Heippa kaikille! Olen uusi palstalla ja ajattelin esittäytyä.
Olen 30v. nainen ja - ylläri ylläri - juon liikaa. Tää alkoholin kanssa läträäminen on jo pidemmän aikaa mietityttänyt, mutta en ole vielä kertaakaan ollut siinä pisteessä että olisin saanut tarpeeksi motivaatiota joko lopettaa kokonaan tai vähentää radikaalisti. En ole edes yrittänyt vähentää koska mielestäni se ei kannata jos ihan oikeasti sitä ei halua, eikä ole tarpeeksi motivaatiota.
Mutta nyt pitäis kyllä alkaa tekemään asialle jotain. Aloin käyttää alkoholia joskus teini- iässä. Opiskeluaikana tuli kokeiltua kaikennäköistä muutakin mutta koskaan se ei mennyt kovin pahasti överiksi. Alkoholi liittyi sellaiseen ihan “normaaliin” vapaa- ajanviettoon kavereiden kanssa. Koska uskonnollisessa lapsuudenkodissani ei juotu koskaan alkoholia ja koko alkoholinkäyttöön asennoiduttiin melkein pahimpana kuolemansyntinä heti murhaamisen jälkeen oli viinan kanssa läträämisessä aluksi sitten olevinaan tietysti myös jotain ihmeen mystistä uutuudenviehätystäkin. Oli “hienoa” mukamas mennä vaikkapa krapulassa kouluun tenttiin ja sen semmoista… Hohhoijaa. Koska uskovaisen taustan vuoksi tunsin olevani erilainen kuin muut, minusta tuli alkoholinkäytön myötä sitten jotenkin normaalimpi, samanlainen kuin muut.
No aikaa on kulunut, viinaa on tullut litkittyä. Nyt huomaan juovani enemmän yksin kuin kavereiden kanssa ja ihan parin viime vuoden aikana jotenkin tää koko homman on mennyt ihan vituiksi. Oon ihan koukussa! En pysty lopettaan ja välillä tulee ihan oikea paniikki että ei saakeli, olen alkoholisti, en pääse tuosta aineesta eroon! Alkaa epäilyttää pystynkö edes yksin juomista lopettamaan. Saan vieroitusoireitakin nykyään jo toisena juomattomana päivänä. Sydämentykytyksiä ja pinna on kireellä…
Hukutan murheitani alkoholiin. Juon ahdistukseen ja masennukseen. Vaikka päätän lopettaa tänään, niin jo heti ylihuomenna on fiilikset sitä luokkaa että ottaisin melkein mitä tahansa myrkkyä jotta se OLOTILA edes vähän lievenisi. No alkoholi ei tietystikään asiaa paranna, mutta se auttaa edes vähäksi aikaa. Ahdistuksen syyt ovat kuitenkin muualla kuin alkoholissa itsessään.
Nyt sitten ajattelin josko tänne kirjoittelu auttaisi minua vähentämään. En muista milloin olen ollut edes viikon kokonaan juomatta. En ihmettelisi jos viimeisestä viikon juomattomuudesta olisi jo parikin vuotta…
Mutta tällaista. Saa kommentoida.