Mitä kuuluu Marjaterttuleppäkerttu? ?
xx
Onpa mukava kuulla että hyvin menee! Kovasti tsemppiä tuleviin päiviinkin!
Minulla menee yllättävän hyvin, kiitos kysymästä ?. Kohta 23. selvä päivä täynnä. Kovia kiusauksia ei ole ollut, viime la oli vähän vaikeampi ilta, mieli yritti keksiä tekosyitä “palkinnolle”. Ajattelin kuitenkin että minulle paras palkinto on olla ottamatta. Ja todellakin, varsinkin nämä aamut on ihan paras palkinto.
Mieliala on pääosin tosi positiivinen ja virtaakin riittää enemmän kuin ennen. Päivittäin tulee kuitenkin oivalluksia siitä miten on laiminlyönyt läheisiään aikaisemmassa elämässä. Noiden asioiden kanssa joutuu varmasti tekemään surutyötä ja keskustelemaan ihmisten kanssa ja varmasti tulen pyytämään anteeksikin. Onneksi mitään hurjia töppäilyjä ei ole tärkeiden ihmisten kanssa enää aikoihin tullut tehtyä, mutta suhteiden laiminlyöntiä ja läsnäolemattomuutta ja joo, kyllähän se tietynlainen itsekkyys ja vääristynyt ajatusmaailma mikä alkoholistilla on vaikuttaa kaikkeen. Yritän kuitenkin ajatella, että onneksi heräsin viimein nyt kun mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut!
Jotenkin ihan uusi maailma on auennut ja kohtaan sen uteliaisuudella ja varmuudella siitä että tulevaisuus on paljon parempi näin! Häpeä on poissa ja minun on paljon helpompi kohdata sekä itseni että muut ihmiset. Hirveästi käy ajatuksia ja oivalluksia päässä läpi ja se on vain hyvä asia.
Haluaisin huutaa koko maailmalle ilosta ettei minun tarvitse enää juoda! Mutta en tietenkään voi, koska samalla myöntäisin alkoholismini jonka ainakin vielä aion pitää salassa. Onneksi täällä voi vähän hehkuttaa ?
Hyvä sinä, hyvä minä ja hyvät kaikki muutkin! Jatketaan samaa rataa!??
xx
Todella mukava lukea, että nyt menee hyvin kun alku oli niin synkeä itsetuhoajatuksineen.
Menestystä edelleen.
xx
xx
Minä luin. ![]()
xx
Lähtikö lapasesta?
Puolen litran viinipullo oli liian vähän?
Ei siihen maailma kaadu, aina voi nousta ja yrittää uudelleen. Tarkistaa ajatuksissaan miksi meni pieleen, mitä on tehtävä toisin.
Jos sallit, kerron omat ajatukseni. Mielestäni et ole koskaan päättänyt lopettaa juomista. Olet enemmän keskittynyt suunnittelemaan kuinka voit “hämätä” perhettäsi, etsimään keinoja kuinka voit juoda edes vähän perheesi huomaamatta. Iloitsit luullessasi tyttäresi uskoneen selityksen ettet ollut juonut vaan olet vain väsynyt. Itsepetosta, ei tyttäresi sitä uskonut vaikka oli uskovinaan. Petät vain ja ainoastaan itseäsi. Alkoholisti yleensä luulee olevansa ovela ja viekas juomisensa peittämisessä, mutta se on vain alkoholistin omaa sokeutta. Miksi käytät energiaa itsesi ja toisten pettämiseen, kun voit käyttää sen saman energian itsesi auttamiseen? Juomisen piilottaminen tarvitsee koko ajan enemmän energiaa, sen sijaan juomisen lopettaminen tarvitsee paljon energiaa alussa, mutta vähenee mitä pidemmälle pääset.
Jos todella oikeasti haluat lopettaa alkoholin käytön, sinun on tehtävä itsellesi selväksi ettet juo enää. Olet PÄÄTTÄNYT olla juomatta. TEET KAIKKESI ollaksesi juomatta. KESKITYT olemaan juomatta. LAKKAAT HAAVEILEMASTA viinipullollisesta tai lonkerotölkistä. Otat toisten tarjoaman avun vastaan apuna etkä arvosteluna.
Kärsit ne vieroitusoireet ja mieliteot. Niin ovat tehneet kaikki muutkin jotka ovat alkoholista irti päässeet. Toiset kerran, toiset useamman kerran. Toiset helposti, toisen työn ja tuskan kautta. Raitistuneet ovat aina niitä voittajia. Pyri voittajaksi, älä sopeutujaksi. Vain sinä voit muuttaa elämäsi, mutta ensin sinun täytyy PÄÄTTÄÄ.
Tämä, minulle tyypillinen, suora puhe saattaa tuntua pahalta, olenhan astunut sinun henkilökohtaiselle reviirillesi. Yritä kuitenkin löytää tästä se auttamisen halu jota sinulle tarjoan. Älä kiivastu ja väitä heti vastaan. Koeta miettiä olisiko tässä jotain totuuden siementä.
Jos olet kompastunut juomiseen, nouse ylös ja aloita alusta. Opi eilisestä. Nouse ja voita tämä taistelu. Itsesi takia.
Kiitos kirjoituksestasi. Ei luojan kiitos sentään lähtenyt lapasesta? Hauska ilmaus. Olen vain niin vihainen itselleni. Itseinhon vallassa poistin kaikki kirjoitukseni. Kyllä minä selviän tästä.
Minäkin uskon että selviät.
???
Hyvä että näin.
Toivon todella että selviät, jatka vain yrittämistä. Kuten kirjoitin, jokaiselle se on erilaista, joten joskus vertaistukikin voi mennä pieleen. Mutta kaikki täällä tahtovat auttaa. Poimi ne kirjoitukset joista tunnet saavasi apua.
Tsemppiä.
Tsemppiä kovasti Marjaterttuleppäkerttu, uskon myös että selviät!!!
Hei. Kiitos että te uskotte minun selviävän, kun minulla meinaa usko horjua.
Ja kiitos JuuliaS minun ravistelusta? Kävin lukemassa 1.viestiketjusi Onko minunkin aika itsenäistyä. Sain nyt voimia siitäkin.
Ja joo. Join eilen vielä yhden oluen ja yhden lonkeron. Nyt on ma, tulen ke kertomaan, kuinka sujuu, yritän nyt oikeasti ja uskon että vähitellen on helpompaa.
Näkyvissä.
Aioin tulla keskiviikkona kertomaan kuinka alku sujuu? Ja kyllä, kolmas alkoton päivä.
Palaan asiaan lauantaina?
No ehdin vain perjantaihin.
Kuinka saan poistettua täältä itseni? Ei tämä auta, vaikka kuinka täällä itkisin.
Mistä nyt ottaa kiinni? Kerrot kovin vähän ongelmistasi, jää arvailujen varaan mitä siellä tapahtuu.
Ilmeisesti et voi pysyä erossa alkoholista?
Katselin ketjun alkupuolelle, siellä olen minä ja moni muukin suositellut sinulle katkolle menemistä. Oliko niin että sinulla oli jopa itsetuhoisia ajatuksia?
Et kuitenkaan ole suostunut menemään asiantuntijoiden puheille. Miksi et? Sinulla on kuitenkin kova halu päästä juomisesta eroon. Ei ole häpeä hakeutua hoitoon, päinvastoin. Alkoholismi on sairaus ja sairauden hoitoon tarvitaan lääkäriä ja oikeaa hoitoa. Jos sairastuisit koronaan menisit empimättä lääkäriin. Alkoholismi on yhtä vakava juttu. Häpeämällä ja piiloutumalla se ei parane.
Hakeudu päihdehuollon lääkäriin. Olet sairas, hoida itseäsi, älä kiduta.
Tässä keskustelusivun alussa. tiedotteet -osiossa on on otsikko Neuvontapalvelu auttaa nimettömästi ja maksutta. Siellä on linkki jonne voit kirjoittaa avunpyyntösi ja saat plinkin asiantuntijalta vastauksen. Tekstisi ei tule kenellekään näkyviin, se jää sinun ja plinkin keskeiseksi.