Pitäisköhän mun alkaa rikolliseksi? ![]()
Hyvät käytöstavat ei ole johtaneet mua yhtään mihinkään. Kukaan ei edes huomaa, että mä käyttäydyn hyvin. Otan toiset huomioon, annan tilaa muille, sanon kiitos ja ole hyvä. Käytös kymppi koulussa. Ja useimmiten sitä pidetään tyhmyyden ja heikkouden merkkinä. Sä et ole vakavasti otettava, jos sä käyttäydyt hyvin. Hymyile, ja maailma pitää sinua idioottina.
Ikinä mua ei ole kiitetty siitä etten ole tänään ryöstänyt raiskannut tai tappanut ketään.
A2 Tuomio- illan tärkein kysymys oli miten vankeja voidaan palvella parhaiten. Miten vangeille pitää tarjota mahdollisuuksia, miten heitä parannetaan tehokkaimmin rikollisuus- nimisestä sairaudesta, miten rikollisille pitää antaa toivoa. Ei se miten uhreille pitää antaa toivoa saada oikeutta. Heikki Lampelakin peräänkuuluttaa sitä miten jo vihdoin pitäisi päästä eroon ajatuksesta, että rikollisia pitäisi rangaista rikoksistaan. Jos haluamme humaanimman yhteiskunnan, rikoksista rankaiseminen pitää lopettaa kokonaan. Koska rikokset ovat asioita jotka vain tapahtuvat. Ne tapahtuvat vaikean lapsuuden seurauksena, ne vyöryvät vaikean lapsuuden kokeneen päälle kuin luonnonilmiö, lumivyöry tai virus joka valikoi vaikean lapsuuden kokeneista jostakin syystä vain osan, mutta ei kaikkia. Vai oliko se syy sittenkin se talvisota? Lapsenraiskaajien eheytykseksi räätälöidyn Stop- ohjelmankin tärkein tavoite on se, että lapsenraiskaajasta “tulisi onnellinen”. Kyllä. Se tais käyttää ihan oikeasti noita sanoja. ![]()
Musta olis paljon mukavampaa olla sympaattinen rikollinen kuin se inhottava kostonhimoinen rikoksen uhri. Maailma symppaisi mua, ja se antaisi mulle äänen. Se huolestuisi välittömästi hyvinvoinnistani. Ja koska rikollisuus ei ole seurausta rikollisen päätöksestä tehdä rikoksia, vaan se on seurausta päihteiden käytöstä (vai oliko se talvisota vai vaikea lapsuus?), niin mulla olisi alibikin jo valmiina. On jo tämä päihdeongelma hankittuna. Niin jo olllaan hyvässä puolitiessä kohti luonnollista jatkumoa rikoksien ihmeelliseen maailmaan.
Se on se rikoksen uhri - käytös kymppi koulussa - jonka haudalla se liperikaulainen Jumalan Mies julistaa itsestäänselvästi: “hän joutui kantamaan omien lankeemustensa seurauksia myös omassa kehossaan”. Omien! Ja käpykyläväki nyökyttää pikku päitään. kyllä, niin se oli. ettei vain omassa elämässään, vaan myös omassa kehossaan. Koska tytön kehoon pitää liperikaulojen kajota vielä siinä kohtaa, kun tyttö makaa arkussa, ja hiakat taputellaan päälle.
Ja sitten juostaan vankiloissa auttamassa heitä, joilla on vaikeaa.
Tai hei nyt mä keksin!
Jos olis ikää ja kuntoa, voisin pestautua vaikka muukalaislegioonaan palkkatappajaksi! Niinkuin se Kyösti Pietiläinen. Kun olis ammattitappaja, ja sota- alueiden bordelleissa suoritettavaa järjestelmällistä naisten raiskaamista pyörittävä ihmiskauppias kuten toi Kyösti, niin jo alkaisi sataa haastattelukutsuja Nybergin ohjelmaankin. Kohdeltais ku sankaria. Kirjoja kirjoitettais. Ja sitten nautittais mojovaa eläkettä uroteoista loppuelämän.
Joo hyvät käytöstavat ei kyllä johda mihinkään tässä maailmassa. Se on nähty ja koettu.