Älkääs ny, ”setämiehet”.
Huomenta Alkovillekkin!
Nyt se ruljanssi sit alkaa, nimittäin muuttosellainen. Kun nyt sais kunnolla aloitettua ennen muuttopäivää, ettei ihan viimehetkiin jää tää hommeli. Eka muuttolaatikko oli varmaan väärin kasattu, koska se ei kuiteskaan kestänyt, vaikka sen piti kestää se 40 kiloa.
Kyllä tässä nyt on parasta juoda neuvoa antavat kahvit, eihän tässä muukaan auta kertakaikkiaan.
Mihin niitä pakattuja laatikoita tässä kämpässä sit säilyttelee kun logistiikka ei sit toimi jos laatikot on tiellä?
Emmä ymmärrä… …ehkä se vielä selviää…
Raittiina kuiteskin pysytellään myös tänään.
Tottakai olen vetämässä. Arvaa kumpaanko leiriin itse tässä asetun? Btw, “munkero” sulla on pöksyissäsi.
Niin, saastumisesta on tosiaan puhuttu jo 40 vuotta sitten. Eikä maailmanloppu ole tullut vieläkään. Taitaa siis olla fake news koko saastuminen, ja varsinkin ilmastonmuutos, niinkuin Trumppikin sanoo.
Trump on sanonut ilmastonmuutoksen olevan kiinalaisten salajuoni, Putin on puolestaan arvellut sen olevan länsimaiden salajuoni.
Ja ihmiset uskovat salaliittoihin, koska totuus on niin kamala, kirjoittaa Tuukka Tervonen. yle.fi/uutiset/3-10729671
Tiedemiehiä, meteorologeja ym. tämä ei jaksa edes naurattaa, saati niitä jotka oikeasti ovat huolissaan siitä, voivatko jälkipolvet elää tässä maailmassa. Voimme tietysti kaikki heittäytyä ihan piittaamattomaksi ja naureskella kyynisesti koko paskalle, samalla kun toivomme että maapallo kestäisi nyt vielä sen 10 - 40 vuotta, jonka itse tämän pallon pinnalla vielä kuppelehdimme.
Uskon että he ovat. Mutta kun penäsit heidän kulutustottumuksiaan, emme ehkä tulleet edes ajatelleeksi, että koululaisilla tai opiskelijoilla ei edes ole rahaa kuluttaa niin paljon kuin vanhemmilla ikäluokilla. Moni teini-ikäinen on vanhemmilta saadun viikkorahan varassa, mitä nyt kesätöissä saattaa käydä jos pääsee. Moni ei edes pääse.
Onko nuorten syyllistäminen siis oikein siitä, että “eivät kyllä varmaan ole vanhempiaan viisaampia”. Mielensäpahoittajakaan ei arvosta itseään seurannutta sukupolvea, mutta sitä seuraavaa sukupolvea, eli lapsenlapsiaan, arvostaa jossain määrin.
Ilmastolakko ja mielenosoittaminen on kuitenkin mitä suurimmassa määrin teko. Se on teko paljon enemmän, kuin tämä meidän naputtelumme tällä foorumilla. Maailmaa on muutettu ennenkin mielenosoituksilla, jos toki kirjoittamallakin.
Ihan kaikessa rauhassa vaan, mutta toisessa ketjussa kuin tämä!
Mielestäni en ole koskaan tällä palstalla väittänyt ilmastomuutoksen olevan huuhaata saati sitten saastumisen, mutta vanhaan tyyliisi saat väänneltyä toisten mielipiteet omituiseen valoon.
Omassa elämässäni voin joihinkin asioihin vaikuttaa ostoksia tehdessäni ja kannattaa vaikka ydinvoimaa, mutta siihen ne toimenpiteet sitten jäävät minun osaltani.
En kyllä suostu lähtemään mukaan katkomaan metsäkoneista hydrauliikkaletkuja enkä vapauttelemaan lehmiä navetoista. Enkä muuten suostu tekemään feikkikuvia avohakkuista. Oikein yllytettynä Brennerinsolan veteraani saa nuoret vielä sabotoimaan köyhän kansan polttomoottoriautoja sekä tekemään muitakin tihutöitä.
Eli syytät minua muiden mielipiteiden vääntelystä omituiseen valoon, ja sitten pistät perään tämmöistä hömpänpömppää.
Kuka täällä on puhunut metsäkoneiden sabotoinnin puolesta tai lehmien vapauttamisesta navetoista? Ehkä joku sinun mielikuvituksessasi on, kun eihän se tosiasioista puhuminen niin nökönuukaa koskaan teille ole?
Ei todellakaan tarvitse olla huolissaan “köyhän kansan polttomoottoriautoista”. Ne kestäkööt sen aikaa kun kestävät, ja tilalle tulee mahdollisesti sähköautoja. Nuoret ovat kuitenkin huolissaan omasta tulevaisuudestaan , ja heidän irvimisensä “yllytetyiksi”, “manipuloiduiksi” tms. on todella härskiä ja sydämetöntä.
Eihän sinun tässä maailmassa varmaan tarvitse enää 80 vuotta elää, niinkuin nykypäivän teinien. Siis jos maailmassa pystyy elämään vielä niinkin kauan.
Jos haluat että lopetan kirjoittamisen ketjuusi, lopeta itse moisen hölynpölyn viljely.
PS. Feikkikuvien tekemisessähän on kunnostautuneet lähinnä Venäjän trollit ja ne valemediat, joita olet kutsunut kaunistellen “vaihtoehtomedioiksi”. Eikä niissä kuvissa ole käsitelty avohakkuita, vaan tehty demokratian ja ihmisoikeuksien vastaista sabotaasia.
Kuten sanottu, omilla valinnoillani voin vaikuttaa siihen mitä jälkeeni jätän.
Muut voi kaikessa rauhassa siellä kaupungeissaan tuulettaa kitarisojaan sekä kannella banderollejaan ja meuhkata erilaisissa medioissa asiasta.
Kyllä ne “kitarisojaan tuulettavat banderollien kantajatkin” vaikuttavat myös omilla valinnoillaan ihan siinä missä sinäkin.
Ne mielenilmauksetkin on oma valinta.
Nuoret alle 18 -vuotiaat eivät voi vielä edes äänestää, ja heidän rahankäyttönsäkin on sidoksissa vanhempien varallisuuteen.
Jos etenkin he hieman päättävät kanniskella banderollejaan ja tuulettaa kitarisojaan sen vuoksi, että eivät tiedä uskaltavatko hankkia itse lapsia kun maapallo saattaa lussahtaa elinkelvottomaksi lähivuosikymmeninä. niin se ei minusta ole mikään pilkan tai vittuilun aihe.
Enkä tätä sano erityisesti tämän foorumin ihmisille, vaan etenkin eräille iltapäivälehtien setämiestoimittajille ja somessa meuhkaaville öyhöille, joiden ainoa tarkoitus on trollata ja dissata kaikkia jotka pyrkivät tekemään mitään hyvää missään.
Kaikkien odottama perjantai ja sitämyöden viikonloppu. Kyllä se on silloin nuorempana ollut todella odotettu päivä. Iltapäivän puolelle päästyä on päivään tullut mukavaa kihelmöivää nostetta, kun on vapaat lähestyneet. Ja viikonloppuun kuului tietysti perinteisesti alkoholi jo nuoresta lähtien. Se näet kuului ikäänkuin asiaan.
Joo, hyvä juttu, saatiin toi edellinen keskustelu päätökseen asiallisesti. Vielä ei vadelma kerennyt kaivamaan haudoistaan veli Aatua sekä veli stalinia, eikä vielä kaikuneet Mommilan laukauksetkaan, siis ei Mommilan kun mitkäs laukaukset ne nyt olikaan? - Kysymykseen ei odoteta vastausta, sillä kyseessä on vanhan kääkän muistihäiriö.
Mut meil on ny oma navetta ja sen tausta on tilava. Tosin sinne tulee kanojen ulkotarha, joihin on pääsy ikkunan kautta laskevia tikkaita pitkin. Pysytään ainaskin munissa. Myöhemmin starttaa egologinen lihakanitalous, mutta se vaatii eräitä operaatioita tiloissa. Lähiruokaa saadaan myös kasvimaalta sekä marjapensaista sekä omenapuista. Viljaa kasvatetaan lähiseudulla runsaasti, joten sitäkin löytyy. Heinääkin tarvitaan. Polttopuuta saa hätätilassa myös omalta tilukselta. Agregaatille sieltä löytyy omat pistokkeet. Myöhemmin on tarkoitus laittaa myös aurinkopaneelit. Lämmitys hoituu puilla ja ruokaakin voi valmistaa vaikka puuhellalla. Vesi tulee omasta kaivosta. Joten omavaraistalouden suuntaan ollaan menossa. Samalla varaudutaan myös mahdollisiin kriisiaikoihin. Kerrostalossa eläminen on siinä mielessä kyllä riskaapelia. Myös jonkinlainen polttoainereservi olis hyvä olla olemassa. No joo.
Ainaskaan työt ei lopu kesken ja elämä tuntuu mielekkäälle näin vanhana sekä köyhänä. Ainaskin näin aluks, kuka tietää milloin Jr löytää sopivan emännän itselleen ja potkasee mut johonkin hoitokotiin vittuilemaan hoitajille sekä muille asukkaille. Se on sit sen ajan murhe.
Muut lähti tiluksille ja mut jätettiin tänne pakkaushommiin, voi paska, aina mä saan kaikki ikävät hommelit. Mut kostoks mä en sit kantele mitään painavia muuttojuttuja.
Raittiina ja reippaana viikonlopun viettoon [aivan sama onko arki vai vkonloppu].
Historiasta olemme keskustelleet lähinnä Metsänreunan miehen kanssa joskus, ja jos se sinua on ärsyttänyt, niin keskutelujamme ei tarvitse lukea.
Muuten näissä nykypäivän hörhöissä on ihan tarpeeksi ihmettelemistä ilman Aatuja ja Staliniakin, kun on sentään Trumputtimet, Pumputtimet ja ties mitkä Orbanborbanit meuhkaamassa ja kansojaan kurittamassa. Suomessakin on puolueita, jotka menestyy pelkällä ihmisvihalla.
Toivotan kuitenkin mitä parhainta ja aurinkoisinta vaaliviikonloppua koko Suomeen. Äänestäkää. Enkä sano kenellekään mitä tai ketä pitää äänestää, kunhan äänestää.
Mä löysin eilen pari mielenkiintoista taiteilijoiden blogia, josta tämäkin kuva on napattu. Aiwan uskomattomia kuvia, mut tarvii paremmalla ajalla katsastaa niitä. - Joo, hiirellä on hiukka vaikeaa maalailla ja kun toi mun hiirulainen on aivan tavallinen maitokauppahiiri, eikä mikään esim “pelihiiri” niin ei tällainen tavallinen pulliainen saa piirrettyä mitään. Se mun piirrospöytä soveltuu kenties parhaiten allekirjoituksen skriivaamiseen. Lisäks toi nimitys “pöytä” on hieman liioiteltu.
Iltapäivällä määmme joukolla tiluksille hommiin ja sinne on tulossa tuttavilta kuorma lahjoitustavaraakin.
Tällä hetkellä tilanne näyttää lähinnä katastrofaaliselta!
Joo, mut näin raittiina saa aivan varmasti tän homman lutviutumaan etiäpäin paremmin kuin krapulaisena sekä tressaantuneena.
[size=50]Justin Peters[/size]
Tiluksilla lämmitettiin sauna ensimmäistää kertaa, vedet ei vielä ole kytkettynä, joten kylpyvedet otettiin ämpärillä kaivosta. Sauna sai hyvät arvostelut. Vieraitakin kävi joukolla ja tavaraa saatiin kuorma. Uutta tavaraa näytti olevan, voi mahoton sentään ja vielä sävy sävyyn. Tää on kertakaikkiaan uskomatonta.
Pimeän laskeutuessa lämmittelin oman pikkuisen huoneeni pönttöuunia ja ihailin seinähirsiä pikkulampun valossa. Paljon on se talo jo kerennyt elämää näkemään sadan vuoden kuluessa.
Tänään lastataan auto täyteen tavaraa ja kiiruhdetaan hommiin tiluksille.
Raittiina jatkuu elämä myös tänään.
[size=50]Mukavasti tunnoton, Mario Sánchez Nevado[/size]
Vaalit näytti menneen aivan odotetulla tavalla. Kuten muissakin Euroopan maissa olemme nähneet samanlaisia tuloksia globalistien järjestelmällisestä mustamaalauksesta huolimatta syntyvän. On tosiaan aika herätä puolustamaan näitä omia kotikontuja sekä paikallisen väestön elinolosuhteita niin pitkälle kuin vain on mahdollista.
Kaunis aurinkoinen päivä, joten muuttokuorma lastataan jälleen sekä yötyöläisen herättyä matkaamme kuorman kanssa tiluksille työstämään elinympäristöä.
Raittiina jatketaan myös tänään.
Notre Dame Cathedral Paris Pipe Organ Gigout Toccata
Eilen oli kyllä huono päivä. Polttoaine autosta oli loppumassa, joten kiiruhdin huoltoasemalle tankkaamaan. Aivan ajatuksissani aloin tankkaamaan 95:sta bensaa dieselautoon, vaikka vielä tankin korkissakin lukee, että diesel. Bensaa sinne kerkesi menemään vajaa 5 litraa. No varmistin vielä seikan tutulta, jotta voiko sillä ajaa, jos tankin loput tankkaa dieselillä ja vastaus oli positiivinen. Ajelin sitten kotiin ja pähkäilin koko päivän, että miten uskallan tämän kertoa Jr:lle kun hän herää. - No, olihan Jr:n järkytys valtava, että miten mä voin olla niin tyhmä jne…
Peräkärritkin oli kaikki varattuja, joten ei sit menty tiluksille olleskaan. Tänään koitetaan paremmalla onnella.
Raittiina jatketaan myös tänään.
Kyllä. Paikallisen väestön elinolosuhteita parantaa mm. koulutus, sosiaali- ja terveyspalvelut, lasten ja nuorten olot, yhteiskunnan turvallisuus ja heikommista huolta pitäminen, tasa-arvo, sekä tietysti kaikkien riittävä toimeentulo ja ihmisoikeuksien kunnioitus.
Paikallisen väestön elinolosuhteita huonontaa yhteiskunnan jännitteistä johtuva turvattomuus, syrjintä, rasismi, köyhyys, sosiaalinen eriarvoisuus ja vihan lietsonta ja ihmisoikeuksien vahingoittaminen. Sellaiseen suuntaanhan oikeistopopulistit yleensä pyrkivät maata ajamaan, sen lisäksi että saattavat heikentää sananvapautta ja vapaata tiedonvälitystä, kuten Unkarissa ja Venäjällä on käynyt.
Maa, jossa taiteilijoita, toimittajia ja oppositiopoliitikkoja vainotaan tai jopa murhataan, on jo maa jossa kenelläkään ei ole hyvä olla, vaikka miten yrittäisi olla mielin kielin fuhrereille ja “vahvalle johtajalle.”
Suomi kuitenkin on yhä demokraattinen sivistysvaltio, je sallaisena se toivottavasti pysyy jatkossakin. Halla-ahokin on jo ilmaittanut olevansa valmis kompromisseihin mm. humanitäärisessa maahanmuutossa, jos pääsee hallitukseen.
Nähtäväksi jää, missä määrin muut puolueet uskovat Halla-ahon kompromissi-halukkuuteen.
Jos Persut hallitukseen pääsee, niin seuraavat neljä vuotta olkoon äänestäjilleen opettavaiset, Kaksi aiempaa jytkyä 2011 ja 2015 eivät ilmeisesti vielä tarpeeksi opettavaisia olleet. On hillitöntä, että juuri pienituloiset äänestävät puoluetta jonka johtaja on sanonut sosiaaliturvankin olevan “luksustuote”, eli ilmeisesti turhaa ylellisyyttä.
Nyt Helistin elää aikaa joka muistoihin tallentuu.
Tallenna valokuvin ja videoin tunnelmia. Ne ovat arvokas lisä muistoihin.
Kun ensimmäiset tulet tekee pönttöuuniin ja luukut sulkee, se on sitä suurta elämää. Aitoa.
Saunan lämmitys myös tekee muistoihin pysyvän jäljen. Hyvän sellaisen.
Sauna on juuri se joka toivottaa uuden asukkaan tervetulleeksi.
Löylyt vanhassa, mutta ihmiselle itselleen uudessa saunassa, muokkaavat ihmisen talon asukkaaksi.
Istutaan löylyissä ja mietitään päivän tapahtumia. Suunnitellaan huomista. Samalla katseella tutkitaan seiniä ja kattoa. Tutkitaan jotta tutustutaan.
Heitetään löylyä ja kehutaan että on hyvä. Paras.
Saunassa on se oma tunnelmansa.
Putkis 0132
Jassåå, ja Vihreiden politrukki alkaaa mesomisen jälleen tässä minun ketjussani.
Olisiko ylläpito kenties ystävällinen sekä ohjaisi tuon vadelman hehkuttamaan sotahuutoaan jonnekkin muualle kuin tänne minun ketjuuni!
Mielestäni myös sellainen yhteiskunta on turvaton, jossa jonkun uskonnollisen opuksen heiluttelu julkisesti aiheuttaa väkivaltaisen mellakan ja omaisuuden tuhoamista. Olkoon kuinka provosoivaa tahansa. Välillä uskomattoman puusilmäisiä yksipuolisia kannanottoja, kun ollaan sokeita muulle kuin omalle aatteelle. Vadelmunkki, olet itse suvaitsematon ja ennakkoluuloinen ihminen yleistämällä ihmisiä samaan muottiin. Mielestäni et ole tehnyt puolueellesi palvelusta ainakaan tällä palstalla.
Ateistina ja uskontokriitikkona en ainakaan heiluttele mitään uskonnollisia opuksia enkä muitakaan opuksia missään. Kirjoista olen toki keskustellut paljonkin, mutta en mielestäni “heiluttele” niitä.
En tiedä aina myöskään, mikä on puusilmäistä. Onko esim. fasismin kritiikki “puusilmäistä”? Maailmallahan on kaikenlaisia “puusilmäisiä” fasismin vastustajia ja ihmisoikeuksien puolustajia.
Tai jos otetaan esimerkki kotimaasta, niin onko esim. julkiseen uima-altaaseen kakkaamisen vastustaminen suvaitsemattomuutta, ennakkoluuloisuutta ja puusilmäisyyttä? Onko se ääripäähän kuulumista?
Jos ääripäiksi lasketaan vaikkapa sarjakakkaamisen hyväksyminen ja sen kieltäminen, niin pitäisikö hakea kompromissia niiden keskeltä, eli yleiseen uima-altaaseen kakkimisen pitäisi olla sallittua vaikkapa tiettyinä viikonpäivinä, altaita vaihdellen, esim. tiettyinä päivinä vain lasten altaaseen?
Huilitauolla ja sit taas kuorman kärräykseen tiluksille. Mun pikku “opettajattaren kammari” alkaa pian oleen kalustettu. Täällä vanhalla asunnolla alkaa olemaan kaikki hyrskyn myrskyn. Tarvii yönseutuna saada jotain järjestystä tänne.
Ja välillä voi huilia vaikka hyvän musiikin parissa.
En ole varma oletko kuullut asiasta nimeltä sananvapaus ? Sehän on joillekin vähän joustava käsite usein,. eli sen perään parutaan jos vaikkapa rasistinen öyhötys kielletään, mutta auta armias jos sananvapaus onkin jollain muulla kuin omalla blokilla.
Ja jos minä en nimittele sinua putinistiksi, älä sinäkään nimittele minua politrukiksi, ok. Ovat muuten itänaapurista lähtöisin olevia termejä molemmat.
Asiallinen kommentointi ei ole mikään “sotahuuto”, etkä sinä voi määräillä kuka saa kirjoittaa mihinkin ketjuun. Olet itse saanut ulosannillasi niin paljon banneja vuosien mittaan, että olet joutunut vaihtamaan nimimerkkiä useammin kuin kalsareita, niin että voisit joskus hieman kestää sitä että sinunkin viestejäsi kommentoidaan. Varsinkin jos kommentteihin ei sisälly mitään henkilökohtaista sinua kohtaan. Yleensä olet itse kärkkäänä ryhtymään alatyyliin, rivouksiin ja töryn viskomiseen heti jos joku sanoo poikkipuolisen sanan sinulle.
Olet itse alentunut mm. sellaiseen, että väsäsit feikkiprofiillin metsänreunan miehestä, nimellä “mies pöntönreunalla”. No, sä olet kyllä MV-lehtesi ja sen metodit opiskellut.