Fixattu fajanssi

Et sä Wilma ole ajatellut alkaa sperman luovuttajaksi? :laughing:

No arvaa vaan! En vaan ole keksinyt kuinka sen toteuttaisi ilman että luovutuserä niin sanotusti jotenkin kontaminoituisi :unamused: . Enkä tiedä tulisiko siitä joku tekijän oikeus kiista :laughing: .

No tekijänoikeuskiista siitä varmaan tulis ainakin.

Tää kuva on sieltä meidän uudesta asuinpaikasta. Siellä näet on tuollainen tonttukellari. Siellä majailee monenmoisia tonttuja ja keijuja.
(Jr suuttui tästä kuvasta ja sanoi mun olevan älykääpiö.)

Tänään on se odotettu päivä, sillä Jr käy sriivaamassa nimensä kauppakirjoihin. Mäkin pääsen varmaan illankuhjassa käväseen tutkasemassa paikat. - Muuttorumba ja -samba lähenee ja mun tarvii lopettaa tää divaanilla loikoilu.

Joo, mä meen nyt kahville.

Raittiina vietän muuten myös tämän päivän!

Kuvan nimi on takatalvi.

Siis! Mä en pääse sinne uudelle kotikonnulle katsoon kun kuulemma vasta sunnuntaina mikäli olen kiltisti!

Mä en ole ikuna muistaakseni sanonut tuolla tavoin Jr:lle kun hän oli vielä pieni!

Ei oo tontuillakaa helppoo

Kokeile itku-potku-raivareita. :mrgreen:

Hitsin hitsi, taas vinkui toimitus validista sähköpostiosoitteesta, vaikka sähköpostiosoitteessa ei edelleenkään ole mitään vikaa. Pannuun otti niin paljon, että tuli sit vaihdettua nimi helistimeks, koska muutama tyyppi sitä miust käyttää yleensä.

Monaliisa uneksii höyryissään viidakossa olevasta mökistä!

Joo, Juulia, kyllä mä kokeilin mm “kaikkien selitysten äitiä” mut “itku-potkuraivaria” en älynny kokeilla olleskaan. Mut huomenissa mikäli en pääse tiluksia katsastamaan, saan kyllä “megaraivarin tehostettuna tavaroiden heittelyllä parvekkeelta alas”.

Raittiinna myös tänään litsutellaan vesilätäköissä.

Ilta-askarteluna syntyi tuo kuva. - Tiluksille pääsen katsastamaan aamusta. Ei kyllä nukuta laisinkaan mut yritetään kuiteskin nukkua.

Nyt onkin kämpässä oltava hissuksiin, sillä Jr:llä on kertynyt todella rankat univelat viimeviikolta. Tiluksia pääsen katsastamaan kunhan hän on ottanut ensin kunnon unet.

Mitähän täs nyt sit hissuksiin hommailis? - Raittiina nyt kummiskin ollaan tänään.

Kyllä kuvien kanssa räplääminen on mukavaa! Tääkin kuva on koottu eripuolilla maailmaa sijaitsevista elementeistä.

Eilen pääsin vihdoinkin käymään tiluksilla. Talo on aivan upeasti entisöity. Itse rakennushan on valmistunut vuonna 1926. Siellä on mm. asunut perhe, joilla oli 12 lasta. Mitenkähän sellainen porukka on elelemään siellä mahtunut? Jossain vaiheessa talossa on toiminut koulukin. No ei ole ainakaan luokat olleet liian suuria.

On sen entiselleen palauttaminen kyllä vaatinut työtä ja paljon. Vuosien saatossahan on tietysti hirsiseinät peitelty jos vaikka minkälaisilla tapiteerauksilla, lattiat ja katot maalattu monia kertoja. - Onneksi on olemassa ihmisiä, joilla työnsä vastapainoksi on elämäntapana jatkuva korjaaminen ja rakentaminen.

Jr:n kanssa tultiin siihen tulokseen, että minkäänlaisia kaappeja ja hyllyjä ei kaupasta osteta, vaan ne tehdään itse. Netistä löydettiin juuri sopivaa paneelia, jotka sopivat hirsien väriin täydellisesti.

Nyt meillä on jälleen oma työsiirtola.

Paikka sijaitsee “harvama” alueella. Eräältä paikallistieltä kääntyvän sivuliittymää seuraten vielä muutaman kilometrin harvakseltaan tietä reunustavien autiotilojen läpi metsään. Naapureita ei ole lähistöllä ollenkaan. - Mikä ihana rauha, ei liikenteen pörinää ympäri vuorokauden, eikä myöskään “taajamapölyä” tunkeudu sisälle. Siellä saa huutaa ja mölytä rauhassa ja soitella sirkkelillä ja poralla vaikka keskellä yötä.

Mut mun tarvii nyt kyllä aloittaa tään roinamäärän lajitteluoperaatio sekä pakkaaminen.

Raittiina myös tänään hyvillä mielin.

Iltaveikkoset

Tuleekos senior mukaan vai muutatteko juniorin kanssa kahden?

Minulle ei ole koskaan selvinnyt teidän perhesuhteenne. Junior on ilmeisesti poikasi, onko senior avio/avomies, vanhempi poika vai ihan tuntematon tyyppi teillä? Jos nyt näin intiimiä asiaa saa kysyä. Älä vastaa jos olen tarpeettoman utelias. :mrgreen:

Joo Juulia, senior on minun vanhempi poika ja hän jää tälle seudulle asumaan. Hän ei oikein “harvamaseudulla” viihdy.

Kyllä on palstalla hiljaista. Missä luuraa juopottelijat, jotka palstaa käyvät pälyilemässä? - Taitaa olla palstan kannalta huono aika vuodesta. Kevät tulollaan ja kesä edessä. Ehkä sitten taas vilkastuu kesälomien jälkeen. Ehkä olis parempi vaihtaa koko alkoholismin nimi joksikin muuksi, kun se on niin vaikeasti nieltävissä sekä vaatii ihmiseltä enemmänkin pohjakosketuksia, jotta totuuden siemen pääsee itämään päihteilijän nupin hedelmättömässä maaperässä.

Tars keksiä taudille joku repäisevämpi nimitys. Sellainen englanninkielinen menevä termi olis tosi ihku varmaannin. Se vois kuvata oireyhtymää johon liittyy unettomuutta, masennusta, ahdistusta ja paniikkia laajasti. Silleen pikkuhiljaa vois sitten alkaa jutustamaan vaikka kysymällä, liittyykö hommaan mukaan lisääntynyttä alkoholin tai lääkkeiden käyttelyä.

Ennen vanhaan alkoholismi-sana toi mieleen resuisen kaatopaikkahampparin. Mulle alkoholistisanasta tulee nykyisin mieleen jotain aivan muuta. Mun mieleen tulee välittömästi sellanen iäkkään puoleinen rikas rouva jossain ökykaupunginosassa, joka ryystää viintä kuin pesusieni mutta etupäässä salaa. Päivät kuluu tissutellessa viiniä sekä juoruskellessa puhelimitse toisten samanmoisten kanssa. Sen äijäkin on samaa maata mutta hiljaisemmalla tyylillä. Äijä luuhaa salaperäisillä retkillään mm sokerideittailemassa. Kotosalla äijä istuu konkkulasinsa kanssa työhuoneessaan sekä pälyilee runkaten aikuisviihdesivustoja.

Tästä sais kehiteltyä mukavan stoorin näin raittiina.

[quote=“helistin”
Ennen vanhaan alkoholismi-sana toi mieleen resuisen kaatopaikkahampparin.[/quote]
Sitä se taitaa vieläkin olla useimmalle. Tai ehkä “soskun asuntoalueella” asuva vanhempi mies ja nainen jotka on jo ulkoistettu paikallisesta räkälästäkin ja ovat pakotettuja istuskelemaan puistonpenkeillä ja linja-autosemilla juomineen.
Näin on helpompi itsekunkin sanoa “enhän minä/sinä, mehän käydään töissä/ollaan perheellisiä/maksetaan veroja/käyttäydytään sivistyneesti (=juodaan salaa)” jne. Itsepetos on taitolaiji jonka jokainen osaa. :cry:

Alkoholisti on todella hyvä tuossa itsepetoksen taitolajissa. Ainakin minulla itselläni on siitä hyvin omakohtaisia kokemuksia ja niin olen kuullut myös muiden kertovan samoin.

Mä löysin netistä ilmaisen kehitteillä olevan maalausohjelman, joka on tarkoitettu lähinnä digitaalisen taiteen tekijöille. Siinäpä on mukana perusteellinen opastus työkalujen käyttöön. Helkutti sitä opastusta on sivu tolkulla ja ne olis ny si pakko lukea läpi ja kun ei sit millään jaksais, mutta tää on niin mielenkiintoinen ohjelma ja täydentää mukavasti tän mun nykyisen ohjalman puutteita. Piirtää mä en kyl osaa mut niillä työkaluilla saa kyl lisäiltyä kaikenmoisia juttuja “eineskuviin”.

No, mä ainakin aloitan lukemaan. Jos ny tänään edes vähän jaksais.

Tää on ny toteutettu sillä uudella ohjelmalla. Kuvassahan aivan selvääkin selvemmin krookkukset kurkistavat lumen alta. Ai hitsi tää ohjelma on todella hyvä löytö!

Mä löin poikain kanssa vetoo, että mä rakennan aivan varmasti paremman komeron kuin he. - Ai helkutti, net saivat kamalan raivoisan hepulin. Mutta mä olen aivan varma asiastani!

Kuulemma vaalitaisto käy kiivaana. Luin eilen lehdestä sellaisen tiedon. Mä en ole huomannut mitään vaaleihin viittaavaa näillä seuduin. Vanhan 3-tien varteen on muutama ehdokas lupauksineen potrettinsa laittanut. Pelkkiä naisten kasvoja, yks vanhempi heppu on uskaltautunut mukaan.

Joo tarvii mennä

Uudella ohjelmalla väsätty ja aikaa meni rutkasti. Homma kyllä kusi pahasti lopussa, sutien kans on onkelmia.

Huomenna Jr poistuu tiluksilleen lomapvän viettoon ja mä saan alkaa rauhassa raivaamaan tätä huushollia siihen kondikseen, että voi yleensä edes muuttaa täältä. - Voi hyvää päivää, nyt se ruljanssi alkaa. Tää ehtoo nautitaan vielä divaanilla rakkaan läppärin kera.

Muuten ehtoolla löysin hukassa olleet sutit siittä ohjelmasta ja niitähän olikin huima määrä! - Kyllähän sellatteella sutisetillä saa aikaan vaikka minkämoisia teoksia jos vielä sattuu olemaan luontaiset kyvyt hommaan. Ainaskin sutienkäytön esimerkeissä oli kyllä upeita juttuja. Mä tiedän heti sellaisen ihmisen, joka tarvii saada innostumaan tästä digitaalisesta taiteesta ja sen tekemisestä. Kyseinen henkilö jää eläkkeelle kesän alussa joten aikaakin alkaa löytymään.

Tässä aamun tunteina kerkiää vielä luuhaamaan ohjelman parissa jonkin aikaa, mut sit tarvii siirtyä raivaushommiin.

Kyllähän sen alkaneen raittiuden säilymiseen vaikuttaa aivan helvetin paljon se kuinka mielekkääksi elämänsä kokee. Sillä ei kyllä pitkälle pötkitä mikäli kuvittelee, että minkäänmoisia korjausliikkeitä elämään ei tarvitse tehdä, senkun vaan laittaa korkin kiinni. Tän homman tajuaminen on vaikeata niille juopoille, joiden elämä juopottelusta huolimatta rullaa pääasiassa ihan mukavasti. - Varsinkin äiteet kärsivät tästä. Sitä pitää olla niin tehokas ja menevä. Pitää ottaa huomioon kaikkien muiden tarpeet aina kotieläimistä lähtien siitä hetkestä lähtien kun silmänsä aukaisee aamulla. Pyörit sitten päivän vinhaa vauhtia oravanpyörässä ja ehtoolla koittaa hetki joilloin saa nauttia siittä omasta hetkestä “muutaman” kera. Tätä kuviota on vaikea rikkoa. Sitä kuvittelee, että kun vain jättää rentoutusjuomat pois, niin kaikki on taas hyvin. - Harvoin se niin menee! Mutta voihan sitä kuitenkin saada väliin eripituisia raittiita pätkiä, joka on tietysti hyvä asia.

Mut mää nautin tänäänkin raittiista päivästä.

Morjeksi Heliztin ja Helistäjä !

Kuvat eiku paranoo.

Hieno ja mullistava tapahtuma teillä ihan just tuloillaan, mahtavaa !!

Juu kylse maiseman vaihdos voi olla aivan perusteellisen suuri muutos parempaan.
Lähtökohtaisesti oon ollut näin aikuisiällä sitä mieltä, ettei tää petonissa asuminen ole ehkä ihmiselle sopivaa hommaa.
Niin paljon joutuu toisten umpikeijojen armoille ja epävarmuus on koko ajan pysyvää, vaikka omistais koko lukaalin tai ois vuokral.

Täyslandelle ja umpinaiseen skutsipöndeen meno on silti erittäin radikaali veto, vaan ompa omat luvat ja tilat ja tontit ja rauha jne.
palveluiden uupumisen vastapainoksi. Se on elämäntapa ja näkökulman muutos ja onneksi vapaa tahto voi tehdä näitä liikkeitä.

Keväitä taasen kerran tänne ja hyvää jatkova - lataanpa omiani vielä kerran tai toisen kieltomerkin päälle ja erkanen toisaalle =>

:arrow_right: