[quote=“Silent”]
Mulla on mennyt elämänlaatu alaspäin vain siitä, kun lopetin juomisen. Käsittämätöntä, mutta totta. Ei hirveän rohkaisevaa muille, mutta se nyt vaan on tosiasia. Ja eihän se nyt puolison syytä ole tietenkään, mutta tuntuu vain siltä, että on se nyt hemmetti kun ei häntä sen vertaa kiinnosta, että tukea saisi.
En ole saanut enää kirjoitettua kirjaanikaan, kun ei huvita. Ei huvita enää harrastaa liikuntaa. Ei huvita mikään ja ahdistaa. Nytkin olen vain itkenyt koko aamun. En saa itseäni ulos, vaikka ennen olin kohtuuaktiivinen liikkuja alkoholinkäytöstä huolimatta. Miten voi olla näin?? Miksi minä masennuin ja menin ihan zombieksi nyt, kun en enää juo???
Moni puhuu raittius tai juomattomuuseuforiasta.Mulle sitä ei ole koskaan tullut ja kirjoitat ihan mun oloja.Kenenkään elämä ei ole ruusuilla tanssimista aina, mutta täällä on sama asia, erimuotoisena.
Eli kun lopetan putken, ekat päivät touhuan ja siivoan, kuvainnollisesti puhdistan kuonaa pois.Sitten alkaa syyllisyysjakso, jolloin murehdin jopa 15 vuotta vanhoja asioita ja tekojani juomaputken aikaisten lisäksi ja ryven niissä- puhti pois.Viimeksi putken lopetettuani alkoi tuon syyllisyysmurehtimisajan jälkeen psykosomaattinen oireilu.Olin varma syövän ilmaantumisesta.
Jolloin en rypenyt syyllisyyksissä vaan murehdin syöpää!Hoidin asiat ja työn mekaanisesti, urheilin ja puuhailin lapsen kanssa.Kävin lääkärissä ja tietenkään sitä syöpää ei ollut.Sitten tuli yhteydenotto mieheltä jonka luulin jääneen unholaan…olin täysin maassa, tuntui ettei ole mitään annettavaa eikä sanottavaa kenellekkään.
Kuitenkin arvelin et oisi hyvä päästä pois näistä ympyröistä sen miehen luo.Vetkuilin ja vatvoin.En mennyt vaan aloin juomaan.Näin sitä mieleni petasi…eipä ole kivut vaivanneet kun kerralla räjähdytti koko potin täysin levälleen. 
Jos sulla Silent on oikea masennus, jokin sen muodoista taustalla?Alko pistää aivokemiat perseelleen, sen tietää kaikki mut 3 kk suunnilleen ja kaikki alkosta johtuvan kemiallisen häiriön pitäisi olla tiessään,sit voi tietää onko taustalla muuta.Laitan voimasäteitä sinulle.