Fernetin toinen tulemus

Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen selväpäivä. Se tapahtui tasan kolme kuukautta sitten.

Vuoden 2007 toiseksi viimeisenä päivänä rekkauduin Plinkkiin tarkoituksenani pitää tipaton tammikuu. Neljää vuotta, 311 sivua, 5155 viestiäkään myöhemmin plakkariin ei ollut siunaantunut ainuttakaan tipatonta tammikuuta. Sitäkin enemmän alkoholin suurkulutusta. Paljon pirkkalagereita, paljon Tolloviiniä. A- klinikkaa tuli kokeiltua, ryhmässäkin tuli käytyä. Mutta ei. Siitä kaikesta syntyi tämä ketju:

viewtopic.php?f=3&t=18247

Tässä tulee jatko- osa. Tulevaisuus näyttää miten pitkä jatko- osa.

Kitaristi Jukka Tolonen löysi vankilassa virret, ja raitistui. Olikohan se niin, että myös näyttelijä Samuli Edelmannin raitistumisella oli jokin mystinen yhteys virsiin?

Minä en löytänyt virsiä. Virsillä ei ole minuun mitään vaikutusta. Sen sijaan eräänä mitäänsanomattomana iltana istuessani työpöytäni ääressä, Youtube tarjosi minulle yliluonnollisen elämyksen nimeltä Michael Ben David. Michael Ben David yliluonnollisine muuveineen räjäytti tajuntani. Kiinnostuin messiaanisjuutalaisesta ylistysmusiikista. Siitä lähtien Yahwehin ylistys on kuulunut jokapäiväiseen elämääni.

Yahweh, tuo kaikkien janoisten sankari, on pitänyt juomishimoni kurissa kolme kuukautta. Ei pisaraakaan kolmeen kuukauteen. Neljä vuotta yritin pitää tipattoman tammikuun siinä onnistumatta. Nyt tipattomia on kertynyt jo kolme. Ja mikä yliluonnollisinta: ei pienintäkään mielitekoa. Joskus rasittavan työpäivän jälkeen kahden sekunnin ajan saattaa taustalla häivähtää pirkkalagertölkin kuva. Mutta se menee yhtä nopeasti kuin tuleekin. Olen nähnyt lukuisia kertoja hihnalla alkoholipitoisia juomia, ja voittanut ne kaikki! Ei mitään vaikutusta. Ei ylimääräistä syljeneritystä, ei makumuistoja, ei mitään.

Kaljaosaston ohittamiskiirastuli ei ole enää kiirastuli lainkaan. Osasto siinä missä muutkin. Yahweh on neutraloinut alkot ja kaljaosastot. Ei mitään vaikutusta.

Nothing.

No enhän minä tätä tällaista asiaa voi pitää vain omana tietonani. Ehkä joku toinenkin hyötyy Yahwehin ylistyksestä.

Joskus on hyvä ylistää Jumalaa johon ei edes usko. Eli luvassa on paljon ylistystä, ja paljon alkoholivapaita päiviä.

Kajarit isolle että kolisee kunnolla. :sunglasses:

youtube.com/watch?v=Z51QHo2C-yo

Se on sitten lokakuun puoliväli. Pari kuukautta vuoden 2012 joulukuuhun. Mayojen kalenteri päättyy silloin. Saamme nähdä päättyykö jokin muukin. Paljon on ennustuksia 2012 vuoteen liittyen. Joulukuussa tulisi viisi kuukautta alkoholittomuutta täyteen. Kohtaisin lopun siis raakana, selvänä, ajatus kirkkaana.

Messiasta odotellessa…

youtube.com/watch?v=W1o61srqE3w

Hyvää selvääpäivää jokaiselle siihen pyrkivälle.

HALLELUJAH1!

Olen pienessä humalassa enkä kyllä ymmärrä miten noi videot voi auttaa selviämään, mutta tapansa kullakin. Suunnilleen samat taustat itsella ja samanlaisella innolla odotan tätä pian tulevaa maailmanloppua. Oikeasti ei täysin voi uskoa mihinkään, muttei olla uskomattakaan. Miksi turhaan liikaa panostaa tämän vuoden puolella; kaikkihan voi mennv ihan hukkaan. Toisaalta taas riippuvaiset ihmiset keksii itselleen syitä vaikka mistä - vesipumppu meni kaupungin laidalla, joku putkimies joutuu rehkimään, otetaan pari olutta kun se ei voi!

Tarkoitus ilmeisesti kummallakin sama, selkeentyä ja palata elämään. Mutta se tosiaan vaivaa kun nykyään kaikkialla manaillaan vaikka mitä maailmanloppuja (PMMP:kin soitti Tampereella - Jeesus ei tule) ja aina vaan uusia talous kriiseja tulee. Sitten toisinaan taas unohtaa ne kaksi maailmansotaa, ainakaan meidan useimpien lusmulasten elämien aikana ei ole kuitenkaan ollut ainuttakaan sellaista. Me onneksi osataan valittaa, vaikkei olisi mitää syytäkään. Minua ei ole koskaan hakattu, en ole koskaan ampunut ketään, ei en ole koskaan nähnyt kenenkään aivoja ammuttuna, ja sitä voisi jatkaa pidempäänkin. En ole edes koskaan nähnyt aidosti normaalisti kuollutta ihmistä siinä paikassa. Alkaa ainakin mun kohdalla kaikki räyhääminen vaikuttamaan lähinnä naurettavalle. Olen vain pahainen kakara, joka kaipaa huomiota. Tissin, jota imeä. Päämäärän, jonka joku muu sanoo ja jota kohti on mentävä.

Niin tämä on taas se ylimielinen maailmanvaltias minä, joka kirjoittaa. Huomenna taas se normaali huono-itsetuntoinen minä sitten krapulassa ja etenkin moraalisessa krapulassa lukee ja punastelee voi pahoin häpeästä.

Tervetuloa fernettimetsään ensimmäinen vierailija. Älä turhaan punastele ja häpeile kun ei ole mitään syytä. :slight_smile:

Minun tarkoitukseni ei ole palata elämään. Tarkoitukseni on aloittaa elämä. Siis tämä maanpäällinen elämä. Aika hyvä alku on jo käsillä kiitos Adonain.

Oikeastaan en odota mailmanloppua. Odotan vain tämän mailman loppua. Ja uutta mailmanaikaa. Sen vihanajan jälkeen. Olen luopunut toivosta ihmiskunnan suhteen. Ihmiset ovat tyhmiä… niin tyhmiä. Kyllä me jotain messiasta tarvitsemme meidät pelastamaan. Ihminen ei itse siihen kertakaikkiaan kykene.

Ei ne videot. Se on se musiikki. Se ylistys. Se henki niissä biiseissä. Aivoni ovat rakentuneet ilmeisesti sellaisiksi, että tämäntyyppinen musiikki aktivoi samoja aivojen osia kuin nousuhumala. Niin sen täytyy olla. Sillä ei ole väliä uskooko vaiko eikö. Pääasia että ylistää.

Päiväni alkaa ylistyksellä.

youtube.com/watch?v=rGvG5XsGqoY

Päivän sana:

Elämä antaa olosuhteet ja realiteetit. Minä annan merkitykset ja luon tarkoituksen.

Huomenta!

Hienoa herätä aamulla kiitollisuudentunteeseen. Varsinkin kun ei oikeastaan edes tiedä mistä on kiitollinen. Päihteettömyys ei ole tehnyt minusta uutta ihmistä. En voi sanoa: “Kaikki on muuttunut”. Ei ole. Jotkut asiat ovat toki muuttuneet, mutta suurin osa asioista on edelleen yhtä pahasti päin persettä kuin ennenkin.

Silti, kun herään aamulla ilman kemikaalien aiheuttamaa lisäahdistusta, on olo, että voi kohdata maailman hieman kivuttomammin.

Hyvää päihteetöntä päivää kaikille siihen pyrkiville.

youtube.com/watch?v=t87LD56UPyk

Päivän sana:

God said: I am enough. But when you confront the devil, the fullness of heaven is behind you.

Täst on hyvä aloittaa päivä. :slight_smile:

Outoa olla taas Plinkissä. Jokin täällä ei ole ennallaan. Outoa lukea juttuja juomishimoista. Juomishimo tuntuu vieraalta asialta joka ei kosketa minua. Mitähän mä täällä edes teen? Kirjoitukset tuntuvat erilaisilta kuin ennen.

Pyörinkö mä täällä todellakin neljä kokonaista vuotta yrittämässä tipatonta tammikuuta?! :laughing:

Siitä on vasta kolme kuukautta kun kietaisin viimeisen halvan oluseni hämäräperäisellä keskieurooppailaisella terassilla, mutta se tuntuu kolmelta vuodelta. Siitä on ikuisuus. Enhän mä enää edes muista miltä olut maistuu!

Eikä kiinnosta.

Musiikki on sitä että sielu käy suihkussa, sanoi Jari Sinkkonen. Minulle puhdistavin suihku on sitä, että saan kuunnella Yeshuan ylistystä.

Päihdeongelma on pyhyyden puutetta.

youtube.com/watch?v=RUUYrXjYsv4

Oho. Ja Hallelujah! Mä olen muuten käynyt tuolla videon Pyhällä paikalla. Olen ikionnellinen sun puolestas, Fenkku :smiley: . Vaikka olet aiemmin poistanut mut Fernettimetsästä (tekopyhä jne.), tohdin nyt tätä kommentoida ja toivon, ette ärsyynny näistä uskon sanoista: JUMALA ON! WELCOME TO CLUB!

Hyvää huomenta pyhät ihmiset. Eikö olekin valtavaa herätä näin Pyhään Aamuun. :slight_smile:

Pyytäisin anteeksi silloista häätämistäsi Fernettimetsästä jos uskoisin anteeksiantoon. Mutta koska en usko anteeksiantoon, voin vain pahoitella tuolloista insidenttiä, ja toivottaa Sinut tervetulleeksi tähän ketjuun. Jokaisessa konfliktissa on oppimisen mahdollisuus itse kullekin meistä. Myös allekirjoittaneelle.

Katsokaamme eteenpäin ettemme muutu suolapatsaiksi.

Mäkin olen käynyt Pyhässä maassa kun demoniset vanhempani raahasivat minut katsomaan pyhiä paikkoja lapsena. Kun katsoin itkumuurin koloihin tuupattuja rukouksia, mietin, että Jumalalla riittää kiirettä jos se niihin kaikkiin yrittää vastata.

Rauhallista sapattia kaikille.

youtube.com/watch?v=9hdG1aXlExI

Fernetti

Niin paljon kuin olin-rappiolla-ja-tulin-uskoon- tarinoita inhoankin (ja erityisesti tubepätkässä esiintyvän haastattelijan haastattelutyyliä :laughing: ), Jukka Tolosen selviytymistarina puhuttelee minua. En ole kaikista näkemyksistä samaa mieltä, mutta pidän Tolosen suoruudesta ja vilpittömyydestä.

youtube.com/watch?v=ocSjyhutwMg

Ja mitä kaikkia hienoja lahjoja YHWH onkaan geeneihimme ohjelmoinut!

youtube.com/watch?v=F2pUbIduDco

Taas on yksi viikko alkoholittomuutta takana. Hassua etten ole kovin intohimoisesti päiviä, viikkoja tai kuukausia edes laskenut. Välillä tulee vain huomanneeksi; kas, taas meni viikko. Ajan liiallinen seuraaminen tekisi asiasta liian suorituskeskeisen. Ennen neljänkin alkoholittoman päivän laskeminen oli epätoivoista puuhaa.

Onko kaikki nyt toisin? Aika näyttää. Joku pitää neljääkin kuukautta paskana raittiusaikana. Toinen pitää neljää päivää suurena saavutuksena. Minulle riittää tällä hetkellä se, että menen nukkumaan ilman kemikaaleja elimistössäni, ja herään aamulla ilman krapulan häivääkään.

Hyvää yötä mailma. Tähän on hyvä päättää päivänsä.

youtube.com/watch?v=NKxGbodc … re=related

Hieman korni video :smiley: , mutta sitäkin parempi biisi.

Tässä harmillisen vaisu veisuu omasta lempparistani. Tämä taas on henkilökohtainen ehdoton lemppari. :slight_smile: Käytän tätä paljon meditaatiomusiikkina. Kuuntele kun rummut alkaa pauhaan. Uu! <3

Enjoy! Ja hyvää viinatonta päivää sinne! <3 :slight_smile: Ja unta. :slight_smile:

Pikkususi! Vanha tuttu muinaisilta ajoilta. :smiley:

Tässä pari reippaampaa versiota lempparistasi. Yksi suosikeistani kuin myös.

youtube.com/watch?v=MtxmK7FuGn4
youtube.com/watch?v=CjuP8nT3rPk

Mitens Pikkusudella menee muuten?

Heissan. :slight_smile: Toki sitä täällä seuraa tuttujen nimien kirjoittelua. Varsinkin kun ne kirjoittavat ylistysmusasta. Siitä kun tiedän mm. kaiken. :wink: Kiitos linkeistä! Mannaa aivoille.

Iloista, että sulla on ollut isoja kokemuksia ja päihteetöntä aikaa! <3 Jatka samaan malliin.

Mua järsii se, ettei mistään tahdo löytää hyvää alkoholitonta punkkua. Ne maistuu raanavedeltä ja ankan kieliltä (tuli testattua Pekingissä, urh!) eikä niitä Pikkususikaan juo. Jos ken tietää hyvän, kertokoon.

Millainen ohjelma sulla on tälle viikolle? Mitä meinaat puuhailla ja silleen? Äänestysviikkokin, onpa kiva katsoa kun noi hypetykset häviää katukuvasta. Jee! \o/ Voi taas kulkea kaupungilla ilman kyttäämistä, että no, joko on ehdokas valittu.

(Tähän kannattaa lopettaa lukeminen jos ei siedä uskovaismättöä. Kiitos.
Mua suretti nähdä eilen poliitikkolaputtajien vieressä vanha mies evankeliumia jakamassa. Tuli jotenkin kylmä sen puolesta. Siinä se seisoi ihan hiljaa niiden lappujensa kanssa ja toivoi, että joku tarttuisi niihin. Se asetelma siinä oli sykähdyttävä. Oliko tää evankeliumi vain yksi hyvä “tuote” muiden joukossa? Yksi vaihtoehto, ketä äänestää. Ja kuka antaisi äänensä sellaiselle miehelle kuin Jeesus on? No joo, sori, juutuin pohdiskeluvaihteeseen. Näissä merkeissä suuntaan kauppaan. Kivaa päivää, toveri! <3)

Mä ainakin äänestäisin Messiasta jos Hän olisi ehdolla.

En ole koskaan tainnut edes maistaa alkoholittomia oluita ja viinejä joten en valitettavasti osaa nyt antaa vinkkiä. Olen tämän
youtube.com/watch?v=ru5uyoskbw4&t=6s jannun kanssa samoilla linjoilla juomisen suhteen; en juo alkoholipitoisia juomia siksi, koska pidän juoman mausta. Olen aina juonut ihan muista syistä.

Jim Jefferies on muuten yksi parhaista koomikoista joihin olen törmännyt. Jos huumorinsa kolahtaa kannattaa katsoa Jefferiesin viimeinen keikka ennen kuin hän lopetti juomisen. Alcoholocaust, olkaa hyvät. :smiley: :

youtube.com/watch?v=yXlwXkg9omw

Nyt minäkin jäin pohdiskeluvaiheeseen; voiko noin mahtavaa rienauskykyä, kuin mikä Jimillä on, pitää Jumalan lahjana? :unamused:

Mä nauroin noille ihan sairaasti. Laittaisin tähän Russell Petersiä, mutta en kehtaa spämmätä ketjuasi enempää. :slight_smile: Plus se on jo oikeasti sopimatonta enkä tiedä, mihin porukan huumori piisaa. Jollain kilahtaa aina varmaan.

Rienauksen raja voi olla kai aika häilyvä. Miksei yhtä aikaa totinen Isäntä voisi ottaa itseään läpällä. Ja silti - jotain pyhyyttä näitä aikoina kai tarvittaisiin. Mihin tulokseen pohdiskeluinesi tulit?

Älykäs rienaus on Jumalan lahja. Se iskee sinne mihin pitääkin. Jumalan huumorintaju on suurempaa kuin meidän. Sen huomaa monesta asiasta. Jahweh järjestää tälläkin pallolla monenlaisia komedianäytöksiä.

Jefferiesin I Swear To God on vielä parempi kuin Alcoholocaust jos kiinnostaa. Spämmään ite omaa ketjuani vielä sen verran että tässä yksi pätkä kyseisestä näytöksestä:

youtube.com/watch?v=LZJ-_OTv … re=related

Pissit tulee housuun! :laughing:

Fernetti, you’re back!! Olipa iloinen ylläri! :slight_smile:

Huomenta vain iina. Ja tuskatonta päivää kaikille.

youtube.com/watch?v=zSEQZgXxPzg