En tiedä.

xx

Minäkin voisin juoda mutta en juo. Sen janon tyydyttämiseen ei mikään määrä riitä.

Minäkin voisin kanssa juoda siideriä ja paljon, mutta kun en voi enkä halua. Tunti kerrallaan eteenpäin ja näin.

xx

Olisiko päivystys nyt oikea paikka ja avokatko? Olen ollut itse samassa jamassa ja sitä kautta sain asiat hallintaan. Ota huomioon että masennus ja itsetuhoiset ajatukset ovat seurausta päihteistä, se et ole sinä eikä aito identiteettisi. Se äiti, puoliso ja tytär vain odottaa milloin päästät alkoholistiminästäsi irti ja palaat takaisin. Nyt leuka pystyyn ja apua hakemaan, mars mars.

Marjaterttuleppäkerttu!
Rakas ihminen, Sinä olet jo lähtenyt liikkeelle, kun olet löytänyt tänne Plinkkiin! Sinusta pidetään nyt huolta. Pidä sinäkin itsestäsi. Olet aika monelle tärkeä.

AA-ryhmät ja NA-rhmät ovat loistavia… ON VAIN tiettyjä muutamia ryhmiä jonne ei kannata mennä ja ne tyypit ovatkin aina niissä eivätkä muualla - ONNEKSI… Jos haluat mustanlistan ei suositelluista AA-ryhmistä ilmoita?

xx

xx.

xx

Et selvästi halua vielä lopettaa juomista. Päivystys olisi oikea ratkaisu mutta jokainen itse päättää mitä tekee ja juoko vai hakeeko apua, päättääkö lopettaa vai päättääkö jatkaa. Työterveys on mielestäni vain selitys jolla voi jatkaa juomista ja keino välttää kohtaamasta ongelmaa välittömästi.

Joka tapauksessa jokaisen pitää käydä siellä omalla pohjalla ennen kuin voi nousta. Syvyyden ja menetysten määrä on yksilöllinen.

Jaksamista!

xx

Hieno ratkaisu, nyt vaan taistelet muutaman päivän yli niin helpottaa. Edelleen korostan että sinun täytyy hakea apua ja käsitellä ongelmasi avoimesti. Se vie pois myös musertavaa syyllisyyttä, olet sairastunut alkoholismiin.

Sinulla on perhe ja elämä, paljon arvokasta, älä anna alkoholin viedä niitä sinulta.

Päivystykseen tai katkolle meno ei olisi ollenkaan huono juttu. Olet aika syvissä vesissä nyt, eikä yksin selviytyminen ole helppoa.
Hyvä että sait puhuttua miehellesi, ota nyt kaikki apu vastaan perheeltäsi (ja muualtakin).

xx

Enpä oikein osaa muuta sanoa, kuin että tunti kerrallaan. Haluais sanoa paljon muutakin, mutta kun ei osaa :neutral_face:

xx

Jokainen tunti on voitto. Jokainen päivä kuljettuna kauemmas juomisesta on voitto. Sinä pystyt, usko itseesi!
Sinulla on hieno puoliso, se monikertaistaa voimavarasi!

Tiedän, ei se alku helppoa ole. Mutta mahdollista, hyvinkin mahdollista.

Voimia toivotan. Eikä tosiaan paha ajatus olisi tuo täällä esitetty avun hakeminen. Ilmankin selviytyy, ja jokainen kai tietää itse parhaiten mikä on juuri itselle se sopivin reitti selviytyä. Mutta harkita toki kannattaa.

Se hyvä puoli asiassa on, että päivä päivältä muut asiat ottavat yhä lisää tilaa alkoholin ajattelemiselta, elämästä alkaa taas löytymään paljon muuta. Ongelma ikäänkuin kutistuu kokoisekseen eikä täytä jokaista hetkeä.

On hyvä että kirjoitat tänne, kirjoittaminenkin on monelle just sitä tarpeellista “muuta tekemistä” kuin juominen.

Huominen on taas hiukan parempi päivä!

Oliko aivan KARMEA kokemus se “paikallinen AA-ryhmä” … annas kun arvaan 50-luvulla syntyneitä miehiä jotka sanoivat KAIKEN MUUN olevan valhetta ja sontaa - mutta TÄMÄ ON SE TOTUUS - PISTE! samaa sanotaan jokaisessa kultissa jonne vaan menee…

Voi Marja, toivon sulle niin paljon tsemppiä, meistä jokainen täällä tietää tuon tuskan ja epätoivon ja turhautumisen ja epäonnistumisen, ja moneen kertaan (itse ainakin). Hae apua työterveydestä, itse en ole juurikaan apua hakenut mutta se olisi pitänyt tehdä jo VUOSIA sitten, joku tyhmä “minä itte” ajatus vain esti, enkä pitkään aikaan pystynyt myöntämään itselleni oikeasti missä jamassa olen. Nyt olen ollut 10 viikkoa raittiina, ja tiedän että sinäkin pystyt siihen! Kirjoita vain jos siltä tuntuu, kirjoita ihan mitä tahansa. Sulla on perhe tukena, mies haluaa auttaa sua tän yli, ota se apu vastaan.