Fixattu fajanssi

Olipas mukavaa 7-kypän keväinen pyrähdys palstalle. Ja stooria tuli taas pitkät pätkät musiikin säestämänä.

Joo, tänään on vihdoin alkanut raivaustyöt jotka sujuvat seniorin avustuksella vauhdilla. Taloyhtiön roskisosasto lukuisine erilaisine pömpeleineen täyttyy alta aikayksikön. Maanantaina on pömpeleiden tyhjennyspäivä ja varmaan kerkiää talon vanhat rouvat esittämään itkuvirren kun on roskikset täynnä ennen aikojaan. Mutta saatara, mä oon julma ja itsekkäästi tumppaan pömpelit riemuissani täyteen ja viisveisaan mahdollisista rutinoista, sillä pian starttaa muutot metsäin ja autiotalojen reunustaman syrjäisen tien varressa sijaitsevaan punaiseen tupaan. - Jr siellä paraikaa yrittää käynnistää uuneja ja hellaa harrastaen savusukellusta. Uunit on olleet kylmillään jo pari vuotta, joten eivät varmaan käynnisty ihan helposti.

Hallelujaa, pian pääsee täältä taajamasta sivistyksen keskeltä takaisin pöpelikköjen piiloihin elelemään kaikenlaisesta sivistyksestä vapaana. Jr tuumasi jotta saapi rauhassa kesällä sammua munasilteen vaikka keskelle pihaa, eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista. Ai helskutti, siellä tönötti lasinen kasvihuonekkin.

Paratiisissa on aivan varmasti myös käärmeitä. Yks kärmeshomma on jo suht selvillä mut ei ole kuitenkaan aivan varma, mutta pianhan asia varmistunee. - Mut homma on sit miten on.

Tän kuvan nimi on kaunis mieli.

Kevät näyttää tänään voimansa. Sisätyöt vain pukkaa pahasti tänäänkin päälle, sillä raivaustyöt jatkuvat vielä kiivaina tänään kun yötyöläinen on vielä päivän poissa. Mut ei haittoo mittään, sillä pian voi juoksennella pihalle ja sisään mielin määrin. Ulko-oveakin voi pitää jälleen sepposen selällään milloin lystää.

Raitis päivä jälleen kerran elettävänä.

Upeaa miten innostunut ja iloinen olet. Siitä vaan roskikset täyteen, lohduta mummoja että kohta on tilaa teidänkin jätteillenne. :smiley:

Kaihi tuli kauniiseen mieleen!

Äkkiä tää päivä hurahtaa näitä kaikenlaisia suteja kokeillessa. Tars alkaa hommiin!

Parit tunnit täs on heiluttu oikeen rivakasti ja homma etenee hyvin. Taloyhtiön roskista kävin vielä hieman täyttelemässä ja totta vieköön, sinne ei kuivajätteisiin mahdu kyllä enää yhtikäs mitään. Tars olla joku hanko jolla niitä pussukoita vois survoa sinne hieman tiiviimmin. Aijai, kyllä tästä vielä poru syntyy ennen tyhjennyspäivää. Mä juon nyt taukokahvit, muuten ai niin laitoin vahingossa roskikeen huumoripitoisen historiikin Suomen AA:n vaiheista. Menen nyt heti pelastamaan sen roskista!

Sillä uudella ohjelmalla kyllä saapi hienoja tehosteita aikasseeksi. Noin kädet tuolla kummittelee vähän huonosti ja on jäänyt hieman keskeneräiseksi. tuo osio. Mut täs ei nyt oo askartelujen aika kun tarvii syyhkästä takaisin raivaushommiin. Ulkona näyttää ja tuntuu todella fantastiselle! Ja kun ei ole krapulaa niin ei tossa kirkkaudessa tarvii silmiään siristellä eikä päätäkään vihlaise.

Luin eilen jälleen ohjelman manuaalia ja löysin taiteilijoiden laatimia sutipaketteja, joilla nyt sit voi tehdä vaik mitä. Mun loppuelämä varmaan menee näiden juttujen kanssa puljaamiseen tavalla tai toisella.

Mäkin vanhetessani voin viettää aikaani jollain järkevän oloisella tavalla niin kauan kun sormet näppäimillä pysyy ja silmillä jotain näkee. Järjissäänkään ei tarvitse olla kunhan vain muista mikä on läppäri ja mitä sillä tehdään.

Uuden asunnon tulisijat lähti eilen vetämään ja talo lämpenemään. Muutto lähenee jihuu!

Mulla on hyvää lääkettä tuohon nivelrikko/rannekanava-kipuun. Viikon verran olen nukkunut ilman paistinlastasta kyhättyä lastaa mut viime yöksi oli kyllä paketoitava taas lastaan käsi.

Raittiina myös tänään jatketaan raivauksia.

Irakilaisen valokuvaajan hieno otos lasten leikeistä.

Jaahas ja aprillipäivä, tars ny muistaa toi koko päivän.

Jr muuten murjas yks päivä mulle että tyhmä saa olla, muttei kotiorja eikä tykkimies!

Mä olin eilen todella turhautunut ton uuden maalausohjelman kanssa, lähinnä sen tarjoamista hirveästä määrästa mahdollisuuksia tehdä kuvia vaikka mitenkä. Erilaisia animoituja suteja imuroin sinne monta pakettia ja nyt niitä suteja on tavattoman paljon. Niitä suteja voi myös itse tehdä. - Mutta kun ei ole mikään taiteilija, thats the problem! Mut ehkä kun riittävästi suttaa ja kokeilee niin oppii tietään mikä teki minkäkinlaista jälkeä ja sit voi joskus oivaltaa mihin sitä vois käyttää meikäläisen kyvyillä.

Jotkut kuulemma saavat alkoholista inspiraatiota hommiinsa mut mulla käy kyllä toistepäin. Mun inspiraationi putelin avaamisen jälkeen keskittyykin sitten välittömästi juopotteluun. Et sellaasta inspiraatioo siit tulee joten turha lähteä sitä oluesta etsimään.

Kevät koittaa Obrianille!

Tänään oli todella epämiellyttäviä asioita hoidettavana. Todella vittumaisia!

Mut huomenna jatkuu muuttoa valmistelevat hommelit.

Raittiina jatketaan niinkuin tähänkin asti.

Nousin vasta ylös. Olen odotellut kuudesta lähtien järkyttävän päänsäryn lakkaamista. Särkyyn liittyy myös kuvotusta ja huimaamista. Vaikuttais ihka selvästi krapulalta, mut ei tää kyl sitä ole kun ei oo mittään juonatkaan. Vieläkin oksettaa, mut särky on laantunut siedettävälle tasolle.

Johtuiskohan tää mahdollisesti eilisen päivän vituttavien asioiden hoitamisen aloittamisesta. Tai sit tää vois johtuu niistä maitokaupasta ostetuista melatoniineista.

Vessapaperi loppui jo pari päivää sitten ja eilen loppui sit talouspaperikkii. Vihdoinkin muistin kaupassa käydessä lyödä kärriin mäyräkoiramallisen vessapaperipuketin. No eikös se perkule jäänytkin kauppaan kuiteskin kun en huomannut ottaa sitä messiin kassalla. Nyt on menossa kauniit pioneilla koristellut hempeänväriset lautasliinat, joita olen säästellyt kaapissa piilossa, ettei kukaan niitä vain käytä.

Yläkerran nainen siivoaa taas!

Tuttavan kanssa käytiin maanantaina kahvilla meidän kartanolla. Ihasteltiin pihalla sitä hiljaisuutta. Tuttava laittoi merkille, että naapureita ei sit ole lähimmän kilometrin säteellä.

Päätä särkee edelleen

Ach! Tämä kuva onnistui hyvin. Tyyppi on Bersverk ja tästä saisi oivan sadun lapsukaisille. Syököhän bersverk hummusta kun se on noin helvetin vihriä väriltään.

Uuninpuhdistusaine on muhinut jo kuinka ja kauan uunissa, kun jäin jälleen räpläämään kuvien kanssa.

Raitis päivä on jälleen vietetty ja taitaapi tulla raitis yökin.

Tänään matkataan tiluksille lämmittämään jälleen tulisijoja. Paikalle saapuu myös 7 mottia klapeja. Jestas sentään!

Raitis pvä vietetään myös tänään.

PS. Muuten oli sit vimonen kerta kun pesen uunia sellaisella aerosolipullossa olevalla kamalalla puhdistusaineella. Mä kyllä pystyn hengitteleen mm röökinsavuja ja kaikenmoisia muita käryjä, mut sitä ainetta mä en kestä yhtään.

Kyllähän tässä vuosien varsilla on kuullut näitä vanhoja ja vähän uudempia vinkkejä puhdistukseen, sellasia luontoystävällisempiä aineita ja metodeja ja nyt siellä uudessa asuinpaikassa siirryn käyttämään sitruunaa, suolaa, väkiviinaetikkaa ja ruokasoodaa.

Joo kuvas ei mitään järkee, mut näitähän tulee kokeiltua paljon.

Täs odotellaan et Jr:n heräilyä, jotta päästään aloittamaan duunit tiluksilla. Eilen ne jo piti aloittaa, mutta mä sain porukan työkyvyttömäks valmistamallani ruoalla. Lounaaksi valmistin eräästä saksalaisesta ruokamyymäläketjusta ostamaani marinoitua kanan rintafilettä. Net oli pakattu suojakaasuun ja kun sen muovin repäisin pakkauksesta auki, pöllähti sieltä suorastaan huonosti hoidetun ulkohuussin löyhkä ilmoille. - No, käväisin hengittelemässä raikasta ilmaa toisessa huoneessa ja palasin päättäväisenä keittiöön laittamaan uuniin nuo fileet samalla pidätellen hengitystä. Lisäksi keitin riisiä. Vihdoin ilmoitin nälkäisille jotta ny sitä sit olis kun läväytin uunivuoan hellalle tarjolle. En ollut kertonut mitään tästä tuoksusta joka pakettia aukaistaessa ilmoille pölähti, vaan aivan bonafidee tarjosin sapuskaa. - Ensi kommenttina tuli maininta suorastaan köyhän näköisestä paistoksesta. Senior ja minä kävimme sapuskan syöntiin rohkeasti, mutta junior kieltäytyi laittamasta suuhunsa moista. Jätin oman lihakappaleeni syönnin kesken, sillä se maistui omituisen maksamaiselle ja oli suussakin jotenkin kummallisen tuntuista. Köyhyydestä ja nälästä kärsinyt senior taas söi reippaasti koko lautasen tyhjäksi.

Seuraukset näkyivät haisivat sekä kuuluivat jonkin ajan kulttua, sillä vessan ovi kävi tiuhaan tahtiin ja oksennustakin tuli keskelle lattiaa kun ei vessaan kerennyt. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että ei tuo siitä sapuskasta johtunut, koska en itse saanut moisia seurauksia riesakseni. Mutta sain kyllä koko ehtoon kuulla syytteitä myrkyttämisyrityksestä. Ja senior ei kyennyt lähtemään mukaan tiluksille, eikä kyennyt lähtemään eräälle studiolle bilettämään räppäreiden kanssa vaikka kutsun sai sinne.

No tänään yritetään savottaa paremmalla tuurilla. Oli muuten sit laitimmainen kerta kun ostin moisia juttuja saksalaisesta ruokatavaramyymälästä.

Tänään ei sit lounasta valmisteta, vaan paistamma suomalaista lenkkimakkaraa tiluksilla olevassa persoonallisessa saimaalais-bosnialaisessa pihagrillissä.

Convallaria tuolla ihmettelee, jotta lomapuiston tekstiä “alkoholistille raitis päivä on aina täyden kiitoksen paikka.”- Joo, tää on niitä AA-laisia sanontoja, jotka ei kyllä todellakaan aukene nuoremmalle väestölle ollenkaan.

Kyllä mäkin osaan näitä sloganeita ja kiittelen reippaasti raittiista päivästä, mutta epäselväks mulle on aina jäänyt, et ketä mä oikein kiittelen. No, voinhan mä kiitellä vaikka niitä AA-tovereita, jotka ovat mun tilityksiäni eri aikoina joutuneet kärsivällisesti kuuntelemaan ilman minkäänlaisia välihuomautuksia. Lisäksi voin kiittää myös näitä alkuaikojen toivottomia juoppoja, jotka ovat kärvistelleet tuskaisina ilmoille tämän ohjelman sekä perinteet. - Jotkuthan tietty kiittelevät korkeampia voimia, joiden “olemassaolon” kokevat raittiudelleen tärkeäksi.

Monelle alkoholistille tuo oman itsen kiittely ei kyllä johdata kestävämpään raittiuteen.

Raittiin päivän vietän tänään onnellisena.

Joku on tehnyt upean titanic-aiheisen kuvan.

Eilinen upea päivä meni aivan päin prinkkalaa. Tarkoitushan oli lähteä porukalla puusouviin tiluksille. Jr sortui nälissään yöllä syömään yhden niistä kanafileistä joten hän sit oli pois pelistä jatkuvan vessassa ramppaamisen vuoksi. Iltapäivällä seniorin kanssa mentiin kahestaan. Perillä onnistuin välittömästi lukitsemaan meidät ulos, koska avaimet olin vienyt laukussa sisälle ja ulos tullessa läimäytin ulko-oven kiinni. Siitä käynnistyi sanaisa sota silmänräpäyksessä. Lopulta jouduimme murtautumaan sisälle yhden verannan ikkunan kautta.

Varsinainen taisto alkoi sitten ikkunan korjaamistavasta. Minä kun saletisti tiesin miten se järkevimmin väliaikaisesti korjataan piste. Loukkauksia sinkoili puoleen jos toiseen äänen kohotessa suuriin desibelilukuihin. Lopulta päästiin paluureissulle ja suutuspäissään senior lähti menemään. Jouduin sitten patistamaan vatsavaivaisen Jr:n lähtemään tiluksille korjaamaan väliaikaiskorjausta edes hieman paremmaksi kunnon välineillä.

Kyllä tarvii sanoo, että vitutuskäyrä nousi kyllä aivan uusiin korkeuksiin tässä taistossa kun minä jumaliste tiesin sen ainoan järkevän tavan sillä hetkellä ja niillä välineillä korjata se ikkuna ja toinen väkättää humalaisena aivan älyttömiä korjausmetodeja hommaan johon ei edes löydy paikalta tarvikkeita. - Joo, oli todella hyvä että Senior, vanhempi poika, siis älys paluumatkalla lähteä menemään.

Tänään mennään tiluksille uudemman kerran paremmalla onnella ja muuttokin lähestyy.

Raittiina myös tänään.

Voi onnettomat lidlin kanafileet :imp: . Kai teet niistä valituksen? Ja viet loput välittömästi roskiin, tai palautat lidliin.
Parempaa onnea muuttopuuhiin jatkossa. (sulla on melkoisen temperamenttiset pojat, keneltä lienevät luonteensa perineet?)

Eilinen päivä menikin jo paremmin. Tiluksilla lämmiteltiin kaikkia uuneja ja mä sain neuvoja niiden saloihin. Välillä istuskeltiin ulkona auringossa ja päiviteltiin sitä työsarkaa, joka siellä meittii odottelee. Siellä näyttää olevan toistakymmentä marjapuskaakin, jotka kärsii hoidon puutteesta. Parit vanhat omenapuutkin löytyi ja sitten joku tuoreempi ilmeisesti nuori omenapuu, jonka jänissuojaus on kyllä onnistunut, mutta hirvet on sitäkin napostelleet. Hirvet on pihassa majailleet kyllä uskollisesti siitä paskamäärästä päätellen.

Päikkäreitä ei ole saanut nukuttua pitkään aikaan. Tänäänkään ei kerkii päivänirvanalle.

Antoisaa takatalvea vaan kaikille tasapuolisesti. Päivällä oli kokonaista kaksi astetta lämmintä ja vettä sateli. Lumelta on täällä vielä toistaiseksi säästytty.