Joo kuvas ei mitään järkee, mut näitähän tulee kokeiltua paljon.
Täs odotellaan et Jr:n heräilyä, jotta päästään aloittamaan duunit tiluksilla. Eilen ne jo piti aloittaa, mutta mä sain porukan työkyvyttömäks valmistamallani ruoalla. Lounaaksi valmistin eräästä saksalaisesta ruokamyymäläketjusta ostamaani marinoitua kanan rintafilettä. Net oli pakattu suojakaasuun ja kun sen muovin repäisin pakkauksesta auki, pöllähti sieltä suorastaan huonosti hoidetun ulkohuussin löyhkä ilmoille. - No, käväisin hengittelemässä raikasta ilmaa toisessa huoneessa ja palasin päättäväisenä keittiöön laittamaan uuniin nuo fileet samalla pidätellen hengitystä. Lisäksi keitin riisiä. Vihdoin ilmoitin nälkäisille jotta ny sitä sit olis kun läväytin uunivuoan hellalle tarjolle. En ollut kertonut mitään tästä tuoksusta joka pakettia aukaistaessa ilmoille pölähti, vaan aivan bonafidee tarjosin sapuskaa. - Ensi kommenttina tuli maininta suorastaan köyhän näköisestä paistoksesta. Senior ja minä kävimme sapuskan syöntiin rohkeasti, mutta junior kieltäytyi laittamasta suuhunsa moista. Jätin oman lihakappaleeni syönnin kesken, sillä se maistui omituisen maksamaiselle ja oli suussakin jotenkin kummallisen tuntuista. Köyhyydestä ja nälästä kärsinyt senior taas söi reippaasti koko lautasen tyhjäksi.
Seuraukset näkyivät haisivat sekä kuuluivat jonkin ajan kulttua, sillä vessan ovi kävi tiuhaan tahtiin ja oksennustakin tuli keskelle lattiaa kun ei vessaan kerennyt. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että ei tuo siitä sapuskasta johtunut, koska en itse saanut moisia seurauksia riesakseni. Mutta sain kyllä koko ehtoon kuulla syytteitä myrkyttämisyrityksestä. Ja senior ei kyennyt lähtemään mukaan tiluksille, eikä kyennyt lähtemään eräälle studiolle bilettämään räppäreiden kanssa vaikka kutsun sai sinne.
No tänään yritetään savottaa paremmalla tuurilla. Oli muuten sit laitimmainen kerta kun ostin moisia juttuja saksalaisesta ruokatavaramyymälästä.
Tänään ei sit lounasta valmisteta, vaan paistamma suomalaista lenkkimakkaraa tiluksilla olevassa persoonallisessa saimaalais-bosnialaisessa pihagrillissä.
Convallaria tuolla ihmettelee, jotta lomapuiston tekstiä “alkoholistille raitis päivä on aina täyden kiitoksen paikka.”- Joo, tää on niitä AA-laisia sanontoja, jotka ei kyllä todellakaan aukene nuoremmalle väestölle ollenkaan.
Kyllä mäkin osaan näitä sloganeita ja kiittelen reippaasti raittiista päivästä, mutta epäselväks mulle on aina jäänyt, et ketä mä oikein kiittelen. No, voinhan mä kiitellä vaikka niitä AA-tovereita, jotka ovat mun tilityksiäni eri aikoina joutuneet kärsivällisesti kuuntelemaan ilman minkäänlaisia välihuomautuksia. Lisäksi voin kiittää myös näitä alkuaikojen toivottomia juoppoja, jotka ovat kärvistelleet tuskaisina ilmoille tämän ohjelman sekä perinteet. - Jotkuthan tietty kiittelevät korkeampia voimia, joiden “olemassaolon” kokevat raittiudelleen tärkeäksi.
Monelle alkoholistille tuo oman itsen kiittely ei kyllä johdata kestävämpään raittiuteen.
Raittiin päivän vietän tänään onnellisena.