassa jatkaa siellä politrukki hommiasi.
Suvaitsemattomuuden hyväksyn siinä mielessä, että olen vähän huono suvaitsemaan idoottimaisuutta, rasismia, ihmisarvon polkemista ja valehtelua. Ennakkoluuloinen en ole, koska pyrin usein tutustumaan asioihin ja ihmisiin mahdollisimman läheltä, ennenkuin muodostan niistä mielipiteeni.
Tuttavapiiriini on kuulunut mm. rasisteja ja ties minkä ideologian ja uskonnon edustajia. Luottamushommissani saan istua samoissa pöydissä useiden eri puolueiden ihmisten kanssa, mm. persujen ja kristillisdemokraattienkin.
Ja mitä se paljastaa? Lieneekö väärin epäilty myös se, että olet nimimerkillä Okand nimitellyt minua “rokkihuoraksi” ja päästellyt muutenkin sellaista törkyä eri nimimerkeillä, että olet saanut lukuisia banneja toistensa perään.
Kiistätkö senkin?
Muistatko millaista älämölöä te täällä piditte joskus Fernetin kanssa? Oli hieman myötähäpeässä pitelemistä siinä meiningissänne, jolle mikään epäinhimillinen ei ollut vierasta.
Minäkään en suvaitse idiootteja, jotka eivät tunne oman puolueensa historiaa. Onko se minun visio, että Vihreät halusivat kieltää ydinvoiman? Loppuun harkittu ajatus kai sekin puoluekokouksessa aikanaan. Muista nyt vaatia sitä sananvapautta ponnekkaasti kaikkialla. Salman Rushdie voisi pitää sinulle siitä luennon.
Kuten aikaisemmin olen todennut, en ole myöskään esiintynyt nimimerkillä Okand.
Minäpä se en tarvitse mitään salanimimerkkejä jonka varjossa kirjoitella.
Aivan itseksesi saat nyt riidellä, mutta harrasta sitä omassa ketjussasi.
Fernettiä on kovasti ikävä.
No eihän tää muutto nyt etene mun suunnitelmieni mukaan. Täytyy nyt sit vaan edetä sen mukaan mitä eteen tulee. Kyllä mä jo mieluusti nukkuisin yöni ja majailisin jo siellä uudella paikalla kun on näin kauniit ilmatkin. Siinä olis vain se huono puoli, että unohtais tän kaaoksen tällä asunnolla. Täs on jälleen vietettävä aikaa hissukseen, että toi yks yötyöläinen saa nukuttua. Joten ei mitään kilistelyjä ja kalisteluja. - Voihan mämmit sentäs.
Mä lähden hamstraan sellattii isoi kesto-ostoskasseja jälleen sekä ämpäreitä.
Raittiina myös tänään.

Kuten aikaisemmin olen todennut, en ole myöskään esiintynyt nimimerkillä Okand.
Minäpä se en tarvitse mitään salanimimerkkejä jonka varjossa kirjoitella.
Aivan itseksesi saat nyt riidellä, mutta harrasta sitä omassa ketjussasi.
Whatever. Minä kyllä tunnistan sinun tyylisi aika helposti, oli nimimerkkisi mikä tahansa.
Kirjoitin eilen klo 9.45 tähän ketjuun aivan asiallisen kirjoituksen, jossa ei ollut mitään henkilökohtaista kenellekään. “Politrukki” nimittely alkoi välittömösti, joten kannattaisko vähän joskus katsoa peiliinkiin ennenkuin syyttelee muita riitelystä. Voi tietysti olla että jos se itsetutkiskelu on ollut vähän haasteellista läpi elämän ja kaikki on ollut aina muiden syy, niin hankalaa sitä ehkä vanhoilla päivillä on enää oppia.
Siitä kuitenkin puhutaan aika paljon vissiin jossain 12 askeleen ohjelmassakin, sikäli kun se nyt enää ketään kiinnostaa.

Minäkään en suvaitse idiootteja, jotka eivät tunne oman puolueensa historiaa. Onko se minun visio, että Vihreät halusivat kieltää ydinvoiman? Loppuun harkittu ajatus kai sekin puoluekokouksessa aikanaan. Muista nyt vaatia sitä sananvapautta ponnekkaasti kaikkialla. Salman Rushdie voisi pitää sinulle siitä luennon.
Kyllä minä kannatan sananvapautta. En ole kieltänyt ketään kirjoittamasta mitään, ja pidätän oikeuden itsellenikin ilmaista ajatukseni ja mielipiteeni vapaasti. Ainoastaan vihakirjoitusta ja vihapuhetta en hyväksy. Ja jos joku kysyy taas että mitä se vihapuhe on, niin siihen sisältyy ainakin kolme eri rikosnimikettä: kiihottaminen kansanryhmää vastaan, kunnianloukkaus ja laiton uhkaus.
Sananvapauteen sen sijaan kuuluu uskomusten, ideologioiden ja organisaatioiden kritiikki, joten minä saan kritisoida vaikkapa oikeistopopulisteja ihan siinä kuin sinä saat kritisoida vihreitä. Kapish?
Ei se minunkaan vikani ole, jos vihreät halusi kieltää 80-luvulla ydinvoiman. En ollut vihreissä 80-luvulla, olin siinä vasta vuodesta 2016.
Onko muuten sellaista puoluetta, jonka ohjelmaan ei olisi tullut mitään muutoksia yli 40 vuoteen?
Jos haluat etsiä vihreistä virheitä (virheistä vihreitä, ehehe…), niin etsi niitä virheitä nykyisestä toiminnasta tai uusimmasta puolueohjelmasta. Löydät sen helposti googlella. Asiallinen kritiikki on aina paikallaan. Mutta pliis, ei mitään hihasta vedettyjä vanhoja myyttejä tai luulemuksia tyyliin “vihreät haluaa kieltää autot ja lihansyönnin”. Vitut halutaan. Ohjelmassa ei ole ainoaankaan kieltoon pyrkimistä.
Hyvä vadelma on nähtävästi siirtymässä politiikka-uskonto-ketjuun takaisin!
Kukaan ei ole rajoittamassa, Vadelmamunkki, sun sananvapauttas. Mut pidempiä ja syvempiä keskustelujahan sun kanssas ei voi kertakaikkiaan käydä, koska se on vain mahdotonta.
Mun tietoni esimerkiksi politiikasta on hyvin hauraat. Olen kyllä yrittänyt päivittää tietojani tuon eletyn “vihannesvaiheen” jälkeen jonkun verran, mutta olen huomannut, että parempi vain kun pysyttelee aihepiiristä mahdollisimman kaukana. Varsinkin pintaliitofanaatikoista on paras pysyä helvetin kaukana!
Parempi kun jättää suunsoiton vähemmälle ja vaikka keskittyy tiedonhankintaan kun joku mielenkiintoinen aihe pullahtaa ilmoille. Ja minä kun en ole nirso noiden tietolähteiden suhteen, kaikki tieto kelpaa aivan laidasta laitaan. Siten pystyy edes jotenkin muodostamaan aikanaan mielipiteensä jostain asiasta kun sitä maistelee hieman useammalta kantilta.
Et ole vadelma sattunut huomaamaan, että en ole pitkään aikaan mollannut edes Vihreitä, enkä edes ketään politiikkoa tai julkisuuden henkilöäkään sen kummemmin.
Nyt kun mä olen opiskellut issekseen tota kuvankäsittelyä, niin mä voisin rakennella vaikka minkämoisia kivoja kuvia sekä kuvaelmia immeisistä ja tapahtumista, mut mä yritän hillitä adhd:tä ittessäin.
Hei!
Tämän ketjun keskustelu ei ole tällä hetkellä rakentavaa tai vertaistuellista, vaan keskittyy muutaman nimimerkin väliseen väittelyyn ja piikittelyyn. Jos vääntäminen ei lopu, niin ketju suljetaan.
Muistattehan, että keskusteluissa ei sallita henkilökohtaisia loukkauksia. Jos toinen keskustelija ärsyttää, voi hänet asettaa omista asetuksista “vihamieheksi”, jolloin ko. käyttäjien kirjoittamia viestejä ei näytetä. Ylläpitoa tai moderaattoria ei voi asettaa vihamieheksi
Terveisin,
Päihdelinkin moderaattori
Minullahan on vapaus lukea mitä ketjua haluan sekä jättää lukematta ne ketjut, joissa esimerkiksi kirjoittaa minulle vastenmielinen tyyppi. Katson myös oikeudekseni esittää ylläpidolle toiveen, että joku tietty kirjoittaja ohjattaisiin kirjoittamaan johonkin muuhun ketjuun, mikäli jo entuudestaan tiedän, että tuon kirjoittajan kanssa ei synny minkäänlaisia hedelmällisiä keskusteluja yhtään mistään sen pidemmälle.
Mikäli joku nimimerkki tulee tähän ketjuun esittämään suoranaisia valeita, on minulla kyllä oikeus oikaista tuollaiset valeet, kuten tuolla pari kirjoitusta sitten olen asiallisesti tehnyt, koskien väitteitä, jossa minua syytetään esiintymisestä toisilla nimimerkeillä.
Muut loukkaukset jätin omaan arvoonsa.
Hyvä ja asiallinen kommentti jälleen Helistimeltä.
Ei tätä ketjua saa sulkea. Helistin kertoo omaa tarinaansa, jota monet mielenkiinnolla seuraa. Minäkin.
Kuvat myös oikein kauniita.
Jatka tarinaasi muutosta ja uuden elämän alkamisesta.
Putkis 0132, Helistimen fani
Karu kuva mestarilta.
Muuton suhteen ei mikään edistynyt tänään mihinkään suuntaan. Päivä meni tavallisiin talousaskareihin sekä sekalaiseen haahuiluun. Jr:stä ei tänään ole ollut muuhun kuin kuorsaamiseen ja senior on häipännyt jonnekkin. - Tänään kyllä päätettiin häippästä tiluksille pysyvästi heti kun kaivon pumppuhommeli saadaan päätökseen. Kun Jr on saanut tietsikkansa siirrettyä, niin eiköhän se tärkein liene sit muutettu. Siellä missä tietsikka siellä koti. Nettiyhteys siellä pelittää hyvin ja tornikin näkyy. - Huomista odotellen…
Helistin on oikeassa, tämä on hänen ketjunsa ja hänellä on oikeus kehottaa häiriköijä pois ketjusta. Mikään ketjujen sulkeminen ei auta koska Vadelmamunkki katsoo olevansa sananvapauden nimissä oikeutettu sotkemaan missä tahansa ketjussa. Siinä ei kauniitkaan sanat auta.
Ylläpito saisi keskittyä nettikiusaamisen kitkemiseen eikä vain sulkea kiusattujen ketjuja. Meillä kaikilla on alkoholin lisäksi muitakin ongelmia. Yksi yhteinen ongelma näyttää olevan tämä jokapaikassa härkkivä nimimerkki V., mikä hänen ongelmansa sitten lieneekin.

Helistin on oikeassa, tämä on hänen ketjunsa ja hänellä on oikeus kehottaa häiriköijä pois ketjusta. Mikään ketjujen sulkeminen ei auta koska Vadelmamunkki katsoo olevansa sananvapauden nimissä oikeutettu sotkemaan missä tahansa ketjussa. Siinä ei kauniitkaan sanat auta.
Alun alkaen kirjoitin mielipiteeni yhteiskunnallisesta asiasta, eli kommentoin vaalien tulosta jota Helistinkin oli kommentoinut. Siinä ei ollut mitään henkilökohtaisuuksia tai riidan haastamista, jonka jälkeen sain kuitenkin itse osakseni nimittelyä “politrukiksi” ja nyt “häiriköksi.”
Asioista kirjoittaminen ei ole mitään sotkemista, nimittely sen sijaan on.
Helistin saa kirjoittaa myös minun ketjuihini, ja on kirjoittanutkin niihin vaikka minkä laista juttua vuosien mittaan. En pane pahakseni enkä kiellä kirjoittamasta edelleenkään. En ole sanonut sitä edes sotkemiseksi tai kiusaamiseksi, vaikka jutut on joskus olleet sellaisia että niitä on moderoitu. En kiellä sinuakaan, JuuliaS. Tervetuloa kommentoimaan minulle vaikkapa “Pätkätyöläisen elämää” ketjuuni jos sinulla on sanottavaa minulle tai minusta. Helistimen tai hänen entisten nimimerkkiensä (Rethen78 ym) kommantteja siellä onkin jonnin verran.
viewtopic.php?f=42&t=38553
Peace ja oikein hyvää pääsiäistä!

Ylläpito saisi keskittyä nettikiusaamisen kitkemiseen eikä vain sulkea kiusattujen ketjuja. Meillä kaikilla on alkoholin lisäksi muitakin ongelmia. Yksi yhteinen ongelma näyttää olevan tämä jokapaikassa härkkivä nimimerkki V., mikä hänen ongelmansa sitten lieneekin.
Kiusaamista on mm. nimittely häiriköksi ja “ongelmaksi”, ikäänkuin toisella ei olisi ihmisarvoa vaan hänen mielipiteensäkin olisivat vain häiriö. Kirjoitan itselleni tärkeistä asioista, jotka ovat lähellä sydäntäni, ja jos joku sanoo sitä häiriköinniksi tai ongelmaksi, se kertokoon enemmän sanojasta itsestään. Pyrin kirjoittamaan asioista asiapohjalta, ilman kenenkään persoonan kimppuun hyökkäämistä. Ehkäpä juuri sen jotkut kokevatkin ärsyttäväksi, että tiedän asioista joista kirjoitan.
Ongelmia minulla ei juurikaan tällä hetkellä ole. Olen suht koht terve, onnellinen ja minulla on ystäviä sekä tarpeeksi sisältöä elämässä, mm. kirjojen kirjoittaminen, musiikki ja kunnallispolitiikka. En ole kovin pahan näköinenkään, ja pöösööntöisesti ihmiset tykkäävät minusta, kuten minäkin ihmisistä.
Heippan Juulia, ja kiitän saamastani tuesta. Asia vain on nyt niin, että nyt on parempi jättää tää yks nimimerkki kokonaan huomioimatta, sillä muuten tämä homma jatkuu hamaan iäisyyteen asti. Lopputuloksena on se, että ylläpito viisaudessaan sulkee tämän ketjun ja tietty nimimerkki saa jatkaa touhuaan kaikessa rauhassa kuten tähänkin asti.
Mä olen nukkunut kaupunkireissua lukuunottamatta melkein koko päivän ja vieläkin väsyttää. Nyt mä juon herätyskahveet ja painelen yssikseen tiluksille touhuilemaan. Raittiina aloittelen pääsiäisen pyhien viettoa.

Heippan Juulia, ja kiitän saamastani tuesta. Asia vain on nyt niin, että nyt on parempi jättää tää yks nimimerkki kokonaan huomioimatta, sillä muuten tämä homma jatkuu hamaan iäisyyteen asti. Lopputuloksena on se, että ylläpito viisaudessaan sulkee tämän ketjun ja tietty nimimerkki saa jatkaa touhuaan kaikessa rauhassa kuten tähänkin asti. .
Jatkaa touhuaan? Eli siis kirjoittamista eri asioista ja ajatuksistaan, niin asiallisesti kuin mahdollista.
Yritän nyt kirjoittaa tämän niin selvästi kuin osaan: olemme julkisella keskustelufoorumilla, jota ylläpitää A-klinikkasäätiö. Meillä kenelläkään ei ole moderointi-oikeuksia edes omiin ketjuihimme. Jos sellaisia kaipaa, voi kirjoitella vaikkapa Facebookissa, jossa omien päivitysten kommentteja voi kukin moderoida.
Jos haluat, etten kirjoittele ketjuusi, voit pyytää sitä asiallisesti ja ystävällisesti. Nimittelemällä tai haukkumalla et saavuta toivomaasi tulosta. Voit myös kirjoittaa minulle suoraan käyttäen pronominia “sinä”, etkä puhua minusta kolmannessa persoonassa ikäänkuin olisin eläin tai joku epähenkilö.
Sinä, helistin, olet kuitenkin antanut minulle aika paljon huomiota joskus, myös minun ketjussani. En ole pistänyt sitä pahakseni, vaikka tyylisi on ollut joskus aika… no… jääköön sanomatta. Olet tervetullut edelleen kirjoittelemaan minun ketjuihini.
Jos minua kiinnostavia asioita kommentoidaan missä tahansa ketjussa, tahi jos minua itseäni kommentoidaan missä tahansa ketjussa, minulla on oikeus kommentoida kirjoituksia takaisin. Niin tulen tekemään jatkossakin.
Hyvää pääsiäistä.
PS. Voi myös muistaa moderaattorin vinkin:
Muistattehan, että keskusteluissa ei sallita henkilökohtaisia loukkauksia. Jos toinen keskustelija ärsyttää, voi hänet asettaa omista asetuksista “vihamieheksi”, jolloin ko. käyttäjien kirjoittamia viestejä ei näytetä.
Joku on tehnyt kivan kassin.
Käväsin tiluksilla ja mennessä tuli hiukka lämmin autossa. Perillä keitin vielä kahvit ja sithän vasta hiki tuli. Menin sit omaan kammariini mietiskelemään ja tutkailemaan näkymiä. Kuinka ollakkaan lopulta alkoi viluttamaan ja tajusin, että talohan on vielä kylmillään, joten olis tarvinnut alkaa lämmittämään ja siinä olis sit kulunut loppuilta. Turhaa hommaa tällä erää kun ei sinne yöksi voinut jäädä. - Mä en käsitä miten tänään on voinut väsyttää näin kamalalla tavalla. Vitamiinipillereitäkin olen syönyt jo jonkin aikaa. Kait tää on sitä kevätväsymystä tai jotain sellaista.
Joo, en mää ala ketään vihamieheks laittamaan, jätän vain sellaisten kirjoitukset lukematta, mutta kyllähän sitä toiveen voi omassa ketjussaan esittää, että jatkais tietynlaista keskustelua sit jossain vaikka sille aiheelle vartavasten perustetussa ketjussa. Olis kait pitänyt olla kommentoimatta alunperin mitään vaaleista. Että sellaasta. Päihteetönsä pääsiäistä.