Eteenpäin selvänä

Moi Kenia! Saatko ketään raitista ystävää, jolla siis ei ole suhteesi mitään vaatimuksia tai odotuksia, auttamaan ja saattamaan sinut noiden asioiden hoitoon?

Nyt sitä korkkia kiinni, apua hakemaan ja ennen muuta vastaanottamaan. Muu kyllä seuraa sitten ajallaan ja pakottamatta.

Minun on hyvin helppo samaistua tilanteeseesi. Minulla on kestänyt vuosia nöyrtyä ja pudottaa suojaukseni, että pystyn vasta nyt todella ottamaan apua vastaan. Turpaan on tullut siinä matkalla aika totaalisesti.

Hyvä tästä tulee kunhan otat ensimmäisen askeleen ja narskautat korkin kiinni ja haet apua, kerta kaikkiaan.

Voimia sinulle!!!

Oiskin joku raitis ystävä läsnä koko ajan,mut ne on muualla päin suomea…eikä keltään voi vaatia jaksamaan mua!Sen ymmärrän.Jokaisella on oma elämä ja velvoitteensa.Kuka jaksaa juoppoa, ei kukaan.Jos sitä omaa selkärankaa ei löydy niin ei kukaan ala loputtomasti hyysäämään.Mua on autettu,paljon.Kuten aikasemmin sanoin,se yks selvä täyspäinen ihminen jonka kanssa käydä lenkillä ja kestää kauheat aamut muutaman päivän…liikaa vaadittu ja sen ymmärrän.

Oonko taas ihan väärässä.Terppa-aika koittaa mutten pääse sinne…ois välttämätöntä,ei sekään kestä jos en mee paikalle,se on sanonut että missä kunnossa vain,kunhan ilmaannun…kaksi ystävää soitti,lisäksi Piinaaja, joka ois vieny mutta auto lainassa…pyysi menemään sinne,milloin vain, täysihoito tulee siis ruokaa ja juomaa :frowning:

Alan olla paniikissa.

Moikkis! Tais tulla laitettua virnuilijoita vähän liian nopsaan. :confused: No, tilanteet muuttuvat joskus ihan tunneittain. Tuli yksi juttu mieleen, josta oli itselleni ääritilanteissa apua. Aivan sama, kuulutko aktiivisesti seurakuntaan tai et, voisit riskeerata yhden puhelinsoiton lähimmälle pastorille. Nämä ovat perillä vaikeista elämäntilanteista ja auttavat kyllä.Tuntevat alueensa auttajaverkon rakenteen. Näillä on myös paljon epävirallisia kontakteja joita et löydä puhelinluettelosta. Eikä sinun tarvitse välttämättä nostaa päihdeasiaa etualalle jos et halua.Kokeile!

aakokoukset.net/auttava.html

Tuossa yllä on melko kattava lista AA:n auttavista puhelimista. Jos et löydä omaa paikkakuntaasi, niin tässä on numero, johon voi käsittääkseni soittaa mistä vain: aa-auttavapuhelin.fi/

Nimeä ei tarvitse kertoa, ei ikää, ei elämäntilannetta, ei asuinpaikkaa. Puhelimeen vastaa ihminen, joka tietää minkälaista päihdekoukussa rimpuilu on. Soita mielummin tuonne, kuin juottajallesi.

Hei Kenia,

Kuinka voit? Miten menee?

Olen huolissani sinusta.

Hei taas,täällä ollaan.Pääsin terapiaan,seurakuntaystäväni vei.Piinaajan kautta.Hain siltä rahaa ja muutaman lonkeron mukaan.

Terppa kirjoitti lupaamansa reseptin mukaan,sanoi että kunhan pääsen jaloilleni,voimme aloittaa oikean työskentelyn.

Joo,siis kyllä olen etsinyt seurakunnat ja kaikki,tapasin viime syksynä sattumalta koheltaessani tämänkin henkilön joka nyt vei mut kaupunkiin.

Huokaus,olen kotona…sekin on saavutus,yhtä hyvin voisin olla liftaamassa vaikka Kuusamoon,ei mitään uutta olis :frowning:

Andante,silloin kun tutustuin tähän seurakuntaystävään,tapasin pastorinkin ja kerkesin tietysti vuodattaa sille elämäni.Mutta kun puhun aidanseipäistä, lisäksi käyn siteeraamaan raamattua ja esittämään mitä merkillisimpiä juttuja.Näkisitte ja kuulisitte mut livenä…itse taivaan jumalakaan ei pysy mukana tässä vauhdissa.

Ihanaa.olet linjoilla. kirjoitan kohta lisää…

Hyvä, että pääsit “terppaan”. Kuten sanoin asioilla on tapan lutviutua.
Ja koeta nyt päästä jaloillesi, vaikka seurakunta, diakonian kautta… A-klinikka, AA, psyk.poli, terkkari
Näen itseni sinussa, jos en olisi lopettanut juomista silloin pari vuotta sitten. (Tosin nyt välillä retkahtaen). Vanhempi herrasmies sanoi, että voin muuttaa hänen luokseen ja minun ei tarvitse huolehtia “mistään”.
Kiinnostava vaihtoehto siinä epätoivoisessa tilassa, en mennyt siihen vaan kävin kovan koirakoulun, josta lisää omassa ketjussani. Olen ollut aika alhaalla, mutta en ihan pohjalla. Siitäkin on vaan noustu ylös…

´.

Rohkasulonkeroiden avulla terapiaan?! :confused:

Mutta miksi sä kutsut “piinaajaksi” miestä, jota käytät rahallisesti hyväksesi jatkaaksesi ryyppäämistä?

Moi. Hyvä,että kokeilit seurakuntaa! :smiley: Mulla on niitten kuvioista aika paljon kokemusta, ja vaikka olenkin vetäytynyt aktiivisesta toiminnasta toistaiseksi, olen siellä kuitenkin koko ajan “läsnä”. Ihan jo siitäkin syystä,että srk:n toimipiste on kävelymatkan päässä.
Homma rullaa eteenpäin, se on pääasia. Olen tsiigannut netistä joskus jotain suomalaisia jumalanpalvelusmenoja ja se näyttää vähän jäykemmältä touhulta. Palataan tähän vaikka myöhemmin jos huvittaa.

.

Kenia, mulla on sulle kysymys (toivottavasti vastaat rehellisesti): Oletko kertaakaan ollut täysin selvinpäin, kun olet kirjoittanut tänne forumille?

Nimittäin se on melko eri asia, jos kännissäpäiten alkaa itkemään, että mä haluan lopettaa… Kuin että sen päätöksen tekee vesiselvänä. Siksi tätä asiaa tiedustelen.

Kirjoitin pitkän viestin…minne lie hävis.

Silent en ole ollut täysin nollapromilleissa kertaakaan tänne kirjoittaessani.Palstaahan olen seurannut useita vuosia,myös selvinpäin ja kirjautunutkin joskus.Tuolla kotikanavalla oli sellainen ketju kuin voihan jeesus…kirjoittajana siis mä-nimimerkki.Silloin olin kirjautuneena ja kirjoitin selvinpäin.Tietääkö kukaan nimimerkki Sigridistä?Hänen kanssaan soiteltiinkin aikoinaan.

Olin sitä kirjoittamassa että lonkeroissa olin terapiassakin ja että Piinaajaa kutsun sillä nimellä koska tunnen itseni sen seurassa kuin olisin vankilassa,se kontrolloi ja sellaista.Eilen terpan jälkeen menin sen luo,se pyysi yöksi mutta menin hakemaan vain rahaa ja ruokaa ja juomaa.

Lähtiessäni se sanoi että käyn siellä vain em asioiden vuoksi.Keksin että en, vaan asiassa on syviä merkityksiä joita se ei tajua.Kyseli että mitä tarkoitat.Vastasin huokaamalla et kerron joskus…lisäsin vielä ettei sun aivokapasiteetti riitä tajuamaan niitä syviä merkityksiä :unamused:

Terpalta pyysin sen toisen lääkkeen lisäksi antabusta,se oli sitä mieltä että myöhemmin vasta.Tiedän maksa-arvojeni olevan pilvissä nyt, kaksi viikkoa niin ne normalisoituu.Juoppo ei jaksais odottaa kahta viikkoo,kaikki heti juuri nyt tänne.

Hyvää huomenta, Kenia!

Kirjoitit tuossa aikaisemmin, että menet aa:han. Onko sinulla kalenterissasi jo varattuna aika sinne menoon vai onko se pikkusiiderissä kirjoitettua haihattelua?

Vain toimimalla syntyy jotain. Palaverissa voitsitten puhuakin, jos haluat.

Raitista torstaita toivotan sinulle.

Tähän sen verran, että Suomessa on muitakin kristillisiä yhteisöjä kuin luterilainen kirkko, ja meno on mielestäni todella paljon lämpimämpää ja rennompaa. Itse en päässyt luterilaisessa kirkossa touhuun oikein koskaan sisään, kunnes tajusin katsastaa muita seurakuntia. Niin löytyi koti. :slight_smile:

Tämän mäkin tahtoisin todella tietää.

Mä käsitän piinaajan henkilönä, joka vainoaa uhriaan puhelimen ja/tai tietokoneen välityksellä, kyttää joka kulman takana, seurailee, tulee kotioven taakse mölyämään ja uhkailemaan jne. Mä olen joskus joutunut tuollaisen pirun stalkkerin uhriksi, ja usko pois, en olisi huolinut kyseiseltä tyypiltä lanttiakaan tai edes yhtä kaljaa, vaikka olisin ollut kuolemassa nälkään tai krapulaan ja kaikki laskut olisivat olleet maksamatta. Sen sijaan juoksin karkuun ja lujaa. Sinä sen sijaan tarkoituksella hakeudut tämän “piinaajasi” luokse :unamused: . Sinä itse taidatkin olla se, joka käyttää yksinäistä, epätoivoista ja läheisyydenkaipuista reppanaa hyväkseen. Ehkä kyseisen miehen keinot “auttaa” ovat hieman kyseenalaisia, mutta mitäpä muutakaan hän tuossa tilanteessa osaa tehdä, kuin toimittaa alkoholia alkoholistille, jos se on ainoa keino, millä hän saa sinut pysymään edes jonkinlaisessa kontaktissa itsensä kanssa. Sillä miehelläkin on tunteet, ainakin uskoisin näin. Et sinä ole ainoa, jolla on ongelmia, vaikka tämän miehen ongelmat eivät liittyisikään päihteisiin, vaan ennemminkin siihen epätoivoiseen yksinäisyyteen.

Niin, kaikkihan on aina vain muiden vika. Se siideritölkkikin vain ilmestyy yhtäkkiä jostakin, sitoo sinut pakkopaitaan, hakee ratin ja kaataa itsensä väkisin kurkustasi alas. Lastensuojelukin “piinaa” sinua vain ihan piinaamisen ilosta.Katkolla on ällöttäviä ukkoja, jotka ahdistavat niin helvetisti, ettei sitä kestä selvinpäin. Kyllä mä päihdeongelmaisena(enkä suinkaan toipuneena sellaisena) tiedän varsin hyvin, miten helppoa se välillä on syyttää ja syyllistää kaikkia muita ja paskoja olosuhteita siitä, että asiat ovat huonosti, ja itse voi olla vain täysin viaton uhri, mutta kyllä se järki sentään munkin päähäni palailee aika ajoin ja tiedän, että ihan itse mä olen suurimman osan asioistani sössinyt.

Sä kaipailit ymmärrystä. No, voin kertoa, että mä ymmärrän sua. Mä todellakin ymmärrän sen, kuinka helvetin vaikeaa on lopettaa kaikesta paskasta huolimatta, jos päihteistä saa vielä edes jotakin helpotusta, vaikkei sitten muuta, kuin vieroitusoireiden loitolla pitoa, eikä todellisuutta uskalla kohdata. Mun ymmärrykseni tai kenenkään muunkaan ymmärrys ei kuitenkaan kanna pitkälle, jos sulla todella on halu lopettaa ryyppääminen, raitistua ja saada asiasi kuntoon. Siihen tarvitaan aika paljon muutakin, kuin pään silittelyä ja ymmärtäväistä lässytystä. Täällä on tarjottu sulle vaikka mitä vaihtoehtoja. Jos et tosissasi halua lopettaa juopotteluasi, niin älä sitten lopeta. Kyllä sitä jatkaakin saa, ainakin minun puolestani, mutta älä myöskään odota, että Päihdelinkissä keskustelu ja valittaminen pelkästään korjaisi viturallaan olevia asioitasi mihinkään suuntaan.

Huomenta lomamuisto.Ei ole haihattelua aa:han meno.Juuri sain viestin aa:n avulla selvinneeltä henkilöltä,häneltä josta aikaisemmin kirjoitin.Hän laittoi toivotuksen et toivottavasti pääset juomisesta eroon ja että on mahdollista tavata hänet.Ei varmaankaan lonkeroa nauttineena ole mahdollista ja häpeän tätä lihonutta ulkomuotoani…millä ei oikeasti ole mitään väliä muille kuin itselleni.

Oon siinä tilassa etten kykene ilman aamulonkkuja ees avaamaan konetta!Fyysisesti kyllä mutta häpeä :blush:

Winston-84, pari viestiä sitten kerroin miks kutsun piinaajaksi.Oikeessa elämässä kutsun sitä samantyyppisellä nimellä, en itselleen tietenkään.

Se vissiin kuvittelee aikojen saatossa pehmittävänsä minut elämään sen kanssa oikeasti.Oonkohan 20 kertaa selvittänyt sille ettei ikinä…kerroin terpalle eilen etten mä kykenen normaaleihin ihmissuhteisiin, miesten kanssa.Ne on joko 30 yli tai alle nuoria rakastajia joista haen vain hyvää seksiä tai sitten näitä ukkoja joita käytän hyväkseni.Tai sitten sikarikkaita töissä tapaamiani tyyppejä jotka vie hienoihin ravintoloihin ja tunnen hetken vapauden riemua ja itseni hienoksi naiseksi :blush: Ei tervettä!!!

Jokaisen kunnollisen ja normaalin miehen kohdalla selittelen itselleni kamalia vikoja miksi en voi sitoutua…no mm.siksi kun heillä on liian inhottavat syömätavat,ruokavalio,ärsyttävä kävelytyyli, epämieluisa huumorintaju, kengätkin on kauheet ja haisee pahalle kun ei käytä oikeenlaista kallista deodoranttia. :blush:

Ja se kolmas:ottaisin kyllä miehen, kuinkas sattuukaan että halu kohdistuu sellaisiin joita en voi saada…naimisissa ja hotelliöiden jälkeen painuvat kotipaikkakunnilleen vaimojen luo.