Esittely

Tsemppiä !

youtu.be/lB6a-iD6ZOY

Kaikesta joutuu kyllä luopumaa että saisi paremman elämän. Tuli pikku repsahdus, ei mikään päihde mutta joku. Tähän pitäisi lisätä kai että olen myös seksiaddikti. Hei, olen myös seksiaddikti. Ei hemmetti.

Niin mä vähän arvelinkin kun tuolla aiemmin mainitsit, että mistä ne sun addiktiot nuorna lähtivät käyntiin.

Tuo on kyllä sen sortin addiktio, että siitä ja sen parantamisesta en tiedä yhtään mitään. Mahtaa olla vaikeampaa kuin päihteistä irtipääsy, vai?

Auttaako AA: askeleet tommoseen?

kyllä aa:n voi ajatella auttavan hyvinkin…
1:n askel kuuluu nimittäin:totesimme olevamme voimattomia
alkoholin suhteen ja elämämme oli muodostunut sellaiseksi
ettemme omin voimin kyenneet selviytymään…tuossa mielestäni
sanotaan aivan selvästi olevamme voimattomia myös elämän
suhteen ja kai se siellä myöhemmissä tulee vielä selkeämmin
esille, että juominen on vain oire tai lääke tai jotain…ainakin
itse pidän aa:n ohjelmaa elämänohjeena,jonka avulla voin
saavuttaa tasapainoisen elämän, en vain alkoholittoman
elämän ja tästä luulisin useimpien aa:laisten olevan kanssani
samaa mieltä…?

http://saasuomi.ning.com/

wow! Kyllä on joka lähtöön apua tarjolla. Hieno juttu!

no eipä ole itsekkään tajunnut että on tuollainen seksiaddiktien
ryhmä,vaan hyvä kai niin…toisaalta,onko aina hyvä jos jokaiselle
vaivalle perustetaan oma erikoisryhmä,siis varmaan hyviä ja
tarpeellisia,mutta onko siinä sellaista vaaraa olemassa,että
ihmiset yhä enemmän ja enemmän eriytyvät erilaisiksi ryhmittymiksi?
tuli vaan tuommonen mieleen,liekkö ihan tyhjän jauhamista?
se on tietysti hankalaa,ettei tuollaisia ryhmiä ole kuin suurimmilla
paikkakunnilla…siksi olen kyllä koettanut puhua suvaitsevaisuudesta
tässä suhteessa aa:n piirissä,joillekkin se tuntuu yhä olevan paikka,
johon vain viinaongelmaiset sopivat;sekäkäyttäjät ja narkkarit kuolkoon
heidän mielestään vaikka pois kunnon alkoholisteja häiritsemästä…
kyllä nuo seksiasiat jollain lailla ovat useimmille ihmisille hankalia,
ainakin alkoholisteille,eikähän tuo ihme olekkaan,koska kyllä päihteisiin
koukkuun jäävät ovat helposti koukkuuntuvia vähän joka asiassa:syömisessä,
laihduttamisessa,urheilussa,peleissä…kai melkein ihan missä vaan?

Mun tietääkseni NA:han ovat tervetulleita myös alkoholistit, koska ajatuksena on että alkoholikin on vain yksi huume muiden joukossa. Ja vuoroin vieraissa: monet toipuvat huume-addiktit käy myös joskus AA:ssa ihan siitä syystä, että niitä on enemmän tarjolla kuin NA-ryhmiä.

On hyvä että on erilaisia tiettyyn ongelmaan erikoistuneita 12 askeleen ryhmiä, kuten myös SAA, OA ja GA ja ties mitä “anonymoysia”, mutta niiden välille ei pidä viritellä mitään kuppikuntais-ajattelua tai eri leirejä. Se vaara tosiaan on, kuten FF mainitsi, ja sellaista kuppikunta-ajattelua pitää varoa.

Monet ensi sijassa huumeongelmaiset ovat myös alkoholisteja, ja monilla alkoholisteilla on kokemuksia muistakin päihdyttävistä aineista kuin alkoholista.
Monilla on myös muita “oheis-riippuvuuksia”, kuten vaikkapa ahmimishäiriä, pelihimo, tai… seksiriippuvuus, kuten tässä tapauksessa.

terveisin: entinen Nikotiini-addikti, alkoholiriippuvainen, liikunta-addikti, hiilari-addikti ja muutamien huumeiden satunnaiskäyttäjä. :slight_smile: Kaikissa kohtaa entinen, Luojan kiitos.

Tässä nyt mietitty sunnuntaista lähtien haluanko tosiaan luopua tästä kaikesta mistä joutuisin luopumaan. Siinä menis kyllä iha kaikki hauska mistä ollut apuakin aikaisemmin. En vieläkään tiedä haluanko luopua tästä kaikesta. Juomatta kumminkin olen ollut tän reilun viikon ja muutenki pois päihteistä, aioastaan yksi erehdys tuon seksiaddiktion kanssa. Mutta en vieläkään tiedä haluanko tätä vai en. Kävin eilen hampurillakin, oli iha kivaa sekin selvinpäin. Hirveän masentunut olo nyt, ollut jo pari päivää. Tuntuu niin oudolta että sitä joutuu kaikki lopettamaan, että MUKA sais paremman elämän. En todellakaan tiedä haluanko tätä vai en, en todellakaan. Ja hirveä häpeä päällä, kaikkea häpeää, iha kaikkea, ja pelottaakin välistä.

Minulla oli alkoholin kanssa aivan samanlaisia ajatuksia alussa. “Miten hitossa elän, jos alkoholi ei kuulu elämääni millään muotoa”.

Mutta nyt kun aikaa on kulunut, psyykkeeni on mitä ilmeisemmin toipunut tuosta harhasta. Niin se vaan tahtoo mennä, AA:ssa olen kuullut samanlaisia kertomuksia moneltakin henkilöltä.

Mitä tulee sitten siihen, että pitäisi luopua kaikesta. Puhun nyt muista päihteistä. (Seksiaddiktiosta en tiedä tuon taivaallista). Olen sen jotenkin ajatellut niin, että jokaisen päihteen kohdalla pitää ensin kärsiä vieroitusoireet, sen jälkeen voi miettiä, käyttääkö mitään vai ei. Jos kuitenkin tahtoo silti jotain käyttää, niin sittenhän käyttää. Pitää nimeen omaan kuunnella sitä “sisäistä lastaan”, mitä se tahtoo ihmiselle kertoa jne… Ja usein jos sitä osaa kuunnella, niin ei sinne pahemmin päihteet kuulu ja jos sattuu kuulumaan jollakin ihmisellä, niin kehottaisin valitsemaan haitattomimman, ja siinäkin hyvin harvakseltaan tapahtuvan käytön. Täysin haitattomia päihteitä kun mielestäni ei juurikaan ole. Tai ainakaan en tiedä ainuttakaan sellaista.

“Abc”, jos ei lasketa alkoholia, niin onko sinulla muita päihteitä, joista sinun tuntuu olevan vaikea luopua AIVAN KOKONAAN? Itsellä on satunnainen yrtin blosauttelu, mutta ehkä se on vaan “lukko” päässä, että tätäkin olisi mukamas pakko käyttää vaikka se olisi miten harvinaista.

Mulla tuntuu nyt vain tosta seksiaddiktion kautta tulla näitä juttuja, ei niin liity alkoholismiin/muuhun. Joku masturbaatio/irtoseksi ollut kumminkin eka huume ja tärkeä, ehkä tärkein. Niin se laittaa nyt miettimään aika paljon. Harmi kun täälläkään ei tunnu olevan samasta kärsiviä.

tämä on kylläkin lähonnä kuulopuheisiin perustuvaa vaan uskoakseni
totta kuitenkin,siis,esim.thaimaassa on aika paljon aa-porukkaa=alkoholisteja
ja siellä on toimivat ryhmätkin,noh,ehkäpä he siellä ovat pelkästään mukavien
sääolosuhteiden vuoksi vai voisiko heillä olla muitakin syitä??hmm…en tietenkään
tiedä ,nojoo…
toinen asia:kyllä useiden alkoholistien olen kuullut puhuvan seksiriippuvuudestaan,
joko menneestä tai jo pitkäänkin raittiina oltua vielä jatkuvasta,miten he siitä ovat
selvinneet tai sen kanssa pärjäävät lienee heidän itsensä paras antaa kertoa…
omalla kohdalla on raittiuden alkuhuuman estottomuuden jälkeen tullut hieman
varovaisempi vaihe ja koska luulen kuitenkin, että ainakin muutamat näitä palstoja
lukevat tietävät myös maallisen olomuotoni,on näinollen hiukan varovainen tämän
asian kanssa,sama minä tässä olen vaikka kasvottomana kirjoittelenkin;samat
pelot, estot ja kipeät kohdat, häpeät minulla ovat,
mutta vaan,kunnioitan kyllä rohkeuttasi ja avoimuuttasi,noin ne tabut murenevat,
kun jotkut uskaltavat alkaa niitä murentaa…
tuon epäröinnin josko edes haluaa riippuvuuksista luopua(vaikka tajuaa niiden
vahingollisuuden) voi mielestäni tulkita addiktioiden vastaiskuiksi,eivät ne sinua
halua otteestaan päästää…parempaa neuvoa en kyllä tiedä kuin tukea ja tukea
ja taas tukea hakemaan,mistä vaan,harva yksin pärjää.

Äsken oli todella paha tilanne, mennyt hermo niin tämän seksiaddiktion kanssa että meinasi lipsahtaa ostamaan viinaa. Mutta ihme kyllä, vaikka sitä sano itelleen että ota tai älä ota, että anto mahdollisuuden, niin en oo ainakaa viel ottanut.
Toi toimii mulla tosi hyvin, mä kun olen tunteikas ihminen, että ei yritä kieltää tunteitaan, vaan hyväksyy ne sellasena ku ne on. Sama pätee haluihin, jos mä lähden sanomaan itselleni että olet idiootti miks sul tekee mieli, niin saletisti oon juomassa. Mutta kun vain olen kärsivällinen ja hyväksyn asian sellasena kun se on, että nyt tekee mieli, voin ottaa tai jättää, ni helpompaa.
Tsemiä!

Mahtavaa “abc”. Olet selättänyt “viinapirun” ensimmäisen pahan hyökkäyksen.

Alkoholistit tuppaavat olemaan aika tunteellisia/tunneherkkiä ihmisiä. Tai ainakin tälläisen kuvan olen saanut.
Ja juuri tuo asioitten hyväksyminen auttoi minua alussa kun pyrin olemaan ilman viinaa. Ja minunhan teki sitä mieli niin, että välillä olin menossa ostamaan kettinkiä ja olin kahlita itseni johonkin. Lepositeetkin olisivat kelvanneet :slight_smile:

Mutta se on kyllä taivaan tosi, että ne himot menee ajan kanssa ohi. Niin moni alkoholistikin on sanonut samaa. Alku kuukaudet olivat ainakin omalla kohdallani todella vaikeita.

Sano sille “viinapirulle”/addiktiolle, että painuu helvettiin ahdistelemasta! Ei se kauaa yhtäjaksoisesti jaksa piinata, uskoisin :slight_smile:

:smiley:

Tuon olen silleen ymmärtänyt aina, että näkyville on helpompi piiloutua jos haluaa, ja toisaalta niinkin että kyllä jos siitä on vaa hyötyä itelle et on avoin asioistaan missä kuvittelee siitä olevan hyötyä ni sit kyl oon todella avoin.

Aina tietysti en ole minäkään avoin ollut, ehei. Pitkän aikaa sai tämänkin eteen tehdä työtä, että uskaltaa puhua avoimesti välittämättä muitten ihmisten sanomisista. Paradoksaalista kyllä samaan aikaan, kun ajattelee sitä kuinka paljon minäkin välillä ajattelen sitä mitä muut ihmiset sanoo, mutta silti olen todella avoin. Mutta, elämä on. :confused:

PS. Ja kyllä minä tunnen itseni voimakkaaksi kun olen avoin, kun nykyään siihen pystyn. Suomessahan nyt tämä hys hys kulttuuri on mitä on, no muista maista en tiedäkkään. Voipa se olla muuallakin samanlaista. Niin ehkä sitä omalla avoimuudellaan rohkaisee muita (toivottavasti) olemaan myös avoimia. Mene ja tiedä.

Ihan puhki. Tää mun seksiaddiktio osoittautuki pahemmaksi kuin alkoholi/huumeaddiktio. Ihan kammo masis ku taas erehty. Ajatuksia jotka pyöri heti tapahtuneen jälkeen mielessä; miksi teen näin itselleni, olen huonompi kuin muut. Ja tunteina masentuneisuus, viha itseään kohtaan, surullisuus, ja ei siinä mitään. Heti sen jälkeen päätin korjata oloa uudella “fiksillä” ja olo vaan paheni.
Mä taisin olla joo oikeassa kun epäilin tuolla ketjun alkuvaiheissa että tää on se kaiken alku ja juuri.

Alkoholia tehnyt mieli, mutta tän parin viikon aikana, oikeastaan yksi ainut kerta kun teki kovaa mieli, huumeita kans tehnyt satunnaisesti mieli, mutta ei yhtään pahaa kerta ole ollut. Seksiä tekee mieli joka sekunti, ja sen kanssa ollut pari kolme pahaa kohtaa ja pari kolme pahaa erehdystä.

Voi heesus hristus. :cry:

Muuta; no kävin mä sen päälle 200 kilsaa polkemassa viime viikolla. Kunto kohentunut, paino tippunut. Ja nyt onneks alko aurinkoki paistaa tuolla ulkona, jos sitä keksis muutakin kuin sisällä olon tälle pävälle ohjelmaks.

Ps. Fiiliksiin sopiva biisi: http://mattchoons.podomatic.com/entry/2006-12-11T15_57_35-08_00

Sulla menee vähä paljo asioita ihan uudenlaisiksi kerralla. Mahtaa olla erilaista ja outoa. :open_mouth:

Kaunis biisi!

Toi on kans mun yks tän hetken lempparibiiseistä, kyl noi irkut osaa ton surumielisyyden esittämisen. :slight_smile:

Jep menee paljon uusiksi. Vieläkin vaikeaa yhdistää tätä pahaa oloa ja henkistä krapulaa tohon tekoon mikä sen aiheuttaa (seksi väärillä motiiveilla), vaikka oon alkanut pitää päiväkirjaa mitä tunnen tohon asiaan liittyen.
Just äsken suihkussa käydessäni mietiskelin, että toi orgasmi on vahvuudeltaan aika yhtä lailla vahvaa kuin ecstasy nimisestä huumeesta tuleva olo. Mut kaikki aikanaan, odotan sitä hetkeä kunnes tajuan lopettaa.
Seksissä ei sinäänsä ole vikaa, kuhan sillä ei korjaa omaa pahaa oloaan, ja käytä sitä “huumeena”. Että silleen ei o mitää hätää ettäkö seksiä ei sais harrastaa, mutta tää on aika hankalaa ainakin alussa alkaa erottaa niitä hetkiä kun tekee sen tolleen addiktiona. Terveeseen seksuaalisuuteenhan tässä pyritään.
Aika vähän vain tästä on asiaa missään, ja nekin foorumit mitä löytänyt, on kuolleita.
Ei mulla sinäänsä mitään sitä vastaan että menis kaikki uusiks, kyllähän noi kaikki historian suurmiehetkin on kirjoitukssaan aina sanonut että elämä vaatii isoja uhrauksia sen eteen mitä uskoo ja haluaa, jne jne.
Ja kyllä se hyvä mieli on parempi kuin paha mieli.
Mut onneks ei oo alkoholiin tai huumeisiin näin pahasti kiinni. Otan osaa ketkä on. Tässäki jo tarpeeks kestämistä.
Vähän ilosempi biisi, joka tietysti täynnä KAUNIITA naisia :smiley: http://www.youtube.com/watch?v=4Rt3Hikejsc&ob=av3e

taitaa olla suomen maassa vähän tuon seksiaddiktion suhteen
toimivia sivuja,mahdat olla kuitenkin enemmän kielitaitoinen kuin
esim. minä ja luulisi tuolta englanninkielisiltä enemmän löytyvän
mahdollisuuksia?
joitakin ryhmiä oli kai noissa nimettömissä isoimmissa kaupungeissa
ja niihin on kai olemassa puhelinnimerotkin,mahtaisivatko tietää siellä,
missä näistä asioista voisi keskustella…yksi paikka tulee vielä mieleen,
eli seta jossa käsittääkseni voisi olla tietoa noista addiktioistakin??
sellainen tuli vielä mieleen, että jos ei löydy mitään paikkaa, missä
noita seksi-addiktioita netissä käsitellään, olisiko mahdollista itsesi
aloittaa tuollainen foorumi?luulisi olevan hyvinkin tarvetta??