Kymmenen kirosanaa,tuo en ole minä,en ole…tästä ei mene kauan kun kaikki on lopullisesti juotu.Fysiikka toimii koska urheilijatausta mutta pää…ja maksahan voi laittaa pelin poikki koska vain,haimaakin ennen.Ihana yö tulossa mutta onnistuin pitkittämään keittämällä kahvia.
Jopa alkoa käyttämätön ystäväni kysyi,ettenkö voisi millään juoda vasta iltaisin,etten aloita aamulla kello kuusi.Sillähän sen voisi ilman katkolle menoa lopettaa.Miks ei voi olla ihmistä tässä,sellaista jonka seurassa ei tarvii kokea ahdistusta.
Vaikkakin nyt sinnittelet, tilanne ei tule jatkumaan tuollaisena. Tulee vielä se päivä, ettei sitä siideriä riitä. Ulkonäkö on rapistunut, työ on mennyt, lapsi on mennyt. Ei ole miehiä, jotka ostavat ruokaa ja juomaa ja kuskaavat. En maalaile sinulle piruja seinille, mutta yritän muistuttaa, että sinulla on paljon menetettävää ja vielä ei ole myöhäistä. Tuosta tilanteesta pääsee vielä syvemmälle, mutta miksi pitää väen vängellä mennä?
Me olemme holisteja kaikki, joten ymmärrämme kyllä tilanteesi, mutta sääliä et täältä saa, myötätuntoa tukea kylläkin.
Ei se juominen lopu, ennen kuin kaikki on juotu. Usko pois tiedän mistä puhun. Jatka kuitenkin kirjoittamista. Ehkä joskus, toivottavasti jo pian olet juonut tarpeeksi.
Toisiamme tukien tässä täällä taivalletaan, etkä sinä ole poikkeus. Olet yksi meistä kun itse tähän porukkaan haluat kuulua. Tämä porukka ei hylkää, muttei myöskään hyssyttele sinua uneen, koska meistä jokainen on joskus ollut tilanteessasi havahtuen todellisuuteen. Todellisuuteen siitä, että päihteet ennen pitkää tappaa meistä jokaisen, ellemme tee asialle jotakin. Sen vuoksi välillä täällä kommentit voivat olla tylyjäkin, mutta niissä taustalla vaikuttaa rakkaus, huoli lähimmäisestä, vertaisestamme, yhdestä ihmisestä joka on aivan liian arvokas juomaan itsensä hengiltä.
Ennen kuin sisäelimet paukkuu tapahtuu aivoissa vaikka mitä. Ajattelu muuttuu, asioiden tärkeysjärjestys muuttuu koska riippuvuus ajattelee puolestasi. Vaikka juomisen lopettaminen tuntuu pelottavalta on se ainoa keino olla tottelematta riippuvuutta.
Ahdistus on muruseni sinussa itsessäsi, ei sitä muut ihmiset aiheuta. Olet kirjatunut tänne koska sinussa on toivon siemen, pieni itu, joka toivoo, että joku sanoisi sinulle maagiset sanat ja raittius sataisi päällesi eikä sinun tarvitsisi tehdä mitään itse. Se ei mene niin, se ei koskaan ole mennyt niin. Hakeudu katkolle ja sieltä myllyhoitoon, vaikka et haluaisikaan. Mitä pitempään saat mahdollisuuden olla tottelematta riippuvuuttasi, sitä parempi.
Moikkis “Kenia”! En ole tähän asti kertonut itsestäni oikeastaan mitään henkilökohtaista,vaikka olenkin jonkin aikaa plinkissä lymyillytkin. Korjaan asian lähipäivinä. Voin kuitenkin jo etukäteen tarjota paria “ihanuutta” kokemuskirstustani (hyvä,ettei muuttunut oikeaksi kirstuksi).
Tänään erikoistarjouksessa:
Polyneuropatiaa. Todella mukava veijari, ei tarvi ostaa usein uusia kenkiä eikä käydä suutarilla kun ei edellämainitut ainakaan käytössä kulu. Liikkuminen aika rajallista, retkahdus vie todennäköisesti pyörätuoliin.
Aivojen vajaatoimintaa. Lyhytaikaismuisti kuin 80-vuotiaalla. Oikein kätevä,jos haluaa unohtaa epämiellyttäviä asioita tai ihmisiä. Tarjoukseen voi liittää TÄM-syndrooman. Oma keksintöni, usein poliitikkojen tilaama: “Tarkoituksenmukainen-Äkillinen-Muistinmenetys”
Keskittymishäiriöitä. Siitä kätevä,että nukahtaa kesken esitelmiä ja muita tyhjänpäiväisiä kissanristiäisiä- kuten kirkossa kesken jumalanpalvelusta. Mitäs pienistä- paasaahan ne ensi viikollakin.
Mallory-Weiss-syndrooma. Ruokatorven verisuonistuma maksan vajaatoiminnasta johtuen. Revetessään aiheuttaa mukavan verisuihkun olohuoneen seinälle. Tuleehan tapetit uusittua! Sääli vaan, että joskus ei enää ole tilaisuutta ihailla abstraktia taideteostaan.
Vähän “tavallisempaa” draamaakin on tarjolla:
Kaksi avioeroa. No- kalustohan pitääkin uusia aina silloin tällöin. Tilaa uudelle!
Työpaikan menetykset. Paskat noista. Joku tekee itse töitä, minäpä annan rahan työskennellä.
Elinikäinen aseitten hallussapitokielto. Pöh, kukas rekisteröityä asetta tarvii, pimeät on parempia jos pahantekoon aikoo.
Tossa vähän näitä. Haluatko näistä jotain itsellesi? Minä olen noi nimittäin jiirannut siihen malliin, ettei enää ole käyttöä! :mrgreen:
Olet oikeassa, alko se pistää miettimään tuommoisia. Täällä on ihmisillä kaikenlaisia kohtaloita ja lapsuuksia ja varmasti monet tunteneet noita ulkopuolisena olemisen tunteita. Alkon voimalla pienemmätkin murheet suurenevat ja kännissä sais pistää itseänsä koko ajan tikulla silmään, kun kaikenlaisia vanhoja kaivelee. Päästä irti menneistä, sano paskan marjat vanhempien vaatimuksille (saattoivat muutenkin olla vain omassa päässä) ja elä omaa elämääsi niin kuin parhaaksi koet. Mitä väliä oikeasti on ammateilla ja titteleillä? Ei kuule mitään, kun niin päätät. Oikein nauraa röhötät, kun joku seuraavan kerran retostelee koulutuksellansa tai tilinauhallansa. Tolloja riittää kadunmiehistä yliopiston professoreihin.
Taidatpa olla andente sinut noiden asioiden kanssa…ei miellyttävä vaiva Sitäkin on niin monenlaista,polyneuropatiaa.Miten mä en tajua vielä,kun noita ei ole,jos ne johtuu alkosta,pysähtyä.Ajatus on pysähtynyt kyllä nyt ja sänky kutsuu.Palataan.
Noppu:kyllä mä ne paskan marjat sanonkin mut terapiassa ne nostetaan esille ensin kermavaahdolla kuorrutettuna,hyvälle varmaan maistuu paskan päällä, sitten kuoritaan kermat,puhdistetaan paskat ja jo vain…puhtaat marjat pilkistävät esille.Näin mä uskon.
Tuosta menneisyydestä haluaisin sanoa, että se on minusta monilla (itsellänikin) hyvin käytetty tekosyy siihen, että “mulla oli niiiin vaikeeta, sen takia juon”. Joo-o… Oli vaikeeta. Miksi pitää edelleen olla? Asiat pitää toki käsitellä, asiat pitää surra. Siihen voi mennä aikaa, mutta niin kauan, kun ne hukuttaa lasin pohjalle, ne nostavat päätään uudelleen ja uudelleen. Ikuinen oravanpyörä. Mä uskaltaisin väittää, että melkein kaikilla on olemassa vaikeita asioita menneisyydessään. Jos niistä selviytyminen olis jotenkin mahdotonta ilman alkoholia (tai muuta krääsää), niin eihän tää maapallo päällään muuta kantaisikaan, kuin nistejä ja juoppoja!
Halusit vinkkejä siihen, miten selvitä. Että miten saada itseään niskasta kiinni ja miten raitistua. Mene lukemaan tuo topikki, jossa moni on listannut yksinkertaisia niksejä. Lue se ajatuksella ja ota kynää ja paperia viereesi, listaa siihen parhaiten itsellesi kolahtavat. Sitten ryhdyt toimeen. Kuten sanottu; voivottelemalla ei tapahdu mitään. Edelleen, toivon sydämestäni sinulle voimia lopettaa juopottelu ja muutenkin kaikkea hyvää!
Koittihan se huomen.Puhelu äsken häneltä joka on raitistunut aa:n avulla.Luo uskoa ja kovasti.Yö meni miten meni…nukahdin hyvillä mielin,sit se karmea herätys 02 jälkeen ja painajaiset.Otin unilääkettä ja nukuin puoli seittemään.
Yöllä ne kauhukuvat,lapseni silmät ja nauru,kirje sosiaalista iskivät tajuntaani moukarin lailla.Ja vain kaksi kk sitten mun ja lapsen saunaillat ilman alkoa,saunaherkut, kävelyt, pelaamiset lautapelejä…yhdessä kävelyt ja hiihtolenkit.Kaikki huuhtoutui kurkusta alas.
Aamulla kun herää, ensin ei tajua…on mielessä et joko lapsen kello on soinut,ja uninen lapsi joka tulee sylittelemään vähäks aikaa et saa uniset silmänsä auki äidin kainalossa.Sitten aamupalan laittoon.Sehän olikin unta.Pöydällä ne sossun vaatimukset selvittelyista ja edellytyksistä ja pudotus tähän mikä todellisuus vallitsee nyt.
Pidä nyt mielessä nuo kaikki hyvät asiat lapsen kanssa ja lähde taas taivaltamaan noita hetkiä kohden. Voit saada kaiken takaisin, kun rohkenet luopua alkoholista. Ei kaikki toivo ole vielä mennyt, nyt selvitä pääsi ja luultavasti muutkin asiat pikku hiljaa selkenevät.
Niin päätin,aamulla.Toteutus etsii sijaansa.Oon pohjalla.Kas kun ei tuulipuku päällä esson paarissa ja hattu korvilla,vielä.Kuuntelen jo elämän valttikortteja youtubesta eli ei pitkä matka pohjalle,vielä enemmän pohjalle.Mulla ois terppaan meno mut vitullako sinne pääsen…ja miten mä ilkeen sille näyttää turvonneen naamani…sieltä kun saan kenkää kaikenlisäks ni se on siinä.