En tosiaan ole sen viisaampi mitään ohjeita antamaan, mutta vähän niin kuin vertaistyyppinä… En ole ihan varma muistanko nyt oikein, mutta oletko miettinyt Antabusta? Minä mietin vakavasti, jos suunta ei tästä vähitellen parane.
On tosi hienoa, että perheesi tukee sinua. Käy kuitenkin mielessä, että onko se heidän tehtävänsä ihan nykyisessä määrin, varsinkaan lapsesi? Ulkopuoliset voivat suhtautua asiaan neutraalisti, eivät stressaannu (ja tämä varmasti helpottaisi sinunkin ahdistusta ehkä?) ja osaisivat antaa oikeaa ohjausta.
Jakso tms. kävi myös mielessä… en tiedä itsekään miten täällä pääsee esim vieroitusjaksolle tai tiiviiseen seurantaan. Varmaankin tuolta Daven laittaman linkin kautta, jonka taidan katsoa itsekin.
AA on ollut hyvä apu monille. Olen vältellyt sitä tähän saakka. Koen, että se ei sovi minulle. En sulje sitä kuitenkaan pois, jos mikään muu ei auta. Ilmeisesti sinulle on sattunut sopimaton porukka. Nythän se on saattanut vaihtua tai jos kokeilet eri ryhmää?
Kirjoitin näitä ihan sen vuoksi, kun tuossa apua kyselit. En väheksy yhtään kokemuksiasi ja olet todella onnekas, että sinulla on läheisiä ympärillä tukemassa. Vieroittautuminen vaatii vain sen oman tahdon ja voiman ja päätöksen. Sehän me hyvin tiedetään… koska se on niin pirun vaikeaa. Tähän tosiaan tuo selvänä pysyminen varmasti auttaa, jossa perheesi sinua tukee. Ainakin siinä kai voi vähitellen itse miettiä mitä tekee, miettiä syitä ja suunnitella omia keinoja ottaa niskalenkki tästä peikosta.
Tänne mielestäni pitää kirjoittaa juuri heikkona hetkenä, kun miettii mitä tekisi, jos on epäonnistunut ja toki myös hyvänä hetkenä. Tämä ei olisi tukipalsta missään muodossa, jos tänne saisi kirjoitella vain menestystarinoita ja raitistumisista ilman kompurointeja. Silloinhan tilanne ei vastaisi ollenkaan Suomen tilastoja alkoholinkulutuksesta. Tämä palsta olisi käytännössä täysin turha ja oikeastaan vastaisku ihmisten syille tulla tänne. Jos tämä olisi niin helppoa, eihän tällaista olisi edes olemassa.
Tämä venyy nyt pitkäksi, pahoittelut. On melkoinen taitolaji yrittää tukea, toisaalta sanoa omia mielipiteitään ja sanoa ne niin, ettei toinen vain loukkaannu mistään. Olen itse vetänyt palkokasvit sieraimiinin pari kertaa.
Taidankin nyt lopetella ja sanoa vain, että kirjoita kirjoita kirjoita. 
Niin ja sellainen tuli mieleen, että mikä sinut saa hakemaan juomista? Fyysinen olo, henkinen ahdistus? Joku tilanne? Tällä hetkellä varmasti ihan riippuvuus tietysti kai. No niin… heippa ? —>