Fernetti esittäytyy

Niin? Mutta tuo kirjoittamasi oksennus oli alunperin omassa ketjussasi. Ilman sitä kyseistä “Vastineen aika”- ketjuakaan ei olisi. Jos itse olisin ylläpidon edustaja, olis banni tullut sulle alta aikayksikön. Mutta täällä ollaan - kuten huomattu - hyvin, hyvin suvaitsevaisia. Selvästikään et vieläkään tajua tehneesi mitään väärää, joten antaa aiheen olla. Onglemathan ei levyn vaihdolla mihinkään katoa. Poistin ton jutunkin jo edelliseltä sivulta. Siis: antaa olla.

:bulb:

Jahas, se on sitten taas perjantai. Normaalit ihmiset lähtee kuppilaan tuopille. Minä toivun eilisestä.

Velkataakkaa on taas suurennettu muutamalla eurolla. Osa siitä menee nestemäisenä kurkusta alas. Samalla suurenee selluliittitaakka, ja silmäpussitkin roikkuu kohta polvissa asti! Eilen oli sellainen fiilis, että todellakin olis verisuoni katkennut päästä jos en olisi saanut viiniä. Ja paria olutta.

Niin, koska se oli osoitettu sulle. Se oli ihan tietoisesti vaihdettu, kato.

Sä taas oot aikamoinen varasaatana. Ettet vain olisi sittenkin ihan se aito ja alkuperäinen saatana… :confused:

ONNEKSI ei tullut eilen mieleen lähteä kapakkaan.

Mä tuossa viikko pari taaksepäin olin juonut vähän alkoholipitoisia juomia. Tulin kotiin, ja hississä törmäsin seinänaapurissani asuvaan mukavaan vanhuspariskuntaan. Kun olin painamassa hissinnappulaa seitsemänteen kerrokseen, he sanoivatkin että kuudenteen. No mä ajattelin että se on varmaan jotain heidän hauskaa huumoria, kun ne on muutenkin sellaisia vähän hassuja. Naureskelin heille ystävällisesti ja sanoin että niimpäniin, mun naapurissahan te asutte. “Eikä kun kuudennessa!” “He he, etteikä asu, kun te asutte mun naapurissa!”
Painoin seitsemännen kerroksen nappulaa ja niitä nauratti kauheesti. Seitsemännessä kerroksessa he eivät tulleetkaan samaa matkaa hissistä ulos kanssani, ja rouva kuiskasi miehelleen että “no, paina kuudenteen!” Avatessani kotiovea mietin että tosiaan ne taisivat sittenkin olla vähän parempikuntoisia ikäihmisiä kuin seinänaapurini.

Jos juot alkoholia, älä ala väittämään kenellekään että ne asuu sun naapurissas! Välttääksesi tällaiset nolot henkilöstä erehtymiset, niin paina tarkasti mieleesi miltä naapurisi näyttävät. Jos et siis paremmin välitä tutustua heihin.

Hmm. Pieni häivähdyksenomainen lamppu syttyi juuri pääni päällä herätessäni; Hakisinko vielä pari kaljaa? :bulb:

Meinasin keittää kahvit. Mutta kello on jo melkein kahdeksan. Jos nyt juon kahvia, menee ensi yö vituralleen. Jotain pitäisi juoda kuitenkin.

Ja sitten ilmestyi toinen häivähdyksenomainen lamppu pääni päälle; pitäisikö pyytää kaveria kaljalle kun se tarjos muutaman viime kerralla. :bulb: Olen vähän niinkuin jäänyt siis velkaa. Ja nyt on perjantai.

Nyt on perjantai… :unamused:

Mutta ei, ravintolaan menee liikaa rahaa.

Huomenna ja ylihumenna on menoja enkä voi juoda. Nyt voisi vielä ottaa pari.

Kello käy, ja jos haen nyt ne pari, niin en kerkeä enää yhdeksäksi kauppaan hakemaan lisää. Ei menisi ainakaan överiksi.

Ainiin! Hyvä kun muistutit.

Tää on kamalaa tää jännitys kun kello käy yhdeksää. Tulee paniikki, että apua, mennäkö vai ei käymään kaupassa.

Mennäkö vai ei? Mennäkö vai ei… kohta ei enää kerkiä!

Tiedän että jos en nyt hae niitä, ne (siis kaljat) pyörii koko huomisen ja ylihuomisen päässäni. Ja sitten takuulla sunnuntai- iltana tai viimeistään maanantaina juon. Ja silloin tulee varmasti juotua enemmän. Ny voisin hakea vain ne pari.

Huomasin vasta nyt että ketjussani on tullut kämään uusi vieras. Moi vaan niiskuliini. :slight_smile:

Vai keitänks mä vaan kahvit?? Ja valvon ensi yön?

Entäs jos menisinkin vain nukkuun ja nukkua posottelisin huomiseen asti???

Mitä mitä mitä???’

Tik tak tik tak kello lähenee yhdeksää.

Taistelu.

Ai saakeli kun ajatteleekin niitä ihania kylmiä tölkkejä. Tulee oikein sellainen harras, iloinen tunnelma. Ihan niinkuin ajattelisi jotain ylimaallisen ihanaa. Kuiva erämaa tarvitsee nestettä.

Okei, peiliin katsominen ratkaiskoot asian.

Mä juon kahvia ja syön suklaata. Suosittelen! :slight_smile:

Niiskuliini

Eikö sulta mee yöunet jos syöt vielä kahvin lisäksi suklaatakin tähän aikaan vuorokaudesta? Kahvi ja suklaa sopii hyvin toistensa kanssa. Mitä suklaata syöt? Fazerin se omar on aika hyvää. Ja marianne myöskin. Ja fazerina, geisha, fazerin violetti, pähkinäsuklaat, ja melkein kaikki muutkin.

Mutta jäätelöä ei voita kyllä mikään. Paitsi alkoholipitoiset juomat.

Totta. Mutta täällä suomessa siihen on lisätty sana “kolme”. Yleensä sanotaan “parikolme”.

Kolme sakua tarttui mukaan. Se on hyvin pieni määrä mulle.

Ja aion sitten terrorisoida tämän illan tätä palstaa koska ulos en enää lähde, ja se on päätetty. Toivottavasti tääl on muitakin turisemassa.

Tulipas heti ihan eurofiaalisen hyvä fiilis, kun otti ekan kulauksen. Aaaaahhhh! :slight_smile: On henkisestikin oikein tasapainoinen olo.

Sul on kyllä inhottava tapa jatkaa vanhoja viestejä myöhemmin, keskustelun jo loputtua. Ja sitten niitä on toistenkin pakko oikaista myöhemmin, koska olet vetänyt niin totaalisen väärät johtopäätökset siitä mistä oli kysymys.

Ongelma ei ole tuollaisen viestin kirjoittaminen sinänsä. Jos niin olisi, ongelma poistuisi kuten sanoit; pelkästään kosmetiikalla → poistamalla viesti.

Ongelma on ajattelutapa viestin takana. Se mitä liikkuu pään sisällä. Kyseisessä tapauksessa tietysti ongelma oli myös foorumin toimintamallit. Mutta jos nyt sinusta ja sinun viestistäsi puhutaan niin ongelma ei suinkaan ollut se, että olit vain laittanut tiettyjä kirjaimia peräkkäin.

Ongelma on se mikä saa ihmisen kirjoittamaan tuollaista ja mikä estää ihmistä tajuamasta tuollaisen viestin äärimmäistä väkivaltaisuutta. Siitä huokuu todella suuri empatiakyvyn puute, todella silmille hyökkäävä kykenemättömyys ymmärtää se vaikutusta muihin ihmisiin. Ongelma on äärimmäisen kyyninen ja pilkallinen ja loukkaava suhtautumisesi toisten ihmisten tuskaan. Joko olet todella ilkeämielinen otus, joka nauttii toisten tahallisesta satuttmisesta, tai sitten olet ihan oikeasti tuneälyltäsi hieman vajaasti kehittynyt.

Geishaa vedin. Se on parasta. :smiley: Kyl noi sinisetkin eri makuvaihtoehtoineen on hyviä, pähkinäsuklaat varsinkin. Kahvi ja suklaa on ihan taivaallinen yhdistelmä. Vaikka myönnetään, nousuhumala siiderin kanssa tuntuu vielä paremmalta… TOSIN ei enää sen nousuhumalan jälkeen eikä varsinkaan seuraavina ja sitä seuraavina päivinä. :unamused:

Mä saan unta ihan hyvin, vaikka joisin kahvia, mikäli seuraava päivä on vapaa = stressitöntä mennä nukkumaan. Univaikeuksista kärsin kyllä, mutta lähinnä vain silloin, jos on seuraavana päivänä pakko päästä tosi aikaisin ylös. Silloin en varmasti nuku yöllä. Mä olen sellainen stressaaja… Ja siihenhän alkoholi myös auttaa, tosin vain hyvin lyhytaikaisesti.

Mulla oli muuten eilen sokerikrapula! Söin KOLME berliininmunkkia illalla, oli niiden välissä jokunen tunti kyllä. Sängyssä tuli sitten oksettava olo, melkein oksensinkin. Oli kylmä. Sitten tuli tuskanhiki ja kuuma, jonka jälkeen oksetusolo loppui. YÄK. Ei sentään mitään verrattuna taannoisiin jokasunnuntaisiin alkoholioksetuskrapuloihin.

Olen muutenkin nyt viikon syönyt kuin sika. Maanantaina alkaa uusi elämä, kuten aina. :unamused:

Älä välitä. Kolme berliiniä ei oo vielä kovin paha. :wink: Mun heikkous on jäätelö. Vois syödä litran paketillisen hyvin nopeaan tahtiin. Sit tulee tosin tämä suola-, sokeri-, suola-, sokerikierre, joka voi jatkua ikuisuuksia. Eli jos syö liikaa sokeria, tulee suolaisen himo, ja sit kun on syönyt suolaista, tulee taas makeanhimo ja-niin-edelleen.

Kolmen bissen jälkeen on tosi hyvä olo. Olen selvä, tasapainoinen, tunteet ei myllerrä, fiilikset ei mene laidasta laitaan. Kohta menen nukkumaan. Olut on lääkkeistä paras. Harkitsen cipralexeistä luopumista. Taas kerran.

Kaunista

youtube.com/watch?v=SdsWkI5n … re=related

Näihin tunnelmiin…

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille tasapuolisesti.

Fernetti kuittaa. :slight_smile: